Zgodnja Katolišk cerkven list. Danica izhaja vsak petek na celi poli, in velja po pošti za celo leto 4 gld. d jih je ljudstvo slovesno sprejelo: povsod zvo-nenje, streljanje, zeleni mlaji, a pomenljivimi napiai; ozaljšane, lepo razavitljene cerkve; vse ljudstvo z župani in starešini (cerkvenimi ključaiji, kterim pri naa pravimo atarešine) je sprejemalo in pozdravljalo avojega više ga pastirja. Posebno slovesen je bil sprejem v Ter-novom. Uro dsleč se je peljalo v treh kočijah naproti mi!g. knezoškofu več gospodov: c. kr. okrajni sodnik, Bistriški in Ternovski župan, c. kr. poštar, okrajni zdravnik i. dr. Na meji Ternovske fare so Jih omenjeni gospodje pozdravili in potem v Ternovo spremili. Pred duhovsko hišo jih je mala deklica tako-le nagovorila: Doneče se zvonenje Čaje, Buči ▼ daljavo glasni strel; Ternovska fara ae raduje, Obhaja danes dan vesel. Je prišel Oče med sinove, Ovčicam prišel je Pastir, Prinesel rajske jim darove: Nebeški blagoslov in mir. Naj lepši dar bo dal mladini, Sedmeri Duha svet'ga dar. O Sveti Duh, o Duh Edini, Pri nas ostani Ti vsikdar! Za t6 ljubezen, vdanost, hvala Bo v sercih naših vekomzj. Zatdrej, kar nam spomlad dala, Pastirju poklonimo zdaj. Sprejmite, Knez, darilce malo, Cvetličic šop iz naših r6k! Naj bodo one Vam spričalo Ljubezni-vdanih Vam otrčk. Pri sadnjih besedah pesmice jim je prelep šopek cvetlic podala v imenu šolskih otrčk, kteri so bili a zelenimi vejicami v rokah na obeh atrančh ceate lepo ras-versteni. Drugi dan je bilo birmanje in navadne slovesnosti. Po popoldanski Božji službi so počaatili mil. kneso-škof Biatrico. Ogledovali so lepo Bistriško podružnico. Zopet jih je pred cerkvijo ponižno pozdravilo aoaeakino starešinstvo. Dasiravno je bilo začelo deževati, vendar ae niso škof zbali slabega vremena, temuč potrudili ao ae do izvirka Bistrice, ter so ogledali prijazno-mično dolinico. Obiskali so drugi dan — v ponedeljek — Ha-?Ue> kjer jim je bil zelo po volji novi po gosp. Ozbiča iz cementa izdelani oltar. Popoldne tistega dnč so s svojim obiskanjem razveselili Poštenje. Pohvalili so v kratkem nagovoru Postenice zarad njihove snažne in lepe cerkve. Iz Postenj so se odpeljali na Prem, kjer ao bili tudi prav slovesno sprejeti. Iz Prema so šli popoldne na oddaljene Suhorje na visokem hribu; od ondod v Pre°ofiit> in v sredo so v Nadanjem selu s delitvijo 8v. birme (v Košani ravno cerkev popravljajo, zatoraj ni bilo tam av. birme) zveršili kanoniško vi«i-tacijo. Pervi dan, v Zagurju in v Knežaku, je bilo vreme prav slabo; naslednje dni se je bilo sboljšalo, ter bo mil. knez in škof pri dobrem vremenu opravili svoje pervo potovanje po Ternovski dekaniji. B—c. Y Pragi so ta teden od godu sv. Janess Nepomu-čans celo osmino (16.-23.) imeli velike slovesnosti. Obhajali so namreč 1501etnico, odkar je bil sv. Janes Nep. za avetnika razglašen. Znano je, da sv. Janes Ne-pomuk je glavni pomočnik češkega krsljesta in časti ga prav posebno vsa dežela. V predvečer (15. majnika) ob 6 popoldne so bile v cerkvi sv. Vida slavne večer-nice in jutrenice, potem se je v obhodu preneslo telo sv. Janeza Nep. v kapelo sv. Ljudmile, kjer je bilo k češenju izpostavljeno do 22. t. m. Ob 5 potem je bilo češko in ob 6 nemško opravilo. V praznik ssm so se na grobu svetnikovem verstile ss. maše in prelepe slovesnosti, in spovedovalo