SKUPŠČINA OBČINE UUBUANA - ŠIŠKA Zbor združenega dela Številka: 1-06-3/86-112/88 Datum: 24. 5. 1988 ZAPISNIK 24. seje zbora združenega dela skupščine občine Ljubljana - Šiška, ki je bila v torek, dne 10. 5. 1988 po skupnem zasedanju v desni sejni dvorani Skupščine občine Ljubljana - Šiška, Trg prekomorskih brigad 1, Ljubljana. Sejo je vodil predsednik zbora tov. Borut Eržen. Delegatom je pojasnil, da so prejeli obvestilo o umiku točke Predlog odloka o prostorskih ureditvenih pogojih za plansko celoto Š 2 - Litostroj z dnevnega reda 24. seje zbora in predlagal v sprejem naslednji DNEVNI RED. 1. Poročilo predsednika verifikacijske komisije 2. Potrditev zapisnika 21. in 22. seje zbora 3. Predlogi in vprašanja delegatov 4. Osnutek odloka o prostorskih ureditvenih pogojih za plansko celoto Š 7 - Šmartno - Tacen 5. Osnutek odloka o prostorskih ureditvenih pogojih za plansko celoto Š 8 - Gameljne 56. Osnutek odloka o splošni prepovedi delitve obstoječih par-cel, prepovedi graditve in prepovedi spremembe kulture zem-ljišča za območje urejanja ŠS 3/7 - Podutik 7. Osnutek odloka o splošni prepovedi delitve obstoječih parcel, prepovedi graditve inprepovedi spremembe kulture zemljišča za območje urejanja SS 3/3 - Podutik 8. Osnutek odloka o splošni prepovedi delitve obstoječih parcel, prepovedi graditve in prepovedi spremembe kulture zemljišča za območje urejanja SS 3/5 - Podutik - severni del 9. Osnutek odloka o splošni prepovedi delitve obstoječih parcel, prepovedi graditve in prepovedi spremembe kulture zemljišča za območje urejanja SO 7/1 - Tacen 10. Osnutek odloka o splošni prepovedi delitve obstoječih parcel, prepovedi graditve inprepovedi spremembe kulture zemljišča za območje urejanja SS 8/5 - Gameljne 11. Predlog sklepa o potrditvi zaključnega računa davkov in pri-spevkov občanov za leto 1987 12. Predlog za izdajo zakona o spremembi in dopolnitvi obrtnega zakona 13. Obravnava gradiva za sejo ZO SML Delegati so predlagani dnevni red soglasno potrdili. K 1. točki dnevnega reda Delegati so komisijo za verifikacijo pooblastil in imunitetna vprašanja izvolili že na skupnem zasedanju. Predsednik komisije tov. Rado Bergant je podal naslednje poro-čilo: Na seji zbora je bilo prisotnih 33 delegatov, 7 delegatov je odsotnost opravičilo, neopravičeno odsotnfli pa je bilo 21 dele-gatov. 10 Odsotni so bili delegati naslednjih konferenc delegacij: št. 1 — Agrostroj št. 6 - Avtomontaža (1 opravičeno od 2) št. 7 - Petrol-Zemeljski plin (opravičeno) št. 8 - Iskra (2 od 8) št. 9 - ABC Pomurka št. 11 - Color št. 12 — Aero Medvode (opravičeno) št. 13 - Tekstilna Medvode št. 14 - Litostroj (2 od 4) št. 15 - Lek (1 opravičeno, 1 neopravičeno od 2) št. 16 - Dekorativna (2 opravičeno od 2) št. 18 — Pivovarna Union št. 19 — Slovenija vino (opravičeno) št. 22 - Pap (1 od 2) št. 26 - Integral (1 od 3) št. 29 - Šport oprema (oddala pooblastilo in še pred pričetkom seje odšla) št. 31 - Emona TOZD Maloprodaja št. 32 - Gorenje TIKI št. 33 - KZ Medvode št. 35 - ŽG DSSS št. 37 - OŠ Milan Mravlje št. 39 - OŠ Oto Vrhunec-Blaž št. 42 - V. P. Zbor je bil sklepčen in je lahko nadaljeval z delom. K 2. točki dnevnega reda Delegati so zapisnika 21. in 22. seje zbora soglasno