Milostna Devetdnevnica v časi —^-0giC"--o— Sostavljena in pos' fttfceljoha poGajSsoljši oljših virih. Natisnil Jožef Blaznik v Ljubljani. Založila Katarina Športi. Vvod H^z dveh nagibov sosebno pri¬ poroča sveta Cerkev češčenje sv. Fran¬ čiška Ksaverija; zato namreč, da nje¬ gove čednosti kot posebne in ime¬ nitne vsem vernim kristjanom v po¬ snemanje pred oči stavi, in pa da bo svetnik vernikom v njih potrebah besednik pri Bogu in Gospodu Je¬ zusu Kristusu. To so besede njih Svetosti, Urbana VIII. — Kako bi pa vernik bolje se priporočal sv. Frančišku, kakor po tej devetdnevnici? Vsaj ji je sv. Ksaverij sam dal postanek, ko je o. Marcelja Mastrilja čudovito ozdravil. Bil je o. Marcelj Mastrilji duho¬ ven družbe Jezusove. Ko so v Ne- apolji k brezmadežnemu spočetju 1 * — 4 — Marije Device slovesnost napravljali, mu pade kladvo več liber težko na glavo ter ga na tla verže. Kerč, vro¬ čina, bljevanje, bledenje in drugi enaki nasledki so pač pokazali, da je smert blizo. Djali so ga tedaj v sv. po¬ slednje olje. Kjer je pa sv. Ksaverija, apostola indijanskega, goreče častil, je njemu v Čast obljubo storil v mi¬ sijone na Indijansko se podati, če bi. Gospodu dopadlo mu življenje ohraniti. In perva milost, ki jo je koj zadobil, je bila, da je sv. Popot¬ nico prejeti mogel, ko mu poprej ni bilo mogoče kapljice vode požreti. — Bilo je 3. prosenca 1634. Bolnik več ne govori, žila mu zastaja, molijo se molitve za umirajoče. Ali med tem se čudne reči nad njim zgodč. V tem stanu sliši se klicati: „Marcelj ! Marcelj!“ Glas prihaja od podobe sv. Frančiška, ktero si je bil dal na levi strani postelje obesiti. Oberne se na to stran ter vidi pred seboj v ne¬ beški lepoti in blišobi sv. Frančiška, ki ga prijazno popraša, ktero pot da — 5 si izvoli, mar li blago v nebesa, ali težavno v Indijo? „Tisto,“ odgovori, „ki Bogu bolj dopade . 44 „Ali se pa spomniš na včeranjo obljubo ?‘‘ pravi dalje svetnik; „no ponavljaj mi be¬ sedo za besedo, kolikor ti porečem . 14 Govoril je tedaj o. Mastrilji za svet¬ nikom , ponovil obljube redovne, pa pristavil obljubo za indijanski misijon ter je Boga prosil milosti za sveto vero kri preliti. Potem reče sv. Fran¬ čišek: „Vstani; zdrav si. Kušni v za¬ hvalo svete rane Kristusove. Imaš li ostanek svetega križa ?“ ,,Imam,“ od¬ govori bolnik. „Deni ga tedaj na ranjeno mesto . 44 Bolnik ga poklada na sence; svetnik mu pa pokaže z desnico na zatilnik, ter začne spet izrekovati, bolni pa ponavljati: „Ceščen bodi, o les svetega križa! Ceščen bo¬ di, križ predragi! Tebi se popolnoma zročlm na večno, ter ponižno prosim, da mi, če tudi nevrednemu, milost dodeliš zate kri preliti, ki je apostol Frančišek Ksaverij po toliko trudih in težavah ni bil zadobil . 44 Na to mu 6 — veli popolnoma se odpovedati sorod¬ nikom, znancem, prijatlom, vsemu, kar bi ga moglo od indijanskega misijona ovirati. „Zdaj si ozdravljen,“ mu nazadnje reče; „ne pozabi teh obljub in prošenj sleherni dan pono- viti.“ — Kteri so okoli postelje stali, so stermeli videči gibanje in slišajoči besede, pa ne razumeči druzega nič razun ko bolnik spregovori: „Zdrav sem; sv. Frančišek Ksaverij me je ozdravil. 