»Danica« izhaja vsak petek na celi poli in velja po pošti za celo leto 4 gl. 20 kr.. za p«*l leta 2 gl. 20 kr.. za čete rt ieta 1 gl. 20 kr V tiskarni sprejemana za celo leto 3 gl. 60 kr.. za 1 leta 1 gl. 80 kr., za 1 4 leta 00 kr.. ako zadene na ta dan praznik, izide »Danica^ dan poprej Tečaj XLVIII. V Ljubljani, 28. rožnika 1895 List 26. Častitka Jezusovemu Sercu. Serce najsvetejše, Serce milo! Zame kri si sveto Ti prelilo. • Ljubim Te iz serca, Serce sveto. Molim Te iz duše cele vneto. Svoje Ti darujem misli, čine, Vse besede, vsake bolečine. O Sercč Gospoda Ti najslajše, Čuj me, kaj želim si stvar najrajše? 0, da mogel bi Te jaz ljubiti, Hvaliti, častiti in slaviti; Kakor angelji Te tam častijo, Ki pred tabemakeljnom klečijo! Brani vse pred večno nas pogubo, Kadar prišla ura sodbe in strahu bo, Varuj nas v življenju, krepi, vodi, Ob ločitvi milcstljiv nam bodi! Prosim milosti Te prav bogate Za roditelje, sestrč in brate. Za prijazne in sovražne svoje. Za dobrotne in ljubljence Tvoje. 7 ? r; 1 ' Seroe, grešnih bratov se usmili, Vseh. ki v stiski hudi so in sili. Kri, ki Serce si jo vso prelilo, Dušam v vicah bode naj hladilo. Naj hladi nas v tem življenju časnem, Da hvaležni smo v življenju jasnem; Sliši, kaj serce imeti hoče Sliši vzklice serčne, prošnje vroče! V dar, Serce, naj vsako se prinaša, Vsa naj v Tebi bodo serca naša. Jezus, v Tvoje se zatekam krilo, Serce moje Tvoje bo ljubilo! Ztnagoslav. Apostoljsko pismo Leona XIII angležkemu ljudstvu. Leon XIII Angležem, ki iščejo kraljestvo Kristusovo v edinosti vere, pozdrav in blagoslov v Gospoda! (Dalje.) Z ozirom na to ne dvomimo, da bodo združene ponižne prošnje mnogih k Bogu pospešile čas, ko bode Gospod naznanil narodu angležkemu nadaljne načerte: če „bode potem imela beseda Gospodova prosto pot in bode proslav-ljana." (2. Tesalonih. III. 1.) Naše zaupanje na to je pa še večje, če opazujemo postavodajalne sklepe, kateri, če že ne naravnost, pa vsaj posreduje pospešujejo dosego namena, katerega imamo v mislih, kolikor namreč zboljšajo položaj stanov s pravičnimi, ljubeznjivimi zakoni. S posebnim veseljem smo slišali, kako zvesto se na Angležkem zasleduje rešitev socijalnega vprašanja, katero smo Mi v Svoji encikliki z veliko skerbnostjo obravnali, — in o vstanovljenju dobrodelnih in druzih društev z namenom, na postavnem temelju zboljšati položaj delavskega stanu. Slišali smo tudi o močnih naporih, da ljudstvu ohranijo vzgojo, ki je vstanovljena na verski podlagi, ker to je najboljši temelj za vzgojo mladine in varnost javnega in domačega življenja. Slišali smo tudi o veliki pridnosti, s katero mnogi stopajo v primerne družbe proti sramotni pregrehi — pijančevanju, dalje, kako se vstanavljajo med mladimi ljudmi višjih stanov društva za ohranitev čistega življenja in za varovanje ženske časti. Kajti, žali, da se razširjajo o kerščanski čednosti zmernosti pogubni nazori, kakor ti, da mož ni tako strogo v tem oziru navezan, kakor žena. Misleči možje so globoko užaljeni \sled razsir-jevanja materijalizma in racijonalizma, in Mi sami smo že večkrat povzdignili glas. da opominjajoči pokažemo na ta zla. ki ne oslabijo samo vere. temveč pokvarijo tudi glavne vire mislij iu delovanja. Spoštovanje torej bodi pred možmi, ki brez strahu varujejo postave božje in našega Gospoda .Jezusa in njegove zapovedi in nauke, katere nam je dal, da vstanovi kraljestvo svoje, in oznanjujejo nauke polne moči, modrosti