potrdili. K 3. točki dnevnega reda Pisna delegatska vprašanja so posredovale konf. delegacij št. 21 TUBA, št. 4 Rašica in št. 40 Zdravstveni dom Ljubljana. Delegate Tube je zanimalo, kdaj bo asfaltiran makadamski del vodovodne ceste v smeri od Avtohiše proti Verovškovi cesti. Delegati Rašice pa so postavili vprašanje, kaj je z nadaljnjo izgradnjo ceste skozi Gameljne. Ugotavljajo, da so cesto samo razkopali, del pa niso dokončali kot bi jih morali. Pri obeh delegatskih vprašanjih je potrebno preveriti ali je za predlagano pristojna Komunalna skupnost ljubljanskih občin ali pa SIS za ceste Ljubljana, nato se oba delegatska vprašanja posreduje pristojni strokovni službi in zahteva pisni odgovor. Delegati so s predlaganim soglašali. ZD Ljubljana pa je postavil delegatsko vprašanje glede pomoči, namenjene potresni obnovi Črne gore s prošnjo, da se le-ta posre-duje skupinam delegatov za delegiranje delegatov v zbore republi-ške skupščine. Delegati so s predlogom soglašali. Drugo delegatsko vprašanje ZD Ljubljana se je nanašalo na finančne probleme Doma starejših občanov. Delegatom je bilo pojasnjeno, da bi bila problematika Doma starejših občanov uvrščena kot posebna točka dnevnega reda zbora na eni od jesenskih sej. Predlagatelj naj pripravi problema-tiko s predlogi sklepov za razrešitev. Delegati so s predlaganim soglašali. Nato je predsednik zbora obvestil delegate, da bo na sejah zbora podana kratka predstavitev posameznih OZD kot posebna točka, da bodo delegati bolje informirani kaj posamezne OZD ustvarjajo in s kakšnimi težavami se srečujejo. Na tej seji je bila predstavljena DO Dekorativna. Predstavil jo je tov. Kragelj, v. d. direktor Dekorativne. Najprej je orisal zgodovino nastanka DO, nanizal proizvodne programe, katere izvajajo, nakazl konkretne pro-bleme, s katerimi se DO kot tekstilna tovarna srečuje, na koncu pa podal nekaj predlogov, katerih realizacija bi omogočila doseganje boljših poslovnih rezultatov. V predlogih je podal kar nekaj zahtev za spremembo zvezne zakonodaje in to predvsem zlasti rešitve, ki se nanašajo na poslovanje s tujino (sprememba deviznega zakona), pri zakonu o zavarovanju plačil med uporabniki družbenih sred-stev, da bi bili ustvarjeni enaki pogoj za Vse udeležence v družbeni reprodukciji; da je potrebno voditi načrtovano politiko nagrajeva-nja in zaposlovanja ipd. Menil je, da je za vodenje strategije posameznih OZD ter za prevzemanje odgovornosti za realizacijo srednjeročnih in dolgoročnih programov potrebna stabnilqejša gospodarska situacija. Predlogi so sestavni del zapisnika in so shranjeni v arhivu sekretariata skupščine. K 4. točki dnevnega reda O tej točki dnevnega reda sta razpravljala statutarno-pravna komisija in OK SZDL katerih staiišča so delegati prejeli na mizo. Pisnih pripomb konferenc delegacij nismo prejeii, razprave tudi ni bilo. Delegati so soglasno sprejeli naslednji SKLEP: Zbor sprejema osnutek odloka o prostorskih ureditvenih pogo-jih za plansko celoto Š 7 — Šmartno-Tacen. Pripombe in staltšča statutarno-pravne komisije in OK SZDL se posredujejo predlaga-telju, da jih prouči in upošteva pri pripravi predlog odloka. K 5. točki dnevnega reda O tej točki sta razpravljala statutarno-pravna