se je sa pridobljenje odpustka; ob 9 pa je bil veliča8tni obhod s svetinjami ev. Janesa Nep., ki je izhajal iz stolne cerkve sv. Vida v Hrad-čanako predmestje in potem se nazaj vernil. Za cerkvenimi zastavami je šel oddelek oboroženih meščanov, in verstili so ae dalje: katoliške družbe, redovniki, bogo-alovci nadškofijskega aemeniša, korni pevci, nadškofovo alužabništvo, domače duhovstvo, bogoslovsko učeništvo, nadškofov križ, akoliti in katedralno duhovstvo, kolegi- N jalni kapitalni, infulirani prelati kapitelnov in redov, metropolitanski kapital, svetinje sv. Janeza Nep., azi-atencija,( eminencija prevzvišeni kardinal nesoč ne-strnhnjeni jeaik sv. Janesa NepomuČana, mestni sv&t kr. glavnega meata, silna množica ljudstva, in po-slednjič oborožen oddelek meščanstva. Vernivši se ▼ nadstolnico je kardinal imel pontifi-kslno sv. mašo, in po maši je podelil sv. blagoslov s popolnim odpustkom sa vse pričujoče, kteri so prejeli as. zakramente in spolnili druge potrebne pogoje. Popoldne in skos vso osmino so se dan na dan, dopoldne in popoldne ventile slovesnosti, govori v češkem iu nemškem jeziku itd., — to pa ne samo v glavni, ampak tudi več ali manj po druaih mestnih cerkvah in gotovo tudi po deželi. V cerkvi sv. Klemena, kskor naznanuje „Blaho-vést", se je v preslavljevanje „sveto janskega jubileja" sa šmarnice raslagalo življenje sv. Janesa Neporoučana. Govornik to opravičuje s tem, da je sv. Janea Nep. bil velik častivec Marije Device, in vse življenje sv. Janesa Nep. se povrača in obrača k Materi Božji. O sv. Janean samem proslavitalj piše: „Bilo je v dan sv. Jožefa tega leta 150 lét, odkar je bil papež Benedikt XIII blaženega Janesa Nep. za svetega oklical; zgodilo se je bilo to 19. sušca L Gospodovega 1729. Po sto letih, t j. 1829, je bila v Pragi in po vsi domovini slovesno obhajana stoletnica te do-godbe. Od tega Časa je zopet preteklo 50 lét in obhajali bomo letos 1501etnico tega prištetja med svetnike, j,Milostno je tudi petdeseto leto." Rojen je bil sv. Janez Nep. v mesticu Nepomuk 1. 1330; starši so ga bili po Mariji Devici že v poznih letih od Boga sprosili; tudi pozneje je bil pri svoji veliki slabosti na Marijine priprošnje pri življenji ohranjen. Bil je ta svetnik pravo Marijansko dete, že v pervih otročjih letih, kakor tudi pozneje, ko se je šolal v Pragi na visokih šolah in naslednjič, ko je postal duhoven, župnik in doktor pravoznanstva, kraljevi milošnjik in apovednik. Znamenit je bil kot pridigal1, imenito v Pragi v cerkvi sv. Gal-a (Havla) od 1. 1380-1390. Casté ga kakor varha za poštenje in dobro imé; posebno sloveč pa je kakor močenec spovedne skrivnosti; znano je namreč, da vladar Vacslav (Vencel) s primkom „Léni" ali lenuh ga je bil ukazal v reko Veltavo (Moldavo) vreči, ker ni hotel in ne smel razodeti, kar se mu je cesarjeva bogoljubna Joana spovedovala. Zgodilo se je to 16. vel. travna 1383, po tem ko je bil svetnik že veliko druzih muk in britkost prestal. Vencel je bil pravi trinog, ki je bil svojega kuharja v smert na ognji obsodil — zato, ker mu neke jedi ni bil prav pripravil, sv. Janeza paje y ječo vergel, ker je zanj prosil. Sv. Janeza, predenj ga je umoril, je mnogotero terpinčil, pa tudi velike obljube mu delal, n. pr., da ga bo postavil za nadškofa, ako mu spovedno skrivnost razodene. Ukazal ga je bil na