in blagoslova. Številni dobrodelni zavodi za stare ljudi, sirote, neozdravljive bolnike, za take, ki si ne morejo nič pomagati, — azili, kuhinje in jednaka dela ljubezni, katere je dobra mati ('erkev vstanovila, in si ji že v najstarejših časih kot posebno dolžnost privzela, dokazujejo dovoij jasno, kako dober duh Vas vodi. Ne moremo opustiti, da opomnimo strogo nedeljsko posveeevanje in splošno spoštovanje pred sv. pismom. Vsakdo ve. kako velika je moč in po-močni viri angleškega naroda, kateri združeni s prostostjo tudi v najoddaljenejših delih sveta cveto, — toda, kako velika, kako plemenita so pa tudi vsa ta dela! Naša duša se vzdiguje k pervotnemu viru vse moči in vseh dobrih stvarij. k Bogu nebeškemu, našemu najboljšemu Očetu. Kajti človeško delo ne more niti v zasebnem niti v deržavnem življenju priti do popolnega vspeha brez Boga in brez njegovega božjega blagoslova. Srečno ljudstvo, čegar gospod je Bog." (Pa. 143. 1">.) Kerščanska duša bi morala pri vseh podjetjih vedno staviti največje upanje na božjo pomoč, kar se pridobiva z molitvijo; kajti molitev podeli človeškemu naporu čezna-ravno moč, in želja, dobro delati, se pokaže, poterjena z nebeško gorečnostjo, v močnih zaslužnih delih. Bog ni človeka z močjo molitve samo povišal v njegovi časti, temveč mu je tudi v svoji neskončni milosti podelil pomoč in brambo ob času potrebe, katera mu je vedno pri roki in ni nikoli brez vspeha, kadar se kdo k nji zateče. „Molitev je naše mogočno orodje, naša zaloga, naše varno pristanišče, naš rešilni kraj.u (Chrvs. Hom. 30. in gen.) Ce pa molitev pobožnega moža toliko velja pri Bogu v posvetnih zadevah: koliko več mora veljati potem molitev, ki ima namen, zadobiti duhovnih milostij, katere je dal Kristus človeštvu po „zakramentu Svojega usmiljenja." Kajti On „katerega nam je dal Bog za modrost, pravičnost. posvečenje in odrešenje" (1. Kor. 1, 30), kakor je učil. se trudil in delal, On nam je dal tudi zveličavno zapoved molitve in nam je v Svoji veliki dobroti dal tudi sam izgled. Te priproste resnice pozna vsak kristjan, toda žali, marsikdo ninje niti ne misli in jih niti ne ceni, kakor bi moral. Zato tako zelo naglašamo, da bi moralo biti zaupanje na molitev močneje, in spominjamo na besede in na izgled očetovske ljubezni našega Gospoda Jezusa, na tiste besede, ki so tako visokega pomena in tako zelo priporočivne, besede, ki jasno kažejo, da je v božjem svetu molitev ravnotako znamnje naše nezmožnosti, kakor gotovo upanje po zahtevi potrebne pomoči, namreč: „Zato Vam pravim prosite, in dalo se Vam bode; iščite, in bodete našli; terkajte, in odperlo se Vam bode. Kajti vsak, kdor prosi, prejme, kdor išče, najde, in kdor terka, se mu odpre." (Luk. 11., 9. 10.) Sin Božji nam tudi pravi, da se mora naša molitev, če ima biti božjemu Veličanstvu prijetna, goditi v Njegovem imenu in v zaupanju na njegovo zasluženje. „Resnično, resnično, Vam povem, če bodete prosili Očeta kaj v mojem imenu, vam bo dal. Doslej niste še ničesar prosili v mojem imenu. Prosite, in prejeli bodete, da bo Vaše veselje popolno." (Janez 16, 23, 34.) In on poterjuje to z dokazom blažene ljubezni sta-rišev do otrok, On pravi: „Ce veste dati Vi, ki ste slabi, svojim otrokom dobrih darov, koliko bolj bode vedel dati tem nebeški Oče dobrega duha, ki ga prosijo." (Luk. 11, 13.) In kako bogati so lepi darovi, ki so v dobrem duhu? (Dalje sledi ) Če se res čudeži ne godijo več? Skoro pregovor