PREDLOG Po 2., 28. in 44. členu zakona o temeljih sistema družbenega planiranja in o družbenem planu Jugo-slavije (Ur. 1. SFRJ 6/76) in po samoupravnem spo-razumu o ustanovitvi Občinske skupnosti socialnega skrbstva Ljubljana-Šiška sklenejo delavci v temeljnih organizacijah združenega dela in v delovnih skupno-stih ter ostali delovni ljudje in delavci v organizacijah združenega dela, delovnih skupnostih in društvih, ki opravljajo dejavnost na področju socialnega skrbstva Samoupravni sporazum o temeljih plana občinske skupnosti socialnega skrbstva Ljubljana-Šiška v obdobju 1976-1980 1. člen Občinska skupnost socialnega skrbstva Ljubljana-Šiška določa s tem samoupravnim sporazumom pro-gram dejavnosti in razvoja socialnega skrbstva po obsegu, vrsti in kakovosti storitev in pravic, kakor si ga" zagotavljajo vsi delavci in drugi delovni ljudje — občani občrne Ljubljana-Šiška. S tem samoupravnim sporazumom opredeljuje ob-činska skupnost pogoje in postopek za združevanje sredstev za izvajanje dejavnosti ter skupnih in solidar-nostnih nalog v občini, mestu Ljubljani in republiki Sloveniji kot tudi druge usmeritve skupnega pomena pri naortovanju dejavnosti socialnega skrbstva vjem srednjeročnem obdobju. POGOJI IN MERILA SVOBODNE MENJAVE DELA NA PODROCJU DEJAVNOSTI SOCIALNEGA SKRBSTVA 2. člen Program socialnega skrbstva, za katerega se s tem samoupravnim sporazumom sporazumejo udeleženci, izhaja iz: — interesov delavcev po dejavnosti socialnega skrbstva in dohodkovnih možnosti organizacij združe-nega dela ter delovnih sktipnosti, — nalog in ukrepov, ki jih opredeljujejo predpisi iz družinske in druge zakonodaje in ki daje javna pooblastila organom skupnosti socialnega skrbstva, — pričakovanega prispevka občinske skupnosti so-cialnega skrbstva k produktivnosti celotnega družbe-nega dela in družbenemu proizvodu ter njegovi rasti. 3. člen Občinska skupnost socialnega skrbstva se s tem samoupravnim sporazumom obveže, da bo y srednje-ročnem obdobju vodila na svojem področju takšno politiko, ki bo v skladu s splošnimi družbenimi zahte-vami in potrebami in bo omogočila izboljšanje druž-bene skrbi in socialne varnosti za otroke in mlado-Jetnike, za katere starši ne skrbijo ali jim starši ne morejo v zadostni meri zagotoviti pogojev za normal-no rast in življenje, tako za otroke in mladostnike prizadete v telesnem ali duševnem razvoju, odrasle invalidne osebe, ki so potrebne družbene denarne pomoči, varstva, usposabljanja a]i zaposliti'e pod po-sebnimi pogoji, osebe, ki nimajo zadostnih sredstev za preživljanje ter za druge osebe, ki so potrebne denarne pomoči. Na tak način bodo delavci v občinski skupnosti in drugi delavci, s katerimi vršijo neposredno svo-bodno menjavo dela na področju socialnega skrbstva, v svoji preventivni vlogi in v norraalizaciji življenj-skega in družinskega okolja delovnega človeka prispe-vali odgovarjajoč delež k ustvarjanju nove vrednosti v materialni proizvodnji, dvigu produktivnosti ter raz-voja naše družbe. S tem samoupravnim sporazumom se opredelju-jejo pogoji in merila svobodne menjave dela na pod-ročju socialnega skrbstva v občini in drugi pogoji, na podlagi katerih delavci in občani, združeni v občinski skupnosti socialnega