11 Moli z drugimi molitev svetnika; poprosi kaj okrepčave, po¬ tem ko 20 dni ni bil nič vžil; in še tisto noč je dve uri zaporedoma pisal ter v večen spomin nebeškega zdrav¬ nika vse to natanko razložil, kako se mu je sv. Ksaverij prikazal, kako ga ozdravil, kaj mu govoril. Na jutro potem je s hvaležnim sercem sv. mašo bral. Rekel je pa očetu Mastrilju sv. Frančišek k koncu te prikazni, da tisti, ki od 4. do 12. sušca (12. sušca namreč je bil sv. Ksaverij slavno med svetnike prištet) njemu 7 na čast pobožnost opravljajo, med tem kteri si bodi dan sv. zakramente prejmejo, ter se zaupljivo v njegove prošnje priporočajo, posebne milosti, za ktere prosijo, gotovo za- dobč, če je le k Božji časti in njih zveličanju; veh mu to devetdnevnico povsod priporočati in razširjati. „Kaj bi hotel iz nebes?“ pristavi; „vedi, da kaj premorem v nebesih. 44 — To je postanek devetdnevnice, ki se po veliko cerkvah opravlja, in po Laškem sploh,,d e vet niča milosti 44 imenuje. In ali se je zgodilo po besedah svetnikovih? Oh, kdo bi le preštel bolj ali manj obširne bukvice, ki so se pisale in natisnile za to dnevnico ? Kdo pač pobožne, ki so po teh na- vodih jo opravljali? Kdo bi pregledal knjige, ki čudeže sv. Frančiška pri¬ povedujejo? Imam ravno pred seboj precej debele bukve, ki popisujejo okoli 250 čudežev, — in to je samo nekaj čudežev, milost, blagodarov in — 8 dobrdt, ktere je sv. Frančišek storil samo na svoji glasovih božji poti v Gornjem Gradu na Štajerskem, in to sicer samo od leta 1741 do 1757! Že začetek te božje poti, Slo¬ vencem posebno dobro znane, je pri¬ pisati devetnici k sv. Frančišku. ČL g. Steržinar namreč, duhovni pastir v Gornjem Gradu, ki je bil takrat pod Ljubljansko škofijo, opravi 1. 1711 devetnico, da bi mu Bog dal dobiti kaki del ostankov sv. Ksave- rija, ki bi ga potem v češčenje iz¬ postavil. In glej, vneti mašnik dobf znamenit del pavole, v ktero je bila * zavita roka sv. Frančiška, v Rim pri¬ nesena. Predragi ta zaklad, krasna podoba umirajočega sv. apostola in¬ dijanskega, kapelica, kmali cerkev prezidana v njegovo čast, vse to vabi verne kristjane iz bližnjih in daljnih krajev v Gornji Grad. Iz Samobora, Varaždina, Požonja, iz Tersta, Ce¬ lovca, Dunaja, cel<5 iz Češkega in Saksonskega so prihajali ali darove pošiljali. Zidovje svetišča nima toliko 9 — opek in kamničkov, kolikor milost in dobrčt je Bog dodelil po priprošnji sv, Frančiška. Ni bil še posebej oltar posvečen, ko je svetnik pervi čudež storil. Jera Strasnic je bila oslepela. Imenovani duhoven Steržinar ji svetuje, naj skozi 9 dni moli po 9 očenašev in češena- si-Marij v čast svetniku, kteremu hoče oltar postaviti. In glej, sv. Ksaverij se tej ženski sam prikaže, jo popol¬ noma ozdravi ter tako vsemu svetu naznani, kako dober sredek in pri¬ pomoček da je ta devetniea. Po tej devetnici in deveterih oče- naših in češena-si-Marijah je bil 1. 1743 Florijan Perne iz Luč popol¬ noma ozdravljen od velikih in nevar¬ nih bolečfn, ko Se mu je bilo oerevje pretergalo; enako 1. 1753 Lena Pikin iz Tuhina; po njej je češki grof Wallenstein bodljaje do čistega zgu¬ bil; po njej so 1. 1761 Gregorju Lasniku iz Ročice noge očverstele, 1753 se zacelila Klemenu Kunspre- niku iz Luč roka, s ktero od nekaj časa ni več mogel delati. Enako so Jurju Strasniku 1. 