Zagotovitev obratnih sredstev v gospodarstvu Pritožbe nekoterih gospodarskih organizacfj Kakor Je zaano, so b-Ui ob k,ancu julija objavljeni predpisi, i katerimi je bila reguliraaa za-gotovitev obraruraih sredstev v gospodarstvu. Prednosti novega sis-tema se očitujejo v tera, ker ;« i ustanovitvijo sklada obrat-nih sredstev gospodarskih orga-nizacij r znatoi meri zmanjšuje idvisnost goiipodarskih organi-zacij od banke in se spodtouja njjihova zainteresiranost in od-govarnejši odnos do uporabLja-ija t>ratnih sredstev. kar zagotav-'.ja gospodarskLm organtiacijara -?in-ak'o ceno za uporabljanie sredstev sklada in kredltov ler — višina kredita in pogoji uporablijanja se lahko spreme-aijo samo na temelju predpUov, !ii jih objavi zvezni državni st-kretar za finan-čne poale, kar inemogoča subjefctivno odloča-nje aparata banke- V zvezi z dodeljevanjem za- četoega znesita sklada obratnih sredstev gospodarskiim organiiza-cijam bo treba opr-aviti še aa-slednje posle: — da banke obv«stijo go^x>-darske organixacije o zn^sku iz-računanih obratnih sreJstev ji znesku, ki jim bo v smUta odločbe zvezniega izvršnega sve-ta, dodeljen v upravljanje; da vloždjo goapodarske or-ganizacije, itoIUeor mi:ii;.jo, da je banka v predhodnem postap-ku izratunavanja začetnega skla-da obratnih sredstev nepra-vilno uporafoila katerega izmed elemeaitov za to izračunavaaje, pritožbo na določenj držai?ni organ. Za to je odrejen rok 30 dni; — da pristojmi di-žavrri crfia-ni razipra.vl.jajo o teh pritjžbah gospodarskih organizia^ij ;n v roku 30 dni objavilo svoje odtočbe; — da po končaneim post^pkru v z.vezi s pritožbami prisi.oiai državni organi objavijo rešitve o dzročitvj začetn«ga zneska sklada obratnih sredstev v upravljanje posameanim gospo-darskim organizacijam in — da banke regulirajo z go-spodarskirrvi organizacijami kre-ditne odnose po predaji začet-nega sklada obratnih sredstev. Za gospodarske organizacije je važno, da proučijo in pravil-no ocenijo smisel določb, a ka-terdmi jim j« bila dana pravica, da se pritoiijo proti postopku banke pri izra>6unanju začetne-ga sklada. V zvezi s tem vpra-Sainjem je treba pckazati na do-ločene pojave, do katerih je prišlo v razdabju izraounavanja viiine začetnega sklada. Kajti kljuto zelo dolgim in izčrfmim predhodnim razpravljanjenr o nvetodah za ugotovitev (Hšine začetnega sklada obratnih sred-stev in jasno postavljenim na-f&lom ter elementqim za izraču-nanje začetnega s^ldada. ki se jih je moraia banka strogo dr-žati, je prišlo do prHožb s stra- je o vprašanju začebne^a sfcladJI obrataih sredstev po pristojnil* orgaaih. Do mnoguh izmed n^il» j« bilo zavaeto stališče, da s» upravičen« in da jjm je tretoa ugodita. V tem simuslu so bU* sprejete tudl nujoe sprememb« prvatnih predpisov. Tako je bi-lo odločeno, da ic ie izraLi»-oanje začetnega sklada vzamejo v poStev vsi krediti, ki ao biH podjetjem odobrem tudi po 3<^ juniju 195«. pod pogojem, da prašinje za kredit izvirajo ia dnevov pred 30. junijem 1956. Pravr tako Je biio reguiiran« vprašanje gospodarskih orgaoi. zacij, ki niso r dolofenem roku vložile potrctono d.ok.umeataeij« za izračunanje potrebnega skla-da. Njim bo, če bodo naknadna vlrtžilie dofcumentecijo, izraču-nan in dodeljen začetni skLad. Popravek izrafiunanega začetae-ga sJclada je treba izvršibi tudl prl podjetjaii v poskuani proiz-vodnjj. Tem podoeijjem bo » osnovo vmešen skupni znesefc tranž za leto 195«, in ne samo tistih tranž, kl so bile izkori-5««ne do 30. Junija 195«. Prl podoetjih stanovanj^ko ktnnu-ifelne in {asopisno izdajateljske dejaivnoeti, pri pToj«ktants!sSI» in drugih birojih za intelektM-alne usluge ae bodo popravill izrafunani zneski začetnega sklada. ker se je izkaaalo kot upravičeno, da se jim kot prvi-na za iaračunanje višine kredita priznajo terjatve do knpcev do 60 dni. a ne 30, kakor mf t» normalno prfenava drugJm pr js bil izračunan- Najbolj pojoso se je poudarjala nerealnoit norma- tivov za določanje vižme obrit- nih sredstev za posamezne e'.e- mente (surovine, nedovrš^na Troizvodnja, korični izdelki, trt- atve od kupca in podobno), pri emer se je vedno izhiialo s Jališča interesa pod.ietij, ne pa ¦ stališča 0'tnjektivnih možnosti n drugiih olfolnosrt.i, ki vplivaio ¦^a politiko kreditiranja. Treba pa je prav tako pouJa- iti, da vse pritožbe arso bi-le ipraviten«. Bile so predmet ^azpravljanja v okviru disteusi- kem bi bilo pravilno, da prl-ložbe gospodarekih organizi Ai oe prefoajajo t«h okvirov, da no bi ustvarjali po nepotrcbneni odvečno delo organom za ujho-vo razpravljanje. Dejstvo je, to pa se Je vedno v razpravljainjih poudarlo, da ee z dodelitvijo začetnega ski«-da obratnih sredstev ne reSuje v celoti in za ved.no prablem obrataih sredstev podjetja. Ta akt, to je, predaja začetnega sltfada gospodarskim organiaaci-]am v upravljanje, predstavlja samo etSpo v prehodu k nove-mju režirrnu zagotovitve obratn.'Ji sredstev, ker popolni prehod fc sisteimi, kakrfen )e pravno Jor-muliran s prectptsi, zahteva ugo-tavljanje in reSevanje v Jklopa našega gospodarskega sistpma lu vrste dniglh. problemov.