Pomen krščanstva za državo. Vodstvo Čehoslovaške ljudske stranke za Prago in praški okraj je sklenilo na svojem sestarAu resolucijo, v kateri se med drugim omenja izjava ministrskega predsednika Malypetra, da grozi češkemu in slovaškemu narodu moralni razkroj. Spri.o tega zahteva čehoslovaška stranka, (ki je ikatoliška, da ee izvede moralno ozdravljenje češkoslovaškega lju^stva in pozivlja vlado, da zatre vse škodljive pojave v tisku, družbi in gledališču, ki jih ni mogoče spraviti v sklad s krščanskimi družabnimi načeli. Kot demokratska stranka J_rani parlanientarizem in zahteva od vlade, da se bolj približa parlamentu. Demokracija in parlamentarizem bosta uživala pri ljudstvu tisto zaupanje, lld si ga zaslužita z delom za njegovo blaginjo. Končno izraža resolucija obžalovanje, da sc v uradnem postopanju, posebno pa v šoli, še vedno nahajajo ostanki iz časov, ko je ve.ina češkoslovaških političnih strank nahujsikala javnost proti katolicizmu. Ti preostanki morajo izginiti. sicer bo položaj postal nevzdržen. Češkoslovaška ljudska stranka upa, da bode sedanja vlada priznala pomen krščanskega življenja za državo in da bo dala katoličanom pravice, ki jim gredo glede na njihovo število v državi. Velja tudi za druge države. Ouh.vnik izvoljen za župana. V mcstu Jahimovu, kjer se pridobiva dragoceni radij, v Krušnih gorah na Češlcem, je bila nedavno volitev novega župana. Mešeanska večina, obstoječa iz krščanskih socialcev, nar. stranke, zveze poljedelcev, stranke obrtnikov in narodnih socialistov, je izvolila za župana katebeta Jurija Stumpfa, ki je član krščansko-socialne stranke. Socialni dem.kratje se volitve niso udeležili, s čimer so dokazali svojo zagrizeno nestrpnost napram Cerkvi in katoliškim 'dubovnikom. V njihovi nenavzočnosti je večina, ki ne pozna stranikarske zagrizenosti, izvolila enega njihovih pristašev kot 1. podžupana. Kakšna je vzgoja v Mebiki. Sv. O.e Je s posebno okrožnico opozoril svet na razmere, (ki v njih živi katolišfca Cerkev v Mehiki. Ta položaj je nevz(držen, ker so mehiški svobodomisleci in boljševiki pris.dili Cerkvi ulogo sužnje, ki nosi na sebi okove. Po stari svobodomiselni navadi ameriški mogotci zanikajo vsako preganjanje Cerikve in vsaiko poseganje v njeno področje od strani državne oblasti. Ne saino, da se Cerkvi ne dela nobena ikri•vica, vprav Cerkev je tista, ki napada jvlado in državo. Poznamo ta svobodomiselni način, ki se ravna po receptu: Če si kaj storil, zanikaj! Ker ima vsaka laž Ikratke noge, tudi mehiška nima daljših. Pred nekaj dnevi je vatikanski list »Osservatore Romano« objavil dokaze, kako postopa državna oblast v Mehiki proti veri in Cerkvi. Prosvetna oblast mehiške države Verakruz je poslala okrožnico u.iteljstvu, kako naj vrši vzgojo otrok v šoli in mladine izven šole. Otroke je treba, tak. poudarja ta okrožnica, vzgajati ne sa.no brezversko, marveč protiversko, nahujskati jih je treba proti veri. V drugem razredu morajo učitelji dopovcdati otrokoui, kako so katoliški obredi proti zdravju, kako nezdravo je, kropiti se z blagoslovljeno vodo, poljubljati svetinje, križce itd. V tretjem razredu je treba otrokom ddkazati, ikako energičen in junaški je tisti, ld ne veruje v Boga, in kakšen slabi. je oni, ki vse pričakuje od Boga. Postanek sveta je treba tako tolmačiti, da ni Bog ustvaril sveta, marveč je svet nastal sam iz sebe, človek pa se razvil iz opice. Kot vzor je treba staviti mladini pred oči boljševiško divjanje proti Bogu in veri. Boljševiki so baje ustvarili vladavino, ki se opira na delovno pravico. Po boljševiškem zgledu je treba cerkve pretvoriti v šole, knjižnice in delavska shajališča. Kakor je razvidno iz te okrožnice mehiške državne šolSke oblasti, se šola in vzgoja v Mehiki preosnavlja po vzoru boljševiške šole in vzgoje. Lepa bodočnost čaka Mehiko!