i m Vzgoja in pouk silno trpii ob vojnein asu na ljubrjanskih ljudskih šolah. V pr'¦&m vojnem letu splo'h ni bilo. pouka, seaj pa imaijo že tretje šokko leto vse tiri javne deške Ijudske šole na razpola,o sanro eno šoJsko poislopje, ono na Lei'ni, v vseh drugih poslopjih so namešče:e voijaške bolniščnioe. Po-uk se onnejuje j na glavne predimete, ker je imela vsaka ;la le 12, letcs 14 ur pouka na teden, in cčina učiteljskih* itnoči mofa pomčevat: a dveh šalah. Pogoisto1 so se oiglašar tarši, učitelji in šolske oblasti ter zahteali, da naj se izroiče šolska poslopja svo¦etnii naimenu. Toda zatnan. Po srečni 1) Praktični tozadevni korak je storil s teko'im Solskim letora kr. višji dekliSki llcej v Zaure iu, kjer so se u-tano\ili pedagoški letniki, ( očen i s 5. šol. leto.u) ter se kot lasu-n oddelek priklopili viSjim (5., 6., 7. in 8) šolskim letom višjega fcja- P. F. of&nzivii na italijanski fronti so se preselile nekatere boilniščnice iz Ljubljane i>n voijaška oblast je izpraznila že pred enim mesecem poslopje II. mestne šole na Cojzovii cesti. Vsakdo bi mislil, da ukrenejo merodajni krogi vse poitrebno, da se preseli šola čimprej v lastno po^slapje in se razširi poiuk in vsaj delama vrši nonmalno. Koimiiisija je res takaj po izprazniitvi pregiedaia poslopje in zaukazala potrebna popravila. A sedaj se za ta popravUa nlhče ne briga. Pač, dve šoiski soibi, kamor 50 preselili dnevmo zavetišče, so hitro posmažili, ker imajo interes nad tem, za diru4a popravila se ne zTnenijo. Ce so lahko poisnažiMr dve .sobi v dveh dneh, bi lahiko. priredili v enem mesecu tudi druge soibe za po-uk. Mesec dni je poslopje že prazno a zaprto in bo tako ostalo še dolgo, če se bo vsa oblast izroičala ljudem, ki gledajo sar.no na to, kakp bi u.streigli svoji politični stranki, ni j.i,m pa mar za napredek našega šolstva. Ker se pomk preuredi in razširi, ne bodo mogli poiučevati učitelji aa dveh šolah, zato bo treba več suplentskih učnih moči. Tudi te so že imenovane, iimajo dek.rete ter so hotele 3. t. m. .lastopiiti sivojo službo. Pa kaj še. Starejši učitelji, ki po.učuijejo na dveh šalah, poučujejo §e dalje, mlajše moči pa še potik:ajo po razredih, nekatere poučujejo pod 'adzorstvoim razrednega učitelja, drugi hospitirajo, tretji imajo praktične vaje in lastope in motijo poaik, da se še te tako Mčlo odmerjeme ure ne miorejo uspešno 3orabiti. Take so razimere na šolah, kj&r ^osipodari nadzoirnik, ki je vse prej nego šotaiik; Ali res ni močne roke, da bi nap.ravila red!