Delegatsko glasilo občine Murska Sobota Št. 9 Leto III 10. november 1983 VSEBINA 9. ŠTEVILKE DELEGATSKEGA VESTNIKA — Predsedniki zborov Skupščine občine Murska Sobota sklicujejo seje zborov, dne 16. in 17. novembra 1983 — Osnutek resolucije o politiki družbenega in gospodarskega razvoja občine Murska Sobota v letu 1984 — Stališča in pripombe na osnutek resolucije o politiki družbenega in gospodarskega razvoja SR Slovenije v letu 1984 — Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih občanov občine Murska Sobota — Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o posebnem občinskem davku od prometa proizvodov in plačil za storitve občine Murska Sobota PREDSEDNIKI ZBOROV SKUPŠČINE OBČINE MURSKA SOBOTA SKLICUJEJO 20. sejo Zbora združenega dela 20. sejo Zbora krajevnih skupnost’ 20. sejo Družbenopolitičnega zbora Seji Zbora združenega dela in Zbora krajevnih skupnosti bosta v četrtek, cine /7, novembra 1983 ob 8. uri v prostorih Skupnosti za požarno varnost (Gasilski doni) M. Sobota ' Predsednik Zbora združenega dela in Zbora krajevnih skupnosti pre-dlagata naslednji dnevni red: 1. .Izvolitev in poročilo verifikacijskih komisij; 2. Potrditev zapisa skupnega zasedanja Zbora združenega dela, /bora krajevnih skupnosti in Družbenopolitičnega zbora, z dne 27. oktobra 1983; 3. Osnutek resolucije o politiki družbenega in gospodarskega razvoja SR Slovenije v letu 1984; 4. Osnutek resolucije o politiki družbenega in gospodarskega razvoja občine Murska Sobota v letu 1984; 5. Osnutek dogovora o usklajevanju davčne politike v letu 1984; 6. Osnutek odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih občanov občine Murska Sobota; 7. Osnutek odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o posebnem občinskem davku od prometa proizvodov in plačil za storitve občine Murska Sobota; 8. Uskladitev sredstev SIS d-užbenihdejavnosti do konca leta 1983; (To točko obravnava samo Zbor združenega dela) 9. Poročilo začasnega poslovodnega organa o izvajanju ukrepa družbenega varstva v TOZD Opekarna Puconci; (To točko obravnava samo Zbor združenega dela). 10. Volitve in imenovanja: — imenovanje odbora udeležencev družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike v občini M. Sobota. — razrešitev dolžnosti komandirja Postaje milice M. Sobota. — imenovanje komandirja Postaje.milice M. Sobota. 11. Delegatska vprašanja in odgovori na vprašanja;' 12. Predlogi, sklepi, mnenjg in obvestila; SEJ 1 DRUŽBENOPOLITIČNEGA ZBORA BO r o odo, dne 16. novembra 1983 ob 8. uri v sejni sobi Službe družbenega knjigovodstva • Delegati Družbenopolitičnega zbora bodo obravnavali vprašanja, ki jih bosta.ostala dva zbora obravnavala pod točkami 2, 3, 4, 10, 11 in 12 Gradivo za obravnavo 4., 6. in 7. točke dnevnega reda je objavljeno v tej številki Delegatskega vestnika. Gradivo za obravnavo J. točke dnevnega reda je objavljeno v POROČEVALCU — Priloga XI, z dne 18. 10. 1983. Stališča in pripombe izvršnega sveta občinske skupščine k Osnutku republiške resolucije so objavljena v tej številki Delegatskega vestnika. Gradivo za obravnavo 2. 