N askmj INFORMATIVNO GLASILO OBČINE DOBREPOLJE letnik X, {t. 5 maj 2004 13. junija bomo volili poslance v Evropski parlament Predstavitve list posameznih političnih strank in nosilce list predstavljamo na straneh 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 Vstop v Evropsko unijo smo proslavili tudi v naši občini Prireditev "Skupaj v maj" je bila letos v znamenju praznovanja vstopa naše države v Evropsko unijo. Slovesnost je pripravilo tudi Turistično društvo Struge. Fotografija je s praznovanja v Strugah. ^ stran 4 in 5 V naši občini je potekalo državno prvenstvo v taroku Igralci taroka iz vse Slovenije so se 13. maja zbrali v Jakličevem domu na Vidmu. Med 27 ekipami je ena od dobrepoljskih ekip dosegla drugo mesto. ^ stran 28 Iz vsebine ^ Živeti polno in odgovorno življenje ^ 30 let Obrtne zbornice Grosuplje ^ Območna revija odraslih pevskih zborov ^ Moje finance ^ Turnir veteranov v rokometu ^ Gasilski praznik v Ponikvah ^ Veter v laseh ^ Iz knjižnice ^ Letna konferenca Društva upokojencev ^ Od naših stalnih dopisnikov Naslednja številka Našega kraja bo izšla 24. junija. Prispevke sprejemamo do 12. junija. Živeti polno in odgovorno življenje Vsak človek je odgovoren za svoje življenje. Ta stavek večkrat slišimo, pa se nam zdi včasih nekako odmaknjen. Skriva pa ta trditev v sebi veliko vprašanj. Najprej vprašanje, ali sem sploh pripravljen biti odgovoren za svoje življenje? Ali ga jemljem dovolj resno ? Ali imam rad svoje življenje? Ali sem ga sposoben usmerjati ? Ali želim, da ima moje življenje kakšen cilj in kakšen smoter? Pa tudi, kaj naredim, da bo moj bližnji lahko živel polno in odgovorno življenje. Ta, in še mnoga druga, so življenjska vprašanja, na katera je težko dati jasen in razumljiv odgovor. Celo življenje iščemo odgovore na ta vprašanja. Nekateri jih najdejo nekaj, nekateri nekoliko več, nekateri skoraj nič. Vsak človek pa si mora zgraditi neko svojo življenjsko filozofijo, s katero obvladuje vse vesele in žalostne trenutke svojega življenja, če hoče nekako zadovoljivo preživeti. Obdobje doraščanja in mladosti pa je za iskanje teh odgovorov najpomembnejši čas. V teh hitrih spremembah življenja pa je vse težje izoblikovati svojo življenjsko filozofijo, še zlasti mlademu človeku. Iskanje svoje samopodobe se mnogokrat sprevrže v nek odpor do vsega okoli sebe in konča v odvisnosti od alkohola in drog. Skoraj predolgo smo si mislili, da v naši sredini to ni problem, da smo nekako odmaknjeni od tega. O tem nismo veliko govorili niti ne kaj ukrenili. Vse bolj pa se kaže, da bomo morali v ta problem zelo resno poseči. Tudi v naši občini se porajajo razne dobronamerne pobude, kaj narediti, da se problem uživanja mamil zaustavi oziroma ne razširi. O tej temi je razpravljal tudi občinski svet. Vsem pa postaja vse bolj jasno, da problem ni ne policijski, ne samo šolski, ne samo družinski, pač pa splošen, družben, razčlenjen na mnoge raziskane in neraziskane vzroke. In ker je temu tako, je jasno, da se problema ne bo dalo odpraviti z enim predavanjem ali eno akcijo. K problemu je potrebno pristopiti večplastno in na različnih področjih. V nekaterih občinah so naredili nek korak naprej. Tak korak naprej so naredili tudi v občini Grosuplje z ustanovitvijo tako imenovane LO- KALNE AKCIJSKE SKUPINE, kratko imenovane LAS. Te skupine se sedaj ustanavljajo tudi po drugih občinah z namenom organiziranega dela na tem področju. Ker se želimo tudi v naši občini vključiti v tovrstno prizadevanje, naj vam zelo na kratko predstavim, kaj ta LAS sploh je. Bolje, kot piše v 1. členu dogovora o delovanju Lokalne Akcijske skupine, vam ga ne morem opisati, zato citiram:" Lokalna akcijska skupina za preprečevanje uporabe dovoljenih in prepovedanih drog v občini Grosuplje je prostovoljno in neprofitno združenje pristojnih ustanov ter drugih zainteresiranih organizacij in posameznikov/posameznic na lokalni ravni ki se združujejo zaradi usklajevanja in skupnega izvajanja različnih aktivnosti, povezanih s preprečevanjem uporabe in zlorabe dovoljenih in prepovedanih drog na območju občine Grosuplje. V LAS se lahko včlani vsaka ustanova ali organizacija oziroma posameznik/posameznica, ki želi prispevati svoj delež k uspešnemu skupnemu delovanju." Ta organizacija ima v občini Grosuplje že nekajletno tradicijo. Pomagali so tudi že pri vzpostavitvi podobne organizacije v mnogih drugih občinah v Sloveniji. Tudi občinski svet Občine Dobrepolje se nagiba k temu, da se povežemo s to organizacijo. Potrebo po širšem povezovanju pa čutijo tudi v LAS Grosuplje, zato je bil v začetku tega meseca sklican sestanek županov širšega območja, z namenom seznanitve s to dejavnostjo in z namenom povezovanja. Ta dejavnost seveda nikoli ni zaključena in v celoti dorečena. Seznanili pa smo se, da v občini Grosuplje solidno deluje in vsi smo izrazili pripravljenost, da tudi v naših občinah organizirano pristopimo k tovrstnim aktivnostim. V občini Dobrepolje bomo torej pristopili k ustanovitvi Lokalne akcijske skupine za našo občino, potem pa se bomo povezali z ostalimi, s čimer bomo dosegli bolj organizirano in učinkovito delo. Kdo torej lahko postane član LAS-a? Član lahko postane vsaka organizacija ali ustanova v občini, bodisi društvo, podjetje, občina, politična stranka, župnija, šola in seveda, kar je še najbolj pomembno vsak posameznik ali posameznica, ki čuti, da bi lahko s svojim delom pripomogel, k preprečevanju širjenja uživanja drog. LAS je prostovoljno nepolitično združenje. Tu smo poklicani vsi starejši in mlajši, poročeni in neporočeni, starši in učitelji, iz različnih poklicev, saj bomo lahko le s skupno organizacijo in načrtnim delom, predvsem pa s široko zastavljeno