tezo djati, noge in roke mu tako natezati, da so mu členki pokali, telo pa s gorečimi bakljami vžigati. Sv. Janez, Marijin otrok, pri vsem tem ni ust odperl, razno da je klical svete imena: Jezus, Marija, Jožef. Bog pa je sv. Janeza častitljivo poveličal z velikimi čudeži — že o njegovi smerti, in pozneje. Naj veči čudež pa se je zgodil v tem, zarad česar je največ terpel. L. 1719 namreč so vpričo nadškofa in duhovstva njegov grob odperli in našli njegovo truplo, ki je bilo brez mesa, toda kosti so bile cele in staknjene, jezik pa je bil čez 300 lét še ravno tako cél, lép in zdrav, kakor bi bil svetnik še le zdaj umeri. In tako je njegov jezik še dandanašnji; na tisuče in tisuče vernikov potuje v zlato Prago še zmeraj, občudujejo mogočnost Božjo v njegovih svetih in častč ter na pomoč kličejo velikega sv. Janeza Depomučana. Ljubezen do Marije. (Prosto poslov, po: „Maria zu lieben!" C&nt&te str. 84.) Marijo veselo Častiti želim, Nji v službo se celo Življenje darim! Presledka Marija, Goreče sercč, Nebčs lepotija! Glej! — bije sa tč. Premila Devica, Ti sladka nad vso! Ljubeča dušica Zaupa na-Tč, Ker moja si Mati — Sin biti čem Tvoj, Na veke ostati V ljubezni s Teboj. Naj slavo Ti živo Priserčno glasim, In neprenehljivo Naj sa-Te živim; Naj serca zapreči Nobeno ne slč; Da v sreči, nesreči Ti služim zvestč. Ko Bog bi mi vstvaril Sere tisoč in več, Bi rad jih podaril Ti, Mati, goreč; Glej v čast Ti sročujem Vsak vdarec serci; Vsak zdihljej darujem Ti, rajska Giospi! Tclažba otožnih! O bodi s menoj; Moč slabih, nezmožnih, Na strani mi stoj! Priónó ko divjati, Svet, satan, mesó; Skaanj mi, o Mati! Ti varstvo močnč. Tvoj žsr naj zašije, Zvezdica morji! Vsim grešnim, odkrije Jim pot do Boga. Vsim bratom v zmotnjavi Luč milosti daj; In Cerkvi jih pravi Pripelji nasaj. Usmili pa tudi Se vernih dušic; U muki prehudi Pomagaj jim s vic; Saj kličejo: „Mati!" Ta upno 's globin; O daj pripeljati Jih v mir, is temin. Marija, prenovi, Ogrej mi sercé ! Ti ga blagoslovi Da bije aa-Tč; Še v smertnih težavah Bod', Mati! s menoj, Da v rajskih višavah Bom združen ■ Teboj! Radoslao. Hvalitva. Jezik moj, le zapoj Dans Mariji pesmico! Polna gnad vsakokrat Se ljudčm je skasala. Polje vse, vprašam te: Koljko travice imaš? — Večkrat še hvali se Ta Devica Marija. Rožni cvet, zemlje spet, Koljko rožic ti rediš? Večkrat še hvali se Ta nebeška rožica. Gosdni les vseh drevčs, Koljko listja ti migi ji? Večkrat še hvali se Rajsko drevo Marija. Rečice, morje vse, Koljko rose žejaŠ ti? Večkrat še hvali se Morje božje milosti Vprašam spet celi ivet, Koljko dušic nosiš ti? Večkrat ie hvali se Žalostnih Tolažniea. Krog nebčs visok ves, Koljko zvezdic lesketi? Večkrat Se hvali se Juterna DaniČics. Dušice zvoljene, Koljko je pri Bogu vas? Večkrat še hvali se Vratica vseh nebes. Vseh sborov angelov Trama neštevilna je: Večkrat še hvali se Vladarica angelov. Mati, daj nam nekdaj Vsem, ki takaj pojemo, Da te vsi hvaliti Smemo v raja vekomaj. S. G; bere. Cisto spočeto Serce Marije Device. (Prosto poslov, po: „O unbefleckt empfangnes Kerz". „Can-tate", stran 91.) Spočeto v solnčni čistosti, Sercč Marije! Oj lepo v tugi, radosti, Sercč Marije! Tebi v last se izročim, V Tvoj' ljubezni naj živim, Sladko Serce, bod' zmenoj! Sveti žar, Močni var! Prosi za me, naj bom Tvoj. Ti zmotenim si loč