je v ustih marsikterih ljudi, da se čudeži ne godé več. Ali je to res? Čudežev se godi tudi dandanes brez števila in godili se bodo, dokler ostane svét in sv. katoliška Cerkev. Po mnozih krajih, zlasti po nekterih božjih potih, se tudi dan danes godé djanja, ki jih noben pameten človek ne more po natomi poti razlagati. Če pa je kaki dogodek res čudež, to razločuje in sodi sv. Cerkev, ktera v tej zadevi sodi in določuje z največjo previdnostjo. Da so se godili čudeži in se godijo, to je tisučkrat dokazano in tega tudi véda in modroslovje ne taji. Čudovito je n. pr., kar se je dogodilo v Mon-taigu u (reci Montegi-u) v Belgiji in silno veliko vzgle-dovanje budi po svetu. Reč je naslednja. Iz omenjenega kraja Montaigu-a ima list „L' Union de Charlroi" dopis, ki pripoveduje, da nenavadna dogodba v onem kraju je zbudila po vsi okolici veliko začudovanje. Zgodilo se je pri procesiji v četertek, ki se obhaja vsako leto ta dan k slavni kapeli Marije D. Monteguške („Notre Dame de Mon-taigu"). Mlada deklica Katarina Knops, stara 24 lét, iz Heverle-a pri Löwen-u v Belgiji, imela je že od svojega rojstva bolezen na desni nogi, kar ji je delalo prehude bolečine. Od svojega osmega leta je hodila ob dveh bergljah. Njeno zdravje je bilo s to pač pa. ako Bog da, prihodnje leto tem lepše in bogatejše. Ob jednem naznanjamo, da ima katol. družba še veliko izvodov prejšnjih letnikov „Drobtinic." Veliko dobroto stori res oni. ki jih kupi sam ali pa poskerbi, da se nekoliko razpečajo, ker prav sedaj potrebuje družba nujne podpore. Čena je jako ni/ka. vsebina vseh letnikov pa še vedno zanimiva. Torej sčzite po njih, Slovenci! Naročila naj se pošiljajo predsedniku katol. družbe. Rožne ulice, št. 11 v Ljubljani. V Ljubljani, dne 12. junija 1895. Dr. Fr, Lampe. Dr. Ant. Jarc. vrednik „Drobtinic/4 prošt in predsednik. V Kadoniljah je na Serca Jezusovega praznik, v petek 21. t. m. zjutraj okoli fiih umeri preblagi g. Janez Zupančič, zlatomašnik in župnik v pokoju, vender pa še delaven, če tudi bolehen že mnogo let. in sicer v Radomljah že 10 let; poprej je bil župnik v Ihanu. Spisal je več prav lepih in koristnih bukev, zlasti za bolnike; znane so občinstvu: rDušna pomoč za bolnike," „Kruh nebeški," „Duša popolna" Bil je silo dobrotljiv. Za našo „dijaško mizo" je že od davno vsako leto enekrati poslal izdatnih darov, in ravno on in še dva druga preblaga gospoda so zložili glavno svoto, da se je za bosanske sirote kupilo lepo in obširno posestvo pri M. B. Rožnovenški, blizo Prjedora v Bosni, in je bilo prepisano na samostan oo. Trapistov v omenjeni namen Koliko druzega dobrega je storil, je Bogu znano, ter kakor se nam dozdeva, umeri je brez premoženja. Rojen je bil Janez Zupančič 28. grud. 1819 v Šmarji pod Ljubljano, mašnik posvečen 27. mal. serp. 1843. Bil je zelo pobožen že kot dijak, v stanovanji v špitalskih ulicah, pri materi pokojnega župnika g Fr. Karuna. Bog mu daj večni pokoj! S Homca, 24 junija 1895. (t Zlatomašnik župnik Janez Zupančič v Radomlju.) Mož, čegar telesne ostanke smo danes izročili materi zemlji, zasluži, da se mu v „Danici" postavi mali spomenik. Rajni Janez Ev. Zupančič je bil rojen v Šmarju na Dolenjskem dne 28. decembra 1819, mašnik je bil posvečen bogoslovec 3 leta dne 27. julija 1843. Pervo duhovsko službo je imel v Dragi, kjer je ostal 2 leti; potem je bil 1 leto v Križu pri Teržiču, l»/a leta v Smledniku, ko so zidali cerkev 1 1849 V Dobu je bil */« leta, na Berdu 3 leta, v Moravčah 9 let. L. 1861 je šel župnikovat v Blagovico, kjer je pasti-roval 12 Ičt, potem pa v Ihanu 5 let. Stopivši 1. 