dejavnostjo, ki mora biti trajna in večplastna, dosegli uspeh. Tu ne gre za to, da bi se tukaj združevali samo tisti, ki so se morda že srečali s tem problemom. Tudi ti, vendar tudi, in predvsem drugi, vsi tisti, ki želijo pomagati. Ne predstavljam si, da se lahko s tem v trenutku vse spremeni, toda če pa bo tovrstna aktivnost obvarovala samo enega mladega človeka, smo s tem že veliko dosegli. Vabim torej vse, ki čutite, da bi lahko pripomogli k dobremu delovanju tega LAS-a, da se oglasite v občinski upravi in izrazite svojo pripravljenost za sodelovanje. Nihče naj se ne ustraši. Obseg tega sodelovanja je lahko različen, nekdo se bo angažiral manj, nekdo več. Tudi včlanitev sama brez aktivnosti je nekaj, saj pomeni podporo tovrstnim prizadevanjem tistih, ki morda čutijo, da lahko naredijo več, pomeni pa tudi to, da se želimo sami seznaniti s problemom. Mesto je za vse. Potrudimo se in omogočimo drug drugemu živeti bolj polno in odgovorno življenje. Vaš župan Anton Jakopič Občinski inšpektor Cvetko Staniša dela na občini Dobrepolje enkrat tedensko, to je vsak četrtek. Dosegljiv je na tel. št. 78 67 010. Beseda urednice 15. SEJA OBČINSKEGA SVETA Praznovanja ob vstopu v Evropsko unijo so za nami. Ob velikem pričakovanju našega vstopa v združbo evropskih narodov in vsej evforiji ob tem, si ob gledanju veličastnih prireditev ni bilo mogoče znebiti vtisa o kančku zadržanosti naših politikov ob tako pomembni prelomnici za našo državo. V govorih državnikov je ni bilo zaznati v besedah, te so bile visoko zveneče, zaznati jo je bilo na nek način na obrazih, v obnašanju. Lahko le ugibamo zakaj. Ali zaradi dokončnega slovesa od Balkana ali zaradi bojazni pred delno izgubo samostojnosti na nekaterih področjih ali česa drugega, kar nam prinaša nova skupnost. Kakor koli že, vsak govor ali pogovor s politikom te ali one barve se je končal z ugotovitvijo, da druge možnosti ni bilo in da je vstop v EU najboljša alternativa. To je nedvomno tudi res. Če pa smo malo nezaupljivi, lahko rečemo, da obstajata dve možnosti. Za nekatere politike je bila to ugotovitev, za druge morda le tolažba. Še ene enotnosti v izjavah ni bilo mogoče prezreti in tudi tej ni mogoče oporekati. Nihče ni tvegal napovedi, da bomo odslej živeli boljše, vsi so se previdno izrazili, da se nam odpirajo velike možnosti in da bo le od nas samih odvisno, kako jih bomo izkoristili. Na ravni visoke politike je bil nedvomno končan velik zgodovinski projekt. Ker pa živimo v Sloveniji, so se spet pokazale razlike v interpretacijah in prisvojitvi političnega kapitala, čeprav naj bi bil to nacionalni projekt, podprt z veliko večino na referendumu. A to je že druga tema. Ob zanosu ob tem dogodku pa se že slišijo tudi prvi previdni pomisleki ob razpravah ob sprejemanju evropske ustave, kjer se manjšim državam članicam, vsaj za zdaj, ne obeta najbolje. In kako razmišljamo navadni ljudje? Po tistem ev-foričnem prvem maju najverjetneje vsakdo ocenjuje s svojega zornega kota, z vidika svojih pričakovanj in možnosti. Te zagotovo bodo. Tudi velike. A ne za vse. Kot še nikoli niso bile ob velikih spremembah v zgodovini. Morda bi bilo bolje razmišljati, kaj bomo pridobili kot država in kako se bo država znaša v 450 milijonski skupnosti. Nekaj malega vpliva, vsaj na papirju, če hočete, vendarle imamo tudi kot posamezniki. Bližajo se volitve v evropski parlament. Državljani imamo priložnost, da, da izvolimo tiste, ki jim najbolj zaupamo in za katere mislimo, da so najbolj usposobljeni. Nekaj kandidatov, ki so se želeli predstaviti v našem glasilu, boste imeli priložnost še bolje spoznati, ko boste prebrali volilne strani. Možnost predstavitve je imelo vseh 13 list, posebej pa smo opozorili na možnost predstavitve tiste politične stranke, ki imajo občinske odbore tudi v naši občini. Pobude in vprašanja občinskih svetnikov POPRAVEK OBVESTILA V prejšnji številki Našega kraja je bilo objavljeno obvestilo v zvezi s podaljševanjem vozniških dovoljenj. Ugotovljeno je bilo, da je prišlo do napake pri uradnih urah za sredo. Pravilne uradne ure na upravni enoti v sredo so od 8.00 do 12.00 in od 13.00 do 17.00. Za napako se opravičujemo. 15. redna seja OS Dobrepolje je bila 13. aprila. Z najpomembnejšimi sklepi seje ste bili seznanjeni v prejšnji številki Našega kraja, tokrat vas seznanjamo z nekaterimi vprašanji in pobudami, ki so jih izpostavili občinski svetniki pri predzadnji točki dnevnega reda. Največ vprašanj in pobud so postavili Jože Samec, Slavc Palčar Stane Jakič, Franci Žnidaršič in Janez Pavlin. Na nekatera vprašanja so župan in predstavniki občinske uprave odgovorili že na seji. Nekaj vprašanj in pobud: ^ Opozorjeno je bilo na postavitev prometnega znaka v Predstrugah; ^ Opozorjeno je bilo na napako v 3. točki grafičnega dela ZN in UrN za stanovanjsko območje Predstruge, v katerem dve stanovanjski hiši nista vrisani; ^ Komandir Policijske postaje Grosuplje je na eni od prejšnjih sej obljubil določene stvari, ki pa se ne izvajajo; ^ Kdaj je nastopil delo občinski inšpektor, kakšne so njegove ugotovitve in kdaj se bo predstavil občinskemu svetu? Odgovor: občinski inšpektor je službo nastopil 16. 2. 