IZVRŠNISVET O kadrovanju delavcev v občini Kadrovska slu/ba je izvršnemu svetu posredo-vala v obravnavo izčrpno poročilo o stanju kadro-vanja poslovodnih delavcev v občini. To poročilo, obravnavali ga bodo na eni prihodnjih sej tudi delegati občinske skupščine, pa je namenjeno (udi vsem podpisnikom družbenega dogovora in vsem nosilcem kadrovske politike v občini za preverjanje uresničevanja sprejetih načel in meril družbenega dogovora o kadrovanju poslovodnih organov v praksi. Zbrani podatki in sprejeti zak-Ijučki pa morajo postati osnova za nadaljnje kon-kretne naloge pri kadrovanju poslovodnih de-lavcev. - Že pred časom se je občinski izvršni svet zavzel za večji poudarek pri kadrovanju mlajših strokov-njakov in usposabljanju delavcev, ki že sedaj opravljajo dela in naloge s posebnimi pooblastili in odgovornostmi za kasnejši prevzem vodilnih nalog. V občini je 155 OZD (86 v gospodarstvu in 69 v negospodarstvu), pri čemerpaje kvalifikacij-ska struktura imenovanih poslovodnih organov šc vedno prenizka (v zadnjem času se le nckoliko izboljšuje), povečuje pa se delež imenovanih sta-rejših od 50 let. Zbrani podatki povedo. da je lc 22 odstotkov mlajših od 40 let. žensk pa je na teh delih in nalogah 8 odstotkov, kar je občutno premalo, v posameznih primerih je število manda-tov previsoko . . . Se vedno je premajhna pozor-nost namenjena samoupravnim splošnim aktom -statutom, ki določajo pogoje imenovanja indivi-dualnih poslovodnih organov. vse preveč se še vedno upošteva z delom pridobljene delovne zmožnosti. Kljub opozorilom občinske strokovne službe so OŽD prepozno pričele z razpisnimi postopki, zato je funkcijo poslovodnega organa v skaldi- z zakonom bpravljal vršilec dolžnosti. Neobhodo jetudi spoznanje, da mora občinska strokovna služba vzpostaviti evidenco strokovno usposobljenih kadrov, ki so sposobni prevzeti na-jodgovornješe dolžnosti v OZD, pri čemer velja vključiti tudi strokovne kadre, ki so se prijavili na razpisc pa niso bili izbrani. Izjemnega pomena jc tudi sodelovanje predstavnikov družbene skupno-sti v razpisnih komisijah, za novoimenovane člane razpisnih komisij pa bo potrebno pripraviti poseb-ne programe usposabljanja. Občinski izvršni svet glede ugotovitev, da se slabšata starostna in izobrazbena struktura meni, da so rezultati poslovanja in neuresničevanja planskih usmeritev često posledica slabc kadrov-ske politike. Mnenje je tudi. da je nedopustno prilagajanje statutarnih določil izobrazbi posa-meznih kandidatv ampak morajo biti zahteve gle-de izobrazbe pripravljene skladno z zahtevami organizacij združenega dela, njihovemu programu in ambicijam. Tudi nagrajcvanje individualnih po-slovodnih organov in delavcev s poscbnimi poo-blastili je v veliki meri nesorazmerno s prevzeto odgovornostjo in obsegom dela kar ncstimulativ-no deluje na strokovnjakc, da bi prevzeli vodenje organizacij združenega delo. Kadrovsko službo občine je tako izvršni svet zadolžil za že preje omenjeno vzpostavitev evidence mladih občanov in zaposlenih v občini z visoko in višjo lzobrazbo. posebej tistih, ki že opravljajo vodstvena dela v organizacijskih enotah.