1757 hude bole¬ čine v kolenih se zmanjšale, ko je devetnico začel, pri koncu vse zginile. Eva Kerpus iz Vranske duhov- nije pa priča, da je njena hčerka Jera po dokončani devetnici sprehodila, ko se je že tri leta le po vseh štirih plazila. Ana Marija Verhovec iz Ljub¬ ljane piše 1. 1756, da tisti dan, kise je bila ob očitni devetdnevni pobož¬ nosti sv. Frančišku priporočila, je bila oprostena bridkih bolečin, ki so polčeterto leto v jo nadlegovale. Veronika Švecovek iz Grorenskega 1 pripoveduje, da 1. 1745 so ji po ne¬ varni bolezni jele oči gnjiti ter ji je po¬ polnoma slepost protila. Ko človeška sredstva nič ne pomagajo, pribeži k čudodelnemu sv. Frančišku; po do- veršeni tej pobožnosti oživč tudi oči. Ko je bila Jera Majer pobožnost 10 petkov obljubila, so se ji velike rane na glavi berž začele celiti; drugi petek pa so bile zaceljene. — Naj še — 11 omenim Martina Hammerstoka iz du¬ najskega Novega Mesta, ki je bil med drugimi rečmi obljubil 10 petkov vina se zderžati, in kteremu je kamen ven šel brez bolečin. Naj še slednjič sve- doči Marija Majer iz Gornjega Grada, ki je več let glavobol in šen imela, pa potem ko obljubi vsako leto 9 petkov se postiti in tolikrat očenaš in češena-si-Marijo moliti, je zgubila vse bolečine. Da ne imenujem mnogoterih dru- zih bolezen; da ne omenjam posa¬ mezno slepih, hromih; da ne našte¬ vam mater, ki so otročičem sveti kerst sprosile; da opustim čudeže, ki so se zgodili tudi nad živino zavoljo vere posestnikov; obernimo še očina milosti in dobrote višje stopnje, na dušne blagodare, ki so grešni¬ kom dosegli milost dobre spovedi, zastaranim hudodelnikom terdni sklep poboljšanja, obupljivim zaupanje, umi¬ rajočim srečno smert. Res je sicer, da kolikor so ti čudeži veči, toliko so tudi bolj skriti. Vsaj navadno ne 12 v6 zanje nobeden razun grešnika in spovednika. Vendar sem ter tje jih ljudje sami razglasi v čast Božjo in hvalo svetnikovo. Naj zapišem posebno podučljivega. S solzami v oččh je pravila neka oseba, da je bila po grešni priložnosti tako zabredla, da je bila vse upanje poboljšanja zgu¬ bila ter menila, da ji že ni mogoče greha se ogibati in odpuščenja zado- biti. Zato je tudi vso molitev in Božjo službo zanemarila. Ko se je pa v ne¬ kem mestu začela navadna devetnica v čast sv. Ksaverija in so ljudje pridno k njej hodili, je tudi ta nesrečna oseba za njimi v cerkev šla. Berž ko noter stopi, čuti v sercu kakor notranji glas, da naj sv. Frančiška za priprošnika izvoli pri Bogu, kterega je toliko raz¬ žalila. Na kolena torej pred njegovo podobo pade, mu v mnogih solzah svoj nesrečni stan razklada, ter prosi, naj ji zadobi pri Bogu milost resnične pokore in poboljšanja, kakor je tudi na zemlji tolikanj bil vnet za zveli¬ čanje grešnikov. Zraven obljubi po — 13 zadobljeni milosti v Gornji Grad ro¬ mati. — Ko je tako z zaupanjem mo¬ lila, čuti, kako da se ji je greh pri- studil in želja vnela življenje pobolj¬ šati. Tisto uro še — skesana pred spovednikom kleči, se izterga slabi priložnosti ter spolni v Gornjem Gradu svojo obljubo. — In dandanes? Je li sv. Frančišek še tako radodaren? Od leta 1868—70 je samostan in cerkev poslancem Božjim družbe svoje v serci Slovenije s svojimi prošnjami postavil. Za izgled tedaj naj bodo le-td nektere čudovite milosti in dobrote sv. Frančiška Ksaverija iz neštevilno mnogih in velikih druzih. Kdo bi pač se ne poprijel tako lahkega in krepkega