skrbstva Ljubljana-Šiška, ovred-notijo drvižbeno potrebno delo delavcev na področju socialnega skrbstva, z namenom uresničevanja njiho-vega enakega družbenoekonomskega položaja z dru-gimi delaivci v združenem delu. 4. člen Udeleženci so sporazumni, da se pri ovrednotenju opravljenih nalog po programu osnovne dejavnosti, uporabljajo naslednji kalkulativni elementi: — enote storitev, ki jih določa ta sporazum, — enotni tehnični, deflovni in potrošni normativi, — elementi cene, ki jih ddloča ta sporazum. 5. člen Enote storitev v socialnem skrbstvu so: — izdelava ipredlogov za razne družbene denarne pomoči, — urejanje očetovstva za otroke rojene v izven-zakonskih zvezah, — urejanje stikov otrok z roditeljem, ki mu niso dodeljeni v varstvo in vzgojo, — urejanje preživninskih zadev občanov, — izvajanje posvojitev otrok in nameščanje otrok v rejo, — obravnava vzgojo zanemarjenih, vedenjsko mo-tenih otrok in mladoletnih prestopnikov, — izvajanje vzgojnih ukrepov po izreku sodišča, — izvajanje postopka za razvrščanje otrok, mote-nih v telesnem in duševnem razvoju, — izdela\'a predlogov za napotitev v ustrezne za-vode za otroke, mladoletnike in odrasle osebe, — urejanje skrbndških zadev nad mladoletnimi in odraslimi osebami, — izvajanje predzakonskega svetovanja, — nudenje pomoči obsojenim osebam in njihovim , družinam, — nudenje pomoči občanom iz neurejenih družin, ' — nudenje pomoči socialno ogroženim občanom, — obravnava socialno neprilagojenih oseb (alko- ' holiki, delomrzneži, psihopati, klateži itd.), — izdelava predlogov ukrepov ter ugotovitev ter posredovanje le-teh institucijam in organom v občini in republiki v zadevah, ki jih je skrbstveni organ po veljavnih zakonskih predpisih dolžan zbrati, — spremljanje dejavnosti pogodbenih izvajalcev socialnega skrbstva, — druge storitve, ki so jih strokovni delavci dolžni ' opravljati po veljavnih zakonskih predpisih, družbenih dogovorih in samoupravnih sporazumih. Priloga JT 34 6. člen Za zagotovitev kadrovskih zmogljivosti za oprav-ljanje osnovne dejavnosti socialnega skrbstva, je bil v merilu SR Slovenije ugotovljen normativ, in sicer: en strokovni delavec na 4.500 občanov v občini. Pod strokovnim delavcem so mišljeni socialni delavci, psihologi in drugi profili strokovnih delavcev, brez administrativno-tehničnega osebja. 7. člen Tehniene in strokovne, delovne ter potrošne norma-tive na enoto storitve socialnega skrbstva oblikuje in sprejema skupščina občinske skupnosti na predlog izvajalcev ali uporabnikov. Spremembe normativov sledijo analizi potreb in finančnih zmogljivosti občinske skupnosti ter pravi-loma ob koncu poslovnega leta. 8. člen Program dejavnosti občinske skupnosti socialnega skrbstva se izvaja tudi po pogodbah ali samoupravnih sporazumih o menjavi dela z organizacijami ali skup-nostmi izvajalcev ali fizionimi osebami, s katerimi občinska skupnost stopa v dohodkovni odnos in me-njuje delo. Ti so: — Center za socia'lno delo LjuMjana-Šiška, — 00 RKS Ljubljana-Šiška, — občinska ZZB NOV Ljubljana-šiška, — občinsko društvo upokojencev, — občinsko društvo invalidov Ljubljana-Šiška, — rejnice, — zdravstveni in drugi strokovni delavci v komisiji 2a razvrščanje in razvid otrok in mladostnikov, pri-zadetih v telesnem ali duševnem razvoju, — dom upokojencev Ljubljana-Šiška. 