5. in 10. točke dnevnega reda je posredovano vodjem delegacij in vodjem konferenc delegacij, ter delegatom družbenopolitičnega zbora. Gradvo za obravnavo 8. in 9. točke dnevnega reda je posredovano vodjem delegacij in vodjem konferenc delegacij, ter delovnim skupnostim, ki vršijo funkcijo delegacije za Zbor združenega dela. Informacija kil. točki dnevnega reda bo podana na seji. OSNUTEK RESOLUCIJE 0 POLITIKI DRUŽBENEGA IN GOSPODARSKEGA RAZVOJA OBČINE MURSKA SOBOTA V LETU 1984 1. OSNOVNE USMERITVE IN NALOGE DRUŽBENOEKONOMSKEGA RAZVOJA V LETU 1984 V skladu s temeljnimi razvojnimi cilji Opredeljenimi v spremenjenem in dopolnjenem dogovoru o temeljih družbenega plana občine Murska Sobota za obdobje 1981—1985, osnovnimi usmeritvami družbenega in ekonomskega razvoja SR Slovenije v letu 1984 ter izhodišči dolgoročnega programa stabilizacije bomo v občini Murska Sobota uresničili naslednje ključne naloge in cilje: — večja odgovornost delavcev, delovnih ljudi in občanov pri izvajanju nalog v vseh samoupravnih organizacijah in skupnostih ter odločnost delavcev, da z učinkovitejšim delom in s krepitvijo samoupravnih odnosov izvajajo.sprejete ukrepe gospodarske stabilizacije; ■ — povečanje izvoza blaga in storitev, zlasti na konvertibilno tržišče z večjim vključevanjem v- mednarodno delitev dela in razvijanjem višjih oblik gospodarskega sodelovanja s sosednjima državama; — doseganje večjega obsega proizvodnje z boljšim izkoriščanjem proizvodnih in kadrovskih zmogljivosti ter naravnih danosti. Velik poudarek bo dan proizvodnji hrane s težiščem na primarni kmetijski proizvodnji in predelavi kmetijskih proizvodov; — izboljšanje rezultatov gospodarjenja, zlasti finančnega položaja organizacij združenega dela in dvig akumulativne sposobnosti gospodarstva. Za realizacijo večjih investicij, pomembnih za razvoj občine in spremembo strukture gospodarstva bo potrebno združevati sredstva OZD. 2. MATERIALNI OKVIRI R \ZVOJA V LETU 1984 Ob vsestranskem uresničevanju in izvajanju temeljnih ciljev ekonomske politike zastavljenih z resolucijo občine M. Sobota ter upoštevanju usmeritev dolgoročnega programa gospodarske stabilizacije bo v letu 1984 - možno povečati družbeni proizvod za 3 %. Inčlusrijska proizvodnja se bo predvidoma povečala za 3—4 %. Tako rast bomo dosegli z boljšim izkoriščanjem obstoječih' kapacitet, 2 — DELEGATSKI VESTNIK posodobitvijo proizvodne opreme ter uvedbo večizmenskega dela v OZD, kjer so dani pogoji. V kmetijstvu občine se proizvodnja v letu 1984 poveča za okoli 4 °7o. V KG Rakičan bo na območju občine Murska Sobota predvidoma dosežena proizvodnja 4360 ton pšenice, od tega 3500 ton merkantilne in 860 ton semenske, 8.807 ton koruze in 17.600 ton sladkorne pese. Od poljščin je tržni proizvodnji namenjena sladkorna pesa in pretežni del pšenice. Zasebni kmetijski proizvajalci bodo proizvedli 28.000 ton pšenice, 32.760 ton koruze in 28.000 ton sladkorne pese. Od proizvedenih količin bo predvidoma odkupljen celotni pridelek sladkorne pese, 8.500 ton pšenice in 1.000 ton koruze. Živalska tržna proizvodnja v družbenem sektorju bo dosegla v KG Rakičan 1.317 ton govedi žive teže, 8.598 ton prašičev in 360.000 litrov mleka. Agromerkur bo dosegel proizvodnjo 3.517 ton piščancev. Zasebni kmetijski proizvajalci bodo proizvedli 6.438 ton govedi, od tega za trg 5.150 ton, 5.200 ton prašičev, od tega za trg 3.261 ton in 48 milijonov litrov mleka, od tega za trg 28 milijonov litrov. Povečanje izvoza blaga in storitev predvsem na konvertibilno tržišče mora postati v letu 1984 težišče prizadevanj vseh organizacij združenega dela v občini. Izvoz se bo predvidoma v globalu realno povečal za 15 %. Višina in porast izvoza v posameznih OZD bo različna, odvisno od njihove dosedanje vključenosti v mednarodno delitev dela ter bo podrobneje opredeljena s plani OZD, usklajenimi v okviru SISEOT. Izvoz bodo morale bolj povečevati tiste organizacije v občini, ki se doslej še niso dovolj uspešno vključevale v mednarodno delitev dela. Organizacije združenega dela bodo kvalitetneje nastopale na tujih trgih z boljšim in neposrednejšim medsebojnim povezovanjem na dohodkovnih osnovah ter plasmajem blaga in storitev višje stopnje predelave. Pri teh prizadevanjih bo pomembna tudi tesnejša povezava in sodelovanje OZD z drobnim gospodarstvom. Prednost pri uvozu bo dana surovinam in reprodukcijskemu materialu za potrebe proizvodnje za izvoz na konvertibilno področje ter opremi. Prioriteto bodo imele OZD, ki bodo modernizirale proizvodnjo za izvoz ter prispevale k prestrukturiranju gospodarstva občine. Ob počasnejši gospodarski rasti v letu 1984 ter zahtevah po povečevanju družbene produktivnosti dela s pomočjo prerazporejanja delavcev in proizvodnih sredstev ter z uvajanjem dodatnih izmen, se bo število zaposlenih v občini povečalo za okoli 1,5 %, oz. predvidoma za 275 delavcev. V gospodarstvu bo zaposlenost povečana za 1,6 % ali 235 delavcev in v negospodarstvu za 1,2 % oz. 40 delavcev. OZD bodo omejevale določene vrste dopolnilnih in pogodbenih del. Pri nadomeščanju delavcev na izpraznjenih delih in nalogah in pri noVcm zaposlovanju bodo imeli prednost mladi iskalci zaposlitve z ustrezno stopnjo strokovne izobrazbe. Posebno skrb bo potrebno posvetiti tudi zaposlovanju delavcev, ki se bodo vrnili z začasnega dela v tujini. Z uveljavljanjem vseh kvalitetnih dejavnikov gospodarjenja, boljšo organizacijo, racionalizacijo proizvodnje, večjim izkoriščanjem obstoječega kadrovskega potenciala ter izboljšanjem odnosa do dela in sredstev ter stimulativnejšega nagrajevanja bo produktivnost predvidoma porasla za 1,5 %. Sredstva za bruto osebne dohodke v občini bodo v globalu naraščala za okrog 20 % počasneje od dohodka. Raven in rast sredstev za OD bo odvisna od dosežene rasti proizvodnje, produktivnosti dela, boljše ekonomičnosti, izvoznih rezultatov na konvertibilnem področju in drugih kvalitetnih dejavnikov gospodarjenja. Razporejanje sredstev za osebne dohodke in skupno porabo delavcev v OZD bo podrob..o opredeljeval Dogovor o uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodka v letu 1984. Sredstva za skupno porabo bodo v letu 1984 v globalu naraščala za okrog 20 % počasneje od rasti dohodka. V okviru družbenih dejavnosti bo namenjena prednost tistim programom, ki bodo najbolj pospeševali družbenoekonomski razvoj občine. Sredstva za splošno porabo bodo naraščala za 33 % počasneje od dohodka. Zato bo potrebna racionalnejša poraba sredstev in povečanje učinkovitosti uprave s strokovnim usposabljanjem delavcev, smotrnejšo organizacijo in metodami dela ter boljšo rabo tehnične opreme. V letu 1984 bo rast splošne porabe v občini še v večji meri odvisna od doslednega izvajanja davčne politike predvsem z ustreznejšo odmero davkov ter hitrejšo in učinkovitejšo izterjavo, ki jo bo izvajala Uprava za družbene prihodke občine. Na podlagi predvidenih delitvenih razmerij, boljšega dela, večje delovne odgovornosti in ustvarjalnosti, smotrnejše organiziranosti ter vzpodbujanjem inovacij, bo omogočena tudi nadaljnja