Gradbeni vestnik letnik 71 januar 2022 28 Lokacija: Hrušica (Jesenice) Investitor: DARS, d. d. Inženirji: JV DRI, upravljanje investicij, d. o. o., Projekt Nova Gorica, d. d., ZIL Inženiring, d. d. Projektanti: JV ELEA iC, d. o. o., IRGO Consulting, d. o. o., Geoportal, d. o. o., IBE, d. d., LINEAL, d. o. o., PNZ, d. o. o., Institut IGH, d. d. Izvajalec: Cengiz Insaat Sanayi Ticaret A.S. (Turčija) Geološka, geotehnična in hidrološka spremljava gradnje objekta: JV IRGO Consulting, d. o. o., ELEA iC, d. o. o., Geoportal, d. o. o., GeoZS, ZAG, Geoinženiring, d. o. o. Zunanja kontrola kvalitete: JV ZAG, GI ZRMK, d. o. o. Koordinator za VZD: Lozej, d. o. o. FOTOREPORTAŽA PREDOR KARAVANKE – GRADNJA VZHODNE PREDORSKE CEVI IN SPREMLJAJOČIH OBJEKTOV Slika 1. Začasni portal vzhodne cevi predora Karavanke. PREDOR KARAVANKE – GRADNJA VZHODNE PREDORSKE CEVI IN SPREMLJAJOČIH OBJEKTOV Fotoreportaža Gradbeni vestnik letnik 71 januar 2022 29 Slika 2. Karakteristični prečni prerezi v predoru Karavanke. PREDOR KARAVANKE – GRADNJA VZHODNE PREDORSKE CEVI IN SPREMLJAJOČIH OBJEKTOV Fotoreportaža Osnovni podatki o novogradnji Dolžina predora: skupaj 7948 m (od tega 7822 m podzemni del); SLO stran – 3546 m (od tega 3446 m podzemni del) Lega nove cevi predora: na vzhodni strani, vzporedno z obstoječo cevjo na medosni razdalji 70 m v smeri jug–sever Vzdolžni prerez predora: vzdolžni padec nove predorske cevi znaša 1,35 % v smeri iz notranjosti proti portalu predora na južni strani. Vertikalni lom nivelete predora se nahaja na A-strani ca. 500 m od meje A - SLO. Višinska kota vozišča pri vstopu v predor je na 620 m. Obe predorski cevi bosta med seboj povezani z 28 prečnimi rovi. Na SLO strani je predvidenih 12 prečnih rovov, od katerih je 10 pohodnih oz. prevoznih (za potrebe intervencije ali vzdrževanja in kot ubežne poti v primeru izrednih dogodkov), ter 2, ki sta namenjena prezračevalnemu sistemu. V novi predorski cevi je predvidenih še 8 odstavnih niš, dolžina posamezne odstavne niše bo 112 m. Na SLO strani so predvidene 4 odstavne niše. Za potrebe zajema pitne vode pa je v predoru na stacionaži ca. 3000 m predvidena še izgradnja podzemne kaverne z bazenom ter vrtinami in ostalo opremo za zbiranje in odvod podzemne vode. Za potrebe vzdrževanja in funkcioniranja predora z opremo pa bo v predoru na SLO strani izvedenih še 116 manjših niš (revizijske niše, niše za hidrant, niše za klic v sili ...). Zunaj predora je predvidena dogradnja portalnega objekta z galerijo v skupni dolžini 100 m ter manjkajoča AC-navezava na polni profil v dolžini ca. 620 m z mostom M-1 dolžine ca. 165 m ter spremljajoče ureditve, vezane na gradnje pri projektu. Velikost prečnega prereza predorske cevi je določena z zahtevanim svetlim profilom ter potrebno velikostjo prezračevalnega kanala. Ta je lociran v zgornjem delu predora in je z vmesno ploščo ločen od svetlega profila predora. Gradbeni vestnik letnik 71 januar 2022 30 Skupna širina vozišča znaša 7,70 m (2 x 3,5 m vozni pas in 2 x 0,35 m robni pas). Vozišče v predoru je predvideno v be- tonski izvedbi. Vertikalna višina svetle- ga profila predorske cevi znaša 4,70 m. Zaradi vzdrževanja in nujnih primerov sta na vsaki strani vozišča predvidena hodnika, ki sta 0,18 m dvignjena nad površino ceste, z nagibom 2 % proti vo- zišču. Najmanjša širina hodnikov znaša 1,15 m, svetla višina pa 2,5 m. Predvidena količina vseh izkopov iz pre- dorske cevi znaša 420.000 m3 v raščenem stanju, ki bo v večini deponiran na odla- gališčih, predvidenih z Uredbo o DPN za dograditev AC-predora Karavanke. Trenutno (januar 2022) je izkopana slaba polovica predora na SLO strani. Predvi- den preboj predorske cevi je v septembru 2023, zaključek vseh del skupaj z vgrad- njo elektrostrojne opreme pa v maju 2025 in je usklajen z avstrijsko stranjo. Vzporedno z razvojem del na gradbišču se s pomočjo BIM-modelov spremlja na- predek del na objektih, ki so trenutno v izvedbi. Slika 3. Pogled v predor z izvedenimi temelji in talnim obokom. Slika 4. Vrtanje vrtin za miniranje. Slika 6. Izkop za talni obok iz brizganega betona. Slika 5. Montaža jeklenega loka (palični nosilec). Slika 7. Betoniranje temeljev notranje obloge predora. PREDOR KARAVANKE – GRADNJA VZHODNE PREDORSKE CEVI IN SPREMLJAJOČIH OBJEKTOV Fotoreportaža Gradbeni vestnik letnik 71 januar 2022 31 PREDOR KARAVANKE – GRADNJA VZHODNE PREDORSKE CEVI IN SPREMLJAJOČIH OBJEKTOV Fotoreportaža Slika 8. Betoniranje talnega oboka iz litega betona v polni širini predora. Slika 9. Betoniranje prekladne plošče mostu M-1 (1. faza). Slika 10. Dokončana izgradnja mostu M-2 (Hrušica) s priključnimi cestami. Slika 11. Vgradnja izkopanega materiala iz predora na loka- ciji odlagališča 4 – Mojstrana. Slika 12. BIM-model projekta. Fotografije: arhiv DARS, d. d.