Ogled po šolskem svetu. Iz Notranjskega. Ne davno mi pridejo pravila našega učiteljBkega drušlva v roke. Nehote jih prebiram, in najdem v 2. §. pod točko b namero, ktera ee do aedaj ni ae djansko poskuaala, a vendar bi inorda izpeljava (e praktične misli raaraikterega družabnika epodbujala v njegovern dušnem napredovanji. Oni pripomoček, s kterim se more druatvo nekaj vapeha nadjati, glaai se (ako le: ,,Društvo bosvojedružabnike spodbujalo, da pismeno odgovarjajo na zaatavljena vpraaanja, terjih tako vnemalo za šolsko slovstvo". Ta točka druatvenih pravil ini je tako zel6 všeč, da ai ne morem kaj, da ne bi odboru učiteljskega društva ponudil avojega nasveta, ter ga za izveraitev v 2. §. točka b omenjeuega pripomočka pridobiti skuaal. Odbur uč. društva naj bi večkrat, 2 do 4krat v lefu v svojein organu na vae družabnike stavil vpraaanja iz pedagogike in sploh o takih rečeh, ki ao nepoaredno ali posiedno za šolatvo važne, toda z vednim ozirom na naše domače aolske razmere. Odbor naj bi odločil potem po težavi in obairnosti vprašanj vec ali manj časa, v kterem naj se reaevajo te proatovoljne učiteljske naloge. Za naj boljži izdelek, kterega pretreaoje nala.šč za to izvoljeni odborovi odsek, naj se izpiše malo darilce, ki ga sedaj že more naae društvo žertovali. Naj bolje rešeno vpražanje in pisatelj naj bi se potem v ,,Tovaršu" naznanila; kajti (o bi piaatelja čaatilo in droge vnemalo za enako podvzetje. Tako ravnanje bode učitelje, ki ae do sedaj niao ae nič ali le malo zavedali avojega imenilnega poklica, zdramilo iz svojega duaevnega apanja in maraikdo bo za pero prijel, ter ae posku.šal na šolskem slovstvenem polji, Po tej poti bi ačaaoma naae druatvo moglo izdati tudi kako aolako knjigo za Ijudske šole. Ako bi se razpisala darila, maisikteri bi se (udi lotil aestave cele knjige in kteremu bi ae vendar poarečilo, da bi pravo zadcl. Ker je pri sedanjih žaloatnih materijalnih razinerah aleheraeinu učitelja le ,,vsakdanji kruhek1* perva skerb, bode vsakemu piaatelju vatrcženo, da bode mimo duševnega dobička dobil tudi niaterijaliiu povernilo za svoj obilni trud. j\aae učilnice potrebujejo maraikake domače šolake knjige, zlasti pa to vclja za glavne šole in učiteljska izobraževališča. Tako pogrešamo na glavnih šolah — pa tudi v srcdnjih — po mctodičnih iu didakličnili pravilih dobro vrcdjcnc neuiAke slovnicc za Hlovtnske šole, v klcrcj naj bi se aluvcnaka mladina po innncJHih načclih in boljšem načinu kot zdaj ueila nemakcga jezika. ,,Xušu praktična Blovensko-ncmaka gramatika" iu ,,Praklinch aloveniach-dculnches Sprachbucb" h(c knjigi, ki ne zadostujele več. Kdor jib je Ic koliko v hoM rabil in lc inalo prelreaoval, bodc razvidul njili pomanjkljivo.sli. Zlasli pa je ve.s poduk v ncmškem jcziku po Hcdanjem učilncm rcdu in po Hedaiijih Holskih knjigah na glavnih šolah nasproli vaein pcdagogičniin in didaktičnim iiaeelom in naaproti laatnoatim slovenskega jczika, na čcgar podlago lc se morc zidati vsak drug nauk v nlovcnakih šolali. Pa (udi hc drugih knjig potrcljujcmo, p. prinicrnc knjige za Hlcviljenjc v viajih razredih IjudHkili šol, za pripravniAko aolo pa fakili Slovcncein ae obilo priinanjkujc. Pa kaj bom (ako daluč brodil; moj iianicn jc danes, le svoje in morda vcč učilcljev željo razodcli, glede 2. §. drušlvcnib pravil. V počilnicah bodc niorcbiti naj priinerncj.ši čaa, da bodo učitclji na zaalavljena vpraaanja odgovarjali. Lc na dulo, in nkušnja nas bode- učila! *) Iz Idrije. (Učiteljski zboi:J 9. prcteč. m. smo imcli v Idriji okiajui učiteljaki zbor. Zbralo se je uas bilo 17 ohcI) učiteljakcga alami v nobi 4. razrcda idi ij.sku glavnc šole. jNatricn (u Hkupščine, klero jc Nklical okr. »olski oglednik, g. Jakob Mencingcr, bila jc vslauovilcv knjižiiice za učitclju logaškega okraja. Mrij.ski učitclji imajo /jiccr žo dalj časa inalo bukvarnico, ktcro ho do ac