krepitev materialne osnove združenega dela. Politika cen bo naravnana k odpravljanju nesorazmerij med cenami. Organizacije združenega dela in skupnosti morajo povečanje stroškov poslovanja pokrivati z uveljavljanjem kvalitetnih kazalcev gospodarjenja, varčevanjem na vseh področjih, smotrno porabo energije, surovin in re-promaterialov ipd., ne pa s povečevanjem cen. 3. MATERIALNE NALOŽBE V letu 1984 bomo usmerjali investicije v boljše izkoriščanje in povečanje proizvodnih zmogljivosti s ciljem, da se poveča produktivnost dela. Prednost bodo imele naložbe, ki bodo bistveno povečale izvoz in prispevale k izboljševanju neto deviznega priliva, povečanju proizvodnje in odpiranju novih delovnih mest. Za leto 1984 gospodarstvo občine načrtuje investicije v predračunski vrednosti 2.448.500.000 din. Predvidene investicije bodo financirane 35°7o iz lastnih virov, 25% s sovlaganjem in združevanjem in 40% iz kreditnih sredstev. Organizacije združenega dela gospodarstva načrtujejo za leto 1984 naslednje naložbe: DO Panonija in PMI Maribor TOZD Blisk bosta pristopili h gradnji skupne livarne in lakirnice. Rašica TOZD Beltinka bo izvedla I. fazo izgradnje novih proizvodnih prostorov za pletenje, konfekcioniranje in trgovino. ZGEP Pomurski tisk TOZD Tiskarna bo nadaljevala z izgradnjo pro-izvodno-skladiščnih prostorov. Mesna industrija bo izvršila rekonstrukcijo kafilerije in prekajevalnice. DO Agromerkur bo pristopila h gradnji dveh objektov za rejo brojler-jev, adaptirala hladilnico ter dokončala rekonstrukcijo klavnice. KZ Panonka bo meliorirala 1610 ha. zemljišč in komasirala 2155 ha zemljišč, pričela s komasacijo 1805 ha površin ter pristopila k pripravljalnim delom za gradnjo hladilnice v Puconcih. KG Rakičan bo končal gradnjo mešalnice, zgradil hleve za pitano govejo živino, opravil rekonstrukcijo obstoječih hlevov in nakupil zemljo ter izvajal melioracije na 415 ha in namakanje na 1576 ha zemljišč. Radenska TOZD Zvezda bo uredila gostišče v gradu v Murski Soboti ter pričela z gradnjo gostišča na Lendavski ulici. Radenska TOZD Diana bo vlagala v sistem ogrevanja s sončno energijo. Radenska TOZD Moravske toplice bo pristopila h gradnji olimpijskega in otroškega bazena ter k izkoriščanju termalne energije za ogrevanje prostorov in sanitarne vode. Poleg navedenih investicij načrtujejo organizacije združenega dela še številn^nanjše, usmerjene v nadomeščanje zastarele strojne opreme, posodobitev tehnoloških postopkov ter obnovitev in posodobitev voznega parka. Na področju gospodarske infrastrukture bodo tudi v letu 1984 omejene materialne možnosti za izvedbo investicij. Samoupravne interesne skupnosti materialne proizvodnje bodo poleg rednega vzdrževanja infrastrukturnih objektov izvajale le najnujnejše investicije. Cestno-komunalna skupnost bo nadaljevala s polaganjem asfaltne prevleke na cesti šalovci—Cepinci. Mladinske delovne brigade bodo v okviru MDA Goričko 84 urejevale cestišče na odseku Sebeborci—Panovci—Križevci. V komunalni dejavnosti se bo nadaljevalo z gradnjo severnega kanalskega kolektorja proti Černelavcem. Stekla bodo pripravljalna dela za razširitev čistilne naprave. V Krogu bo dograjen raziskovalni vodnjak za vodooskrbo mesta Murska Sobota z okolico. Za uresničevanje načrtovane blokovne stanovanjske izgradnje se bo nadaljevalo s pridobivanjem in urejanjem stavbnih zemljišč. Pristopilo se