MALI IN VELIKI ODMEV 92 katarina j esih Šterbenc: Udeležba na mednarodni konferenci v n aklem rabljate podatke drugih? Se znajdete v mno- štvu vseh pravil, ki vam jih narekujejo standar- di, formati in sistemi? Se zavedate moči, ki jo prinašajo podatki? Ustvarjate dobre podatke, jih je preveč, jih je premalo? Kdo jih je nazad- nje uporabil za nove informacije? Jih boste čez deset let sami še znali prebrati? Obvladate svoje podatke?« Prvi dan se je začel s slovesno otvoritvijo ter uvodnimi pozdravi. Nato se je nadaljeval s strokovno avtopoetiko Čopovih nagrajenk Irene Sešek in mag. Dunje Legat. Sledilo je zelo duhovito predavanje Aljoše Bagole, ki je navzoče opomnil, kako sodobni mediji ustvarjajo sodobno obnašanje, kako ustvarjati bolj odgovorno vsebino ter predvsem kako biti v redu. Sledila so strokovna predavanja, ki so osvetlila UDK, zgodovinski pregled kataloga od začetkov do današnjih časov in predsta- vitve klasičnega ter digitalnega branja. Dan se je sklenil v Lutkovnem gledališču Maribor s podelitvijo nagrade Kalanovega sklada (dr. Petruša Miholič in dr. Polona Vilar) in najvišjih strokovnih nazivov v knjižnični dejavnosti (dr. Ema Dornik in dr. Cvetka Teja Koler Povh). Tudi drugi dan je postregel z odličnimi preda- vanji o katalogizaciji, bibliografiji ter podatkih, ki nastanejo pri zajemu spletnih publikacij itd. Zadnji dan je bil namenjen osebnim podat- kom, varovanju podatkov ter poročilom s konferenc. Podrobnejši program je dostopen na spletni strani: http://www.zbds-zveza.si/ kongres2019/program.pdf. Med predavatelji sva bila tudi dva šolska knjižničarja: dr. Urška Repinc, ki je s kolegico Marijo Heleno Logar predstavila prispevek Projekt Erasmus+ kot priložnost za razmislek o obvladovanju podatkov, ter Gregor Škrlj s prispevkom Osnovnošolska knjižnica in upravljanje s podatki. Vsi prispevki so na voljo v tiskani različici kongresnega zbornika. Sklenem naj z mislijo, da je kongres zelo zanimiv tudi za šolske knjižnice, saj je to priložnost, kjer se srečajo zaposleni iz vseh tipov knjižnic kot tudi fakultetni profesorji ter predstavniki drugih institucij (ministrstva) in lahko neformalno poklepetajo, navežejo stike. Je pa tudi res, da marsikdo, ki je zaposlen v šol- ski knjižnici, septembra ne more oziroma ne sme manjkati tri dni zapored ter težko opraviči precej visoko kotizacijo. Skupina osnovnošolskih in srednješolskih knjižničarjev se je 4. oktobra 2019, na Bioteh- niškem centru v Naklem, udeležila medna- rodne konference 5. festivala KO UČIM, GRADIM: Z mislijo na zemljo. K aktivnemu sodelovanju so bili povablje- ni učitelji, svetovalni delavci, knjižničarji osnovnih in srednjih šol, vzgojitelji ter drugi strokovni delavci vzgojno-izobraževalnih ustanov, izobraževalci učiteljev, pedagoški svetovalci in raziskovalci s področja vzgo- je in izobraževanja. Namen konference je bil predstavitev strokovnih dosežkov in primerov dobrih praks s področja vzgoje in izobraževanja. Osrednja tema letošnjega festivala je bila Z mislijo na zemljo. Udele- ženci smo bili razvrščeni v več sekcij. Na teh omizjih smo razpravljali o možnostih uspešnega povezovanja s sodobnimi pris- topi poučevanja, ustrezno komunikacijo in aktualno temo kot dejavniki uspešne šole. Prikazane so bile tudi uspešne prakse Katarina Jesih Šterbenc Udeležba na mednarodni konferenci v Naklem