9. člen Samoupravni sporazumi in pogodbe o menjavi dela z izvajalsko organizacijo morajo vsebovati predvsem naslednje sestavine: — vrsto nailog, njihov obseg po enotah storitve in dinamiko izvrševanja, — pogoje, ki jih mora zagotoviti izvajalec, da bodo storitve dostopne uporabnikom, — dbveznosti, po katerih bo izvajalec zagotovil kvaliteto storitev najmanj v okviru enotnih tehničnih in delovnih normativov, ki veljajo v dejavnosti, — cene za opravljene storitve, — način poročanja o izvršitvi nalog, — nadzor nad izvajanjem vseh elementov pogodbe (vštevši porabo sredstev), — določila o sankcijah za prirner neizvršitve ali neustrezne izvršitve nalog po pogodbi ali sporazumu. Obvezni sestavni deli vsakega sporazuma a]i po-godbe so tudi veljavni tehnioni in potrošni normativi, ki jih je sprejela skupščina občinske skupnosti social-nega skrbstva. "Pogodbe se sklenejo za čas, ki je potreben za iz-vršitev nalog, praviloma za eno poslovno leto. 10. člen Udeleženci so sporazumni, da se pri izračunu cene za opravljene storitve po samoupravnem sporazumu ali pogodbi priznavajo naslednje sestavine cene za enoto storitve: 1. Materialni stroški, ki se izračunajo na podlagi enotnih normativov storitev in sicer po cenah, ki so veljale 31. decembra preteklega leta. 2. Delež za amortizacijo v višini minimalne zakon-ske stopnje, veljavne na dan sklenitve pogodbe oz. sporazuma. 3. Dohodek: a) sredstva za osebne dohodke in skupno porabo, izračunana na podlagi delovnih normativov storitev, ki jih določa pooblaščeni organ občinske skupnosti; ¦b) pri izračunu teh sredstev na enoto storitev se uporabljajo določila in merila družbenega dogovora o razporejanju osebnih dohodkov; c) sredstva za pokrivanje obveznosti iz dohodka TOZD na podlagi zakona ali samoupravnega spo-razuma; d) sredstva za obvezno rezervo (1 % sredstev od 1.—3.b). 11. člen Cene posameznih storitev se lahko ob udeležbi ne-posrednega uporabnika znižajo. V pogodbah, sklenjenih s fizičnimi osebami, se do-loči posebni dahodek in osebni dohodek po delovnem normativu. 12. člen Če se povečajo materialni stroški izvajalca med izvajanjem pogodbe oz. sporazuma zaradi naraščanja cen, mora izvajalec najprej ugotoviti možnosti za racionalizaeijo stroškov v okviru dogovorjenega zne-ska. Kadar ipa izvajalec dokaže, da racionalizacija ni mogoča brez škode za izvedbo po pogodbi, razpravlja skupnost socialnega skrbstva o ustrezni spremembi pogodbe oz. sporazuma z izvajalcern. 13. člen Izvaja]lci se s tem sporazumom zavežejo, da bodo tudi pri sklepanju sporazumov ali pogodb o nepo-sredni menjavi dela z drugimi uporabniki uporabljali enaka načela in merila za oblikovanje cen, kot jih določa ta sporazum, razen v primerih, ko se glede ostalih meril prosto dogovore z neposrednimf na-ročniki. PLAN OBČINSKE SKUPNOSTI SOCIALNEGA SKRBSTVA ZA OBDOBJE 1976—1980 14. člen Plan vsebuje naslednje skupine nalog: 1. Enotni program socialnega skrbstva v SR Slove-niji. 2. Program skupnih nalog socialnega Skrbstva v SR Sloveniji. 3. Program skupnih nalog socialnega skrbstva v Ljubljani. 4. Temeljni program občinske sikupnosti socialnega skrbstva. 