bo tudi k pripravam za ustanovitev stanovanjske zadruge. Območna vodna skupnost bo nadaljevala z regulacijo Kučnice v odseku Gerlinci—Fikšinci in regulacijo Ledave v odseku Pertoča—Veče-slavci. Sofinancirala bo tudi regulacijo Črnčiča v Domajincih in Titanovega potoka v Moravcih. DO za PTT promet bo pristopila k ureditvi poštno-prometnega centra na Bakovski cesti v Murski Soboti in v okviru tega zgradila tudi garaže. Pristopila bo tudi h gradnji prenosnih sistemov na relaciji Ljutomer—M. Sobota in G. Radgona—M. Sobota ter sofinancirala izgradnjo pošte v Ro-gašovcih. Elektro Maribor TOZD Elektro Murska Sobota bo v skladu s programom elektrogospodarstva SRS za leto 1984, nadaljevala z izgradnjo elektroenergetskega omrežja s pomočjo katerega bo zagotovljena boljša oskrba z električno energijo. V naslednjem letu se bo pristopilo k izdelavi projektne dokumentacije za izgradnjo plinovoda na relaciji Križevci—Murska Sobota. V letu 1984 bo dokončana izgradnja 103 stanovanj v izmeri 5.502 kvadratnih metrov, od tega 50 stanovanj na Mojstrski ulici v Murski Soboti, 8 stanovanj v G. Petrovcih in 45 stanovanj ob Ledavi v Murski Soboti lamele A, B in C. Pričele pa se bodo tudi izgradnje stanovanjskih blokov s 115 stanovanji v izmeri 6.280 kv. m, od tega 93 stanovanj ob Ledavi v Murski Soboti lamele D, E, F, G in H, 8 stanovanj v Rogašovcih in 14 stanovanj v Beltincih. Na področju družbenih dejavnosti se bo nadaljevala izgradnja kirurškega bloka bolnišnice v Rakičanu, v okviru katere bodo v letu 1984 opravljena zaključna obrtniška dela in inštalacije. Pričela pa se bo gradnja 4 razredne osnovne šole v Mačkovcih in v sklopu te investicije tudi dveh oddelkov za vzgojo in varstvo predšolskih otrok. 4. NALOGE IN UKREPI ZA URESNIČEVANJE RESOLUCIJE Naloge iz resolucije bodo organizacije združenega dela konkretizirale v svojih letnih planih, ob tem pa bodo sprejele tudi ukrepe za zmanjševanje materialnih stroškov, zlasti varčevanje z energijo, povečanje produktivnosti dela, ekonomičnosti in rentabilnosti poslovanja ter za izboljšanje finančne likvidnosti. Povečanje kmetijske proizvodnje bomo dosegli s pospeševanjem po- Ijedelske proizvodnje, vključitvijo neobdelanih kmetijskih površin v družbeno organizirano tržno pridelavo, povečanjem staleža živine ter pravočasno oskrbo z reprodukcijskimi sredstvi in gorivom; Nadalje bomo kakovostno krepili pospeševalno službo in razvijali kooperantske odnose. Z vlaganji v gostinsko-turistične objekte in infrastrukturo bomo nadaljevali s povečanjem zmogljivosti in dvigom kvalitete turistične ponudbe v občini, kar bo vplivalo na povečanje tujskega prometa in s tem večji devizni priliv. Organizacije združenega dela bodo s prenosom maloserijske in individualne proizvodnje na nosilce samostojnega osebnega dela prispevale k hitrejšemu razvoju drobnega gospodarstva. Pri tem bomo v večji meri angažirali sredstva občanov in vzpodbujali delavce, ki se vračajo z dela v tujini za odpiranje obratovalnic, predvsem storitvenih in deficitarnih dejavnosti. V letu 1984'bomo nadaljevali z aktivnostmi za povezovanje in reorganizacijo OZD s področja gradbeništva, cestno-komunalne dejavnosti in kovinsko-predelovalne industrije. V vseh sredinah bomo dajali večji poudarek razvojno-raziskovalne-mti ter kreativnemu delu ter vzpodbujali izumiteljstvo, inovatorstvo in drugo ustvarjalno delo. Na področju