GLABENA MATICA V LJUBLJANI V petek 9. novembra 1934 ob 20. uri v veliki Unionski dvorani ŽALNI KONCERT V POČASTITEV SPOMINA BLAGOPOKOJNEGA VITEŠKEGA KRALJA ALEKSANDRA I. ZEDINITELJA SPORED IZVAJAJO: Dr. Vladimir Ravnihar (govor) Pevski zbor Glasbene Matice Dirigent: ravnatelj Mirko Polič Orkestralno društvo Glasbene Matice in orkester drž. konservatorija Dirigent: prof. L. M. Škerjanc Stevan Hristić: Opelo. Svjati Bože, Svjati, krjepki, Svjati, bezsmrtni. Pomiluj nas! Gospodi, pomiluj! Amin! Njest svjat jakože ti, Gospodi, Bože moj! Voznesi rog vjernih tvojih, blaže! i utverdivi nas na kameni ispovedanija tvojego. Amin! Zitejskoje more vozdvižajemoje zrjä napastej bureji k tihom pristanišču tvojemu pritek vopiju ti, vozvedi od tli život moj, mnogomilostivi! Amin! So svjatimi u pokoj, Hriste, duša raba tvojego i dježe njest boljezan, ni pečal, ni vozdihanije, no žizan bezkonečnaja. Boga čelovjekom nevozmožno vidjeti, na njegože ne smejut čini angelski vzirati. Toboju bo vsečistaja javitsja čelovjekom Slovo vopločeno, jegože veličajušče s nebesnimi voji, Tja ublažujem! Gospodi, pomiluj! Gospodi, pomiluj! Amin! Vječnaja pamjat! Skladba je posvečena izginolim, umrlim in žrtvam v vojnah za narodno osvobojenje 1912 1918 Adamic: Sibelius: Čajkovski: Adamic: Saint-Saens: Žalna koračnica Andante, op. 42 Elegija, op. 67/b Na grobu Preludij k oratoriju Potop, op. 45 Združeni orkester Orkestralnega društva Glasbene Matice in državnega konservatorija v Ljubljani izvaja skladbe za godalni orkester, ki očitujejo tužno, pretresljivo nastrojenje. Adamičeva Žalna koračnica je izšla v „Novih akordih“ ter jo je za godala priredil prof. Saša Santel. Sibelius je najpomembnejši finski skladatelj. V njegovi Romanci najdemo silne dramatične momente. Čajkovskega Elegija je bila zložena v spomin smrti prijatelja Aleksadra Samarina. Je polna nežne žalosti, v srednjem stavku pa uporne tragike. Adamičeva Na grobu je vzeta iz splošno znanega in večkrat izvajanega cikla Ljubljanski akvareli. Saint-Saens velja kot zadnji francoski klasik. Začetek predigre k oratoriju „Potop“ je fugiran stavek, ki preide polagoma po ekspoziciji v vseh glasovih v II. del, slavno tolažečo melodijo solovioline, ki jo izvaja solist prof. Karlo Rupel.