svitla, Serce Marije; Ti ap, zavetje grešnika, Sercč Marije! Tebi v last se itd. Vsih sere ti radost, kinč izbrdn, Sercč Marije! Toliž najslajši dušnih rdn, Serce Marije! Tebi v last se itd. S svitlobo venča Te nebo, Sercč Marije; Naj kinčam s cvetjem jaz lepo Sercč Marije! Tebi v last se itd. Radoslov, Sveto Detinstvo. (Dalje.) Iz jpisma misijonarja v Indiji leta 1875. V mojem okraja Alladbija, pravi misijonar, terpč novospreoberjenci revšino in veliko jih dohaja k nam, da bi se smerti rešili; nekoliko rajža jim je sadosti in zadovoljni so ter se pridno učč keršanskih resnic bv. vere. Tako je tedaj dostikrat šiba Božja naj boljši pri-pomoček sa rešenje daš. Pred desetimi leti je bilo v okraja Nangstur 1700 kristjanov, sdaj pa jih je že 6000. Zarad velike stiske in revšine so se namreč nesrečneži satekali k misijonarja v Nangatara. Misijonar jih Ija-besnjivo sprejme in jim na njih prošnjo obljubi, da hoče skerbeti za njih otroke ter jih pridno odrejevsti. Ni bilo dolgo tega, kar pridejo še sami starši teh otrčk in pravijo, da hočejo tudi sami kristjani postati, ter se sačn6 pripravljati na sv. kerst. In tako se je število novoapre-obernjencev naraslo na tritisuč. Misijonar Arulmorijander, ki je iz teh krajev domd in zdaj goreč oznanovalec med svojimi domačimi, jih je sam kerstil okoli 1&00. V tacih okolišinah nam je bilo tedaj na voljo dano, ali rešiti starše in otroke, ali pa prepustiti starše in otroke dušni in telesni pogubi. Kaj čudo, ako si izvolimo pervo, ne da bi dosti premišljevali, če bomo mogli vsim stroškom kaj ali ne. Zarad velikega pomanjkanja pomočkov pa so bili škof Louenau prisiljeni odvračati prosilce. O, kako bolf to misijonarja! pravi dalje misijonar. Jaz sam sem jib že pet sto mčgel zaverniti na boljše čase. V tacih revnih okolišinab upamo, da bo delo Jezusovega Detinstva zanaprej s toliko veči gorečnostjo za nas delalo ter na» podpiralo. Razgled po »veta. Sad svobode V Bosni. Dopis v zagrebškem „Kat. Listu" pravi: Vsakemu pravemu katoličana, ki je bral dopis (o sadu svobode v Bosni), se je serce cepilo na devetero od žalosti za prosto in neskaženo ljudstvo v Bosni, ktero bi poprej bilo raji življenje dalo, kakor pa kako božjo zapoved prelomilo; ali zdaj ni več tako, kajti kar sami Turki niso mogli storiti v štirih stoletjih s svojim trinoštvom, to so v devet mescih storili neki češ-kristjani, oznanujoči svojo svobodo in neko laži-kulturo. — Ali kakor koli so popačeni mnogi katoličani v Bosni po serkani svobodi, je vendar po volji Božji zasejala dobre misli v premnozib sercih, zlasti pa v ser-cih ženskega spola tuiške vere. Mnoge turkinje bi rade prestopile h katoliški veri; ali zarad strahu, ki ga jim zavdajajo starši in rodovina, na to še misliti ne smejo. Nato dopis pripoveduje, koliko serčnost je turška deklica Bega Divjanova pri tem skazovala. Rodovina jo je po smerti njenega očeta Meha Divjana po vsaki ceni hotia prisiliti, da naj vzame za moža nekega turka; ona pa se je borila kakor svoje dni pervi kristjani in pribežala je dve uri daleč v hišo katoliškega duhovnega pastirja. Turki to zvedč, razsajajo, žugajo in se zakol-nejo zoper njegovo življenje; Bog pa, ki nikoli ne zapusti svojih zvestih, jo obvaroval deklico in duhovna: odkrita je bila zakletev nejevernikov, kteri bodo po potu pravde plačevali svojo hudobijo. To se