družbenih dejavnosti bo prioritetna naloga uresničevanje zagotovljenega-programa osnovne šole, prilagajanje programov usmerjenega izobraževanja potrebam združenega dela ter materialna in kadrovska krepitev osnovnega zdravstvenega varstva. V samoupravnih interesnih skupnostih materialne proizvodnje in družbenih dejavnosti ter njihovih strokovnih službah bomo preverili samoupravno organiziranost z vidika smotrnosti, povečanja učinkovitosti dela ter izboljšanja organizacije dela. V upravnih organih bomo na podlagi preverbe veljavnih predpisov sprožili pobude za njihove spremembe ter na ta način ustvarjali poboje /a zmanjševanje obsega administrativnih del. V skladu z nalogami iz dogovora o temeljih plana občine bomo v letu 1984 nadaljevali s krepitvijo samozaščite ter varnostne in obrambne pripravljenosti delovnih ljudi in občanov. Vse OZD in skupnosti morajo do konca leta 1983 pripraviti svoje planske dokumente za leto 1984 in pri tem upoštevati usmeritve in naloge iz te resolucije, resolucije o politiki družbenega in gospodarskega razvoja SR Slovenije ter načrta uresničevanja dolgoročnega programa gospodarske stabilizacije. Sprejete naloge je potrebno v vseh sredinah dosledno in odgovorno izvajati. 5. OSTALI DOKUMENTI Naloge iz resolucije bodo podrobno opredeljene v naslednjih dokumentih: — Usklajeni plani OZD, SIS in KS za leto 1984; — Usklajeni plani OZD v Samoupravni interesni skupnosti SR Slovenije za ekonomske odnose s tujino; — Načrt uresničevanja dolgoročnega programa gospodarske stabilizacije v občini Murska Sobota; — Akcijski setveni programi; — Bilanca zaposlovanja za leto 1984; — Dogovor o uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodka v letu 1984; — Dogovor o izvajanju politike splošne porabe na ravni občin; — Dogovor o usklajevanju davčne politike občin v SR Sloveniji; — Odlok o proračunu občine Murska Sobota za leto 1984; — Program izvajanja politike cen v občini Murska Sobota za leto 1984. STALIŠČA IN PRIPOMBE NA OSNUTEK RESOLUCIJE 0 POLITIKI DRUŽBENEGA IN GOSPODARSKEGA RAZVOJA SR SLOVENIJE V LETU 1984 Izvršni svet-Skupščine občine Mtyska Sobota je na seji dne 2/11-1983 razpravljal o osnutku resolucije o politiki družbenega in gospodarskega razvoja SR Slovenije in sprejel naslednje stališče: Osnutek resolucije upošteva naloge iz dolgoročnega programa gospodarske stabilizacije ter daje osnovne usmeritve družbenoekonomskega razvoja za prihodnje leto s poudarkom na povečanju izvoza in proizvodnje, krepitvi materialne osnove OZD gospodarstva, racionalnem in smotrnem gospodarjenju ter usklajevanju vseh oblik porabe v okvire ustvarjenega dohodka in ga kot takega izvršni svet podpira. Na osnutek resolucije daje izvršni svet naslednje pripombe: — glede na dosežena gospodarska gibanja v letošnjem letu je načrtovana gospodarska rast za leto 1984 dokaj visoka in jo ob trenutnih pogojih gospodarjenja v celoti ne bo mogoče doseči; — v gradivu je potrebno dati večji poudarek krepitvi samoupravnih odnosov in odpravljanju številnih administrativnih ukrepov, ki usmerjajo družbenoekonomske tokove in povzročajo negativne pojave; — v resoluciji bi bilo treba izpostaviti konkretne ukrepe za vzpodbujanje hitrejše rasti fizičnega obsega proizvodnje; — rast dohodka moramo pospešiti z večjim uveljavljanjem kvalitetnih faktorjev gospodarjenja in ne s povečevanjem cen. V večji meri je potrebno