MIRKO VAUDA: Proučujmo vprašanja podeželskega šolstva in učiteljstva. (DaJje.) Od pov. UJU Ljubliana (kulturnopedasroškeara odseka) pričakuiemo. dia razmotriva o p r o u ® e v a >j ni akciiiii sr!led!e piod ež el š k! e z a šolstva in učiteljstva. da isto morda v svoiem delokroeu o r sr a n i z ira. da se srirejme morda že v vzoored 1 e t o š n i e ¦ p o k r ajinske skupščine >kak referat o tei temi. da morda sestavi kako vprašalno polo. fci bi fn n o e n doprinesla k r a z i a s nitvi fn p oe: 1 ob i t v'j teira nroblema. Pri proučevanju tega predmeta se nam razkriva obširno delovno t) o U e . zato si bo treba množvno teh vprašani d e t a i 1 i r a t i. P o e 1 av i t na poelavia bi n. pr. bila: Posebnost podeželskeea otroka. ucinkovanje splošne p e d a g o8 i k e n a d e 1 o oodeželske š o 1 e . p o s e b n i p o e o j ii p o d e ž e 1 sko-šolskega d e 1 a , podeželski učiteli z ozirom na svojo p.r e d i z o b r a zb d in nadalinio 'izobrazbo. z ozirom n a svoje gospodarske i n pravne potrebe. posameznii učni predmeti na podeželski šoli itd. V glavnem bi ta poglavja razdelili1 n. pr. v tri spupine: 1. zunanii. 2. n ot r a n i i u s t r o i d o d e ž e 1 s k e s o 1 e, 3. d o d e ž e 1 s k o u 5 i t e 1 i s t v o. Kot posebtio numa poelavia bi bvlo treba obravnavati: delovni princip in celokupni d o u k na oodeželski š o 1 i — učila in učna sredstva — rokotvorni p*ouk na podeželski šoli — posebn o s t i p p d e ž e 1 s k o - š o 1 3 k e m et o d i k e — š t e v i 1 o . r a z de l i t e v 0 n n a <5 r t ucnih u r . t e l1 e s n a vzeoia.-učne ure za podeželske šole itd. Da čimprei udeistvimo to velikopotezno proučevalno akcijo. oziroma fi postavimo vsai temelirr: kainen. prosim. da dasuiete za sledeče predloee- 1. Pov. UJU kulturno-pedagoškernu odseku v Ljubliani: Pretežno število naših osnov.nih šol t v oriio oodeželske osnovne šole, pretežno število našega u č i t e 1 i s t v a j e- p o d d ž e 1 s ;k o učitelistvo Te šole i n to učitelistvo pa ima mnoeo zahtev in težkoč. ki se razlikuklo 0 d o n i h v m e s t i h i n s p 1 o I; v e č j i h k r a B h. Padeželskemu š o 1 s t v u i n u č i t e 1 i s t v n b o t o~ rci treba o b r a č a t i mnoe:o več pozornosti kot dosedai. Zato pred- 1 a g a m o . da dov. UJU v Ljubl.ian« v svojem obmooju orsranizira toli važno in ravno za našo izrazito aerarno državo toli potrebno akciio proučevania vprašani dodeželskeea šoistva