je godilo mesca prosenca. Deklica se je rada učila keršanskega nauka ne le v župnikovi hiši, ampak tudi ko je bila še doma, in iskala je le prilike, da bi mogla postati kristjana. Lepšale so jo vse lepe deviško lastnosti, posebno pa neprestrašenost in stanovitnost. če* mesec dni je bila ta 18-201etna deklica v Gorici ▼ Trieščanski duhovni ji keršena na ime Jagnjica — Nežica. Kerstil jo je č. o. Mihael Frankovič, kerstna bobra ji je bila župnikova mati Marija. Veselje ljudstva se ne dd popisati. LjadstvO, ko je vidilo obrede in veselo novo katoličanko, se je veselja jokalo, častilo Boga, hvalilo pre-svitlega cesarja in njegovo vojsko, in posebno blagro-valo v osebi g. župnika oo. frančiškane, kteri so svoje življenje stavili sa vero in so jo oni ediui obderžali v Bosoi cele štiri stoletja pri tolikem strahovitem preganjanji in nemili sožnjosti. Osem dni je keršenka nosila belo oblačilo in ob enem je perstenovala (bila zaročena, nevesta), potem pa je bila oklioana in b dovoljenjem škofa vikarija 24. sveč. t. 1. poročena b Josom Novakom na Gorici. Nova keršenka Jagnjica ni le samo sebe srečno storila preatopivši k katoliški veri, ampak tndi drage, ker odperla jim je vrata v ovčniak Kristusov s svojo janaško serčnostjo. Zato je pred : ekimi dnevi v Triešča-ni h prišla tudi že druga tarška deklica, Fate Šafrina, k o. župniku učit se keršanskega nauka ter se bo ker-stiti dala. Dopisnik upa, da se bode gotovo množilo katoličan stvo v Bosni in Hercegovini, ako bo slavna avstrijska vlada branila svobodo in bode bolj vdana katoličanom, kakor pa Turkom. — In zakaj bi ne? Sej naj revniše sužnje so še vedno ženske v turškem mnogo-ženstvu in ravno sedanja era se hvali s svojim svobodo-ljub]eml... Katoličani pa med tem pridno molimo sa spreobernjenje musulmanov vsak dan očenaš in češena-marijo s pristavkom : O Jezus, zavoljo svoje svete smerti na križu se usmili ubozih Arabov in Turkov 1 Hisijon na Gerškem za zedinjevanje grekov s Rimom. Da molitev za povračevanje nezedinjenih grekov v katoliško Cerkev ni brez sadu, kaže naslednja osnova. Kardinal Manning, ko se je delj časa mudil v Rimu, je nasvetoval, da naj se na Gerškem vstanovi misijon za zedinovanje gerkov z Rimom. To se ve, da gerkom bi se dopustilo ohraniti svoje vshodnje obrede, vstanovili bi se dvč veliki semeniši, eno v Carigradu, drugo v Atenah. Sv. Oče Leon XIII s Propagando vred so ta nasvet sprejeli prav z živo všečnostjo in pričakuje se od znsne Manningove pogumnosti, da se bode osnova urno zverševala. Ta reč ima silno znamenitost tudi od druge strani. Ravno undan smo terdili v našem listu, da Rusija bi delala sama sebi v korist, ako bi katoliškemu vplivu na Jutrovem ne stavila jezov, temuč ga rajši podpirala. Prebrisana Anglija moč katoliške Cerkve in korist njene prijaznosti prav dobro poznd, in terdi se, da Anglija sama hoče boje na svoje stroš' o vstanoviti omenjeni semeniši. Zakaj to? Zato, ker vč, da s tim si pridobi sočutje vsih katoličanov in zopet s tim nezmeren pospčh v svojem vplivu na Jutrovem. Znano je, da na Bulgar-skem in po mnozih krajih je treba le polne, resnične svobode, in narodi bodo na trume hiteli v naročje svoje prave matere sv. Cerkve. Tega naj bi tudi Rus ne pozabil, ako si želi serca na Jutru in na Večeru pridobiti. Cvet in 9atl zveste molitve. Zahvala. Št. 1. Naj