V Zalogu SMRDI! ŠIRJENJE SMRADU IZ OBRATA ZA PROIZVODNJO BEUA-KOVINSKIH KONCENTRATOV V ZALOGU JE POSTALA PRAVA NADLOGA ZA PREBIVALCE ZALOGA IN OKOLICE! Kako in kdaj naj bi bil rešen ta problem, smo povprašali direktorja tovariša Justina, odgovorneea za TOZD - ProEvodnja, Koteks-Tobus v Ljubljani. V zvezi s pritožbami ob-čanov glede Srjenja smradu iz njiho-vegaobratav žilogu je povedal: Rekonstrukcija obrata je bila sprva načrtovana v eni etapi s pred-videnim zaključkom del v prvi polo-vici leta 1974. 2iiradi pomanjkanja sredstev pa smo jo morali razdeliti v tri faze. 1. Rekonstrukcija nečistega dela oziroma sprejema surovin, 2. rekonstrukcga predelave in skladiščenja finalnih izdelkov, 3. montaža sežigalne naprave za smrdljive pline in nabava modemih kamionov za transport surovin (montaža sežigalne naprave je pogo-jena z dokoncanimii prvima dvema fazama). Rekonstrukcija prve faze je kon-čana s precej&vjo zamudo zaradi za-stojev gradbenih del. Do zastojev pa je prišlo tudi pri drugi fazi, ker se je zavlekla dobava strojev. Kljub temu pa se tudi za faza zaključuje. Z re-konstrukcijo prve faze pioizvodnje so se zaradi ureditve notranjega transporta delno izboljžali detovni pogoji in higiensko skladiščenje su-rovin, ozko grlo pa je fe vedno nizka kapaciteta proizvodnje; zato nam tudi zastajajo surovine v tem delu obiata. Z zaključkom del druge faze pa se je situacija bistveno spreme-nila, saj se je kapaciteta predelave podvojila, kar omogoča takojšnjo predelavo svežega materiala, tehno-loSci proces pa poteka v popolnoma zaprtem sistemu. Zaradi zastoja pri nabavi strojev za drugo fazo je trpela tudi tretja faza. Ze spomladi smo si zagotovili potrebna sredstva za nabavo seži-galne naprave. Takoj smo začeli s postopkom dobjvanja dovoljenj, ki so potrebna za uvoz te opreme pri zveznem sekretariatu za zunanjo trgovino v Beogradu. Žal pa so zvez-ni restriktivni ukrepi prizadeli tudi nas. Tako fe danes, kljub našim ne-nehnim prizadevanjem, nimamo do-voljenja za uvoz te opreme. Upamo, da bomo oktobra uspeli dobitj po-trebna dovoljenja; opremo bodo tako} naroČili. S tem bi bila rekon-strukcija obrata pred pričetkom vro-čih poletnih dni leta 1976 zaklju-čena. Poudarjamo, da smo s voje strani storili vse, da bi prišli čimprej do te opreme, žal pa zahteva boj z zvezno administracijo precej časa. Sporo-čamo tudi, da obratuje v zahodni Evropi ved podobnih obtatov, ki imajo zažiganje smrdljivih plinov re-feno na isti način, kot ga predvide-vamo pri nas in obratujejo brez pri-pomb. Švicarska firma, ki je dobavi-telj tehnološke opreme, daje zanjo 100-odstotno garancijo. Upamo, da bo z vgraditvijo naprave za sežiganje plivno ta problem definitivno rešen konec leta 1976. Vse prebivalce v okolici Zaloga piosimo, da naše te-žave sprejmejo z razumevanjem ter jim zagotavljamo, da bomo naredili vse, kar bo v naši moči, da iimprej reSmo ta problem. Problem, s katerim se srečujejo prebivalci Zaloga, verjetno ni osam-ljen in iskati krivca v tej situaciji ni lahko! Lahko pa to storimo pri spre-jemanju našihperspektivnih načrtov glede odpiranja novih tovtstnih objektov. Če poznamo ekonomsko politiko in gospodarstvo, vemo, da je bila napaka storjena že takrat, ko je bil v Zalogu predviden tak obrat in da začeta gradnja ni imela vsaj elementov zdaljšanih rekonstrukcij. Sigurno na5 urbanisti tem proble-mom posvečajo vse premalo pozor-nosti, ne delajo po vseh naah na-čelih in s tem premalo prispevajo k naS stabilizaciji in ureditvi gospo-darstvanasploh. VILKO SLUGA