5. Dopolnilni program dejavnosti občinske skup-nosti. 6. Razširjeni program občrnske skupnosti social-nega skrbstva Ljubljana-Šiška. I. ENOTNI PROGRAM SOCIALNEGA SKRBSTVA V SR SLOVENIJI 15. člen Udeleženci bodo združevali za uresničevanje enot-nega programa socialnega skrbstva v SR Sloveniji po enotni prispevni stopnji. Presežna sredstva, zbrana po tej prispevni stopnji, bodo občinski skupnosti združevale za izvajanje soli-darnostnih nalog iz tega sporazuma v skupnosti so-cialnega skrbstva SR Slovenije. Udeleženci se sporazumejo, da bodo tako združena sredstva namenjena občinskim skupnostim, ki s tako zbranimi sredstvi ne zagotovijo dovolj sredstev za izvajanje enotnega dogovorjenega programa na svo-jem področju. Za izvajanje solidarnostnih nalog se udeleženci do-govorijo za posebna načda, ikot jih predvideva samo-upravni sporazum skupnosti socialnega skrbstva SR Slovenije. 16. člen Po prioritetnem vrstnem redu so naloge iz enot-nega programa naslednje: 1. Zagotavljanje sredstev za stalne denarne pomoči kot edini vir preživljanja občanom, nesposobnim za pridobitno delo, brez dohodkov in premoženja in brez svojcev. Priloga JT 35 2. Zagotavljanje stalne pomoči kot dopolnilnega vira občanom z dohodki, ki so nižji od višine edinega vira. 3. Zagotavljanje sredstev za osnovno zdravstveno varstvo upravičencem, ki niso zavarovani iz drugega naslova. 4. ZagotaVljanje sredstev za BOD strokovnim de-lavcem po normativu 4.500 prebivalcev na strokovnega delavca. 17. člen Cene enotnega programa: Cene 1975 1. Edini vir na upravičenca mesečno 760 din 2. Dopolnilni vir na upravičenca mesečno 390 din 3. Prispevek za zdravstveno varstvo mesečno 135 din 4. Sredstva za strokovnega delavca po normativu po kval. količniku 2,90 X BOD na PND v gospodarstvu 7.824 din II. PROGRAM SKUPNIH NALOG SOCIALNEGA SKRBSTVA V SR SLOVENIJI 18. člen Udeleženci bodo po načelu vzajemnosti združevali sredstva za izvajanje nalog skupnega in splošnega po-mena v skupnosti socialnega skrbstva SR Slovenije. Naloge: 1. Investicije (Hrastovec—Trate, Škofja Loka, tretji zavod za težje duševno prizadete otroke, zavod za alkoholike). 2. Oskrba oseb neznanega bivališča v zavodu Hra-stovec. 3. Sofinanciranje republiške skupnosti socialnega varstva in INDOK-centra. 4. Sofinanciranje humanitarnih organizacij in dru-štev v okviru irepublike. 5. Sofinanciranje reševanja problematike Romov. 6. Priprave na predzakonsko svetovanje. 7. Raziskave. 8. Dejavnost organov skupnosti. 9. Dejavnost strokovne službe skupnosti. 10. Rizična 1 % rezerva. III. SKUPNE NALOGE SOCIALNEGA SKRBSTVA V LJUBLJANI 19. člen Udeleženci se sporazumejo za združevanje sredstev, za uresničevanje ra=Bii>asss3=s=8si:sssa:ss3BSBSssssaEa II. SKUPNE NALOGE SOCIALNEGA SKRBSTVA V SRS Tabela 2 1973 1977 1978 1979 198o 1976 - 80 J. BODVOBČIHI 2,654.731 s* SIOPLVA o,005738 JS 2,8oo.632 o,ol6* % ^ 2,943.^64 O,o37254 % 3,o93.581 0,05394 5Ž 3,251.354 o,05182 % V 000 W,753.76S.. 3, 2BRANA ereactva 152.9o2 459.503 1,496.4*0 1,663.677 1,684.851 5,o62.175 III. SKUPNE NALOGE SOCIALNEGA SKRBSTVA V MESTU LJUBLJANI Tabela 3 OBLIKA. DEJ. 197S . 