130 GLEDALIŠKA IGRA V PROMOCIJI ZDRAVEGA NA INA Branislava Belovi Danes imamo vse ve dokazov o primernosti in uspešnosti promocije zdravja otrok z igro, zabavo in asa Gledališ otroško pozornost. U i z interakcijo med dejanskim in izmišljenim kontekstom. Uporaba gledališke igre (dramska igra, lutkovna igra) v promociji zdravja, misli in ustev ter simboli no mišljenje na najvišji stopnji. Gledališ e je v tem primeru medij za u enje in pou evanje (tudi vsebin s podro ja krepitve in varovanja zdravja) ter otrokov celostni razvoj. Lahko jo uporabimo za promocijo zdravja na podroju prehrane, telesne dejavnosti, za prepre promociji zdravja sloni na social- no-kognitivni teoriji. Podprta je z idejo, da se posameznik u i z opazovanjem drugih in sprejema povratne informacije od drugih. Gre za samorefleksijo in interakcijo med osebo in okoljem. Na splošno je cilj ozaveš anje, dvig znanja, sprememba stališ ali obnašanja (v kar naj prispeva k boljšemu zdravju. U inki promocije zdravja z gledališko igro so najpogosteje kratkoro ni, izjemoma dolgoro ni, in to predvsem na podro ju znanja, obnašanja in stališ . Spodbujanje zdravja z gledališko igro je uspešnejše, e poleg igre vsebuje še druge aktivnosti in vklju uje tudi starše. Gledališka igra, v kateri so otroci igralci, je med drugim odli no orodje za posredovanje sporo ila staršem, ki v tem primeru postanejo bolj pozorni in dovzetni za ta sporo ila. Sama gle- dališka igra je lahko tudi odsko na deska za pogovor o kaki temi s podro ja krepitve in varovanja zdravja. V promocijo zdravja otrok lahko uspešno vklju imo profesionalno ali ama- tersko izvedbo, ki jo pripravijo vzgojitelji/u itelji bodisi sami bodisi v sodelo- vanju z otoki oziroma u enci. Ker si vzgojitelji in u ite pridobijo primerna znanja s tega podro ja, lahko ta pristop uspešno upo- rabljajo tudi pri spodbujanju zdravega na tematiko zdravja, izvajajo pa jih profesionalne skupine. Ponudba tovrstnih gledaliških iger je cenovno dostopna. 131 Najbolj nazorno lahko tovrstno gledališ a KU-KUC. Gledališ kot eno desetletje in je eno najbolj prepo- znavnih gledališ na Vse najboljše zate na Vse najboljše zate ina prehrane in ozaveš hrane na razli izsledki raziskav. otroke in za starše. LITERATURA 1. Belovi 132 7. Perry CL, Zauner M, Oakes JM, Taylor G, Bishop DB. Evaluation of a theater production about eating behavior of children. J Sch Health 2002; 72: 256–61. [citirano 2015 Oct 2] Dosegljivo na: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1746-1561.2002.tb07339.x/pdf 8. Synovitz LB. Using puppetry in a coordinated school health program. J Sch Health 1999; 69: 145–7. 9. Joronen K, Häkämies A, Åstedt-Kurki P. School-based drama, health and wellbeing: Challenges to studying its effectiveness. Education and Health, 2012. [citirano 2015 Oct 7] Dosegljivo na: http://sheu.org.uk/x/eh303kj.pdf