URN_NBN_SI_DOC-JANVNNED

O SN U TEK STANDARDOV ŠO LSK IH K N JIŽN IC Martina Šircelj V času, v k aterem živim o in v k atereg a vstopam o, dobiva znan ost vse p o m em b nejše m esto. N aloga šole je, da u stv a ri v svojem učnovzgoj- nem pro cesu ta k e oblike in m eto d e dela, ki bodo o rien tira le m ladino v posam ezna p o d ro č ja znanosti. S odobna pedagogika je spoznala, da n am je zagotovljen tra jn e jš i uspeh, če sm o zm ožni v klju čiti v vsa p o d ro čja učnovzgojnega dela tiste oblike, ki vodijo do znanstvenega n ačin a m išlje­ nja. P ri tem p a je in o stane k n jig a po m em ben m edij, č e obnovim o geslo, ki ga v sodobni šoli to lik o k ra t ponavljam o, »V šolo več šolskega dela in m an j šolskih nalog« — p o tem sodi k te m u a k tiv iran ju , k tem u šolskem u delu poleg delovnih k ab in eto v za fiziko, kem ijo, biologijo, za p ouk tu jih jezikov itd. tu d i k ab in et za u p o rab o knjige, to p a je: šo lska knjižnica. Šolska kn jižn ica s tem , d a p o sred u je šolskem u o tro k u knjigo, d a ga n auči u p o ra b lja ti jo, sproži in razv ija in d o p o ln ju je delo, ki n a osnovi obveznega učnega p ro g ra m a teče v raz re d u ta k o p ri p o ­ u k u m aterin ščin e k o t v k ab in etih za fiziko, zem ljepis, zgodovino, b io­ logijo, za p o u k tu jih jezikov itd. K ajti to delo se p re n a ša v kab in ete te r v učilnico tu d i iz knjige, in k n jig a im a p o m em bno m esto p ri u tr je ­ v an ju in izp op o lnjevan ju p rocesa, ki je bil izveden v k ab in etu ali v učilnici, č e pa je učnovzgojno delo v razred u , v k ab in etih po u čnem p ro g ra m u osnovnih šol obvezno ta k o za u čitelja k o t za učenca, je p o te m ta k em obvezen tu d i m edij, ki om ogoča p re n a ša n je in u trje v a n je snovi n a vseh p o d ro čjih učnovzgojnega dela. P ro g ram a obveznega u čn o­ vzgojnega dela n i m oč k v alitetn o in usp ešn o izv ajati b rez knjige; to rej je ta knjig a, je delovni k ab in et, v k a te re m se u p o ra b lja kn jig a k o t izobraževalni pripo m oček, šo lska knjižnica, tu d i obvezna. Logičen za­ klju ček je: šolsk a knjižnica, ki d o p o ln ju je v sa p o d ro č ja učnovzgojnega dela n a osnovni šoli in se s sv ojim k n jižn im fondom , avdiovizualnim i sred stv i in s p o seb n im p ro g ra m o m dela aktivno v k lju ču je v učno- vzgojni proces, je enak ov reden del tega p ro cesa in m o ra d o b iti en ako­ vreden delež v u čn em p ro g ra m u osnovnih šol. S to v k lju čitv ijo p ro ­ g ram a dela šolske knjižnice v učnovzgojni p ro ces n a osnovni šoli bi dobil vsak osnovnošolski o tro k že v času osem letnega šo la n ja osnovne p o jm e o sta tu su knjižnice n a sploh, o u p o rab i k n jižnega g rad iv a v knjižnici za vsa p o d ro čja , ki sp rem ljajo njegovo delo v času šolanja, te r razgled in o rien tacijo po k n jižn em gradivu s pom o čjo katalogov, b ibliog rafij in d ru g ih pom agal, k i jih je kn jižn ica dolžna izdelovati za svoje bralce. S ta k im p o jm o v an jem o deležu šolske knjižnice v okviru učnega p ro g ra m a osnovne šole je p o te m ta k em jasn o , da je za vsako osnovno šolo, ki izvaja u čni p ro g ra m v po gojih in sm ernicah, k i so za to določeni, obvezna šolska knjižnica, k atere delo p o tek a po določenih p ro g ra m ih in sta n d ard ih , in da je za vsakega osnovnošolskega o tro k a obvezno, da se vključi in udeležuje p ro g ra m a dela šolske knjižnice. N a osnovi tak eg a v k lju čev anja sta n d ard o v šolske knjižnice in n jen eg a p ro ­ g ram a dela v učnovzgojni pro ces osnovne šole m o rajo le-ti d o b iti

RkJQdWJsaXNoZXIy