komisija in OK SZDL, katerih stališča so delegati prejeli na mizo. Pisnih pripomb konferčnc delegacij nismo prejeli, razprave tudi ni bilo. Predstav-nica Komiteja za urejanje prostora tov. Marina Lekič je pojasnila, da je zbor krajevnih skupnosti sprejel prekvalifikacijo osnutka v predlog in Ie-tega tudi sprejel. Delegati so s pojasnilom "soglašali in so soglasno sprejeli na-slednje SKLEPE: 1. Zbor sprejema osnutek odloka o prostorskih ureditvenih pogojih za plansko celoto Š 8 - Gameljne s stališči statutarno-pravne komisije. 2. Zbor sprejema prekvalifikacijo osnutka v predlog odloka. 3. Zbor sprejema predlog odloka o prostorskih ureditvenih pogojih za plansko celoto Š 8 - Gameljne. K 6. točki dnevnega reda Uvodno obrazJožitev je podal tov. Saša Sedmak, član IS. O tej točki dnevnega reda je razpravljala statutarno-pravna koraisija, katere stališča so delegati prejeli na mizo. Pisnih pripomb konference delegacij nismo prejeli, razprave tudi ni bilo. Tov. Eržen je obvestil delegate, da zbor krajevnih skupnosti ni sprejel predlaganega osnutka odloka. Delegati so nato soglasno sprejeli naslednji SKLEP Zbor ne sprejema osnutka odloka o splošni prepovedi delitve obstoječih parcel, prepovedi graditve in prepovedi spremembe kulture zemljišča za območje urejanja ŠS 3/7 - Podutik. K 7. točki dnevnega reda O tej točki je razpravljala statutarno-pravna komisija, katere stališča so delegati prejeli na mizo. Pisnih pripomb konferenc delegacij nismo prejeli, razprave tudi ni bilo. Delegati so soglasno sprejeli naslednji SKLEP: Zbor sprejema osnutek odloka o splošni prepovedi delitve obstoječih parce), prepovedi graditve in prepovedi spremembe kulture zemljišča za območje urejanja ŠS 3/3 - Podutik s stališči statutarno-pravne komisije, ki se posredujejo predlagatelju, da jih prouči in upošteva pri pripravi predloga odloka, oziroma obrazloži tiste, katerih ne bo mogel upoštevati. K 8. točki dnevnega reda O tej točki dnevnega reda je razpravljala statutarno-pravna komisija, katere stališče so delegati prejeli na mizo. Pisnih pripomb konference delegacij niso posredovale, razprave tudi ni bilo. Delegati so soglasno sprejeli naslednji SKLEP: Zbor sprejema osnutek odloka o splošni prepovedi delitve obstoječih parcel, prepovedi graditve in prepovedi spremembe kulture zemljišča za območje urejanja ŠS 3/5 - Podutik - severni del s stališči statutarno-pravne komisije. K 9. točki dnevnega reda O tej točki dnevnega reda je razpravljala statutarno-pravna komisija, katere stališča so delegati prejeli na mizo. Pisnih pripomb konferenc delegacij nismo prejeli, razprave tudi ni bilo. Delegati so soglasno sprejeli naslednji SKLEP: Zbor sprejema osnutek odloka o splošni prepovedi delitve obstoječih parcel, graditve in prepovedi spremembe kulture zem-ljišča za območje urejanja OS 7/1 - Tacen s stališči statutarno-pravne komisije. K 10. točki dnevnega reda O tej točki dnevnega reda je razpravljala statutamo-pravna komisija, katere staJišča so delegati prejeli na mizo. Pisnih pripomb konferenc delegacij nismo prejeli, razprave tudi ni bilo. Tov. Eržen je obvestil delegate, da zbor krajevnih skupnosti predlaganega odloka ni sprejel. Delegati so nato soglasno sprejeli