1977 1978 1979 1930 1976-80 1. slatl,sprejemališSe 66*371 2. DEO -sofinanciran3^5o.ooo 5» liuo.orsaniaaoije Ao.ooo 4« sov.varstvo" -5» sofinstue.SSSali 4o.ooo 66.371 547.»o9 67»9oo S.ooo 40.000 66.371 34-7.409 67»9oo , 2*000 4o.coo 66.371 347.409 67.9oo S.ooo 4o.ooo 66,371 3*7.4o9 67«9oo 2*ooo 40.000 331.600 1,639.633 311.€oo ' 8.000 200*000 SSOPAiT 396.271 523.68o 525.630 CsnasnsmuBstKtsisBsnuiumsiuKiuimBinBnnn 523.680 523.630 2,491.091 inniinmnti IV. TEMELJNI PROGRAM OBCINSKE SKUPNOSTI Tabela 4 OBLIJCA št P? • • 1976 št pr ; 1977 št pr * • 1978 St pr ; 1979 št P? • 198o št. pr. 1976-80 l.edini vir-dod ,.lo8 129.600 llo 132.000 111 I33.2oo 115 135.6oo 115 138.ooo 557 668.400 2«2ačasne pomo5i/ll3 6I0.200 115 621,000 116 626.4oo 118 637.200 U9 642.6oo 581 3,l37.4oo 3»enkratne pom. 267 267.ooo 28o 280.000 283 283»ooo 286 286.000 29o 29o,ooo 14o6 I,4o6.000 4» epl.s.zav. 855 2 ,891.7oo 3oo 3,4o2.ooo 33o 3 ,742.2oo 34o 3,855.6oo 55o 3 ,969.ooo 1575 17,86o.5oO 5,po's.soc.zav. 26 792.430 5o 914.400 31 944.880 32 975.360 33 1 ,oo5.84o 152 4,632.960 6«ZftV.1lSpOEftb. 21 2 ,376.ooo 80 2,554.4oo 81 2 ,565.o8o 82 2,597.760 83 2 ,629.44o 4ol 12,7o3.68o 7«vzgo3#zavodi B.reSa 1 ,088.64o 43 1,114.560 44- 1 ,140.480 4-5 1,166.400 46 1 ,192.32o 22o 5,7o2.4oo Io5 957.6oo I06 966.720 I08 984,960 Io9 994.o8o 111 1 ,ol2.52o 539 4,915.680 9.aav«re;jn.ic _ 15 I80.000 15 ¦I80.000 15 I80.000 15 I80.000 60 72o.ooo lo.razvršoanje M»tiogff«stroški 28 21.000 35 26.25o 4o 3o.0oo 42 31.5oo 45 53.75o 19o 142.5oo 12 3o.9oo 15 38.250 16 4o.8oo 17 43.55o 13 45.9oo 78 198.9oo IB.CSD •> ostalo 66o.281 758,748 137.414 817.215 818.882 820.549 3,855.675 if.stsoški SIS 157.414 137.414 137.414 157.414 687.070 a&.ofcvesna rezerva 125.565 123.565 123.565 123-565 125.565 617.825 SKOPAJ 1-14 10,086,080 Il,2o9.3o7 11,750.194 11,982.711 12,248.698 57,248.99o V. DOPOLNILNI PROGRAM OBCINSKE SKUPNOSTI Tabela 5 OBLIKA 3t. pr. 1976 3t. pr. 1977 št. pr. 1978 št. pr. 1979 St. PP. 198o St. pr. 1976-8o 1« segres šol, Brehrane 1239 9lo,665 95o 698.250 96o 7o5.6oo W1.96o 970 7*2i95oa 98o 72o.3oo 5o99 3,747.765 i >, tiV.V YVZ 23 93.288 3o 121.680 35 40 162.240 45 182.520 173 701.688 s • let.otroic 680 353.2oo 680 333.200 7oo 243.000 7o5 3*5.450 715 35o.35o 348o I,7o5.2oo i -« let.edraslih 85 58,225 90 61.650 91 62.535 93 63.7o5 95 65.075 454 31o.99o 3 lo.ooo 5. 13.ooo 13 ,qoo13.ooo 3 13.ooo 3 13-ooo 62,000 i '• IHiH.orfr. 6.000 13*ooo 13.000 13.000 13.ooo 58.000 7. aniiitete 911.5o4 569.021 569.021 2,049.546 6njPAJi-7 2,322.882 I,8o9.8ol 1,847.916 1,310,345 ¦¦r»rir--—ni—rm------------------------——————^-—————.—----—------- 1,344.245 8,635.189 ¦nnmsnmsRinneua REKAPITULACIJA Tabela 6 IHOGRAK 1976 1977 1978 1979 198o - 1976-80 1. EHOEHl PROGRAM 3,339.828 3,455.167 3,486.216 3,517.116 3,641.844 17.14o.171 2,IEMEWHI PROGEAn 10,086.080 U,2o9.3o7 Il>?5xul94 11,982.711 12.22o.698 57.248.99o gjHOPOtNILNI PROGE. 