Praktična uporaba teorije v kmetijstvu. Mliža se prijetna pomlad in ž njo veseli in tudi trudapolni čas, v katerein se podaja učitelju priložnost praktirno uporabljati vsaj nekatere stroke teoretičnega pouka o kmetijstvu. Marsikatera tvarina se je obravnavala v zimskem tečaji, ki se pa v šolskem vrtu ne da izvesti tudi praktično. Zato pa naj se oni predmeti obširnega kmetijskega pouka, ki se lehko dejansko pokažejo, nikakor ne odtegnejo temu načinu poučevanja. Ta predmet pa je v prvi vrsti sadjarstvo, katero je tudi ob jednem najvažnejša točka učnega smotra v kmetijstvu. Ni mi tu govonti o sadjarstvu sploh, ampak Ie o nekaterih delih, ki naj jih izvršujejo otroci na podlagi že znane teorije praktično pod nadzorstvoni učiteljeviin v šolskem vrtu kakor: obrezovanje, obiranje in snaženje sadunosnih dreves, sejanje pešek, j)resajanje in obrezovanje divjakov in ce))Ijencev, cepitev in precepljevanje. Izvršitev tega dela je zavisna od vreniena. Kdor pa mora v poštev jemati vreine, ta ne snie biti nikakor vezan na dneve ali celo na ure učnega načrta, temve. naj le naznani svojim višjim oblastvom oziroina c. kr. okrajneniu folskenm nadzorniku, da bode tekom 2—3 tednov po vrenieni jirediugačeval predpisano tvarino. Ugoden četrtek nieseca sušca ali nialega travna*) naj pelje učitelj ponavljalne učence h kakemu zanemaijenemu sadunosneinu drevesu na šolski vrt, in če ga ta ne preinore, pa na vrt naprošenega bližnjega posestnika. Dva učenca, jeden z žago, drugi s škarjami, naj gresta na drevo, ostali pa naj drevo obstopijo in na učiteljeva vprašanja vclevajo onima dvema odrezati in odžagati, kar je drevesu kvarno; potein se pbere drevo goseničnib zalog in deblo osnaži liiahu in nirčesni zarod varujoče skorje. Ako nani še časa dostaja in je zemlja osušena, pripraviiuo jo za sejanje skaljenih pešek, če se ni zgodilo to že jeseni. Drugikrat pa naj učenci vsak po jeden jednoletni divjak izkopljejo, obrežejo ter potem vsade v jedno ali več vrst. kolikor je pač učencev. Ko je jarek izkopan, postavi vsak učenec svoje drevesce vanj in je tako dolgo drži nepokrito, da učitelj niore popraviti vse napake glede na ležo korenin Ravno tako se ravna z obrezovanjem in presajanjem cepljencev Pri cepitvi pa se postavijo ucenci z nabrušenimi noži, cepiči, ličjeni in cepilniin voskoni pred vrsto divjakov, katere požlahtnijo pravilno pod nadzorstvoni nič prezrečega učitelja. Ko smo še z učenci obrezali in vzdignili vrtnice in nekega popoludne s ponavljalnimi učenkami priučili se sejanju in sadenju zelenjave, zdravilskih rastlin kakor: sleza, žajbelja itd., storili smo prvo svojo dolžnost do prekoristnega drevja in zelenjave ter smo ob jedneni zadostili s tein glavnemu pogoju dobrega poučevanja, ki se niu privi p o n a v lj a n j e, katerega dobri in pravi vspeh, kakor skušnja uči, nikakor ne more izostati. Alojzij KecefJ — Jhtm.