naslednji SKLEP: Zbor ne sprejema osnutka odloka o splošni prepovedi delitve' obstoječih parcel, prepovedi graditve in prepovedi spremembe kulture zemljišča za območje urejanja ŠS 8/5 - Gameljne. K 11. točki dnevnega reda Pisnih pripomb konferenc delegacij nismo prejeli, razprave tudi ni bilo. - Delegati so soglasno sprejeli naslednji SKLEP: Zbor potrjuje Predlog sklepa o potrditvi zaključnega računa davkov in prispevkov občanov za leto 1987. K 12. točki dnevnega reda O tej točki dnevnega reda je razpravljal izvršni svet in sprejel stališča in pripombe k posameznim členom osnutka zakona. STALIŠČA IS so nasiednja: - k 5. členu V prilogi zakona je potrebno taksativno navesti dejavnosti, katere se ne smejo opravljati kot samostojne obrtne dejavnosti z navedbo zakonov, ki to opredeljujejo. - Nakoncu 10. členase doda naslednje besedilo: .. .»oziroma, ko je upravni organ pristojen za izdajo obrtnega dovoljenja prejel vsa potrebna dokazila in mnenja od drugih upravnih organov, ki so zahtevana po tem zakonu«. Ta dopolnitev je potrebna, ker si mora upravni organ pridobiti od pristojnih organov potrdilo o ustrezno-sti poslovnih prostorov in potrdilo, da prosilcu ni prepovedano opravljati samostojne obrtne dejavnosti. V nekaterih primerih si mora pridobiti tudi mnenje republiškega upravnega organa pristoj-nega za drobno gospodarstvo (ki je vezano na predhodno mnenje Gospodarske zbornice Slovenije), glede raožnosti opravljanja določene dejavnosti v primeru, ko obstaja dvora, ali jo je možno opravljati oziroma ustreznosti strokovne izobrazbe ter druga mne-nja in soglasja (avtoprevozništvo). - 2. odstavek 35. člena naj se črta v celoti. Varianta V kolikor bo predlagatelj zakona vztrajal, da je potrebno mne-nje izvršnega sveta k elaboratu o ekonomski upravičenosti ustano-vitve obrtne zadruge, predlagamo, da bi IS podal mnenje v pri-meru, ko gre za vlaganje tudi družbenih sredstev pri ustanavljanju, vendar na osnovi predhodnega mnenja Zveze obrtnih združenj Slovenije, ki kot institucija spremlja ustanavljanje, razvoj in poslp-vanja obrtnih zadrug. - k 50. členu Sprememba uvaja dodatni pogoj za ustanovitev obratovalnice samostojnega obrtnika in sicer: .. .»da ima sredstva, ki so potrebna za začetek opravljanja dejavnosti.« Ocenjujemo, da bi uvajanje dodatnega pogoja za izdajo obrtnega dovoljenja onemo-gočilo izdajo le-tega v 15-ih dneh (novi 13. člen osnutka). Bilanca začetnega stanja sredstev je temeljni podatek za obračunavanje amortizacije in revalorizacije sredtev, zato naj bi vrednost sredstev ugotavljal pristojni organ - Uprava za družbene prihodke. Upravni organ pristojen za izdajo obrtnega dovoljenja bi tako moral predhodno od Uprave za družbene prihodke ali izvedenca pridobiti oceno o višini vrednosti sredstev, s katerim se bo oprav-ljala gospodarska dejavnost. Ocenjujemo namreč, da upravni organi, pristojni za izdajo obrtnega dovoljenja, niso kadrovsko usposobljeni za ugotavljanje vrednosti sredstev, s katerimi se bo opravljala gospodarska dejavnost. - k 52. členu - Republiški upravni organ, pristojen za drobno gospodarstvo mora čimprej izdati natančnejše predpise o strokovni izobrazbi, saj pravilnik o strokovni usposobljenosti za