serčniši zahvala Naši ljubi Gospej presv. Serca! Za nekoga, ki je mčgel iti na vojsko zoper Turka in se je meni prav močno smilil, sem jaz, ud te bratovšine, opravil sedem devetdnevnic na ta namen, če mene Marija usliši, da pride še živ in zdrav domu, da bom to po „Danici" naznanil v Marijino čast. Bil sem uslišsn in spoznam svojo veliko dolžnost žive zahvale ter rečem s terdnim prepričanjem, da še nikdar ni bilo slišati, da bi kdo bil zapušen, kteri se je Mariji prav iz serca priporočal; in tudi ta boj bi ne bil končan, ako bi Ona ne bila poslušala toliko tisuč in tiauč prošenj, toliko joka in žaloBti od staršev, od žen, od prijatlov in znancev, posebno od nedolžnih otrčk. Marija, bodi stotavžentkrat zah valj ena aa tvoje posredovanje pri Boga za nas! V Ljubljani, 5. prosenca 1879. A. C, G. Št. 2. Za nekoga, ki je mogel iti na vojsko zoper sovražnika Turka, in so se mi žena in otroci posebno smilili, sem namenil opravljati 9dnevnice k Naši ljubi Gospej presv. Serca, in tudi sem obljubil po „Danici" razglasiti, če pride nazaj zdrav; in bil sem uslišan po dolgi prošnji in po opravljenih molitvah. Zato vam pravim: nikar ne obupujte, če niste preo pri pervi prošnji uslišani. V Ljubljani, 5. prosenca 1879. A, S. Št 3. Undan v molitev priporočen mladeneč bo je z Bogom spravil in umeri, kakor upamo, srečno, zares e Bogom spravljen. Ave Marija! Duša bodi v molitve priporočena. Duhoven. Št 4. V hudi bolesni in velikih telesnih potrebah mi je Marija sprosila zdravje in prav posebno nepričakovano pomoč, za kar bodi s tem očitna zahvala naznanjena, kakor sem obljubila. V Medvodah, 19. vel. travma 1879. Ana Jarc. Št 5. Za mnoge milosti češenje in hvala N. Ij. G. in sv. Jožefu. Priporočam se nadalje v molitev v dušnih in telesnih potrebah. Iz Železnikov, 16. vel. travna 1879. A. K. Št. 6. Naznanjam posebno ozdravljenje, ki sem ga dosegel v malo dneb, ko sem se priporočil N. Ij. Gospej vedne pomoči, potem ko je bila poprej vsa zdravniška pomoč brez vspeha. Jaz, 221etni mladeneč, sem se terdno prepričal, da po Mariji mi je pomoč pr.sla; zato hvalim in častim neprenehoma našo vedno Pomočnico; tako svetujem tudi vam, mladi tovaiši in vsi bralci, da nam Ona ohrani dušno in telesno zdravje. V Ljubljani, 18. vel. travna i879. P. S. Št. 7. Bila sem prav nevarno bolna; ko sem pa bo N. Ij. Gospej priporočila in9dnevnico začela opravljati, se mi je kmali zboljšalo. V Ljubljani, 20. vel. travna 1879. J. V. Prošnje. Mladeneč, že dolgo budo bolan, ki mu vsa zdravniška umetnost ne more pomagati, želi in prosi pomoči od Nje, ki se imenuje „Zdravje bolnikov" in ponižno prosi zdravja, če je Bogu v čast in njegovi duši v zve-ličanje; če ne, pa za srečno zadnjo uro in milostljivo sodbo Božjo. Bolnik devetdnevnico opravlja, priporoča se tudi v molitev vsem udom bratovšine N. ij. G. — V veliki skerbi žalosten oče zavoljo dela prosi za svoje, za vse dobro silno mlačne otroke, priporoča jih v molitev bratom in sestram Naše ljube Gospe presv. Serca; ako se nas Bog usmili, da se na boljši oberne, želim tudi po „Danici" naznaniti Bogu v čast in v slavo N. Ij. G. presv. Serca. Bratovske zadeve. Nameni in priporotemanja pri sv. maši in sploh v molitvi za mesec veliki traven 1879. I. Glavni nameni: Spreobernjenje terdovrat-nih grešnikov in sploh prav obilen sad sv. leta. II. Posebni nameni: 27. vel. travna. Sv. Marija Magdalena, iz florenške družine Paciške (de Pazzis), karmeličanka. Imela je navado klicati: Rajši terpeti zavoij Boga, kakor pa umreti. (Non mori, sed pati.) t 1.1607. Priporoč.: Sad šmarnic. Sprideni izmed ljudi za spreobernjenje. Dar poterpež-ljivosti. 