VzgoUiimo pevski naraščaj! »Kaj pa je tega treba bilo,- bo mnrua vzkliknil marsikateri čitatelj sodeč po t.apisu. Prav nič se ne čudiui takeinu vzkliku in ne mogel bi ga v prvem treintku niti obsojati. Saj so se nekaj časa nalagala na naša ramena, »kakor gobe po dežju«. zapored nova bremena in ti ljudskošolsVi učitelj pa le delaj in delaj! To pa je le trenotno razpoloženje. ki nas na.:.dno navda.a ob pričetku uvedbe novofarij v ljudsko šoio. a vse to. kakor rcčeno, ie ob pričetku. Vzgoja pevskega naraščaja pa niKakor ni brečna novotarija. niti z dai.išnjim dnem in apelom ni nastopil šele Miičetek te vzgoje. Poznam šole, \ katerih je včitelj posvečal intenzivnemu pevskemu pouku posebno pažnjo, razpolaeal je z nekako stalno pevsko »četo«, ki je zamogla ob raznih prilikah in prireditvah nuditi svoje zmožnosti; svojih učencev-pevcev pa tudi po izstopu iz šole ni pozabil. marveč je to doraščajoSo r.nladino sproti dalje združeval in vadil v petiu Takib slučajev se spominjam pač !e iz predvojne dobe, vidim in slišim pa, da so se po vojni silno zrcdčili, da skoraj — izginili ti pojavi. 7 mirno vestjo moremo danes konštatirati, da kljub veliki narodni in kul-. turri probudi katero je rodilo oziroma zvi?alo naše narodno osvobojenje. petje ned narodom v splošnem nazaduje, — potil'uje. In temu priti v okom, je skrajna potrcba in dolžnost. Zato pa moramo pozdravljati vsako akcijo. ki se snuje v svrlio povzdige narodnega in umetnega uetja pa najsi prihaja od katerekoli stra:ii Odvsč bi bilo, na tein mestu govoriti o sUni važnosti petja za duševno in telesno V7gojo mladine in naroda. 'rnamo in vzfrojujemo v ljudski šoli • azne telovadne naraščaje. Solske oblash" so s posebno vnemo naglašale in odrejsie temeljitejši telovadni pouk in doseženi so zares že dokaj lepi uspchi. \rsi z roditelji vred snio inieii dovolj priložnosti, diviti se gracijoznim in spretntm telovadnim nastopom nasih malčkov. Kakor sem vnet pniatelj in podpiratelj telovadnih naraščajev. vendar smelo trdim, •.1a se je s šolskimi telovadnimi naraščaji začetkoma tu in tani izvršila v naše z^ojno delovanje preekstremna poteza, ivi postaja primerno zmernejša. Oprostile, da sem se dotaknil tega vprašanja, kajti smatram za potrebno. od mnogo težje rekiutiranili, a vendar doseženih t.lovadnih naraščajev napraviti prehod na lažje sc rekrutirajoči, a šc nedosegljivi pevski naraščaj. Stvar posameznika ostanc gotovo, najti iii začrtati si podrobno pot vzgoje pevskiHra naraščaja ter upam, da tovariši tozailevno objavijo svojo misli in tnm-nja. Vsekakor si za enkrat k vzgoji pevskega naraščaja dovolim naglašati sledeče najpoglavitnejše točke: 1. Vrzimo se i novo vnenio na kolikonnožno uajintenzivnejjš« pouk iz petja. 2. Kljub svobodi tozsdevnega nazirania naglas:.itn, da pevski pouk prevzemi nedeljeno na eni šoli ali vsai po »«iopnjah (elenientarni, srednjji in višji) ena sama učna moč. 3. Rekrutujmo. prldobivajmo in iz(brazuimo na vsaki šol«, vso šolsko doi»o, * t a 1 n i in vzorni »kader« pevski /bor iičencev-pevvev in dajmo jim pogosto priliko. javno nastopati. 4. Vodimo iif.teRČno in stalno evidenco vsakočasnega pevskega »kadra« vsa leta šolske do!>e priklensmo si jih in vadimo ter združisimo ith v petju tndi po šolskem izstop« dnlje. - To nam bodijo le prve, splošne smernice. Sedaj pa vsi brez obotavljanja na Cim krajšc razmišljevanje. nato pa na teni trajnejše delo. Tam daleko gledam nebroj svežih pevskili zborov, slušam odineve angelsko-nežnih otroških glasov, Vjer uživa oko na presrečnih, občudujoCih 'n nam hvaležnih obrazih in izrazih roditeliev- sploh otroških Ijubiteljev. Roko v roki. pevski in telovadni naraščaj — mlada nada zv mlado i močno državo — oh. »kako je tega treba bilo«, zveni v vpliko spremembo napram pričetnemi \ ž-kliku korčni vzklik Dornoljubi in otrokoljnbi! Že kitajski glasbenik Konesi ]e vzkliknil: »Nravstveno stanje vsakega narcda stoji v razmerju z njegovo pcv*.ko iiaobrazbo « ^e izdatnejša I.odrila — so nam odveč. Mirko Vanda.