Kartice BERI IN PRIPOVEDUJ Kartice BERI IN PRIPOVEDUJ Zbirka kartic za spodbujanje skupnega branja v šoli Avtorice: članice Področne skupine za razredni pouk: Nina Novak, Darja Krivec, Sandra Mršnik, Marta Novak, Mojca Dolinar, Roberta Kalc, Vesna Vršič, Katarina Dolgan Urednica: dr. Nina Novak Strokovni pregled: Milena Kerndl, Vanja Kolar Kavčnik Jezikovni pregled: Ljiljana Mićović Struger Ilustracije in oblikovanje: Davor Grgičević Izdal in založil: Zavod Republike Slovenije za šolstvo Predstavnik: dr. Vinko Logaj Urednica založbe: Zvonka Kos Spletna izdaja Ljubljana, 2024 Kartice so dostopne na www.zrss.si/pdf/kartice_beri_in_pripoveduj.pdf Kataložni zapis o publikaciji (CIP) pripravili v Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani COBISS.SI-ID 196063235 ISBN 978-961-03-0847-8 (PDF) Priznavanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav A1 A2 Izberi knjigo in jo prelistaj. Preberi slikanico in si izmisli vprašanja, ki bi jih postavil izbrani književni osebi. Napiši vprašanja, ki bi jih postavil avtorju/avtorici te knjige. Predstavi slikanico in vprašanja sošolcu. Napiši vprašanja, ki bi jih postavil glavni književni osebi. Knjigo lahko tudi prebereš in nato poskušaš sam odgovoriti na svoja napisana vprašanja. A3 A4 PREBERI PRAVLJICO. Napiši seznam svojih najljubših avtoric in avtorjev knjig. KDO JE GLAVNA KNJIŽEVNA OSEBA V TEJ KNJIGI? Pri tem si lahko pomagaš z obiskom knjižnice ali berilom. PRIPOVEDUJ PRAVLJICO SOŠOLCU ALI SOŠOLKI. TO STORI TAKO, KOT DA SI TI S sošolci primerjajte svoje sezname. GLAVNA KNJIŽEVNA OSEBA IZ TE PRAVLJICE. A5 A6 Izberi knjigo, ki si jo že prebrala oz. prebral. V knjižnici poišči enciklopedijo. V njej najdi eno ali več zanimivih, Sošolcem predstavi knjigo tako, da jo bodo neverjetnih informacij. tudi sami želeli prebrati. Zapiši si jih in jih deli s sošolci. A7 A8 Preberi slikanico ali knjigo. Preberi zgodbo. 1. Na kartončke nariši zaporedje dogodkov Ob branju izdelaj kartončke z besedami, zgodbe. ki ti bodo pomagale zgodbo pripovedovati 2. Kartončke premešaj in jih nato postavi v sošolcem. pravilni vrstni red. Pripoveduj zgodbo s pomočjo teh besed. 3. Ob kartončkih zgodbo pripoveduj sošolki ali sošolcu. 4. Kartončke premešaj in nato naj zgodbo pripoveduje sošolec. B1 B2 S sošolci sestavite skupino. Izberi knjigo, v kateri so glavne književne V poljubni reviji izberite članek. Preberite ga. osebe živali. Po branju drug drugemu postavite vprašanja, Napiši seznam živali in opiši njihove lastnosti. ki se začenjajo z kdo, kaj, kje, kdaj ali zakaj. Katere lastnosti so najbolj zanimive? Odgovorite drug drugemu na postavljena Pripoveduj o tem sošolcu. vprašanja. B3 B4 S sošolci sestavite skupino. Pojdite v knjižnico Izberi knjigo ali slikanico. in skupaj izberite knjigo. Dogovorite se, v katerem vrstnem redu jo Ko jo prebereš, izdelaj strip in ga ponudi boste prebrali. Vsak zase naj prebere knjigo. v branje sošolcu. Pripravite kartončke z ugankami o knjigi. Sošolec naj ti poda svoje mnenje o stripu. Ko vsi preberete knjigo, zložite vse kartončke skupaj in se igrajte igro vprašanj in odgovorov. Koliko pravilnih odgovorov je zbral vsak izmed vas? Kdo je sestavil najbolj zanimivo uganko? B5 B6 V knjižnici izberi slikanico z zanimivo V knjižnici poišči pesniško zbirko in jo naslovnico. preberi. 1. Natančno si oglej naslovnico. 2. Razmisli, o čem bi zgodba v slikanici lahko Izberi si eno pesem in na osnovi njenega govorila. besedila nariši sliko – pesem. 