Tažna so učiteljska dnistva. Kedar ogledujemo in obcudujemo drage in leskeče lepotine, ne niislimo precej na tega, ki se je bil pervi trudil, da jih je spravil po trudapolni puli iz tmine na svetlo. Koliko vročih kapljic grenkpga potii se je potočilo po velem licu dplavnega rudarja, preden so bile žlahtne in drage kovine na belera dnevu in da lepšajo to in uno reč, ali (o pa uno osebo! Takojse godi tudi nam ljudskim učiteljem. Trudimo in ubijajmo sp, da izbujamo, gojinio in verdevamo mladi um in žlahtnimo nežna serca; toda, kje in kedaj se spominja kdo tistega, ki je mladi duši srečno vpihal pervo malo iskrico, iz ktere je pozneji prisvetil predragi biser prelepega uraa in žlahtnega serca! Vendar dobri odgojnik nc glede na puhlo hvalo in slavo, ktero bi včasi zaslužil, dela nevtrudeno, in išče enako rudokopu po tmini dalje in dalje, ter sledi za zlato žiio osrečivne Ijudstvene omike. Ali naj bolji človek je slab, akoravno itua naj boljšo voljo. Vsak, tudi naj slabši rokodelcc potrebuje včasi po svojena stanu kake spodbude, dobrega sveta in nekakega razvedrila. Kje pa dobiva dplavec to precudno okrepčavo za svoje trudne ude? ali mari kje drugod, kakor v združevanji, v združbi svojih sodelavcev? Stara resnica je, in še sedaj velja in bode veljal pregovor: VY združbi je moč in napredek!" lo glejte, to vodilo naj bi si napisalo (udi vsako društvo na svoje celo. Ako vsi drugi stanovi hrepene po združbi ia v združbi išcejo hladila in vedrila, koliko bo!j je tega treba Jjudskemu učitelju, ki tuu osoda ni ravno odločila zlate dobe v življenji. Važna so pa učiteljska društva tudi zato, ker 1} v pravi združbi učitelj res dobiva polrebna vodila in vedrila. Udje tii eden drugega spodbujajo, podučujejo in eden drugemu svetujejo, ter težko butaro vsi eden drugpmu nositi pomagajo. 29 Učiteljska društva pa ne koristijo samo učitcljem v zboljšanje materijalnega in dušnega stana, lemuč, (udi splob šolstvu, ker: dobri učitelji, dobre šole; dobra mladost, dobra prihodnost za družino, cerkev in deržavo. F. G.