IX. letnik. V Gorici, dne HI. oktobra 1901. 44. Številka. AovensKo ljudstvo na'fy ia verodomopsa Izhaja vsaki četrtek ob 11. uti dopoldne. Rokopisi sc iif vračajo. Nefraukovana pisma se ne sprejemajo. Cena listu znaša za celo leto 'I krone, Zii pol Ida 2 kroni. Za ni a 11 j premožne za celo leto 3 krone, za pol leta K l'S0 Za Nemčijo je cena listu 5 K, za druge dežele izven Avstrije (i K. Rokopise sprejema uredništvo v Gorici, dvorišče sv. Hilarija štev. 7. Izdajatelj in odgovorili vrednik: Ivan It a j t v Gorici. Naročiiinn in naznanila s p 1 e j c m a iipravnišlvo v (iin ii i. Sinu.liska ulica st. ‘I. Posamezne številki' so prodajajo v toba-karnali v Šolski tilici, Nunski ulici, na Josip Verdijevem tc-kališču nasproti me-stiienin vrtu iu na Koivnjskem bregu (Riva ('.orno) št. I I lio H vin. (Išiasi in poslanice se računijo po petit vislali, iu sicei: če sr liska 1‘iikiat II .in., 1lvak1.1t I.1 vin , trikiat 10 vin. Več-kiat |»i piii;o;ti'l. Tiska »Narodna liskama'1 (odgov. J. Marušič) v Gorici. Za slogo. 1. Koliko nekateri dandanes govore o miru in slogi! Gledajo neslogo v narodu, vidijo, kako zavoljo nesloge hira narodni živelj, peša narodova moč, gine narodov ugled. Bridko obsojajo, bodisi prepričani, bodisi hinavski, razpor in neprestano kličejo k slogi. Tudi na zadnjem shodu v Ročinju je kanalski župan očital „Slogi, da noče polom splošnega sporazumljenja dospeti do zaželjenega miru. Toda motijo se oni, ki nam očitajo, da nočemo sloge. Mi hočemo in srčno želimo slogo. A slogo na pravi podlagi, slogo v načelih. Ona gnila sloga nam nič'ne pomaga, kije nekaternikom posebno pri srcu, ta namreč, da bi vedno le molčali in povsodi to odobravali, kar vidimo in slišimo, bodisi dobro ali slabo. Tako je! Mi smo za slogo, mnogi, dobro ali hinavski misleči, iz nasprotnega tabora tudi kličejo po slogi. A kako naj se zložimo? Ako odkrito in resnično želimo slogo, moramo pred vsem spoznali vzroke nesloge. Ljuti boj se bije v naši deželi. — Mnogo črnila se porabi, neštevilno psovk izstrelja na razne naslove. — Mnogo je prepira za razne stvari, a redkokedaj se vprašajo, zakaj je prav za prav boj med nami. Nasprotniki kriče po shodih in pisarijo po listih: „Mi se borimo proti vla-doželjnosti in pohlepnosti duhovnikov. Mi nočemo, da bi duhovniki izsesavali ljudstvo. Mi nočemo klerikalnih poslancev itd.11 A tudi od naše strani se nasprot nikoin očita: „Njim gre le za osebne koristi, za gmotni dobiček. Iz koristolovja so vprizorili razkol med nekdaj tako zložnimi goriškimi Slovenci41. Povdarjali smo že, da narodno-naprednim voditeljem gre za osebne koristi, gre za lastno kožo. A to mora biti najmanje vzrok razpora: navadno se zaradi ene ali dveh LISTEK. Gostilna „Pri zlatem kozarcu". Tužno je gledal precej časa pred se mladi zdravnik doktor Zdravljic. Slednjič reče gostilničarju: „Je-li Vaša zadnja beseda, gospod Vinovič?'4 ..Zadnja'1, spregovori ogovorjeni, ki je bil lastnik znane gostilne „pri zlatem kozarcu*1 v slovenskem trgu Tihemdolu. „Vi ste mi sicer drag gost, gospod doktor’1, nadaljuje gostilničar, „a!i kaj več mi ne morete biti v sedanjih razmerah. Vaša zdravniška služba prinaša Vam premalo, jaz pa zopet svoji hčeri Ivanki ne morem dati zadostne dote, da bi vidva lehko brez posebnih skrbi živela. Da, lehko bi se vse zgodilo in Vam izdatno pomagal, ko bi bila moja krčma tako obiskovana, ko prejšna leta, dokler ni prišel v naš trg sedajni sodnik, doktor Zvitovič, ki vse boljše stanove odpravlja iz krčem vsta-novši čudno družbo „Nepivcev“ ali kakor pravi ,.Abstinentov11. Imam sicer še nekaj malega pud palcem ali treba si prihraniti za slučajno silo“. „Torej ne smem nikakor upali, da bi se kedaj spolnile moje želje in bi peljal Ivanko pred altarVu vpraša dr. Zdravljic. „Tega nikakor ne govorim, pospod doktor11, reče krčmar. »Glejte, da si pri- oseb ne brigajo ljudje dolgo časa. Kaj mora biti torej vzrok? Zakaj se neki gre v našem boju ? Odgovarjamo, da ne za malenkosti, ne za osebnosti, ampak tu gre ali za vero ali proti veri, ali pri-pozna človek v zasebnem in javnem življenju gospodarja nad seboj in se mu pokorno ukloni, ali pa ga ne pripozna. Vzrok našega boja ni nič druzega, kakor načelo. Geslo našega delovanja je: Vse za vero, dom, cesarja. Mi se borimo za vero našega naroda, da narodu ohranimo svetinjo sv. vere in ž njo materni jezik. Mi hočemo, da se vse človeško delovanje in vsa politika ravna po veri. Vera namreč zavzema celega človeka. Ker se pa človeško življenje dejstvuje kot zasebno in javno, se obvezavna moč vere razteza ne le na zasebno, ampak tudi na javno življenje človekovo. Po vsem, kar človek dela, bodisi zasebno, bodisi javno, stopa v neko razmerje z i Bogom. Ker pa to razmerje izraža in določuje v e r a, je potemtakem nemogoče, da bi bil človek v katerem koli delovanju : versko nevtralen. Nam je Kristus „pol, resnica in življenje". A narodno-napredna stranka trdi ravno nasprotno. ,,V verska in cerkvena vprašanja se ne vtikamo11. — Vero, ki mora biti temelj tudi javnemu delovanju, so oni izbacnili iz programa. Za vero in verska načelu v javnem življenju se oni ne brigajo. Njihova stranka je osnovana b rez o z i r a 11 a v e r o. A ne samo da se v verska vprašanja ne vtikajo, marveč podkopavajo stebre našega naroda: vernost in nravnost. Kaj vse že so pisali v „Soči-‘ iu ,,1’rimorcu11 o verskih stvareh: 11. pr. o spovedi, o sv. Alfonzu' Ligvoriju, o katoliški cerkvi, papežu, škofih, duhovnikih. Oni se v listih in po shodih trudijo, da zatro vero v srcih našega ljudstva, da mu vzamejo edini zaklad, ki ga osrečuje v tem in posmrtnem življenju. Da, naš boj je boj za vero in nevero. Hoj na Slovenskem, torej ludi na Goriškem, je odlomek onega vseobčega boja proti veri in cerkvi, ki se bojuje po celi Ev ropi, in katerega vodi skrivna roka židov in framasonov. Naš boj je v bistvu načelen. Gre se za načelu. To nam potrjuje ludi „Slov. Narod*', ki je že I. 1897 pisal: ,,Ločijo nas načela, v katerih se ne bomo mogli zložiti povsem nikdar in nikoli11. Tako je drago slovensko ljudstvo! Tudi med nami je ustula stranka, ki hoče podkopavati in že podkopuje stebre našega naroda: vernost in n r a v n o s t. Moramo se boriti proti njej, ker ji; pogubna. Ne samo, da ona stranka ničesar ne stori v prid narodu, še škoduje mu. (Užitnina! op. stav.) — Zato je dolžnost slednjega krščanskega moža, da ob sedanjih deželnozborskih volitvah gre na volišče ter odda glas za veri in narodu vdajio stranko. — Znamo le eno pot, le eno; resnico in eno življenje, ki je Kristus Gospod. Kdor ni ž njim, je proti njemu! Volitve so važne. Po pastirskem listu ljubljanskega škofa. Približujejo se volitve za dežeini zbor. Vsi želimo, da pridejo v deželni zbor pravi možje, ki bodo znali in hoteli ukrenili vse ono, kar je res vsi deželi v pravo korist. Zato treba mnogo znanja in skušnje, posebno pa žive vere in st r a h u H o ž j e g a. Kjer ni j strahu Božjega, tam se marsikaj narobe stori, sklepa sc bolj po strasteh, kakor pa po zapovedih najvišjega Boga, sklepa se bolj v prid poedini