Sodoben in zanesljiv zračni prevoznik Srebrni jubilej delovne organizacije Adria Airways Bezigrajska delovna organizaci-)a Adria Airways - tik pred svojim srebrnim jubilejem je Izstopila iz poslovne skupnosti lnterexport -se je razvila v rnoderno In ufiinko-vito podjetje, usmerjeno na med-narodnl trg z najsodobnejSimi leta-li in strokovno usposobljenim oseb|em. Zadnja leta poskuia Adria Airwa-y$ vzpostaviti mrežo rednih med-narodnih linij. Prva tovrstna pove-zava je stekla novembra 1983 med Ljubljano, Beogradom in Larnaco na Clpru. Leto kasne|e se ji je pri-druzila redna linija med Saraje-vom, Ljubljano in Munchnom. Uvadba mednarodnega rednega prometa je narekovala tudi ustano-vitev predstavnistev v tu|ini (Lon-don, Nlcosia. Munchen), ter vklju- Cttev v mednarodno organizacijo linijskih letalskih prevoznikov. S tem v zvezi se je Sirila tudi tehniina baza. V letu 1982 se j« uprava podjetja preselila z Titove 48 v novo stavboi v Kuzmičevi uli-ci. Prva tehnjčna baza je bila v Za-grebu. Po otvoritvi Ijubljanskega letaliJča leta 1963 se je tehnična sluzba preselila na Brnik v novi hangar, ki je bil namenjen predv-sem delavniški dejavnosti in hra-njenju rezervnih delov. Z dogradi-tvijo novega, veijega hangarja, ki je lahko vzel pod streho eno letalo. so mehaniki prviC lahko popravljali in servisirali letala na suhem. Leta 1984 so začeli z raz&iritvijo obstoječega hangarja in prizidavo prostorov za delavnice. v katerih bodo mehaniki lahko popravljali in nadzorovali letalske komponente doma. K staremu hangarju je bil prizi-dan nov del stavbe za prometni sektor, zemeljsko operativo in izo-braževalni center. Na mestu stare-ga hangarja je v načrtu izgradnja novega hangarja za linijsko in do-kovno vzdrzevanje novih letal A 320, ki naj bi bil zgrajen ob izteku tega srednjeročnega obdobja. Ob koncu leta 1985 je zračno floto Adria Alrwaysa sestavljalo 11 letal - 3 DC 9 serije 32/33. 4 "MD 81/82. 2 DC 9 serije 51 in"2 DHC Dash 7 s skupno 1387 sedeži. Le-tos se bo v floto vključilo še eno novo letalo MD 82. od leta 1989 dalje pa letala Airbus A 320 (6 na-ročil in 3 opcije). Poleg posodabljanje flote je v zadnjih letih med vaznejšimi nalo-gami tudi pndobivanje in oblikova-nje dobrjh strokovnjakov za vse vr-ste letalske dejavnosti. Od 662 de-lavcev (stanje na dan 31. decem-bra 1985) dve tretjini kolektiva se-stavlja letalsko (piloti in stevarde-se) in tehnično osebje. ki ga sami usposabljajo v svojem izobrazeval-nem centru. -Adria stopa v drugih četrt sto-letja svojega obstoja z kolektivom, ki ga odlikujejo velike delovne sposobnosti in znanje in $ siste-mom poslovanja, ki je zahteven in ufiinkovit. Potrebno je širSe razvi-jati redno mednarodno limjsko le-tenje. namesto nekaj sedanjih po-samičnih mednarodnih linij je po-trebno ustvariti učinkovit meds«-bojno povezan in funkcionalen si-stem, uvesti je treba več letov za naSe organizacije. ki izvaiajo inv«-sticijska dela v tujini. gospodar-stvu je treba ponuditi vei letalske-ga tovornega prometa. Tudi v tu-rizmu bo potrebno obstoječe usmentve dopolnjevati. Oa bi pri-peljali več tujcev, bo potrebno gra-diti nove turistične kapacitete, po-sodobiti bo treba Ijubljansko leta-lišče. na njem zgraditi južni potni-ški terminal v povezavi z avtocesto in železnico ter spreminjati menta-liteto nasih Ijudi. ki v turizmu se vedno premalo vidljo eno od zapo-slitev bodočnosti«, j« dejal gene-ralni direktor Adria Airwaysa Janez Kocjaneifi. Pripravil: IVAN ŠUČUR