DELOVNI OSNUTEK URBANISTICNEGA NACRTA UUBUANE Sodelovalo je 605 občanov Zbrani so podatki o javni razpravi, v kateri so krajani na devetih srečanjih postavili 78 vprašar.j, predlogov in mnenj Za Bežigradom se je končala jav-na razprava o delovnem osnutku urbarrističnega načrta Ljubljana, ki so jo v devetih razgovorih pripravili za vseh 28 bežigrajskih krajevnih skupnosti Vido Vavken, ki dela v ZIL tozd Urbanizem LUZ, je zbral podatke o razpravah v krajevnih skupnostih in razvrstil pripombe krajanov Na razpravah je sodelovalo 605 Ijudi, ki so postavili 78 sklepov mi-sli, mnenj, trditev ali vprašanj, od tega je 58 pripomb takih, ki jih je treba proučiti na globalnem mest-nem nivoju. Daleč največ pripomb je s področja prometa (19) in sin-tezne družbeno-planerske proble-matike (18) slede problemi kmetij-stva, (zelenja, komunalne energeti-ke in zboljšanja človekovega oko-Ija, nato vprašanja in problemi cen-tralnih dejavnosti, stanovanj in in-dustrije Se najmanj zammanja je bilo za komunalno infrastrukturo, varstvo narave in kulturne dedišči-ne, Ijudsko obrambo, samozaščito in prenovo. »Žal v drugih občinah k sodelo-vanju niso povabili strokovnjakov z našega zavoda,« pravi Vido Vav-ken, ki je za Bežigradom sodeloval na vseh razpravah in pripravil tudi uvodna pojasnila. »Tako se bojim, da bomo le za Bežigradom dobili neposredni rezultat razpravi: pre-gled in razvrstitev vseh vprašanj, pripomb in mnenj. Veliko pripomb, morda tudi zara-di čustvene prizadetosti razprav-Ijalcev, je bilo s področja kmetijstva in doslednega varovanja našega okolja. Res jebilovelikorazpraveo tem, da kmetijske zemlje ne smemo kar tako zapravljati, res pa jetudi, da sedanji položaj, ko spoznavamo pomen kmetijstva, izkoristi praktič-no vsakdo, ki iz tega ali onega ra-zloga želi obvarovati svojo zemljo s trditvijo, da gre pač za kfnetijske površine. Podoben je problem eko-logije. razpravljalci so se izrekli za policentrični razvoj, torej širitev mesta, zlasti zato, da se ne bi hrup zaradi prometa. onesnaževanje zraka zaradi tovarn itd. koncentri-rali na majhnem mestnem ob-močju. Vse te razprave resda kažejo zav-zetost Ijudi za kmetijstvo in varstvo okolja. hkrati pa pokažejo tudi ra-zmeroma lokalističen parcialen in-teres in odnos do svojega okolja: naspustitenamiru, pojditeznovim kam drugam« Pripombe z zborov krajanov so prav gotovo zanimive. Izbrali smo nekaj takih, ki jih bo treba proučiti na mestni oziroma občinski ravni: - Je hitra železnica potrebna skozi mestno središče? Zakaj ne bi obšla mestnega dela Ljubljane, saj bo pnprava trase izredno zahtevna, nasilna in draga operacija? - Glavni problem Dola je kmetij-ska zemlja.ki je ne damo! Že pri razpravah o urbanističnem načrtu za Dol in Dolsko smopristali zgolj na atomsko centralo, ne pa tudi na tenmo centralo Zakaj spet silite s starimi predlogi. ki smo jih še od-klonili? - Zakaj se pri načrtovanju pro-metnih sistemov izogibamo komu-nikacij, ki gredo pod zemljo. Te-hnološko so že tako razvite, da niso več najdražje, so pa zelo sprejem-Ijive tudi s stališča ekologije? - Ali avtobusna postaja res sodi v središče mesta? - Kdaj bomo pričeli izkoriščati barje.kjer bi prav gotovo lahko gra-dili nizke zgradbe? - Potrebno je izkoristiti podstreš-ja. saj bi s tem prinesli v naselja tudi novo socialno in starostno strukturo! - Kakšna je usoda Linhartove ce-ste. bo res v vsem poteku štiripa-sovna? - Prav je, da brzdamo rast Ljub-Ijane. številka 400.000 prebivalcev v letu 2000 je realna. Ljubljana ima omejene prostorske možnosti in ne najboljše podnebje, zato podpira-mo policentričen razvoj. - Pri ureditvi območja med Par-movo ulico in železnico je treba ohraniti čimveč zelenih površin, ki jih v tem delu mesta primanjkuje. - So strokovno proučene posle-dice ojezeritve Save zaradi hidroe-nergetskih potreb glede na mož-nost povečanja megle? - Atomska centrala je preblizu mesta, treba bi btlo proučiti druge možne lokacije. - Sava je rezervat zelenja, to so naša zelena pljuča, zato bi bilo tre-ba urediti njene bregove! - Predlagamo. da bi za centralne dejavnosti poiskali druga zemljišča namesto predvidenih nad vasjo Je-ža, kjer je dobra kmetijska zemlja! - Cona BM 4 na koncu Titove ceste naj se kot parkovna in zaba-viščna površina ukine. mi je ne ma-ramo! Krajani so postavili še vrsto zani-mivih vprašanj, ki bodo ncjrvomno deležna strokovne obdelave. Nekaj zanimivejših problemov pa bomo predstavili tudi na straneh našega glasila S. D.