2004, občinskemu svetu pa se bo predstavil, ko bo ta obravnaval zadeve iz njegovega področja; ^ Ponovno je bila dana pobuda za ureditev varovalnih ograj za občinsko stavbo. Župan je zagotovil, da se bo to uredilo; ^ Ali so vsa društva oddala letna poročila? Odgovor: poročila so na občino prihajala, trenutno pa župan še ne ve, če so bila vsa. ^ Svetniki naj bi dobili informacijo, da je imel kino izgubo, zanimalo jih je iz katerih sredstev se bo izguba pokrivala; ^ Kolikšni so stroški za kurilno sezono v Jakličevem domu? ^ Za dom ostarelih na Vidmu so bile opravljene vrtine za analizo, ki ni pokazala dovolj dobrih rezultatov. Kaj je pokazala analiza na novi lokaciji? Odgovor: pomisleki so bili le za del zemljišča, na katerem je bila gradnja prvotno načrtovana. Na osnovi geomehanske analize na prvotni lokaciji je bilo sklenjeno, da se načrtovano gradnjo nekoliko pomakne proti zahodu. Gradnja bi bila mogoča tudi na prvi lokaciji, vendar bo na novi cenejša. Istočasno so bile narejene tudi analize poplavnih vod. ^ Kako je s primerom Mustar v Kom-poljah? Odgovor: vaščani so vložili tožbo za uveljavitev služnosti, občina pa želi doseči vzpostavitev legalne poti mimo Jančarja, ^ Ustavno sodišče je 2.3. 2004 obravnavalo odlok o cestah v občini Dobrepolje. Kakšno je mnenje občine? ^ Zakaj v občini ni bilo pomladnega čiščenja? Odgovor: ljudje so bili pozvani po radiu Zeleni val; ^ Izpostavljeno je bilo, da občinske gozdove sekajo določeni občani za določen namen. Odgovor: pokojnik je posek dovolil, in to za določen namen; ^ Izpostavljeno je bilo vprašanje v zvezi z bio maso in zakaj niso bili občani dovolj obveščeni o sestanku. Odgovor:vsa gospodinjstva na Vidmu so dobila vabilo za sestanek, z vabilom pa tudi anketo, ki bo osnova za pripravo študije; ^ Kakšni so učinki pogodbe v zvezi z igrami na srečo? Odgovor: sklican je bil sestanek županov občin, ki so podpisale soglasje h koncesiji, na katerem naj bi se dogovorili o delitvi sredstev iz tega naslova, vendar predlagani delitvi nasprotuje občina Grosuplje, češ da so edini upravičenec teh sredstev; ^ Kako je z meritvami izpusta na čistilni napravi Potiskavec? Odgovor: v teku je potreben monitoring; ^ Marmornate plošče ob Jakličevem domu so še vedno svetleče in drseče. ^ Pohvaljeni so bili skavti, ki so opravili akcijo čiščenja središča Vidma; ^ Izpostavljena je bila problematika črnega odlagališča odpadkov ob cesti proti Vodicam. Odgovor: ugotovljen je bil kršitelj, občinski inšpektor je z njim opravil razgovor. Ker gre za gradbene odpadke, za katere v Sloveniji ni odlagališča, je nastala težava, kam s temi odpadki; ^ Opozorjeno je bilo na dejstvo, da je Zveza športnih organizacij zaobšla sklepe odbora za družbene dejavnosti in sprejeti proračun in da je zadevo potrebno urediti; ^ Ali je prispela na občino prošnja za podelitev koncesije za nujne dializne prevoze? Odgovor: prošenj je bilo več, vendar župan ne vidi razloga za podelitev nove koncesije, dokler stvari normalno tečejo; ^ Kako je s primerom Križmanovih? Odgovor: s strani občine je bilo narejeno vse, predlagana je rešitev strokovne izpeljave priključka krajevne poti na državno cesto. Celotno zadevo lahko pojasni še pravnik, ki vodi postopke. M. Steklasa Prireditve k^li^klliilâ ř, V Evropsko unijo s pesmijo Jakličev dom, 2. 5. 2004 - Prireditev Skupaj v maj je letos sovpadla s praznovanjem priključitve naše države Evropski uniji. Nekoliko čustveno obarvan začetek povezovalca programa Igorja Ahačevčiča ob spominu na našo uspešno polpreteklo zgodovino in 13-letno samostojnost naše države je bil vendarle prežet z novim upanjem ob vstopu v družbo evropskih narodov. Kot je dejal Igor Ahačevčič, je ena pomembnejših pridobitev našega vstopa v EU dejstvo, da bodo odslej Slovenci živeli v eni skupnosti. In prav to povezavo je hotela z nastopi domačih in zamejskih vokalnih skupin simbolično prikazati prireditev Skupaj v maj, čeprav so evropske povezave naši pevci na nek način spletali že v preteklih letih z izmenjavo gostovanj. Tako je tokrat na odru Jakličevega doma že drugič nastopil zamejski moški oktet Odmev iz Proseka pri Trstu. Prvič pa so bile gostje KD Dobrepolje pevke iz Plejberka na Koroškem, ki so zapele nekaj pristnih koroških ljudskih pesmi. Poleg obeh gostujočih Slika zgoraj: Moški oktet Odmev iz Proseka pri Trstu Slika desno: Voditelj Igor Ahačevčič in moški zbor Rafko Fabiani Slika spodaj: Pevke iz Plejberka na Koroškem t S, I ♦ > * ft » « » fc * skupin so s krajšim programom nastopili tudi domači pevci. Prireditev je začel moški zbor Ra&o Fabiani s slovensko himno in domoljubno pesmijo. Predstavil se je tudi mešani pevski zbor Škrjanček, na koncu pa še vokalna skupina Mavrica, ki je zaključila pevski del programa z evropsko himno Oda radosti. Pozdrav Evropi je bil torej prežet s pesmijo iz ust domačih in gostujočih pevcev. Vmes je Eva Ahačevčič predstavila zgodovino Evropske unije in oblikovanje slovenske državnosti, zgodovinskemu trenutku pa sta namenila večji del svojega govora oba slavnostna govornika: župan Anton Jakopič in dr. Andrej Umek. Župan je v svojem dokaj optimističnem govoru poudaril, da je tudi majhen narod lahko velik in da je Slovence skozi stoletja ohranjala slovenska pesem, govorjena in pisana beseda, kar bi se moralo nadaljevati tudi v novi skupnosti. Sam vstop v EU pa nam po županovih besedah ne bo prinesel ničesar na krožniku. Dobili bomo le priložnosti in le od nas bo odvisno, če jih bomo izkoristili. Dr. Andrej Umek, tudi kandidat na listi SLS za evropskega poslanca, pa je poudaril, da se je EU res začela razvijati šele leta 1950, vendar je v srcih ljudi živela že prej. Nosili so jo umetniki, pesniki ... EU nam po njegovih besedah odpira večji trg in večje možnosti, vendar pomembnejše od tega je, da gradimo EU na človeku, solidarnosti in družbenih vrednotah, ki izhajajo iz krščanstva. Slavnostno prireditev je zaključila do-brepoljska godba, za domačnost in gostoljubnost pa so znova poskrbele članice DPŽ Dobrepolje-Struge. Tako je kamenček v mozaiku številnih prireditev ob vstopu Slovenije v EU s pesmijo in v prihodnost zazrtim praznovanjem prispevala tudi naša občina in KD Dobrepolje. M. Steklasa Tudi v Strugah smo proslavili vstop