sredstva ? Komu bi bilo preveč devet dni zaporedoma v čast sv. Frančišku kako molitvico pridevati, kako dobro delo opravljati ah vsaj v ta namen oberniti, ali če mu je bolj všeč, 10 petkov zapore¬ doma sv. Ksaveriju posvetiti v spo¬ min 10 let, ki jih je preživel v svo¬ jem indijanskem apostoljstvu, in tistega 14 — srečnega petka, o kterem ga je Bog vzel v nebesa? Klemen XII. in Be¬ nedikt XIV. sta vsem, ki teh 10 petkov pred praznikom sv. Frančiška (3. grudna) ali pa po prazniku obhajajo, dovolila popolen odpustek ob enem teh 10 petkov, in za drugih 9 petkov po 7 let in 7krat 40 dni odpustkov, če po sv. spovedi in obhajilu obiščejo kapelico svetnika in molijo za povi¬ šanje svete Cerkve. Na mestu petkov se smč tudi 10 nedelj vzeti ali druzih dni po priložnosti. „Vedi, da kaj premorem v ne¬ besih,“ zagotovi sv. Frančišek. Skusi torej, narod slovenski, ter nekdanjo pobožnost k sv. Frančišku Ksaveriju spet obudi v časni in večni prid! — 15 Devetdnevnica k svetemu Frančišku K s a veri ju, mašniku iz družbe Jezusove.*) Opomba. Tej devetdnevnici je postanek dal sam sv. Frančišek Ksaverij. Leta 1634 se je v Neapolji o. Marcelj Ma- strilji, iz družbe Jezusove, že k smerti pripravljal. Ker je sv. Frančiška močno častil, ga z zaupanjem v pomoč po- *) Adhibiti sunt libelli: Neuntagige Andacht etc. cum approbatione ordin. Seceov. iterum impressus 1862. Viennae Mayer. — Neun¬ tagige Andacht etc. (pagellae 8) hic Oeni- ponte in nostro templo in usu; preees con- veniunt cum priore ad verbum. — Eaedem preees in: Geist des h. Franciskus X. v. P. Waser; aliquantulum sunt abbreviatae. 16 — kliče. Sv. Frančišek se mu prikaže, mu smertno rano na glavi čudovito ozdravi, le-to devetnico priporoči ter jo povsod naznaniti in razširiti zapovč; zraven obljubi, da nam bo vse zado- bil, kar si k svojemu dušnemu pridu po tej pobožnosti poprosimo. — Tako je tudi ravno to pobožnost opraviti sv. Frančišek sam svetoval slepemu možu, ki je pri koncu devetnice spre¬ gledal in popolnoma odslej vidil. Opravila te pobožnosti obsegajo sledeče oddelke. 1. Prejmi vsaj enkrat v tej de¬ vetdnevnim zakramenta sv. pokore in sv. Rešnjega Telesa. 2. Skerbno se varuj, da v kak smertni greh ne padeš. 3. Ne pozabi v čast bridkega terpljenja Gospoda našega Jezusa Kristusa se sem ter tj e v kaki reči zatajiti, ali si kaj sladnega odreči. 4. Pri oltarji sv. Frančiška se vsaki dan v čast 10 let, ktere je 17 preživel v spreobračanji nevernikov, moli 10 očenašev, češenasi-Marij in čast-bodi-Bogu. 5. Potem moli pobožno sledeče štiri molitve: pervo k sv. Ksaveriju; drugo v spomin predrage kervi Je¬ zusa Kristusa; tretjo v čast brezma¬ dežnega spočetja Marije Device; če- terto v spomin 9 korov angeljskih. Tako je namreč sv. Frančišek podu¬ čil o. Marcelja; svetnik pa je sam v življenji posebno častil predrago kri Jezusa Kristusa za nas prelito; brez¬ madežno spočetje pa Matere Božje povsod terditi je tudi obljubo storil; svete angelje potem je vsak dan častil, v svojih potrebah na pomoč klical ter po njih prošnji vse zadobival. — Ker mesca marca obhajamo včlo- večenje Sinu Božjega in njegovo re¬ ši vno terpljenje, se ta devetnica na¬ vadno tisti mesec opravlja; začenja se pa 4. marca, da se konča 12., na kteri dan je sv. Frančišek Ksaverij 1. 