73 Kmetijske raznoterosti. Kosti — dober gnoj. V kosteh je mnogo dušca in fosforne kislike in se zatorej da iz njih napraviti dober gnoj. Kosti naj se denejo v kak star petrolejski sod in nanje ulije gorke vode, potem pa sod dobro zamaši, da plini, ki se delajo ne morejo*uhajati. Čez jeden teden prilije se nekaj žveplene kisline in vse dobro premeša. Nekaj dnij potem bodo kosti že vse razpale v gosto kašo, katera je dober gnoj posebno za vrtne rastline. Če se kosti tako porabijo, veliko več zaležejo, nego bi se prodale. Zmrzlo sadje položi v mrzlo vodo, katera izvleče zmrzlino. Tako sadje še nekaj časa traja. Grledati je pa vendar treba, da se hitro porabi, ker je vendar nevarnost, da začne gniti. Shranjenje moke. Moka ne sme biti dolgo trdo nabasana v vrečah, temveč se mora spraviti na takem mestu, da se večkrat lahko premeša, če se ne premeša, dobi neki čuden duh in kruh iz nje pečen ni okusen. Je li lisica škodjiva? Navadno se smatra lisico za jako škodljivo žival. Kmet jo sovraži, ker pride včasih na njegovo dvorišče in odnese kako kuro, lovec pa še bolj, ker mu poje mnogo zajcev. Natančneje preiskave so pokazale, da lisica poje tudi mnogo miši in je torej kmetijstvu gotovo bolj koristna nego škodljiva. Sovražijo jo po krivem zaradi tega, ker ljudje ne vedo, koliko koristi. Pa saj tudi mnogi preganjajo krte in sove. Če pa lisica poje kacega zajca, kmetijstvu le koristi, ker mu zajci napravljajo škodo pri sadnem drevju. Kmetu je vsekako zajec veliko bolj škodljiv, nego lisica. v Šolski vrt. Namen šolskemu vrtu mora biti že v mladini izbuditi veselje do sadjarstva in umnega kmetijstva. Da se pa to doseže, potreba je, da je šolski vrt prav v rej en. Kmet pri vsaki reči vpraša: „Kaj jaz imam od tega". Če v vaseh na šolskem vrtu nasadiš lepo listnato drevje in grmovje in narediš lepe z belim peskom posute steze, bode vrt sicer lep park, ali koristen ne bo. Če ima drevje na vrtu še tako lepo listje in lepe vrhove, ali če ne daje sadja, je kmet ne^ bode cenil. Kmet bode tak šolski vrt smatral za novo breme. Šolski vrt mora šolskim otrokom pokazati, kako korist bodo imeli od sadjarstva in zelenjadarstva. Zaradi tega se na šolskem vrtu smejo saditi le koristne rastline. Če bode vrt tako vrejen, bode tudi kmet kmalu spoznal njegovo korist ter bode šolskega vrta vesel, ker se bodo njegovi otroci na njem res kaj koristnega naučili. 74