1878 v pokoj, bil je v Radomlju od adventa istega leta do svoje smerti dne 21. junija t. 1. Še do letošnjega predpusta je opravljal redno božjo službo, hodil obhajat in v šolo. Blagi pokojnik je bil povsodi priljubljen zaradi svoje ponižnosti, svojega dobrotnega serca. resnične pobožnosti in svete gorečnosti za čast Božjo in iz-veličanje duš. Razun svojih domačih ljudij in ubožnih župljanov je posebno podpiral še Vincencijevo družbo v Ljubljani, in nedavno je „Dom in Svet" izkazal zadnji lepi prispevek njegov k popravi Marijanišča. Bil je ud tretjega reda in več bratovščin. Proti samemu sebi je bil ojster, proti drugim mil. Zmeren je bil tako, da ga je kar občudovati. Vina že več 16t ni pil nikdar, ampak vodo iz kuhanega sadja. Pri svoji bolehnosti mesa ni vžival, ampak nekoliko juhe in mlečen močnik, še lansko leto se je zgodilo, da je imel ob cerkvenem shodu praznično božjo službo ob desetih, a od prejšnjega dne opoldne ni jedel ničesar. V bolezni je bil izgled kerščanske po-terpežljivosti. „Kakor je božja volja." to je ponavljal večkrat. Odkar se mu je zacelila odperta noga. bilo mu je hujše v persih, in tedaj se je precej dal pre-videti. to je bilo že o začetku majnika. Prav jo je zadel veleč, gosp častni kanonik m dekan kamniški Jan Oblak, da je v pogrebnem govoru povdarjal, kako je rajni gospod posnemal v vsem življenju svojega patrona sv apostola Janezi in sv Janeza Kerstnika. pa sv Alojzija. Ker se je kot za plačilo ravno ta dan zjutraj (»b 1 3«» preselil na boljši svet vživat večni mir Poprej ob 2 je še rekel: ,.Sedaj .se bo pa kmalu dopolnila volja Božja/ Taisti dan je bil letos tudi praznik presv Serca Jezusovega. Kaj pa, ko bi sklepali še dalje z ozirom na rajnega gospoda kot pisatelja molitvene knjige: „Kruh nebeški"? On je bil ravno na praznik Jezusovega presv. Serca poklican vekomaj gledat, častit in vživat Njega, ki mu je v sv premišljevanju posvetil to prelepo knjig), Njega. <*egar češčenje je ravno ta knjiga mnogo pospešila med vernimi Slovenci. Razun te knjige so iz njegovega peresa izšle še druge štiri, namreč: „Pomoč bolnikom", 2 knjigi, „Knjiga za grešnike" in .Knjigi za pravične." Ostala pa je v rokopisu „Popotnica v večnost" Kot nabožni pisatelj je pokojni Zupančič med pervimi v Slovencih Neusušljiv mu bodi spomin' Sveti naj mu večna luč! V. B Iz Metlike. (Lurška Mati Božja. Pervo sv Ob hajilo) Poroča se nam: 9. t. m se je pri nas blagoslovila nova kapelica Lurške Matere Božj«> Vso ginlj.vo slovesnost so vodili mil. gosp st.oljni prošt Leonard Klofutar Veršilo se je vse v najlepšem redu. Ljudstvo je očitno pokazalo, kako goreče časti svojo nebeško Kraljico. Pravijo, da Kranjci sploh prav posebno častč Mater Božjo; a ne terdim preveč, če pravim, da so med Kranjci v tem oziru na pervem mestu imenovati Beli Kranjci. Kip Lurške Matere Božje je izdelal po prav nizki ceni g. Dominik Demec. (St. Ulrich, Oroden. Tirol.) Vsakdo, ki vidi ta kip, mora priznati, da je v resnici krasen umotvor Imenovanega g. podobarja zato vsem toplo priporočamo. Na praznik sv. Alojzija je prejelo v naši žup-niški cerkvi 113 otrok pervo sv. obhajilo. Lepo je bilo videti, s kako gorečnostjo so pristopili k mizi Gospodovi. Kdo bi ne bil ginjen do solz, komu se ne zbujajo v sercu veseli spomini, ko vidi nedolžno deco