1622 s sv. Ignacijem vred slovesno bil za svetnika razglašen. 2 IB — Vendar pa sleherni lahko kaki drugi čas čez leto devetnico za-se opravi; tudi mu je na voljo dano kaj premeniti ali kaj pristaviti. Zlasti si prizadevaj bolj natanko dolžnosti stanu spolnovati. Imej posebno terdno za¬ upanje k sv. Frančišku, da ti gotovo zadobi, kar po tej pobožnosti od njega zahtevaš, ako je le k tvojemu dušnemu pridu. Darovanje sv. maše. O presveta Trojica, darujem Ti to sveto mašo z vsemi svetimi ma¬ šami in dobrimi deli vsega sveta z ravno tistim namenom in ljubeznijo vred, s ktero je Jezus Kristus svojo kervavo daritev daroval na Kalvariji in postavil to nekervavo daritev al- tarno; in sicer Ti jo darujem: 1. da Tvoje prezvišeno veličastvo neskončno molim in počastim; 2. da se Ti po vsi dolžnosti za¬ hvalim za vse milosti in dobrote, ki si jih sv. Ksaveriju in meni že podelil in jih neprenehoma še deliš; — 19 — 3. da gotovo zadobim milost, vse resno popraviti, kar bi me na smertni postelji nar bolj težilo, na drugem svetu pa grozovitneje kaznovalo, da kakor sv. Frančišek z žalostjo res¬ nične ljubezni in s terdnim zaupanjem napolnjen Bogu dušo izročim; slednjič Ti jo darujem v zadostovanje za svoje grehe, v tolažbo in pomoč vernim dušam v vicah, sosebno tistim, ki so sv. Ksaverija v življenji nar bolj Častili. Molitev k sv. Frančišku za vsaki dan devetnicc. Preslavni apostelj Indov in Ja¬ poncev, sv. Frančišek Ksaverij! Pomni, da Te Bog svetu ni samo dal, da bi tiste, ki so sedeli v tami nevere in v smertni senci, razsvetlil z lučjo vere, ali da bi samo zgubljene ovce Kristu¬ sove poiskal ter jih k Božjemu Pa¬ stirju nazaj pripeljal. Ti si tudi po¬ slan revne in stiskane tolažit in po¬ magat tistim, ki k Tebi pribežč ter Te v svojih potrebah zaupljivo kli- 9 * — 20 dejo. Cele kraljestva, cele cesarstva donč od Tvoje slave, od zahvale, od obljub bolnih, ki si jih ozdravil; mert- vih, ki si jih obudil; mčst, ki si jih večkrat kužnih bolezen rešil; žalost¬ nih, ki si jih popolnoma potolažil, grešnikov, ki si jih k resničnemu in stanovitnemu spreobernjenju pripeljal; in toliko toliko druzih ljudi, ki so Tvojega premogočnega varstva čudo¬ vite nasledke na sebi spoznali. Sto in sto jih je že po Tvoji priprošnji milost našlo, v bolezni zdravje, v nevarnosti rešitvo, v žalosti tolažbo, v grehih zgubljeno zveličanje. Tvoje zasluge pred obličjem Narvišega so po vsem svetu znane zavolj neštevilnih dobrot, ktere neprenehoma ljudem za- dobivaš. — Cele kraljestva in cesarstva Tvoji mogočni priprošnji za prav po¬ sebne dobrote hvalo dajejo. Po nji so bolni zdraveli, slepi spregledali, gluhi spreslišali, hromi shodili. Ža¬ lostnim si sprosil tolažbe, grešnikom duha resnične pokore; v vsaki stiski jih je sto in sto Tvojega varstva pre- — 21 — čudovite nasledke spoznalo. Kar jez zdaj od Tebe, o sveti Frančišek Ksa- verij! želim, ni težje kakor tisto, kar si drugim že tolikokrat dovolil. Tedaj, o imenitni svetnik Božji! poln za¬ upanja v Tvojo moč in Tvojo obljubo Te prav ponižno prosim, milostljivo mi zadobi od Boga, kar želim. (Imenuj tu, kar želiš prejeti.) Da boš pa močno nagnjen v tem, mi Svoje pomoči ne odreči, Te pro¬ sim, kakor si ti učil in zagotovil, po predragi kervi Jezusa Kristusa, do ktere si vedno imel posebno pobož¬ nost in po