M Du na j, 10. junija 1916. Naj Vam na kratko< sporočhn o zadnjem zborovanju, ki ga je imeloi tukaj glavno vodstvo nižjeavstrijskega deželnega učiteljskega društva. Glede bodoče šole je učiteljstvo Nižje Avstrije preciziralo svoje stališče: Državainianalogo, dazugot o v i11 v i j o s p 1 o š n i h n a č e 1 g 1 ed e n a izpopolnitev v n o t r a n j o uredbo vsega šolstva ter s strogim nadzorovanjern točnega izvrševanja teh načel u s t v a r i p o g o j e z a e n a k o m e r n i razvoj šolstva v vseh njegov i h p a n o g a h. — Država naj torej v ¦vseh svojih sestavnih delih (deželali) gleda na izvedbo državnega š o 1 skega zakona ali kakega drugegazakona, ki stopinanjegov o m e s t o. Naj torej: 1. odstrani posebno stanje šolstva v posameznih deželah; 2. določi minimum obveznih z a h t e v glede šolskih zgradb, šolskih higieničnih naprav, učiteljske izobrazbe in obsega gradiva učnih načrtov; 3. zagotovi izpolnjevanje teh niinilnalnih zahtev potom državne sile. 4. Za sedaj se odklanja podržavJjenje šolstvav tem smislu, da bi država prevzela vsa skupna šolska bremena in nasta,vlianje učiteljstva. 5. Šolska bremena je treba preložiti na ztnožnejše korporacije, nego so to dosedanje občine in dežele. Tako telo je narod, ki je postal avtonomen i n ki njegasvobodno izvoljeno zastopstvoprevzame narodno nalogo oskrbe šolstva kot najdragocenejše narodno kulturn o i m e t j e. 6. Tudi pravne razmere učiteljstva uaj urede korporaeije, ki1 zastopajo narod, in sicer po načelih, kakor jih določi državno zastopstvo. 7. Učiteljstvo naj se torej v interesu' šolstva in satnega sebe zavzema z a n ovo politiško uredbo Avstrije v tem smislu, da se ustvarijo narodne samoupravne (avtonoinne) korporacije!