uveljaviti tudi zakon ponudbe in povpraševanja ter odpraviti disparitete cen na določenih področjih. Družbeno kontrolo cen je potrebno zaostriti nad artikli, ki so osnovnega življenjskega pomena; — rast izvoza je treba opredeliti selektivno po posameznih panogah ter v skladu z možnostmi in doseženimi rezultati OZD v letošnjem letu pripraviti plane SISEOT, ki bodo zagotovili povečanje izvoza na konvertibilno območje v globalu za 20 %; — potrebno bi bilo uskladiti rast bruto in neto osebnih dohodkov oz. konkretno opredeliti zmanjšanje prispevnih stopenj iz BOD, kar bi omogočilo nekoliko hitrejšo rast NOD; — na področju skupne in splošne porabe je treba zagotoviti enak položaj delavcev kot v OZD gospodarstva, ker bo vsako nadaljnje večje omejevanje kot na ostalih področjih lahko povzročilo poslabšanje materialne osnove, težave pri izvajanju zastavljenih ciljev in nalog in poslabšalo že itak ne posebno ugodno kvalifikacijsko strukturo zaposlenih. ODLOK 0 SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ODLOKA 0 DAVKIH OBČANOV OBČINE MURSKA SOBOTA STRAN 18 VESTNIK, 10. NOVEMBRA 1983 V odloku o davkih občanov občine Murska Sobota (Uradne objave, št. 9/83) v 5. členu se dohodkovne skupine in stopnje davkov spremenijo, tako da se glasijo: ostanek čistega dohodka din stopnja v % do 60.000 18 od 60.000 do 90.000 23 od 90.000 do 140.000 28 od 140.000 do 200.000 33 od 200.000 do 270.000 38 od 270.000 do 350.000 43 od 350.000 do 450.000 48 od 450.000 do 800.000 53 nad 800.000 56 2. člen Na koncu 9. člena se dodajo štirje novi odstavki, ki se glasijo: ,,Zavezancem, ki opravljajo gostinsko dejavnost in dosežejo več kot 40 % celotnega prihodka s hrano, se prizna davčna olajšava v višini 20 % odmerjenega davka. Zavezancem, ki dodatno zaposlijo nove delavce v letu, za katero se davek odmerja, za vsakega takega delavca odmerjeni davek zniža za znesek, ki ustreza 10 % poprečnega enoletnega čistega osebnega dohodka zaposlenih delavcev v gospodarstvu v SR Sloveniji v preteklem letu. Davčna olajšava se prizna pod pogojem, da je bil novo zaposleni delavec v letu, za katero se priznava olajšava, v delovnem razmerju pri zavezancu najmanj 9 mesecev. Ce je zavezanec dodatno zaposlil novega delavca v drugi polovici leta, se davčna olajšava pod istimi pogoji prizna ob odmeri za naslednje leto. Za dodatno zaposlovanje novega delavca se ne šteje delavec, ki je sklenil delovno razmerje za določen čas, niti delavec, ki je s sklenitvijo delovnega razmerja nadomestil delavca, kateremu je prenehalo delovno razmerje.” 3. člen V 16. členu se doda novi drugi odstavek, ki se glasi: ,,Olajšava iz 4. odstavka 9. člena se ne všteva v omejitev iz prejšnjega odstavka.” 4. člen V prvi točki prvega odstavka 18. člena se črta besedilo: ,,ter od dohodkov, ki jih dosežejo 100 % invalidi-paraplegiki, če opravljajo ročna dela preko organizacij združenega dela”. V zadnji vrsti drugega odstavka istega člena za besedo ,.skupnostim” se črta vejica in vstavi besedilo ,,in od dohodkov, ki jih dosežejo 100 % invalidi-paraplegiki, če opravljajo ročna dela preko organizacij združenega dela,” 5. člen Za tretjim odstavkom 38. člena se doda novi, četrti odstavek, ki se glasi: ,,V tretjem odstavku 10. člena odloka o davkih občanov občine Murska Sobota (Uradne objave, št. 12/74, 4/75, 15/74, 6/76, 26/77, 9/78, i 4 — DELEGATSKI VESTN/K 8'79, 14/81 in 8/82) se stopnja ,,25 Vo" nadomesti s stopnjo ,,20 Vo", stopnja ,,40 % " pa-s stopnjo ,,30 Vo". hkrati pa je ta olajšava izvzeta iz omejitve, da lahko skupne olajšave dosegajo do 80 Vo odmerjenega davka. Pri davku po odbitku, iz gospodarskih dejavnosti se predlaga davčna oprostitev dohodkov, ki jih dosegajo 100 % invalidi-paraplegiki (4. člen odloka). 