• LETOS DOBILA NEKAJ NOVIH CEST Končno tudi Zaloška cesta? Desetletni program gradnje cest v Ljubljani se sicer z zamu-do, vendar počasi le uresničuje. Za gradnje v letošnjem letu ima skupnost na voljo milijardo in 321 milijonov dinarjev. Da bi bila sredstva vložena kar se da smotrno, bodo dali prednost južni obvoznici s priključkom na Tržaško in Kardeljevo cesto. Južna obvoznica, dolga 6.300 me-trov, naj bi bila narejena 1986. leta. Če bo potekalo vse tako, kot je načrtovano, bo do srede julija zgrajen tudi del pentlje in nadvoza čez severno obvoznico, do konca leta pa tudi dva kilometra dolga dvopasovna cesta do Šmartinske. Dograditev teh dveh kilometrov severne obvoz-nice nestrpno pričakujejo naše delovne organizacije v indu-strijski coni, pa tudi vsa preostala industrija v Jaršah, Zeleni jami in Mostah, saj bodo tako le priključeni na ljubljanski ob-vozni sistem. V drugi polovid letošnjega leta pa bo prišla na vrsto tudi težko pričakovana Zaloška cesta, in sicer le 2 kilometra in 200 metrov od Kajuhove do Novih Fužin. Nova Zaloška cesta bo v večini na novi, že pred leti začrtani trasi, ki se bo na koncu Fu-žinske stanpvanjske soseske priključila na staro traso. Bo štiri-pasovnica s kolesarskima stezama in pločnikoma. Ni treba pisa-ti, kako zele potrehujemo ta konec nove Zaloške, ki ji lahko re-čemo tudi Fužinska obvo/jiica, ki bo konec koncev tudi razkrila zagonetko sedaj nesmiselnih dveh zavojev na križišču s cesto proti Litijski cesti, za katera nekateri še danes zmajujejo z glavo. Tnko kol za Tržaško velja tudi za Zaloško cesto, da jo bodo začeli graditi in jo prihodnje leto končali le v primeru, če bodo pravočasno pridobili zemljišča. Vendar pa je za novo Zaloško cesto največja težava prav tu. Izredno razdrobljeno zemljišče z blizu 100 lastniki, med kate-rimi so tudi 4 kmetije, za katere je treba pirdobiti nadomestna zemljišča, je največja ovira. Druga taka o vira pa je še vedno vo-jašnica Studenec, prek katere teče trasa nove Zaloške ceste in $ katero je hjjo že dogovorjeno o odkupu, pa je lanski zakon o kmefijskih zemijiščih stvari spremenil. Zelo pozno pa je bil tudi v občinski skupščini sprejet sklep o ugotovitvi splošnega intere-sa, s katerim bi vsaj v nekaterih primerih lahko stvari hitreje re-šili. Tako nam je nova Zaloška cesta po finančni strani že zelo blizu, kar se tiče ureditve zemljišč pa še precej daleč. Treba bo v teh mesecih še veliko prizadevanj Zilovega zavoda za urejanje stavbnih zemljišč in tudi pomoči našega izvršnega sveta, da bi do gradnje čimprej prišlo. SLAVKO GERLICA