brezmadežnem spočetji pre¬ blage njegove Matere, ktero si se po¬ vsod terditi zavezal in po svetih ange- ljib, ktere si zaupljivo Častil. Spomni se, imenitni apostelj! kaj da si obljubil, da nočeš nobenemu odreči, kar Te po tolikanj važnih nagibih prosi. Stori pa tudi, da bodo njim prijetni sledeči spomini, ki jih pristavim k časti pre¬ blage Matere Božje, njenega prelju¬ bega Sinu in svetih angeljev po Tvo¬ jem namenu. Pomnoži zaupanje, ktero — 22 vsi narodi in jez v Tebe in v Tvojo mogočno priprošnjo stavimo, da naše molitve zmiraj rad slišiš in uslišiš. Ali ko mi milost, ktero od Tebe želim, prosiš, pomagaj mi pred vsem v za¬ devi mojega večnega zveličanja, da pravo pokoro delam, Tvoje prelepe čednosti posnemam, v dobrem stano¬ viten ostanem, ter tako po Tvoji pri¬ prošnji tudi kdaj dosežem večno zve- ličanost, ktero Ti vživaš. Spomin drage kervi Jezusa Kristusa. P r e d p e v: Njegov pot je bil ka¬ kor kervave kaplje tekoče na zemljo; njegove roke in noge so bile prebo¬ dene. Eden vojakov je s sulico nje¬ govo stran odperl, in zdajci je tekla kri in voda iz nje. V. Gospod, pridi na pomoč Svo¬ jim služabnikom, O. Ktere si s Svojo drago kervjo odrešil. — 23 — Molitev. Gospod Jezus Kristus! ki si iz naročja nebeškega Očeta na zemljo prišel ter Svojo predrago kri prelil, da naše grehe zbrišeš; ponižno Te prosimo po Tvojih petih ranah, ki si jih za nas na križi viseč prejel, in po veliki grenkosti, v kteri se je Tvoja presveta duša od telesa ločila, pa tudi po zasluženji in priprošnji Tvojega svetega služabnika Frančiška Ksave- rija, usliši nas, kar Te zdaj prosimo ter dodeli nam milost, da bomo sodnji dan na desni stali pa tolažljive be¬ sede od Tebe zaslišali: Pridite, bla- godarjeni mojega Očeta! kar tudi od Tvoje neskončne dobrote in milosti upamo, ki živiš in kraljuješ na ve¬ komaj Amen. Spomin brezmadežnega spočetja Marije Dericc. Predpev: Tvoje brezmadežno spočetje, o Devica Božja porodnica! 24 — je veselje oznanilo vsema svetu, zakaj iz Tebe je izšlo solnce pravice, Jezus Kristus, naš Bog, ki je razdjal ve¬ soljno prekletstvo, zopet prinesel bla¬ goslov, smert pokončal ter nam večno življenje povernil. V. Z veseljem počastimo brez¬ madežno spočetje preblage Device, O. Da za nas prosi pri Svojem Sinu, našem Gospodu. Molitev. O Bog, ki si po brezmadežnem spočetji Marije Device Svojemu Sinu vredno prebivališče pripravil; prosimo, da, kakor si iz Njegove previdene smerti njo vsega madeža obvaroval, tako po priprošnji njeni in sv. Frančiška Ksa- verija, kteri je vedno brezmadežno spočetje prav pobožno Častil, tudi nas vseh grešnih madežev očistiš, da za¬ želenih milost deležni bomo tukaj in v večnosti, po Jezusu Kristusu, Go¬ spodu našem. Amen. — 25 Spomin devet korov svetili angeljev. Predpev: Sveti angelji, nad- angelji, sedeži, gospostva, kneštva, oblasti, modi, kerubi in serafi! hva¬ lite Boga in bodite nagi besedniki pri Bogu. V. Bog je svojim angel jem za¬ voljo tebe zapovedal, O. Da naj te varujejo po vseh tvojih potih. Molitev. O Bog, ki po čudovitem redu deliš angeljske in človeške službe; daj milostljivo, da naše življenje na zemlji varujejo angelji, ki Ti nepre¬ stano služijo v nebesih, in so sv. Frančiška Ksaverija na zemlji vedno varovali, da tudi mi po njih priprošnji zadobimo, kar