v EU in praznik dela 1. maj Člani Turističnega društva Struge smo se odločili, da bomo organizirali kresovanje na predvečer vstopa Slovenije v EU in praznika dela. S samimi pripravami smo pričeli že nekaj tednov pred tem dogodkom, saj je bilo potrebno opraviti kar precej poti. Vse je potekalo tako, kot smo si zamislili, problem je predstavljalo le slabo vreme. Dan pred vstopom v EU so Jože Pavlin, Dušan Pugelj, Alojzij Pugelj, Matija Maležič ter Alojz Ferkulj pripravili velik kres. Dekleta iz Kolenče vasi in vasi Lipa (Urška Pugelj, Marta Nose, Tadeja Pugelj, Ana Pugelj ter Tina Pugelj) pa smo pripravile vse preostalo, kar je bilo potrebno za samo izvedbo večera. nebo je ves dan kazalo svoj mrki obraz in na koncu se je le zjokalo, in to ravno takrat, ko naj bi se prireditev pričela. Zaradi tega smo se morali preseliti pod streho, ki nam jo je odstopila družina Maležič, za kar se jim tudi zahvaljujemo. In tako smo začeli. Najprej tako, kot se spodobi, kratek nagovor, ki sem ga imela in pa zažig kresa. Sledilo pa je veselo rajanje vse do polnoči. Nekaj minut pred polnočjo smo odvrteli slovensko himno, ki ji je sledilo odštevanje in "hop", pa smo bili v EU, ki jo je ponazorila evropska himna. Skozi celotno prireditev pa so nas spremljali zvoki harmonike. In tako kot se vedno vse konča, se je končalo tudi naše rajanje. Pospravili smo stvari, si obljubili, da se kmalu spet srečamo in v zgodnjih jutranjih urah odšli počasi domov. Turistično društvo Struge pa se zahvaljuje še vsem, ki so nam omogočili izvedbo tega kresovanja, to pa so: ^ T.S.E. avdio video inženiring Ljubljana, ki je poskrbel za ozvočenje ^ radio Zeleni val ^ Trgovina Trgojan, Videm-Dobre-polje ^ Mesarstvo Kavčič, Drenov Grič ^ Trgovina Jelka, Struge ^ Trgovina Pri Lipi, Struge ^ g. Krašovec Slavko ^ g. Kos Ivan ^ g. Gregorič Drago ^ g. Mirtič Stanko Še enkrat hvala vsem! Predstavnica TD Struge: Ana Pugelj Glasbena šola Grosuplje dislocirani oddelek Dobrepolje Obveščamo vas, da bo ponovni vpis učencev v glasbeno šolo v soboto, 5. 6. 2004, od 10.00 do 13.00 ure, v prostorih glasbene šole na Vidmu (Jakličev dom, II. nadstropje). Otroke lahko vpišete k naslednjim inštrumentom: violina, klavir, kitara, pihala, trobila, harmonika. K vpisu vabimo tudi mlajše otroke, ki se lahko vpišejo k pouku predšolske glasbene vzgoje (5-letniki) ter pouku glasbene pripravnice (6-letni otroci, ki bodo obiskovali 1. razred devetletke). Za dodatne informacije lahko pokličete na telefonsko številko: 7867-017 (dislocirani oddelek Dobrepolje), kjer smo dosegljivi v popoldanskem času. Vodja oddelka Dobrepolje: Rezka Šuštar, prof. Volitve poslancev iz Republike Slovenije v Evropski parlament, 13.6.2004 Predsednik Republike Slovenije je razpisal volitve 7 poslancev iz Republike Slovenije v Evropski parlament. Odlok je objavljen v Uradnem listu RS, številka 29/04. Poslance v Evropski parlament se voli za dobo petih let na podlagi splošne in enake volilne pravice, neposredno in s tajnim glasovanjem. Iz območja Republike Slovenije se poslanci izvolijo na podlagi list kandidatov, po proporcionalnem načelu. Mandati se med liste delijo po d'Hondtovi metodi. Območje Republike Slovenije je 1 (ena) volilna enota. V istem obdobju od 10. do 13. junija 2004 bodo potekale volitve v Evropski parlament tudi v 24 članicah Evropske unije. Vsaka država - članica Evropske unije ima z nacionalno zakonodajo urejen volilni sistem za izvolitev poslancev v Evropski parlament, ki se jih voli na njenem območju. Volitve poslancev iz Republike Slovenije v Evropski parlament ureja Zakon o volitvah poslancev iz Republike Slovenije v Evropski parlament (Uradni list RS, št. 96/ 02 in 22/04 - v nadaljevanju: ZVPEP). Volitve poslancev iz Republike Slovenije v Evropski parlament vodijo in izvajajo volilni organi, imenovani po ZVDZ. To so Republiška volilna komisija, volilne komisije volilnih enot, okrajne volilne komisije ter volilni odbori (4. člen ZVPEP). Volilna pravica Pravico voliti in biti voljen za poslanca iz Republike Slovenije v Evropski parlament ima oseba, ki bo najpozneje 13. junija 2004 dopolnila 18 let starosti in ki je državljan Republike Slovenije (ne glede na stalno prebivališče) ali državljan katere izmed drugih 24 članic Evropske unije (s stalnim prebivališčem v Republiki Sloveniji in če je vpisan v evidenco volilne pravice teh oseb). Pravico voliti in biti voljen za poslanca iz Republike Slovenije v Evropski parlament nima državljan Republike Slovenije, ki stalno prebiva v kateri izmed preostalih 24 članic Evropske unije in uresničuje volilno pravico za volitve v Evropski parlament v državi stalnega prebivališča. Uresničevanje aktivne volilne pravice Pravico voliti uresničuje volivec osebno, z glasovanjem. Nihče ne more glasovati po pooblaščencu. V postopku volitev poslancev iz Republike Slovenije v Evropski parlament se bo izvedlo: a) splošno glasovanje na voliščih v Republiki Sloveniji, 13.06.2004; b) predčasno glasovanje 08., 09. in 10.06.2004; od 9. do 17. ure na sedežu OVK, Kolodvorska 2, Grosuplje (upravna enota) c) glasovanje po pošti na območju Republike Slovenije za osebe, ki bodo 13.06.2004: ^ v bolnišnici ali zdravilišču; ^ v domu za starejše občane, pa nimajo stalnega prebivališča v domu; ^ na služenju vojaškega roka; ^ na prestajanju kazni zapora ali v priporu, in bodo najpozneje do 6.6.2004 vložile zahtevo za tako glasovanje pri okrajni volilni komisiji; č) glasovanje na domu 13.06.2004 za osebe, ki se zaradi bolezni ne bodo mogle zglasiti na volišču, v kolikor bodo najpozneje v četrtek, 10.06.2004 sporočile okrajnim volilnim komisijam, da želijo glasovati na domu. Andrej Struna, tajnik OVK Republika Slovenija OKRAJNA VOLILNA KOMISIJA GROSUPLJE, 4. volilna enota, 3. volilni okraj Številka: 008-7/04, datum: 9.4.2004 Na podlagi 4. člena Zakona o volitvah poslancev iz Republike Slovenije v Evropski parlament (Uradni list RS, št. 96/02 in št. 22/04), skladno z Odlokom o razpisu volitev poslancev iz Republike Slovenije v Evropski parlament (Uradni list RS, št. 29/2004) je Okrajna volilna komisija Grosuplje sprejela naslednji S K L E P O DOLOČITVI VOLIŠČ IN NJIHOVIH OBMOČIJ I. Za izvedbo volitev poslancev iz Republike Slovenije v Evropski parlament, ki bodo 13.6.2004, je Okrajna volilna komisije Grosuplje na seji dne 9-4-2004 določila naslednja volišča in njihova območja: zap. št. oznaka volišča ime volišča sedež volišča območje volišča 1. 