3. Preberi slikanico. Sliko – pesem ponudi v branje sošolcu 4. Si pravilno napovedal dogajanje? Kaj pravi? 5. Sošolcu povej, kaj si mislil, da se bo v knjigi dogajalo in kaj se je v resnici zgodilo. Barčica o p morju plava, jadra se razpenjajo. j O , le naprej ,oj, le n aprej, o d brezkončnih kraje v ej. m Kaj je sliko – pesem? To je pesem v sliki, je slika pesmi, je pesem, narejena kot slika. C1 C2 Izberi eno zgodbo. S sošolcem preberita isto knjigo. Izberita jo skupaj v šolski knjižnici. Ob branju bodi pozoren, kje se zgodba dogaja. Ko knjigo prebereta, sestavita vsak svoj kviz z vprašanji. Predstavi ta prostor s sliko ali z risbo. Sošolcem pripoveduj zgodbo in pri tem Vprašanja postavita drug drugemu. uporabi svoje slike ali risbe. C3 C4 Poišči in preberi besedilo, ki opisuje znano S sošolcem preberita isto knjigo. osebo. Po branju se pogovorita o: Iz besedila oblikuj "plonk" listek, ki ti bo zanimivih književnih osebah, služil pri obnovi besedila. dogodkih, ki so vaju presenetili, Ob listku predstavi osebo sošolcu. zanimivih besedah in besednih zvezah, Če ne veš, kaj je plonk listek, poišči besedo v Slovarju slovenskega tem, kako bi ocenila knjigo. knjižnega jezika ali vprašaj nekoga starejšega. Č1 Č2 Preberi slikanico. V knjižnici poišči pesniško zbirko in jo preberi. Napiši seznam književnih oseb. Izberi si nekaj pesmi in jim naredi V seznamu označi, kaj je na teh osebno izkaznico. književnih osebah posebnega. Osebna izkaznica vsake Seznam predstavi sošolcem pesmi naj vsebuje: naslov, in jim opiši, kaj je na teh avtorja/avtorico, število kitic, osebah posebnega. zanimive besede, nove besede, rime, besede, ki se ponavljajo … Sošolcem ponudi eno pesem v branje in utemelji svoj izbor. Č3 D1 Preberi zgodbo in nariši svoj najljubši dogodek iz zgodbe. Sošolcu predstavi, zakaj si izbral ravno ta dogodek. Izvedite razredni projekt. Izdelajte seznam vseh knjig, ki ste jih v tem šolskem letu prebrali v razredu. Koliko knjig ste prebrali? Katere knjige je bralo več sošolcev/sošolk? D2 D3 S sošolcem preberita isto knjigo. Izberi knjigo. Izberita jo skupaj v šolski knjižnici. Oglej si njeno naslovnico in razmisli, Ko knjigo prebereta, si izmenično o čem bo knjiga pripovedovala. pripovedujta zgodbo (začne prvi, nadaljuje drugi, nato zopet prvi …). Pri sošolcu preveri, kaj meni, o čem bo knjiga pripovedovala. Opišita svoje občutke ob branju. D4 D5 S sošolci sestavite skupino, pojdite S SOŠOLCEM POJDITA V ŠOLSKO KNJIŽNICO. v knjižnico in si izberite eno knjigo. POIŠČITA SLIKANICE Z ŽIVALSKIMI ZGODBAMI. Dogovorite se, v katerem vrstnem redu jo boste prebrali. NAPIŠITA SEZNAM NASLOVOV TEH KNJIG. DOGOVORITA SE O TEM, KATERO KNJIGO Ko knjigo vsi preberete, pripravite za BOSTA PREBRALA. ostale sošolce zanimivo predstavitev knjige. Bodite ustvarjalni. D6 D7 S SOŠOLCEM IZBERITA KNJIGO. IZBERI SLIKANICO IN JO PREBERI. BERITA JO SKUPAJ, PO DELIH. OGLEJ SI ILUSTRACIJE. VSAKIČ, KO KONČATA Z BRANJEM, SE POGOVORITA O TEM, KAJ MENITA, NATO SOŠOLCU OB ILUSTRACIJAH DA SE BO ZGODILO V NADALJEVANJU. PRIPOVEDUJ ZGODBO. D8 D9 IZBERI KNJIGO. PREBERI SLIKANICO. OGLEJ SI JO IN UGOTOVI: IZMISLI SI NADALJEVANJE ZGODBE. KDO JE KNJIGO NAPISAL, KDO JE KNJIGO ILUSTRIRAL, PRIPOVEDUJ SOŠOLCU. KOLIKO STRANI IMA KNJIGA. PREDSTAVI KNJIGO SOŠOLCU. Document Outline Zbirka kartic BERI IN PRIPOVEDUJ_kolofon Kartice Beri in pripoveduj