želimo, ter Te enkrat z njimi v nebesih večno hvalimo in častimo, po Jezusu Kristusu, Gospodu našem. Amen. — 26 Počastenje sv. križa. (To molitvico je naučil sv. Frančišek Ksaverij bolnega o. Marcelja Mastrilja v Neapolji, ko se mu je prikazal in ga čudovito ozdravil.) Ceščen bodi, o les svetega križa 1 češčen bodi, križ predragi! Tebi se zročim na večno. — 27 — Litanije k časti sv. Frančiška Ksaverija. Gospod usmili se. Sveta devic Devica — Sv. Frančišek Ksaverij — Apostelj Indov in Ja¬ poncev — Posoda izvoljena, ki si nesel imč Jezusovo pred nevernike — Oznanovalec svetega evangelija — Steber svete Cerkve — Branilec svete vere — Spodbijalec nevere — Ozna¬ novalec resnice — Prijatel otr<5k — Oče ubogih — Tolažnik žalostnih — Varh zapuščenih — Zdravnik bolnih — Pribežališče revnih — Pomočnik siromaških — Besednik umirajočih — Včliki čudodelnik — V zopernostih — V strahu in bridkosti serca — V rev¬ ščini in zapuščenosti — V boleznih telesa — V vsaki slabosti — V času hude skušnje — V dušnih in telesnih potrebah — V življenji in smerti — Jagnje Božje. V. Prosi za nas sv. Frančišek Ksaverij, 0. Da bomo vredni obljub Kri¬ stusovih. Molitev. O Bog, ki tiste poveličuješ, ki Tebe poveličujejo, in ki si sam češen, ko Tvoje svetnike častimo: dodeli mi¬ lostljivo, da vsi, ki Tvojega svetega spoznovalca Frančiška Ksaverija ve¬ ličastne zasluge častimo, njegovo do¬ brotljivo varstvo občutimo, po Jezusu Kristusu, Gospodu našem. Amen. Molitev sv. Frančiška Ksaverija za spreobernjenje neverccv, krivovercev in grešnikov. O Bog, večni stvarnik vseh reči! spomni se, da so duše nevernikov, krivovercev in grešnikov od Tebe stvarjene in po Tvoji podobi in po- — 29 dobnosti narejene. Glej, Gospod! v Tvojo nečast se z njimi pekel napol- nuje. Spomni se, da je Jezus, Tvoj ljubi Sin, za njih zveličanje v pregro- zovito smert se podal. Ne pripusti dalje, prosim, o Gospod, da neverniki, krivoverci in grešniki Tvojega Sinu zaničujejo; temuč potolažijo naj Te prošnje svetih ljudi in svete Cerkve, neveste Tvojega Sinu; ter se spomni Svoje miloserčnosti; pozabi njih ma¬ likovanje, nevernost, terdovratnost in hudobijo, ter daj, da tudi oni enkrat spoznajo, se bojč, ljubijo Jezusa Kri¬ stusa, Gospoda našega, kterega si po¬ slal in kteri je naše zveličanje, živ¬ ljenje in vstajenje, po kterem smo rešeni in zveličani; kteremu bodi čast in hvala neskončne veke vekov. Amen. Molitev. O Bog, ki si blagovolil po ozna- novanji in čudežih sv. Frančiška Ksa- verija indiške narode cerkvi pridružiti; dodeli milostljivo, da, čegar slavne — 30 - zasluge častimo, tudi njegove čednost- ne zglede posnemamo, ki živiš i.t.d. (Libri, ex quibus sumpta sunt liaec: La divo- zione a s. Fr. Sav. d. c, d. g.... novena. — Fortsetzg. Xaverianischer Ehr- u. Gnadenburg d. i. Gnaden u. Gutthaten, so auf d. Biichel — Strasse bei Oberburg, in Unter-Steiermark bei dem Gnadenbild des sterbenden b. F. X. . .. von dem J. 1741 bis zum Ende des J. 1757 sich zugetragen. — Wien Kurtzbock. 1758. §. I. & II; III., S. 52, 62, 145, 81, 84, 92, 116, 99, 78—22, 49, 69.—131.— De P. Mastrilli cf. etiam Sendbote 1866. S. 165.) Nota. In manuscriptis meis id unum mihi re- servo, ut mihi ius maneat in futurum. Optem, si fieri possit, ut domi nostrae asserventur. IN UNIUERZITETNfi KNJI2NICFI