403001 ZGRADBA OBČINE DOBREPOLJE Videm 35, Videm-Dobrepolje Videm, Podgorica, Mala vas, Podpeč, Bruhanja vas, Podgora 2. 403003 GASILSKI DOM ZDENSKA VAS Zdenska vas 59 Zdenska vas 3. 403004 GASILSKI DOM HOČEVJE Hočevje19 Hočevje 4. 403005 GASILSKI DOM ZAGORICA Zagorica 36 a Zagorica 5. 403006 PREDSTRUGE -VAŠKI PROSTOR V GOZDARSKEM DOMU Predstruge 60 Predstruge, Vodice, Cesta 6. 403007 GASILSKI DOM KOMPOLJE Kompolje 60 Kompolje 7. 403008 OSNOVNA ŠOLA PONIKVE Ponikve 38 Ponikve (razen hišnih št. od 75 do 86 ) 8. 403009 DVZ PONIKVE Ponikve 76 Ponikve - hišne št. od 75 do 86 9. 403010 DRUŽBENI DOM TABORSKA C. I. Taborska c. 3, Grosuplje Stranska pot I/1A, 1B, 1C, 1D, Pod gozdom c. I. do VIII, Stritarjeva c. SESTAVA OKRAJNE VOLILNE KOMISIJE GROSUPLJE 4. VOLILNA ENOTA, 3. VOLILNI OKRAJ sedež: Kolodvorska 2, Grosuplje, tel. št. 7810 917, 7810 910, fax: 7810 919 PREDSEDNIK: FRANC KRIVIC NAMESTNICA PREDSEDNIKA: KATARINA MAROLT KURET ČLANICA: ALJA GABRIJEL NAMESTNICA ČLANICE: MALČI ŽITNIK ČLAN: BOJAN ZUPANČIČ NAMESTNICA ČLANA: MAJDA KADUNC ČLAN: JANEZ DOLINŠEK NAMESTNIK ČLANA: DAVORIN KASTELIC TAJNIK OVK: ANDREJ STRUNA NAMESTNICA TAJNIKA: DRAGICA URBAS Miloš Kovačič Mojca Drčar-Murko Vinko Gobec Jelko Kacin Majda Širca Mima Jaušovec Roman Jakič Za nove slovenske zmage. www.lds.si DeSUS LDS LIBERALNA DEMOKRACIJA SLOVENIJE Predlog liste kandidatov SLS za volitve v Evropski parlament 1. mag. Franc But 2. Bojan Šrot 3. Nataša Kavaš Puc 4. dr. Andrej Umek 5. Nada Skuk 6. dr. Berta Jereb 7. Janez Podobnik Slovenska ljudska stranka www.sls.si Franc But, kandidat SLS za evropskega poslanca -nosilec liste Po svojih močeh bom prispeval k izgradnji prijaznejše Evrope Mag. Franc But je diplomiral na Biotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani in končal podiplomski študij ekonomije na Ekonomski fakulteti v Ljubljani. Na volitvah leta 1996 je bil izvoljen za poslanca Državnega zbora na listi SLS. Na začetku leta 1997je postal državni sekretar, pristojen za razvoj podeželja in zadeve EU na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Od aprila 1998 je bil namestnik vodje ožje pogajalske skupine RS za članstvo v EU, novembra leta 2000 pa je prevzel vodenje novo nastale Agencije RS za kmetijske trge in razvoj podeželja. Decembra leta 2000 je bil izvoljen za ministra za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, to funkcijo je opravljal vse do aprila 2004. Kako na splošno ocenjujete vstop Slovenije v EU in s kakšnimi občutki ste spremljali praznovanja? Bil sem vesel. Ne nazadnje je bil to projekt, za katerega sem dal zadnjih 8 let svojega dela. Ampak bilo mi je v veselje. Imel sem redko priložnost, pa tudi odgovornost, da sem sodeloval v pogajalskem procesu od prvega, pa vse do zadnjega dne. Lepa leta so bila to, pa tudi garaška. A to smo delali nekako s srcem. Verjeli smo v to stvar. Dobro, kar nekaj iluzij o EU, ki sem jih imel, je z leti izginilo. A še vedno menim, da je to dober projekt, da moramo biti zraven. Ne smemo pozabiti, da je Evropa skozi stoletja izgubila na desetine milijonov, večinoma mladih življenje, v nesmiselnih vojnah. Tem so sledile revolucije, vse skupaj pa je prinašalo veliko gorja. Ver- jamem, da tudi mnogi, starejši Dobrepoljci to še kako dobro vedo. In zdaj želimo z EU narediti nekaj novega, boljšega. Nočemo vojne, pač pa gospodarski razvoj. Verjamem, da nam lahko uspe. In to bo dobro za bodoče rodove. Zato je prav, da smo postali člani. Zato sem bil na večer in dan vstopa vesel. Dobro, malce se mi je sicer neumno zdelo, kako so se zdaj vsi, zlasti politiki hvalili, kaj vse da so naredili za vstop Slovenije v EU! Sam pa vem, da jih še blizu ni bilo, takrat, ko je bilo potrebno delati. A bili so v prvih vrstah pri proslavah. Mene, ki sem pa res kaj prispeval, pa so dali bolj zadaj. Pa saj to ni važno. Bilo je lepo. Če se prav spomnim, ste v enem od predvolilnih srečanj v naši občini dejali, približno tako, da bo stranka, ki bo popeljala Slovenijo v Evropo, pridobila tolikšno prednost, da jo bo ta politični kapital spremljal še dolgo časa. Kako komentirate to sedaj, ko ste vstop v EU pričakali v opoziciji, čeprav ste intenzivno sodelovali v pripravah na vstop Slovenije v EU? Nesporno drži, da bo vladajoča stranka tržila ta pridobljeni kapital. Upam, da bo tudi moja, to je Slovenska Ljudska Stranka, znala iz tega kaj potegniti. Tudi, če je v opoziciji. Ne nazadnje smo v opoziciji zato, ker nas je predsednik vlade iz nje izključil, zaradi znanih dogodkov. Ne moreš pa ostati minister v vladi, v kateri tvoja stranka več ne sodeluje. Ampak moja stranka je k uspehu pogajalskega procesa doprinesla vsaj toliko, kot Liberalna Demokracija. Bili smo vsaj tako dobri pogajalci kot oni, pri prilagajanju predpisom EU pa smo morali na ministrstvih, ki smo jih vodili, narediti dobro polovico slovenskega dela. Nenazadnje pa je bil vstop v EU projekt vse države in ne samo ene ali dveh strank. No, z izjemo