načrt Vzgojni 32 Vzgoja, december 2020, letnik XXII/4, številka 88 tizirajo, scensko pripravijo in izvedejo na proslavah ob državnih praznikih. Posebno pozornost sta zbudila prispevka o učenju odraslih z motnjo v duševnem razvoju iz Maribora, ki temelji na projektu Lahko branje, in projekt iz vrtca na Vrhov- cih v Ljubljani, ki skuša s pomočjo plesne vzgoje v vrtcu otrokom približati vsebine domovinske vzgoje. Primer ljubezni do domovine skozi oči Martina Krpana je pokazal, kaj vse so bili pod skrbnim mentorstvom sposobni med šolskim letom ustvariti osnovnošolci zadnje triade osnovne šole iz Kopra. Na izjemno ustvarjalen in nevsiljiv način so s stripom, intervjuji in pisanjem črne kronike ter z dra- matizacijo zgodbe pokazali svoje številne ta- lente in sposobnosti, ki bi lahko ostali tudi spregledani. Sodoben didaktični pristop, po- zitivno učno okolje in uporabnost pridoblje- nega znanja potrjujejo odličnost tega projek- ta, ki kar kliče po nadgradnji ali ponovitvi na primeru kakega drugega znanega Slovenca. Kako resno so na osnovni šoli v Vojniku vzeli usposabljanje za aktivno državljanstvo in 'sooblikovanje' odgovornih državljanov, je pokazal projekt šolskega parlamenta, ki ga izvajajo že več let. V anj so vključeni učen- ci od 6. do 9. razreda. Komunikacija poteka preko sodobnih družbenih omrežij, parla- ment pa daje pobude za akcije, kot je na pri- mer 'mesec prijaznosti', organizacija plesov, predvajanje glasbe med odmori, predvsem pa sodelovanje v dobrodelnih akcijah. Zgodovina je lahko toliko bolj učiteljica življenja, če so sicer suhoparna dejstva po- vezana v zanimive zgodbe, ki jim učenci z zanimanjem prisluhnejo in jih tudi z lah- koto pomnijo. Izkušnje učitelja iz Grosu- plja govorijo, da so naši možgani narejeni za zgodbe. Z odraščanjem se tako povečuje tudi realna možnost prakticiranja aktivnega državljanstva, ki zahteva povezovanje kom- pleksnih dejstev. Opozoril je, da občutek večvrednosti onemogoča učenje in spozna- vanje, prav tako pa je za usvajanje težjih vse- bin pomembno prevzemanje odgovornosti. Konferenco smo sklenili z mislijo, da bo drugačen odnos do domovine prišel le z usvojitvijo drugačnih moralnih vrednot, z novimi generacijami učencev, pri čemer lahko vsebine in pedagoški pristopi, ki so bili predstavljeni v uvodnem delu konferen- ce ter v okviru delovnih skupin, vzgajajo že od malih nog dalje. Tako kot lani smo tudi letos pripravili e-zbornik prispevkov s konference. Zbornik nosi enak naslov kot konferenca, to je: Imamo svojo državo Slovenijo. Dosegljiv je na spletni strani DKPS (Društvo katoliških pedagogov Slovenije), v Cobissu, ude- leženci pa so ga prejeli tudi na USB-ključkih. V e-zborniku sta objavljena dva prispevka v predgovoru, trije prispevki iz uvodne- ga dela, v osrednjem delu, v katerem so prispevki iz prakse, pa je objavljenih kar 29 člankov. V dodatku sta predstavljena Društvo katoliških pedagogov Slovenije ter Združenje za vrednote slovenske osamosvojitve. Osrednji del zbornika, v katerem so zbrani prispevki iz prakse, je razdeljen na tri dele. V prvem je objavljenih 9 prispevkov, v katerih predstavljamo, kako učitelji in vzgo- jitelji v praksi ozaveščajo otroke o pomenu samostojne države, o simbolih države Slovenije, kako otrokom in mladim pomagamo, da se seznanijo z dogodki, po- vezanimi z osamosvajanjem Slovenije, ter kako s šolskimi prireditvami krepimo vrednote domoljubja. V drugem delu zbornika je objavljenih 13 prispevkov, ki se navezujejo na vzgojo za ljubezen do domovine pri rednem pouku različnih predmetov ter pri medpredme- tnem povezovanju. Tu najdemo odlične primere iz pouka slovenščine, angleškega jezika, zgodovine, športne vzgoje, matematike, fizike, kemije ter pouka tehnike. V tretji del so uvrščeni prispevki (7), ki se posebej dotikajo vzgoje za aktivno državljanstvo. Nekateri so se tega lotili preko zgodb, nekateri s šolskim parlamentom in podjetništvom, drugi pa z ustvarjanjem učne poti, s športnimi dejavnostmi ter s predsta- vitvijo pomembnih ustanov v državi. Paleta prispevkov, ki je nastala pod preprostim naslovom Imamo svojo državo Slovenijo, je res pestra. Poseben čar prispevkov v zborniku je v tem, da segajo na vse stopnje izobraževanja mladih – predšolsko vzgojo, v osnovne šole ter v poklicne in srednje šole. Prav tako je izjemna širi- na prispevkov, ki segajo na vsa predmetna področja. V vsakem prispevku je čutiti skrb in trud za vzgojo mla- dih za ljubezen do domovine ter zavedanje, da je živeti v samostojni državi Sloveniji nekaj posebnega. Zahvaljujemo se vsem avtorjem prispevkov, da ste bogastvo svojih misli in svojega dela delili z nami ter prispevali k temu, da je tudi letos nastalo veliko novega gradiva za učitelje in vzgojitelje. Za sodelovanje pri pripravi zbornika se posebej zahvaljujemo tudi g. Alešu Štrancarju, T-2 in Združenju za vrednote slovenske osamosvojitve. Erika Ašič, urednica e-zbornika Vzgoja za ljubezen do domovine in države: Imamo svojo državo Slovenijo (2020) E-zbornik je dostopen na: https://www.dkps.si/fileadmin/user_upload/Zbornik_MK_2020.pdf E-zbornik konference Vzgoja za ljubezen do domovine in države: Imamo svojo državo Slovenijo