samostojno opravljanje gospodarskih dejavnosti iz leta 1979 ni več ustrezen glede na razširitev dejavnosti. V tej točki je navedene pripombe potrebno razrešiti do uveljavi-tve zakona, saj v nasprotnem primeru upravni organ za izdajo obrtnih dovoljenj ne bo mogel izdati prosilcu le-tega v roku, ki je določen v 8. členu osnutka zakona. - VI. odstavku 53. člena naj se opredeli, v katerih primerih gre za »časovno določene zadržanosti«. - 1. odstavek 65. člena naj se spremeni in glasi: »Kmet lahko v svojera kmečkem gospodarstvu sprejema goste na prenočevanje in jim nudi hrano in pijačo.« Za razvoj ktnečkega turizma je potrebno odpraviti čimveč ome-jitev. Že sam postopek pridobivanja dovoljenja za opravljanje te dejavnosti zahteva inšpekcijski ogled, s katerim se zagotavlja ali so zagotovljeni vsi pogoji za opravljanje dejavnosti, zato niso potrebni še dodatni pogoji, katere bi predpisovala občinska skupš-čina. - K 85. členu Predlagamo, da se prouči možnost ukinitve limita zaposlovanja delavcev pri obrtnikih glede na to, da je le 3,8% obrtnikov, ki zaposlujejo več kot 5 delavcev ter glede na širok spekter izjem. - K 122. členu Potrebno je konkretno razmejiti oziroma določiti, katere dejav-nosti so intelektualne storitve gospodarskega značaja oziroma katere so gospodarske dejavnosti, saj iz predlaganega člena ta razmejitev ni dovolj jasna. 11 Tov. Rado Bergant, delegat konf. deleg. št. 34 Obrtno združe-nje Ljubljana-Šiška je pojasnil delegatom vzroke, ki so narekovali spremembe in dopolnitve obrtnega zakona in nekatere bistvene novosti, ki jih prinaša zakon. S podanimi stališči IS je delegat soglašal. Le-te sta obrazložila člana IS tov. Saša Sedmak in tov. Edvin Ribič. Delegati so nato soglasno sprejeli naslednji < SKLEP: Zbor sprejema pripombe in stališča IS k osnutku zakona, katere se preko skupin delegatov za delegiranje delegatov v Skupščino SRS posredujejo republiški skupščini. K 13. točki dnevnega reda Delegati zbora so pri obravnavi gradiva za sejo ZO SML sprejeli stališca IS, OS ZSS in KO pri OK SZDL. Pri obravnavi Poročila o varnostnih razmerah in delu UNZ s postajami milicc na območju Ljubljane v letu 1987, Poročilu DPS Ljubljana za območja Ijubljanskih občin, Grosuplja in Litije ter pri Poročilih temeljnih pravosodnih organov v Ljubljani za leto 1987 so delegati brez razprave soglasno sprejeli naslednje SKLEPE: 1. Zbor sprejema Poročilo o varnostnih razmerah in delu UNZ s postajami milice na območju Ljubljane v tetu 1987, Poročilo DPS Ljubljana za območja ljubljanskih občin, Grosuplja in Litije in Poročila temeljnih pravosodnih organov v Ljubljani za leto 1987 z ugotovitvami, stališči, predlogi in sklepi IS občine, IS SML. 2. Zbor zadolžuje upravne organe, da v roku 3 mesecev opra-vijo pregled vseh občinskih odlokov ter predlagajo ustrezne spre-membe tistih kazenskih določb, za katere praksa kaže, da niso smotrne. 3. Zbor podpira pobudo Javnega pravobranilca mesta Ljubljane in v zvezi z njo zadolžuje IS občine, da sprejme letni program konkretnih razlastitev v občini za tekoče leto ter da skupaj s Skla-doin stavbnih zemljišč mesta Ljubljane ter ZIL-om TOZD Ureja-nje stavbnih zemljišč preveri pogodbe, sklenjene med njima glede vsebine in obsega opravil na področju pridobivanja, urejanja in oddajanja stavbnih zemljišč. 