nacionalne stranke, ki vstopu Slovenije v EU ni bila nikoli naklonjena. S prvim majem se ni veliko spremenilo. Kaj pa to pomeni dolgoročno? Nekateri menijo, da se odpovedujemo delu suverenosti, monetarni politiki, itd. Kaj pravite na to? Tudi s prvim majem se je veliko spremenilo. Ni več carin, kupujemo in prodajamo lahko tam, kjer želimo. Pa še veliko bi lahko naštel. Res pa je, da bodo ljudje spremembe še bolj čutili čez dve ali tri leta. Takrat bomo uvedli euro, ki bo zamenjal naš tolar, pa tudi mej dejansko več ne bo, saj bo mejna kontrola znotraj EU v celoti odpravljena. Jasno pa je, da se država z vstopom v EU odpoveduje delu svoje suverenosti. Nekatere politike so že postale skupne, kot na primer kmetijska, mnoge so na poti, da se bolj poenotijo. Verjetno bosta zunanja in obrambna politika čez leta še bolj poenoteni, kot sta danes. A vse to smo vedeli že pred začetkom pogajanj. A kljub vsemu, Slovenija in tudi ostale članice EU, v svojem bistvu naprej ostajamo samostojne države, ki so nekatere funkcije prenesle na skupni nivo odločanja. Ljudi bolj zanima, kaj bo Slovenija pridobila kot država in še posebno, kako se bo vse skupaj odražalo na življenju ljudi? Upam, da bomo čez deset let, zaradi vstopa v EU, tudi v Sloveniji živeli bolje. Zato se je vse skupaj začelo. Zato smo se pogajali, zato smo na referendumu z veliko večino obkrožili "da". Res pa je, da bomo morali biti aktivni na področju gospodarstva in imeti modro vodeno politiko. Pomembne bodo odločitve v Evropskem Parlamentu. Združene Države Amerike zelo pritiskajo na EU, da se naj ukloni dodatni liberalizaciji. To bi bilo za Evropo pogubno. Evropa mora ohraniti svoj model socialno tržnega gospodarstva. Ta se razlikuje od onega v ZDA. Prepričan sem, da mora EU zato, ob razvoju gospodarstva, ostati tudi socialna. Starejši morajo imeti varno starost, za kar EU potrebuje stabilne pokojninske sisteme. Mladi morajo imeti možnost brezplačnega šolanja in vsi skupaj dostojno zdravstveno varstvo. Ko ste bili še v vladi, je ta sprejela program za učinkovit vstop v EU. Kako ga ocenjujete? Ta program pravzaprav ni nič posebnega. Gre za vsebine, ki smo jih imeli na različnih ministrstvih in so bile potem zbrane na enem mestu. Je pa dobro, da imamo takšen dokument. Seveda pa ta dokument ni "čarobna formula", kako narediti drugi del naloge prav tako uspešno, kot pogajanja. Pogajanja so končana, smo člani EU. Pred nami pa je morda še težja naloga, kako naj Slovenija, kot članica EU, postane ena bolj razvitih članic, kako naj ne samo preživi pač pa živi bolje. Za to bo pa potrebnega veliko dela in garanja, čim manj politiziranja in nekaj novih ukrepov ter vzpodbud, ki bodo dvignile gospodarsko rast. Veliko se poudarjajo priložnosti, ki jih bo imela Slovenija. Kaj to konkretno pomeni za gospodarstvo? Odprl se nam je velikanski trg, s 450 milijoni kupcev. Res pa je, da se bo v Sloveniji pojavilo več konkurentov. A konkurenca je dobra stvar. Praviloma prisili vse, da postanejo še boljši in s tem uspešnejši. Res je, da slabi odpadejo. Ampak spomnite se, kako je, ko nekdo na vasi kupi ali naredi nekaj novega. Če drugega ne, nevoščljivost mnoge prisili, da naredijo podobno. Vse skupaj pa pripelje do več razvoja. Enako je v gospodarstvu. In v tem je prednost odprtega trga EU. Da bomo v Sloveniji uspeli slediti konkurenci, bo potrebno še marsikaj postoriti. Predvsem imamo previsoke davke iz naslova zaposlenih. To odbija investitorje. Zato je odšla Ljubljanska Tobačna, zato tisti, ki imajo denar, tega raje vložijo na Slovaško, kjer so davki nižji. Zato se tam odpirajo nova delovna mesta, namesto v Sloveniji.Ampak, vse to se da spremeniti. V pripravah za vstop v EU ste bili v ožji pogajalski skupini za kmetijstvo. Na čem temelji skupna evropska kmetijska politika, kako so potekala pogajanja in kaj ste dosegli kot pogajalec države kandidatke? Če smem, bi vas tukaj želel dopolniti. Bil sem namestnik vodje slovenske ožje pogajalske skupine z EU, torej namestnik dr. Janeza Potočnika, ki je danes Komisar v Bruslju. Znotraj te skupine pa glavni pogajalec za kmetijstvo, ribištvo, razvoj podeželja, pa še kaj. Menim, da so bila ta pogajanja uspešna. Dosegli smo veliko. Še naprej bomo smeli imeti cviček, pa teran. Pa številne druge narodove posebnosti. Kranjsko čebelo smo ohranili, kot evropsko posebnost in gensko banko. Najbolj pa sem vesel rezultatov pogajanj na področju razvoja podeželja. Tam smo dobili 250 milijonov eurov evropskega denarja za letos in naslednji dve leti. To je štirikrat več, kot so nam v začetku ponujali in daleč največ, kar je Slovenija dobila v pogajanjih z EU.Zdaj pa moramo znati ta denar pametno potrošiti. Kako ocenjujete ta pogajanja z vidika države in kaj to pomeni za našega kmeta? Država bo neto prejemnica sredstev. To pomeni, da smo z vstopom v EU naredili pozitivno finančno zgodbo. Po domače bi lahko rekli, da bomo več denarja dobili iz Bruslja nazaj, kot bomo tja v skupno blagajno plačali. Slovenski kmet bo pa dobil višje subvencije, saj jih bo krepko sofinancirala EU. To se zelo konkretno pozna že letos, kar lahko vidijo ljudje, ko izpolnjujejo svoje vloge za subvencije v letu 2004. Kaj mislite o Evropi dveh hitrosti in kaj bi to lahko pomenilo za Slovenijo? Evropa dveh hitrosti je nekaj, čemur zelo nasprotujem. Menim, da bi to lahko pomenilo začetek konca EU. S tem bi največji projekt v zgodovini Evrope zašel na slepi tir. Zato mislim, da to ne bo in ne more biti realnost prihodnjega razvoja EU. Nekaj drugega pa je oblikovanje določenih evropskih iniciativ. Te so lahko čisto sprejemljive in tudi že obstajajo. Tako še nimajo vse države eura, vse niso del Schengenskega sporazuma, pač pa