bližati se oltarju Gospodovemu? Meseca avgusta se nam obeta sv. birma. Že sedem lčt je ni bilo pri nas, in zato je letos jako želimo. Fr V praznik ss. Petra in Pavla. Apostola velika in častita, Ki Cerkve širila sta moč in rast. Nevstrašena branila nje pravice — O, danes Vama daja vsa čast. Ljubezen do Gospoda je storila, Da zvesto Njega sta hodila pot, Čeprav terplj nja in bridkosti polno Življenje Vama bilo je povsod. Ko Božji Sin končal je odrešenje, In se v nebo k Očetu je podal. Glavarja in vodnika cerkvi svoji O sveti Peter. Tebe je izbral Ti vodil si skerbljivo jo in serčno, Ki mlada je bila in slaba še; Kot se pastir za svojo čedo trudi. Tako si Ti za cerkev storil vse. In sveti Pavel Ti, dokler nevere Še Teb^ so uklepale vezi. Kako serdit preganjal si Gospoda. Spomin Njegov zatreti hotel si! Njegova milost pa Te razsvetlila, In drugo Ti odkazala je pot: Učitelja velikega poklical Te v svojo cerkev Kristus je Gospod. Tako oba apostola častita Storila delo sta za božji vert! Sveta plačilo slednjič sta prejela. Oh, bilo grozno je plačilo — smert. Gospod pa Vama drugo je pripravil, Poklical Vaju je v nebeški raj. Tam gori vživata Njegovo slavo. Ki Vama bo v plačilo vekomaj. «»zrita se na zemljo našo revno. Ki polna je bridkosti in nadlog, Prosita za kerščansko cerkev sveto, Naj brani jo in čuva večni Bog. J. P. BelosUnski. Razgled po svetu. V Loreti je bila zadnjega majnika velikanska procesija kakor sklep majnikove pobožnosti. Štirje škofje iz okolice v škofovskem ornatu so nosili podobo Matere Božje. Vdeležila sta se obhoda kardinala iz Havene in Ferrare, 20 nadškofov in škofov, 20o višjih in nižjih prelatov in nezmerna množica ljudstva. Komarjev čez 10.000. Bim. V Vatikanu je 4. rožnika zborovala kon-gregacija za sv. obrede. Razun liturgiških zadev je bilo na versti 13 preiskav za posvetničenje služabnikov ali služabnic božjih — Kardinal Gibbons baltimorski biva od začetka rnes. — samo nek ter i časniki. Oni časopisi, ki so pred petimi leti grozodejstvo razupi-vali in trobili od juga na sever in od zapada na vzhod francoske dežele, oni so zdaj v zadregi najti besedo obžalovanja in pomilovanja za župnika, po nedolžnem obsojenega Preklica, kakor ga stori mož, poštenjak, tega ni pričakovati od ljudi, kterim jo do tega. da prevračajo resnico P. H. M. 1. Bratovske zadeve molitvenega apostoljstva. Nameni za mesec mali serpan (julij) lb95 a) Glavni namen: Začetne katoliške šole na Angleškem. b» Posebni nameni: 1. S. Toodorlk. Ta in vsaki dan mesca vse naznanjene, a ne še zaznamovane ali nenadoma nastale zadeve. Večja gorečnost v molitvi zavoljo vedno U>lj rastoče brezl>ožnosti. Pomoč v prav veliki družbinski zadregi. •j. Marijino obiskovanje. Zelo nevarno dušno stanje mnogih grešnikov. Marijanske kongrega« ije. »Bratovsko dopisovanje.« S. B t logi j. Zopetna vravnava kerščanskega deržavnega r»*da. V pogin obsojeni redovi na Francoskem. 4 S. Uril. Močno pripoznanje razsvitljenih naukov Leona XIII nasproti neizmerni prostosti v mišljenju in nel>erzdanosti časa. o. Ss Ciril ln Metod. Slovanski narodi. Prijazno skupno bivanje narodov v edinosti vere in ljubezni. H S. Goar. Varstvo občekoristnih podjetij. Nevarna posojila. Blagoslov v gospodarstvu m poljedelstvu Ugrabljeni 7. Praznik prosf. Kervl Našega Gospoda J. Kr. Predstojniki molitvene bratovščine duhovnov. Duhovni in obhajana (Dalje sledi.i TL Bratovske zadeve N. lj. Gospč presv. Jezusov. Serca. V