2^322.882 Ij8o9.8ol lA842.9l6 I431o.345 ____!A544.245___ _ 8a63g.l89 ___ SEJPAJ 1-3 15,748.790 16,474.275 17,084.326 16.81o.172 17,2o6.787 83,324.350 EIOPNJA 0,59 o,59 0,53 o,54 o,53 o,56 4.S01IDAEN0ST SKS 4,429.195 4,929.925 4,9o5.599 4,885.o5o 4,766.175 23,915.926 g.SKTOlTE NAL-SRS 152.9o2 _____122z522_ 1^096.440 1^668.627 1X684.851 _ _5ao62.l75_. . BEffPAJ 4-5 4,582.o97 5,389.228 6,oo2.o39 6,553.727 6,451.oo8 28.978.o99 fiSOPKJA o,17 o,19 0,2o o,21 o,2o o,2o ^»SfflJPKE NALOGE V IJVLbljani STOPNJA 369.371 0,0149 523.680 o,ol87 523,68o o,ol78 523.68o o,ol69 523.680 o,ol61 2,491.o91 o,ol69 SKIIPAJ 1-6 2o,727.258 22,337.183 23,61o.o45 23,837.579 24,181.475 STOPHJA % BOD o,78 0,80 0,80 0,77 0,74 ll4.795.54o ¦ 0,78 OBRAZLOŽITEV predloga samoupravnega sporazuma o temeljih plana občinske skupnosti socialnega skrbstva Ljubljana-Šiška za obdobje 1976—1980 S samoupravnim sporazumom o temeljih plana občinske slcupnosti v obdobju 1976—80 se udeleženci sporazuma dogovarjajo za obseg, vrste in kakovosti storitev ter pravic, ki si jih zagotavljajo udeleženci na področju dejavnosti socialnega skrbstva v občini. Istočasno opredeljuje sporazum tudi pogoje in po-stopek za združevanje sredstev, potrebnih za izvaja-nje te dejavnosti in za realizacijo storitev in pravic občanov s področja socialnega skrbstva. Na tak način je zagotovljena svobodna menjava dela, ki je pogo-jena iz interesa udeležencev sporazuma do dejavnosti socialnega skrbstva v občini, storitev na tem pod-ročju, in s pričakovanim prispevkom občinske skup-nosti socialnega skrbstva k produktivnosti celotnega družbenega dela in k rasti družbenega proizvoda. Občinska skupnost socialnega skrbstva Ljubljana-Šiška bo v srednjeročnem obdobju opravljala naloge, ki jih opredeljujejo veljavni predpisi — zakon o so cialnem skrbstvu, zakon o zakonski zvezi in družin-skih razmerjih, zakon o dedovanju, zakon o usposab-ljanju otrok in mladostnikov z motnjami v telesnem in duševnem razvoju itd., samoupravni sporazum o ustanovitvi občinske skupnosti, statut skupnosti in ostali samoupravni akti in družbeni dogovori, katerih udeleženec je občinska skupnost. Del dejavnosti je natančno opredeljen v teh zakon-skih predpisih, vendar ne obsega celotnega področja dela občinske skupnosti in njene strokovne službe — centra za socialno delo, temveč je del nalog pogojen z interesom občanov do urejanja določenih družbenih problemov s področja socialne varnosti na območju občine Ljubljana-Šiška. Iz tega razloga se skupnost socialnega skrbstva obvezuje s tem samoupravnim sporazumom, da bo politiko svoje dejavnosti v tem planskem obdobju usklajevala s splošnimi slovenski-mi, mestnimi in posebej občinskimi družbenimi zahte-vami in potrebami in bo tako omogočila y skladu z možnostmi udeležencev tega sporazuma izboljšanje družbene skrbi za posamezne kategorije prebivalcev. Dejavnost socialnega skrbstva bo y svoji kurativni in preventivni vlogi posegala v izboljševanje in zago-tavljanje socialne varnosti za tiste otroke in mladost-nike, za katere starši ne morejo ali ne skrbijo v za-dostmi meri, da bi jim omogočili normalno rast in življenje, za otroke in mladostnike, ki so prizadeti v svojem telesnem ali duševnem razvoju, za odrasle invalidne in ostarele osebe, ki so potrebne družbene pomoči v kakršnikoli obliki in iz katerihkoli razlogov. Obseg storitev socialnega skrbstva natančno oprede-ljuje 5. člen samoupravnega sporazuma. V skladu s potrebami, ki se bodo pokazale v tem obdobju, bo občinska skupnost socialnega skrbstva, seveda ponovno v skladu z dohodkovnimi možnostmi udeležencev tega sporazuma, sledila novim potrebam in zahtovam, ki jih bo narekoval razvoj dejavnosti in nove oblike zagotavljanja socialne varnosti občanov. Samoupravni sporazum opredeljuje tudi strokovne, tehnične in potrošne normative, ki jih narekuje se-danja dejavnost in njen obseg. Udeleženci sporazuma se bodo s tem sporazumom izrekli tudi o cenah, ki veljajo na področju socialnega skrbstva v občini (cene so izračunane na podlagi de-janskih cen v letu 1975) in s tem tudi za vrednost programov, ki jih obsega predloženi sporazum. 