postopoma vstopajo vanj. Da bi pa nekdo imel več pravic, kot drugi, to bi pa bilo nesprejemljivo. In to bi bila "Evropa dveh hitrosti". Kaj bo prinesel za nas prost pretok delovne sile? Ali bomo imeli enake možnosti, kot druge članice? Žal so stare države EU novim 10. državam uvedle nekajletno prehodno obdobje, ko ta svoboda še ne velja. To pomeni, da se Slovenci še ne morejo brez omejitev zaposlovati v katerikoli državi. Res pa je, da se bo to v dveh, morda treh letih zgodilo. To bo dobro in slabo. Dobro zato, ker bodo naši ljudje, lahko brez omejitev odšli delat kamorkoli, v druge države, naši delodajalci pa bodo prisiljeni biti boljši in posledično ponuditi boljše plače. Slabo bo pa zato, ker bodo naši mladi več odhajali iz Slovenije tja, kjer bodo bolje plačani, s tem bo odšlo nekaj mlade inteligence in znanja. Pa tudi Poljaki in drugi bodo pripravljeni priti delat v Slovenijo za manj denarja, kot Slovenci. A na dolgi rok se bodo stvari izenačile. Kakšne so vaše izkušnje iz Bruslja in kako je videti Slovenijo iz evropske prestolnice? V Bruslju sem zadnjih 8 let preživel več, kot 300 dni. Navezal sem številna prijateljstva in jih s pridom izkoristil za uspeh pogajanj. Bruselj je v starem delu lepo mesto, ki pa ima tudi temnejše plati. Veliko priseljencev, ne samo onih iz EU, pač pa tistih, iz arabskega sveta, iz nekdanjih kolonij. Slovenija je za povprečnega Bruseljčana še vedno neznanka. Zato sem v Bruslju vedno bil še neke vrste turistični delavec. Govoril sem o lepotah Slovenije. Nekateri so res prišli k nam in bili očarani. Svojim prijateljem širijo zgodbo o Sloveniji. Tako naša domovina počasi postaja bolje poznana in s tem tudi priznana. Kaj pomeni vstop Slovenije v EU za slovenski jezik? Ta naš lep in poseben jezik, slovenščina, je postal eden od uradnih jezikov EU na celotnem ozemlju EU. Prvič v zgodovini je naš jezik postal enakopraven s teko starimi in velikimi jeziki, kot so francoski, angleški, ali nemški. Vsi dokumenti EU morajo tako biti natisnjeni tudi v slovenščini, naši ljudje v Bruslju pa imajo pravico govoriti tudi tam slovensko. Prosila bi vas, da na kratko ocenite našo notranje politično situacijo v Sloveniji? Ni najbolj rožnata. Preveč energije potrošimo za nesmiselne razprave in medsebojno obkladanje. Vodilna stranka je preveč arogantna, opozicija nekoliko nerodna. Zaslužimo si več politične kulture. Bil bi čas, da nehamo mesece in mesece izgubljati s tem, ko se prerekamo o novih in novih referendumih in na koncu se ne zgodi nič. Dejal bi, da se "Bogu krade čas in ljudem denar". Čas je, da se posvetimo resničnim problemom ljudi, gospodarskemu napredku, problemom mladih, stabilnosti pokojninskih sistemov, pa socialnim dilemam družbe. Vso prerekanje ni dvignilo niti gospodarske rasti, niti popravilo starih krivic. Ljudje si zaslužijo kaj boljšega. Tudi kakšne spremembe bi bile čisto dobrodošle. In kakšni so vaši osebni načrti za prihodnost, zdaj ko niste več minister? Pripravljam se na volitve v Evropski parlament. Sem nosilec liste Slovenske Ljudske Stranke. Upam na uspeh. Deloval bom v Evropski Ljudski Stranki, ki je daleč največja politična skupina v Evropskem parlamentu. Predvsem pa bom odgovoren in delaven poslanec, ki bo po svojih močeh prispeval k izgradnji prijaznejše Evrope tudi po slovenski podobi. Pripravila: M. Steklasa za objavo: OO SLS Dobrepolje Slovenska ljudska stranka je sestavni del najmočnejše Evropske stranke Evropska ljudska stranka, ki združuje vse ljudske in krščanskodemokratske stranke v EU, je najmočnejša stranka v Evropski uniji. Ljudske in krščanskodemokratske stranke so bile tudi pobudnice ustanovitve Evropske unije. Namen te unije ni bil samo gospodarski, pač pa tudi ta, da bi narodi živeli v prijateljskem sožitju, izhajajoč iz krščanske misli, da smo pred Bogom vsi enaki. Smo tik pred volitvami v evropski parlament. Slovenija bo dala sedem poslancev. Zelo pametno bomo ravnali, če bomo glasove zaupali Slovenski ljudski stranki, ki je sestavni del Evropske ljudske stranke. Tudi znotraj evropskega parlamenta bo potekala živahna strankarska dejavnost in mnogo več lahko dosežemo prek najmočnejše stranke kot prek šibke. V evropskem parlamentu je slika namreč bistveno drugačna kot pri nas. Tisti, ki so pri nas navidezno močni, v evropskem parlamentu predstavljajo le neznatno manjšino in Sloveniji ne morejo doprinesti ničesar. Slovenska ljudska stranka je sestavila tudi zelo dobro listo z mag. Francijem Butom na čelu, ki je prav gotovo človek, ki trenutno izmed vseh kandidatov od vseh strank najbolje pozna delovanje Evropske unije, saj je kot namestnik glavnega pogajalca več let sodeloval pri vseh pogajanjih pred vstopom v EU in bil pri tem uspešen. Tudi vsi ostali člani naše kandidatne liste so vsi zaupanja vredne osebnosti, zato zagotovo ne boste zgrešili, če boste svoj glas zaupali listi Slovenske ljudske stranke. Predsednik OO SLS Dobrepolje Anton Jakopič Predlog liste kandidatov SDS za volitve v Evropski parlament 1. dr. Miha Brejc 2. Romana Jordan Cizelj 3. Barbara Medved Špiletič 4. Matjaž Šinkovec 5. Peter Verlič 6. Alenka Jeraj 7. Milan Orožen Adamič SDS Dr. MIHA BREJC, kandidat SDS za evropskega poslanca -nosilec liste Potruditi se bomo morali, da bomo evropske standarde uveljavili na naših tleh Dr. Miha Brejc je nosilec liste Slovenske demokratske stranke za volitve v evropski parlament. Pred aktivno vključitvijo v slovensko politiko je bil gostujoči profesor na ljubljanskih in evropskih univerzah, z vstopom v aktivno politiko, leta 2000, pa je postal član slovenske delegacije v parlamentarni skupščini Sveta Evrope. Od samega začetka je deloval v Konvenciji o prihodnosti Evrope, ki je oblikovala osnutek ustavne pogodbe. 