2. DAVEK OD DOHODKA IZ KMETIJSKE DEJAVNOSTI Predlagana sprememba pri tej vrsti davka pomeni glede na sedanjo ureditev znižanje davčnih obveznosti (5, čl. osnutka odloka) zavezancem davka iz kmetijske dejavnosti, ki niso zdravstveno zavarovani kot kmetje (t. j. kompenzacijski davek) in sicer bi se stopnja 25 % nadomestila s stopnjo 15 Vo — stopnja 40 % s stopnjo 25 %. Znižanje davka za zavezance, ki niso zdravstveno zavarovani kot kmetje je predlagano iz razloga, ker predpisi, ki se pripravljajo na podlagi novega zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, predvidevajo za te zavezance obveznost plačevanja prispevka za uresničevanje pravic iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja v višini 20 %. Tako se glede na predvideno novo obveznost plačevanja prispevka davčne stopnje znižujejo, ker se ocenjuje, da prekomerno zvišanje skupnih obveznosti te kategorije zavezancev ne bi bilo primerno. Osnutek dogovora o usklajevanju davčne politike v 3. odstavku 6. člena predvideva tudi olajšavo za vlaganje sredstev v preusmeritev gospodarstva in določa, da so te olajšave višje za zavezance, ki so vključeni v družbeno organizirano proizvodnjo ter sprejemajo in izpolnjujejo obveznosti setvenih planov občin. Ker bomo na nivoju pomurske regije predlagali pripombo na besedilo 3. odst. 6. člena dogovora, te olajšave zaenkrat nismo vključili v osnutek odloka. ODLOK 0 SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ODLOKA 0 POSEBNEM OBČINSKEM DAVKU OD PROMETA PROIZVODOV IN PLAČIL ZA STORITVE OBČINE MURSKA SOBOTA l.člen V tarifi posebnega občinskega prometnega davka, ki je sestavni del odloka o posebnem občinskem davku od prometa proizvodov in plačil za storitve občine Murska Sobota’ (Ur. objava št. 10/77, 25/77, 15/81, 8/82 in 5/83) se spremeni tarifna številka 1 tako, da se glasi: ,,Od prodaje rabljenih osebnih in tovornih avtomobilov ter motornih koles z delovno prostornino motorja nad 125 ccm se plačuje davek po stopnji 15 '%, če je vozilo prodano pred potekom 1 leta od nabave in po stopnji 10 %, če je vozilo prodano po poteku 1 do 2 let nabave”. 2. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objayi v Uradnih objavah Pomurskih občin, uporablja pa se od 1. januarja 1984 dalje. Obrazložitev: Zakonska osnova .za sprejem odloka je 1. člen zakona o obdavčevanju proizvodov in storitev v prometu (Ur. list SFRJ, št. 43/83) Predlagana sprememba temelji na osnutku dogovora o usklajevanju davčne politike v letu 1984. PO sedaj veljavni določbi občinskega odloka se plačuje davek od prodaje motornih vozil po stopnji 4 Vo od prometne vrednosti vozila, če se prodaja opravi v roku 2 let od nakupa. Po predlagani rešitvi pa bi se preprodaja motornih vozil obdavčila po stopnji 15 Vo od vrednosti, v kolikor bi se prodaja opravila v 1 letu od nakupa oz. po stopnji 10 Vo v kolikor bi se prodaja opravila po poteku 1—2 let od nakupa. Predlagano spremembo bi ostreje posegli na špekulativno preprodajo motornih vozil. STRAN 17 VESTNIK, 10. NOVEMBRA 1983