TY - NEWS TI - Opredelitev tujejezikovne sporazumevalne zmožnosti v Skupnem evropskem jezikovnem okviru ID - 46023522 IS - 2 VL - 62 = 128 PB - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije N2 - Prispevek se pretežno ukvarja s sporazumevalno zmožnostjo kot osnovnim ciljem poučevanja in učenja tujih jezikov. S pomočjo okvira za konceptualiziranje vsebine učnega načrta za tuji jezik so prikazane glavne razvojne stopnje, ki so pripeljale do današnjega razumevanja konstrukta sporazumevalne zmožnosti. Prispevek nadalje preide na obravnavo doslej najnatančnejšega opisa sporazumevalne zmožnosti, ki jo podaja "Skupni evropski jezikovni okvir: učenje, poučevanje, ocenjevanje" (SEJO ali Okvir). V nadaljevanju se prispevekukvarja s "poučevanjem" sporazumevalne zmožnosti in ugotavlja, da trenutno prevladujoči komunikacijski pristop k poučevanju tujih jezikov še nima sistematično izdelanih poti za dosego svojega cilja. Sporazumevalna zmožnost v tujem jeziku je namreč nekaj tako zapletenega, da je verjetno nikoli ne bo mogoče skrčiti na "lepo zapakiran učni načrt". Zaradi posebnega položaja angleščine kot lingue france in zaradi potrebe po uspešnejšem "poučevanju" sporazumevalne zmožnosti se pomen "dobre prakse" neprestano spreminja. Po celotnem angleško govorečem delu sveta se pojavljajo novi, hibridni modeli poučevanja angleščine, ki - v različnih preoblekah - združujejo značilnosti tako tujejezikovnih kot drugojezikovnih teorij in prakssamega poučevanja angleščine ter tako poučevanje angleščine kot drugega jezika postavljajo v okvir poučevanja angleščine kot tujega jezika. LA - slovenski JO - Sodobna pedagogika DA - 2011 A1 - Skela, Janez KW - jezikovni pouk KW - language teaching KW - metodika KW - foreign languages KW - communicative competence KW - tuji jeziki KW - sporazumevalna zmožnost KW - Common European Framework of Reference for Languages KW - CEFR KW - Skupni evropski jezikovni okvir KW - hybrid models of foreign langauge teaching KW - SEJO ER -