CELODNEVNA OSNOVNA ŠOLA JE TEMELJ PREOSNOVE VZGOJE IN IZOBRAŽEVANJA NA SAMOUPRAVNI OSNOVI Celodnevna osnovna šola Ne eksperiment temveč globalna usmeritev našega družt>enopolitičnega sistema Pred tremi leti je bila v naši republiki z namenom izpolnjeva-nja in uresničevanja stališč in sklepov sprejetih na VII. kongre-su ZKS in X. kongresu ZKJ orga-nizacijsko in programsko zasno-vana celodnevna osnovna šola (COŠ), ki pomeni organizacijsko in vsebinsko preoblikovanje vzgoje in izobraževanja. V naši občini so se že v letu 1974 vse šole vključile v priprave za uvedbo COŠ. Na osnovnih šolah v občini so bile ustanovljene poseb-ne komisije, ki so izdelale progra-me za prehod na celodnevno obli-ko dela. Programi so izhajali iz objektivnih možnosti vsake šole v začetku leta 1975. Izvršni svet na-še občinske skupščine je v začet-ku leta 1976 ob obravnavi infor-macije o pripravah osnovnih šol na COS zavzel stališče.da je edina realna možnost postopen prehod. To je potrdila tudi praksa, ki je pokazala, da je v začetku možno vključevati v celodnevno obliko dela predvsem nižjo stopnjo. V srednjeročnem družbenem planu občine Ljubljana Center za obdobje 1976-1980 je opredelje-no, da bo v letu 1980 v celodnevno osnovno šolo vključenih 10% otrok. V občini Center naslednje šolsko leto Kot smo že omenili so tudi vse osnovne šole v naši občini temelji-to analizirale lastne možnosti in objektivne pogoje za izvajanje ce-lodnevnega dela, ter pripravile in-terne programe z okvirni-mi terminskimi opredelitvami možnosti prehoda. V občini Ljubljana Center je v šolskem letu 1976/1977 prešla kot prva na COŠ, z dvema oddelkoma prvega razreda, OŠ Tone Tomšič, ki je imela v tistem trenutku od vseh šol v občini najboljše pogoje. Ostale šole so v svojih programih vezale pričetek prehoda na COŠ na predhodno ureditev nekaterih prostorskih pogojev (kuhinje, je-dilnice, dodatni učni prostori). V letu 1978 bodo zgrajeni objek-ti iz programa samoprispevka I,in sicer bodo tako povečane učno-vzgojne kapacitete z izgradnjo 20 učilnic in 3 telovadnic ter na neka-terih šolah tako dani prostorski pogoji za pričetek izvajanja preho-da na celodnevno osnovno šolo. V naslednjem šolskem letu bo mo-goče preiti na izvajanje celodnev-nega dela na osnovih šolah Prule, Tone Čufar in Prežihov Voranc. Oš Tone Tomšič pa bo povečala številooddelkovCOŠ na šest Osta-le osnovne šole v naši občini pa v tem srednjeročnem obdobju ne bodo prešle na COŠ, ker niso dani še vsi ustrezni pogoji. (prihodnjič: problematika COŠ) A. B..