molitev priporočeni: Na milosUjive priprošnje N. lj. G. pnresv. Jezusovega Serca sv. Jožefa, sv. Nikolaja, ss. Hermagora in Fortunata, naših angeljev ▼arhov in vsih naSih patronov, Bog dobrotno odverni od naše dežele poboje, umore in samomore, odpad m brezverstvo. prešest-vanje in vse nečistosti, sovraštva, preklinjevanja in vse pošastne pregrehe. - Za vgodno vreme in srečno spravljenje pridelkov — (ki hudih strasti zapeljan zapeljivec. da hi se satanu izvil iz krempljev. — Neki otrok, da bi se vredno pripravil k pervemu sv. Obhajilu in ostal zvest Jezusu, kteremu je darovan. — Več dijakov, da bi dobro zveršili gimnaz. študije in si izvolili stan. kterega jim je Bog odmenil za zveličanje. — Bolan gosp. roko- delec še v novič priporočen v gorečo molitev za pomoč. — Mat priporoča bolno hčer za zdravje, ali pa saj za srečno zadnjo u ro in daruje za dijake 1 krono. Zahvala. Spolnujoč obljubo svojo izrekam najiskrenejo zahvalo pre-milostnemu Sercu Jezusovemu. Mariji, sv. Jožefu, sv. Ani in vsim onim svetnikom, katere sem v sili zaupno pomoči prosila, ter bila sem tudi vsikdar gotovo uslišana P. D. Listek za raznoterosti. Služba božja se je zopet pričela v frančiškanski in druzih farnih cerkvah po Ljubljani. — Hvala Bogu T Prevzvišeni gosp. knes in škof so se v sobotor 22 t, m , odpeljali na Dunaj. Pretekli torek, 25. t m., je po daljšem boleho-vanji umeri dobro znani gosp. Andrej Praprotnik, vodja šolski v pokoju, pisatelj in pesnik, domoljub in prijatelj mladine. Šel je tedaj v večnost kmalo za svojim tovaršem in prijateljem Matejem Močnikom. Bog mu daj večni mir! Za cerkveni zbor ljubljanske stolnice se sprejme dobra pevka (alt) proti plači. Povpraša se v L nadstropji št. 13. pred škofijo. F—r. V osmini presv. Jezusovega Serca je v. č. P. Loinger S J. druga leta imel dotične večerne govore v uršulinski cerkvi; ker je pa ta cerkev še za-perta vsled potresa, je letos imel prav Čverste govore v stoljni cerkvi sv. Nikolaja, in bili so obilno obiskovani. Proti zadnjemu je spominjal poslušavce še na bivše potrese, opomnil, kako je bil za Ljubljano vsled tega pridaljšan čas za velikonočno spoved do konca junija (rožnika); močno je torej povdarjal, kako se pregreši, nakoplje si veliko izobčenje, kdor velikonočne svoje dolžnosti vsako leto ne opravi. Z vso živostjo je torej priporočal, da naj prav gotovo sleherni porabi še teh malo dni v to, da velikonočno spoved opravi. Za pcškodvane po potresu na Kranjskem in Štajerskem je deržava privolila 4 milijone gld. pomoči. Dunaj (Novi ministri) Prejšnje ministerstvo je odstopilo in nastopilo je novo, namreč: minister za notranjstvo in predsednik je protestant Kielmansegg; za finance dr. Evg. Böhm; za tergovstvo dr. vit. Wittek; za uk in bogočastje dr. Edv. Rittner (Poljak) ; za pravosodje dr. pl. Kralj; za poljedelstvo dr. Ferd. Blumenfeld Dobrotni darovi. '¿a dijaško mizo: Č. g. duhovni pastir Sim. Robič 3 krone. — Neimenovana v zahvalo na čast sv Antona 1 gld. — Dober prijatelj 1 gld. — J. K 1 krono. — Neim dobrotnica 30 kr. . Za sr. Detinstro: Neimenovana oseba po č. g. kapi. Fr. Birku 30 gld. — Neka bolna 30 kr. Zt jKiskodvane cerkve r ded potresa: Za frančiškansko cerkev v Ljubljani v. č. g. prof. dr. Jožef Dolenec 50 gld. - Za uršulinsko cerkev: Neimenovan dobrotnik je daroval za cerkev in samostan pri čč. gg. Lršulinkah 50 gld. po č. g. Matiju Mraku, stoljnem kapelanu. Bog plačaj tisučkrat! (Drugi darovi prih.)