1. maja 2003 je postal opazovalec v Evropskem parlamentu, od 1. maja letos pa je evropski poslanec. Kako ste doživeli proslavljanje vstopa v Evropsko unijo? Zgodovinski dogodek ste dočakali v opoziciji. Kljub temu, da je bil vstop v EU projekt vseh strank, kaže, da bo glavni politični kapital vnovčila LDS. Kako komentirate to? Vstop v EU in Nato sta dva najpomembnejša projekta vladajoče koalicije in opozicije. Žal pa je vladajoča koalicija izkoristila oba projekta sebi v prid, kar se je lepo videlo ob programih proslav ob vstopu v EU, kjer so bili glavni govorniki iz vladajoče koalicije. Po drugi strani ima ta koalicija zelo močno podporo kapitala in medijev in je težko tekmovati z njimi. Ko vstopamo v mednarodne povezave, dobivamo na nek način tudi več odgovornosti. Odgovoren pa si lahko, če o čem odločaš. O čem bomo soodločali oz. koliko vpliva bomo imeli znotraj članstva in kako bo s slovensko suverenostjo? Najprej je treba povedati, da Slovenija ne izgublja svoje suverenosti niti je ne prenaša na nikogar. Slovenija prenaša samo izvrševanje dela svoje suverenosti na EU v tistih zadevah, ki sodijo v skupino izvirnih pristojnosti Evropske unije. Gre za vprašanja, ki morajo biti enotno urejena na celotnem teritoriju EU. Slovenija se z vstopom v EU pojavlja kot del notranjega trga Unije, kar pomeni upoštevanje skupnih pravil mobilnosti, tekmo- valnosti, protimonopolne zakonodaje, itd. Z novo ustavno pogodbo bo skupna tudi zunanja in varnostna politika. Omenili ste zunanjo politiko. Kakšne spremembe bodo nastopile s sprejetjem ustave in kakšne so naše možnosti glede diplomacije? Na področju zunanje politike se bo v prihodnjih desetih letih marsikaj spremenilo. Ko bo sprejeta ustavna pogodba, bo EU imela prvič v zgodovini svojega zunanjega ministra, kar praktično pomeni nujnost usklajevanja zunanje politike znotraj EU. Ena od posledic bi lahko bila zmanjšanje števila diplomatskih predstavništev. Obstaja namreč ideja, da bi v bližnji prihodnosti EU imela v svetu diplomatska predstavništva, diplomatska predstavništva držav članic pa bi lahko preoblikovali v kulturna, gospodarska in druga predstavništva. To je zaenkrat le ideja, vendar prav ta ideja državam, kot je Slovenija, omogoča bolj racionalno oblikovano mrežo diplomatskih predstavništev. Po drugi strani pa bodo slovenski državljani v primeru potrebe lahko poiskali pomoč na vseh diplomatskih in konzularnih predstavništvih EU, torej tudi tam, kjer Slovenija nima svojih predstavnikov, kar je posebej za majhne države zelo ugodno. Torej je po vašem mnenju možna skupna zunanja politika? Zagotovo bo potreben precejšen napor, da se bo uskladila zunanja politika Velike Britanije, Nemčije in Francije, če vzamem za primer samo te tri največje in najvplivnejše države. Vsaka od teh držav vodi svojo zunanjo politiko in kako bo prišlo do uskladitve, je zaenkrat veliko vprašanje, vendar z ozirom na izkušnje, ki jih imam v tem evropskem prostoru, zlasti v zadnjem letu kot opazovalec v evropskem parlamentu, imam vtis, da je skupna zunanja politika realna in da je to prava smer. Kje vidite v zunanji politiki največ možnosti za Slovenijo? Večkrat je slišati, da lahko največ storimo za urejanje razmer na Balkanu, ker ta prostor zaradi bližine in nekdanje skupne države najbolj poznamo. Marsikdo res upa, da bodo večje države potrebovale Slovenijo kot most med EU in Balkanom, vendar pa je to bolj iluzija, ker praksa kaže drugače. Hrvaška diplomacija, pa tudi srbska, sta v evropskem prostoru izredno aktivni. Prav tako pa tudi Nemčija, Francija in deloma Avstrija zelo intenzivno delujejo, tako politično kot gospodarsko, na balkanskem prostoru in nas tukaj skoraj ne potrebujejo. Če vzamemo za primer njihove multinacionalke, ki so šle neposredno na Balkan, ne prek Slovenije. Veliko je slišati o Evropi dveh hitrosti. Kakšno je vaše stališče? Od vsega začetka sem bil proti tej ideji. Kot aktivni član Konvencije o prihodnosti Evrope sem sodeloval v številnih pogovorih z evropskimi politiki in moram reči, da Evropa dveh hitrosti ni duh evropske konvencije. To je ideja, ki bi Evropo razdelila na dva tabora, kar vsekakor ni dobro. Glede na potek razprav in ob veliki zavzetosti Irske pa gojim upanje, da bo ustavna pogodba sprejeta še letos na medvladni konferenci, čemur bo sledil še postopek ratifikacije v državah članicah. Ko bo sprejeta ustava, ideja o Evropi dveh hitrosti ne bo več aktualna. Kako bo deloval prosti pretok delovne sile? Prosti pretok delovne sile, storitev in kapitala so temelji notranjega trga EU, to je 450-milijonskega tržišča. Če eden od njih izostane, pomeni, da notranji trg ne bo deloval v pričakovanem obsegu. Lahko je razumeti, da se je del sedanjih članic odločil za prehodno obdobje, ko gre za zaposlovanje v teh državah zaradi razlik v plačah in življenjskem standardu med novinkami in sedanjimi članicami, vendar taka omejitev pomeni, da se bodo te razlike še nadaljevale in celo poglabljale. Menim, da bo v bližnji prihodnosti prišlo do bistvenih sprememb na tem področju, ko bo EU vendarle morala uveljaviti temeljne postulate notranjega trga. Če sklenete dosedanje poudarke, kaj bo Slovenija pridobila in kaj izgubila? Slovenijo moramo gledati v neki časovni perspektivi. V procesu globalizacije se naša država ne bi mogla obdržati kot neka samostojna in nevtralna država. Slovenija je na Balkanu že bila v neki drugi zvezi, geografsko in zgodovinsko pa bolj sodi v srednjeevropski prostor in dvomilijonska država se mora povezovati. EU je s tega vidika zveza preživetja in razvoja. Slovenija vstopa v klub razvitih. Izkušnje držav, ki so se kasneje pridružile EU, kažejo da se vsaka no