28. Sv. German Skofv Parisn, t 576. Priporoč.: dosedanji župnik v Marquettu, izvoljen 15. t. m. Slava! 110 in velike lo e SA kftrRAnnkeira rintin Of n««« v—*:« i__i______ •____j. , . . Srednje in včlike iole sa keršanskega duha. Otročiči. Mladina ss sv. čistost. Bolnišnice in bolniki. 29. Sv. Maksim, škof v Treviru, je bil s častjo sprejel sv. Atacazija, tje pregnanega; t 351. Priporoč.: Previdnost in gorečnost v duhovskem pastirstvu. Ubožni in sapušeni. Zatrenje pobojev. Duše v vicah. 30. Sv. Ferdinand III, kralj v Leonu in Kastiliji, sloveč zarad zmdg zoper Mavre; 1125*. Pripor.: Spreobernjenje Arabov in sploh Mohamedanov. KeršanBki vladarji za kerš. duha. Spoštovanje v cerkvi, zlasti o vradnih mašah. Zatrenje ponočevanja in grešnih zvez. Gosp. Vertin, kakor pravi amerikanski duhovski imenik od 1. 1869, je rojen v Doblicah v ljubljanski škofiji (na Dolenskem) 11. u. serp. 1844, posvečen 1. kim. 1866, in je od 7. mal. serp. 1863 v zveznih deržavah v Ameriki. Odstopivši milgsp. Ign. Mrak, pravi neki glas, pridejo v Rim v Propagando. Rojeni v Poljanah nad škofjo Loko 11. vinot 1810, so mašnik od 13. vel. serp. 1837, in škof od 7. sveč. 1869. Nihilisti 10 diplomacija. Pripoveduje se, kako se nihilisti norčujejo z diplomacijo. Kadar je Da njih povelje kdo umorjen, poslanci zunanjih velikih videl v Pe- si D ji • U -A • J o r» .1 T----rT .----------«liivtjcu, puoiauui muauiiu veuaiu vinu v re- dl. Predbinkostni dan. Sv. Petronila dev. Pripor.: trogradu dobijo naznanilo v prav priljudnih besedah, Birmanci za dobro pripravo. Dar modrosti za vse sta- kakošne hudobije po njih pomenu je umorjeoi storil in nove, posebno tudi za odraslo mladino. Ta mesec umerli. katnsna t-«™ ai: Iz Ljubljane. Mesca bušca t 1. se je v bratovšino Nsše ljube Gospč na novo vpisalo 1169 udov, in mesca mal. travna 416; vseh skupaj tedaj do majnika 1.1. šteje naša podružnica že 83.077 udov. Glavni praznik Naše ljube Gospe je 31. majnika, tedaj dan pred mescem rožnikom, kteri je Jezusovemu Sercu posvečen, in k temu presv. Sercu nas vodi ravno Naša ljuba Gospa, ktera je Gospa presv. Serca. Kot pripravljanje k temu prazniku se prične v petek, to je 23. t. m., »dnevnica ali novena; v ta namen bo vsaki dan novene pri altarju Naše ljube Gospe ob 7,6 tedaj koj po branji šmarnič-nem sv. maša, ki je že tako z blagoslovoma, v čast Naše ljube Gospe za vs9 žive in mertve ude te bratov pnd.g., in potem Blove.n» av. m«. , Mbv.lno peem.,o Hergenroether, Nemec; J.ne«Newm.o, Anglež; Tomaž kakošna kazen ga je zadela. — Ali ni to Btrahovita ironija? Dopustilo se je po naj grozniši krivici paoeža oropati: in kako se zdaj hudo mašuje s hudim! Ko je bil Sin Božji na križ pribit, se je vsa zemlja tresla: trese se tudi ves svet, ko je Njegov namestnik tako rekoč na križu, in delj ko je papež v jetniških mukah, huje se godi. Naposlednje bo že komaj kdo še varen in svest si premoženja ali celó življenja. Zgodovina bo pomnila, kdaj je bil Nedolžni izdan v roke krivičnim, pomnili bodo narodi in kralji, kdaj je bil namestnik