4. Kerje Javno pravobranilstvo mestni organ, zbor predlaga, da problematiko reševanja novih poslovnih prostorov rešuje SML oziroma njeni organi. 5. Zbor zahteva, da Mestna uprava inšpekcijskih služb svoja letna poročila v bodoče pripravi tako, da bo iz njih razvidno stanje v posamezni občini, saj bo le na podlagi prikaza stanja v naši občini mogoče ustrezno ukrepati. 6. Zbor zadolžuje Sekretariat za občo upravo, da pripravi poro-čilo o stanju na področju interne zakonodaje v OZD. Pri obravnavi Osnutka prenove ljubljanskega gradu so delegati opozorili, da je potrebno program dopolniti z informacijo o upo-rabi, namenu in načinom vzdrževanja gradu ter navesti vire finan-ciranja. Tako dopolnjen program prenove pa je sprejemljiv. Pisne pripombe k tej točki sta posredovali konf. deleg. št. 40 ZD Ljubljana in št. 20 Giposs inženiring. Delegati ZD Ljubljana so spraševali ali so določene konkretne odgovornosti glede racionalne in ekonomične uporabe sredstev za obnovo gradu, zakaj se ne angažirajo sredstva prebivalstva - samo-stojne investicije in kdo bo prevzel gostinske objekte in ali bodo vložena lastna sredstva v te objekte. Delegati Gipossa pa so pogrešali specifikacijo stroškov za leto 1988. Menili so, da so navedeni samo možni viri flnanciranja, med katerimi so tudi sredstva iz prispevka 0,47% izračunanega na osnovi brutto OD, sredstva za uporabo stavbnega zemljišča, ener-getske skupnosti in stanovanjske skupnosti poleg vseh drugih. Menili so, da dajalci sredstev premalokrat dobijo točne informacije o uporabi sredstev, še posebno je to običaj v zvezi s prenovo gradu. Glede na stanje v združenem delu je opravičljivo financiranje na tak način in v takem obsegu, vendar po predložitvi podrobnega programa na skupščinah. O tej točki je razpravljal tudi IS, katerega stališča so delegati prejeli na mizo. Nato so delegati z 1 vzdržanim glasom sprejeli naslednji SKLEP: Zbor sprejema Osnutek prenov,e ljubljanskega gradu, ki pa ne sme biti pogojen s sprejemom odloka o plačevanju prispevka iz dohodka za gospodarjenje s komunalnimi objekti in napravami skupne rabe (0,47%) kot edinim možnim virom sredstev ter s sta-lišči KO pri OK SZDL. Pri obravnavi Osnutka odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o poslovnem času so delegati podprli stališča IS, ki v svojih stališčih predlaga, da delegati ne dajo soglasja k osnutku odloka ter navaja še nekatere pomanjkljivosti in mnenja k spremembam in dopolnitvah odloka. 12 K ostalim točkam dnevnega reda ni bilo podanih pripomb, mnenj in stališč. Nato so delegati soglasno sprejeli naslednje SKLEPE: 1. Zbor pooblašča delegate za sejo ZO SML, da glasujejo za sprejera predlaganih gradiv s tem, da prenesejo in uveljavljajo podana stališča in pripombe IS, OK SZDL, konferenc delegacij in iz razprave. 2. Skupna stališča pripravi sekretariat skupščine. 3. Sejo ZO SML, ki bo v četrtek, dne 12. 5. 1988 se bo udeležil delegat ZZD tov. Janez Grabner iz DO Energetika TOZD Pli-narna. Ker ni bilo več razprave, je predsednik zbora tov. Borut Eržen zaključil sejo ob 17,15 uri. Tajnik ZZD Živa ISAJLOVIČ Predsednik ZZD Borut ERŽEN, I. r.