1. Enotni program Enotni dogovorjeni program je- program socialnega skrbstva v SR Sloveniji in obsega družbene denarne pomoči kot edini vir, stalne dopolnilne denarne po-moči, zdravstveno zavarovanje nezavarovanim in pa sredstva za strokovno službo. Za enotni program je dogovoirjena enotna prispevna stopnja in z njo bo občinska skupnost socialnega skrbstva pokrivala po-trebe oz. obseg svojega enotnega programa, presežek sredstcv po enotni stopnji pa bo namenjen tistim skupnostim socialnega skrbstva v Sloveniji, ki po enotni stopnji za svoj enotni program ne zberejo do-volj sredstev v svoji občini (15., 16., 17. člen). 2. Program skupnih nalog socialnega skrbstva v SR Sloveniji Skupne naloge socialnega skrbstva v Sloveniji ob-segajo dejavnosti, ki jih za prebivalce Slovenije oprav-lja skupnost socialnega skrbstva Slovenije oz. dolo-čeni socialni zavodi in so splošnega slovenskega po-mena in jih sofinancirajo vse občinske skupnibsti v republiki (18. člen). 3. Skupne naloge v Ljubljani Občinske skupnosti socialnega skrbstva v Ljubljani sofinancirajo dejavnost posamežnih institucij v mestu, ki so splošnega mestnega pomena in njihova dejav-nost zagotavlja reševanje socialne problematike oseb iz vseh ljubljanskih občin. Del stroškov iz tega pro-grama zadeva tudi skupnost socialnega skrbstva mesta Ljutoljane, ki s svojo koordinativno vloao po-vezuje in usklajuje politiko in dejavnost občlnskih skupnosti v Ljubljani. 4. Občinski temeljni in dopolnilni program Program temeljnih in dopolnilnih nalog socialnega skrbstva v občini obsega vse tiste naloge, ki jih ~}e občinska skupnost do sedaj že obravnavala oz. izva-jala in prav tako obsegajo reševanje socialne proble-matike občanov in zagotavljanje socialne varnosti pri-zadetih kategorij občanov. V tabeli 4 prikazana vrednost teh nalog obsega oz. predstavlja le tisti del nalog, ki obsegajo zagotavljanje materialnih pomoči občanom, delavci skupnosti pa opravljajo še vrsto drugih dejavnosti in nalog, ki pa vse ne zahtevajo finančnih sredstev. Del teh nalog je opredeljen z zakonom o socialnem skrbstvu, del pa je dogovorjen med zainteresiranimi SIS oziroma je tudi posledica interesa občanov, da se posamezna oblika pereče socialne problematike obča-nov rešuje v okviru socialnega skrbstva (20., 21. člen). Predlog samoupravnega sporazuma predstavlja to-rej obseg, vrste in vrednosti posameznih nalog social-nega skrbstva y občini, mestu in republiki v srednje-ročnem obdobju, za katere se bodo tako uporabniki kot izvajalci na tak način sporazumeli in s tem uredili tisti del družbenega življenja, ki zadeva socialno var-nost prizadetih kategorij občanov brez pravic iz teko-čega ali minulega dela in tudi aktivnega prebivalstva s težavami v svojem osebnem življenju. BELEŽKE