Kristusov v ječi. Novi kardinali so imenovani, v red kardinal-duhov-nov: Miroslav gr. Fürstenberg, Olomovški nadškof; Ju-iijan Desprez, nadšk. v Tolozi; Haynald, nadšk. v Ko-loči; Ljudevit Pie šk. Poitierski; Ameriko Silva, Por-togalec; Kajetan Alimonda, škof v Albengi. Kardinal- i-----o »--r --' »»• «""o« u unufaiuu pcoujiju kot sklep šmsrnic in novene. Želeti je, da bi ta dan udie Naše ljube Gospe v obilnem številu sv. Obhajilo prejeli, slasti, ker s tem je popolnoma odpuBtek sklenjen. V Insbruku je bilo poslednjih 12 mescev 70.000 novih udov zapisanih v bratovšino Naše ljube Gospe presv Serca Jezusovega. Vsih udov šteje ondotni za- „ BlUillI tclBkV1 BV. olCia„a 1U po KOVOru pre. pisni k 1 milijon 221 tisuč 883. Kolik sad obroduje mo- svetlega cesarja deržavni zbor sklenjen. Pravijo, da mesca I/ »#e b?i?V8inf/ J® me.d ar°g,m 8,a8tl ožitno iz tega> mal. serp. (julija) utegnejo biti nove volitve. Kor ima Zigliaria, v Rimu. Novih škofov je bilo skupaj imenovanih 21 za razne cerkve. Za pesmi slovenske sv. Detinstva z napevi nekteri poprasujejo; bodi naznanjeno, da se prestavljajo in se za-izdajo pripravlja, in ako ima kdo ktere za to pripravne pesmice na] bi jih blagovolil poslati vredništvn tega lista. Poslednje novice. Na Dvunaju je bil 17. t. m. po sv. maši v stolni cerkvi sv. Štefana in po govoru pre- Bog človeške serca v svoji roki, je pač treba moliti, da bi bili možje izvoljeni, ki so zares prijatli vere, pravice in naroda. Otroci teme so že vsi živi v delu za nove volitve.^ — Švicarsko ljudstvo je s 186,041 glasovi zoper 175,164 zopet privolilo smertno kazen zoper hudo-delnike. — da „Monat-Roseu" prinesč vsak mesec po več strani, celč po več listov prav drobno tiskanih in le ob kratkem naznanovanih zahval za sprošene in prejete milosti po tej bratovšini — in to, smemo reči, iz vesoljnega sveta. Bratovšina v Inomostu deli diplome za pospeševalce te bratovšine. Kdor dobi 200 udov za molitveno družbo N. lj. G. in razširi 10 istisov „Monat-Rosen", samore dobiti tako diplomo. MMohroini rfflfgfi« Glavni d razni k Naše ljube Gospč je 31. majnika, tedaj ravno še zadnji čas za 9dnevnico sa ta dan. Za poskodvane s povodnijo na Notranjskem: Milg. teleti je, da ta dan pristopi veliko udov k Božji mizi, prošt dr. Ant. Jarc 5 gl. in naj bi v 9doevnici molili tudi za vgodno vreme in Za pogorelce v Dragovanji fare DraaatuŠke: Milg. dobro letino. prošt dr. A. Jarc 5 gl. - Štanga s čast. gosp. duh. pa-_ stirjem 4 gl. --Za sv. Očeta: C. g. Jan. Gnjezda 10 frankov v zlato. — Milg. prošt dr. A. Jarc 5 gl. Za cerkev M. B. v Suši: Neimen. 50 kr. __Za cerkev v Davči: Neimen. 50 kr. u d • cericev v bohinski Bistrici: Č. g. A. Keržič 3 gL x< 4 V • je • L ob 4 sjutraj umerl č- *0®P- ~ Za altar »v. Jožefa na Reki: A. K. in Z. T. is Jl,t.,l Vidmar, ondotni fajmošter, rojen v Idriji Železnikov 2 gl. — Neimenovana 60 sld. — Tri dobrot« 9. kim. 1801, posvečen i. 1828. R. I. P. niče 1 gld. 30 sld. s prošnjo pomoči sv. Jožefa za po- 5101 v oault S. Maria v Marquettu, tedaj namesto božno življenje, odstopivšega škofa Ign. Mraka, kakor se bere, je so- Za družbo sv. Leopolda: Milg. prošt dr. A. Jarc pet Kranjec, namrečpreč. gosp. Jan. Kerst Vertin, 10 gld. Listek za raznoterosti. Odgovorni vrednik: Luka Jeran. — Tiskarji in saiožniki: Joief Blaznlfcori nasledniki v Ljubljani.