stranki, kakor pa v prid vsega ljudstva. Kjer je pa živa vera in strah Božji, tam se sklepa v za-vnsti velike odgovornosti pred sumim Bogom, od katerega prihaja vsaka oblast in obvezna moč vsake postave, edino dobite zaupanje mnogih bolnikov in ko boste dobro izhajali, je Vam gotova roka moje hčerke. I11, ako se zopet povzdigne moja krčmarska obrt, da Vas bom lehko podpiral v slučaji potrebe, Vam tudi zagotovim svojo hčer, če bi tudi Vaš položaj še ne bil prav vgoden11. ,,Varu ne morem ugovarjati11, pristavi zdravnik, „torej treba čakali in upati11. „Tako j«;11, pravi Vinovič. ,,Podpirajva se vzajemno! Vi meni priskrbite mnogo gostov, a jaz Vam mnogo bolnikov41. ,,Velja11! Tako reče dr. Zdravljič in se poslovi od gospodarja gostilne pri zlatem kozarcu". Tihidol je prijazen slovenski trg s kakimi trilisoč prebivalci. Ljudje so prav dobri, kol po navadi dobro slovensko ljudstvo. Prebivalci našega trga so pa tudi vesele narave in so se do pred malim časom radi zabavali v prijazni družbi, dokler ni prišel v trg dr. Zvitovič za sodnika. Novi sodnik je tržane popolnoma prenovil. Vse gostilne so bile skoraj prazne. Vsaj možje iz boljših stanov niso zahajali v krčme. Vsi so pa menili, daje sodnik v resnici i/. zdravstvenih azrokov tak „nepivecl, kar |>a ni bilo res. On je bil lak radi svoje „milostne*1 soproge. Ko je bil dr. Zvitovič vseučiliščnik ni bil > bolj vnetega pivca, kot je bil 011. Hudobni jeziki trde celo, da ni samo 011 vino zmagoval, ampak večkrat tudi vino njega. Prišel pa je čas, ko je naš znanec iskal si boljše polovice. Dobil je kmalu tako bitje in se zaročil. Bila je precej čedne zunajnosti. in pa — kar je bilo njemu najugodnejše — bila je bogata. Smola pa ni vedno le na drevju, scedi se večkrat tudi na posamezne ljudi, sce-dila se je tudi na absolviranega in izprašanega jurista dr. Zvitoviča. Nekega dne je preveč opazoval vinsko posodo, da mu je vinski duh zlezel v lase, in je bil ves omamljen. — In v takem stanu obiskal je svojo nevesto. Kakor pa sploh ženske, ki so bolj navajene na duh „ko-feta41, kakor vina, zblazne, če vidijo od vina omamljenega moža ali ženinu, taka je bila tudi nevesla Julija. Malo, da ni v omotico padla. Komaj so jo vlolažili. Še le, ko ji je dal ženin častno besedo, da več ne bo pil vpijanljivih pijač, še le potem se je v toliko pomirila, da ni zaroke pretrgala. Ubogi ženin! Dokler je bil samo zaročen je že še šlo. Skrivoma je večkrat spraznil kak kozarec, samo toliko je pazil, da se ni vpijanil. Ali, ali po lepem zaročnem stanu, prišli so dnevi lam bo pa ludi blagoslov Božji, saj „ako Gospod ne zida hiše, st; zastonj trudijo, kateri zidajo". \e volite naprednjakov. Po pastirskem listu ljubljanskega škofa. Nikakor ne volite mož, ki se zbirajo pod zastavo ,.narodno - napredne stranke"; saj ravno ti možje širijo načela iu nauke nasprotne naukom Kristusovim in povdarjajo pogubni od cerkve v vseh točkah obsojeni liberalizem. Pomnile dobro, da je liberalizem kar naravnost greh. Drugo je, če človek kristjan, v hudi skušnjavi, v silni st rasli gre'i, morda grozno greši, a se vendar drži pravih naukov; drugo pa je zopet krive nauke kar naravnost zagovarjali, hraniti, širili in po teh krivih naukih ne samo živeli, ampak tudi hoteti kot zastopnik v deželnem zboru postopati. Ali smete torej take može voliti? Ali smele lako grešiti. Ali pojdemo volit? Ljubljanski škof pravi v pastirskem listu: Volit pojdite vsi do z u d n j e g a moža, to je vaša dolžnost pred Bogom, da zabranile izvolitev liberalnih kandidatov. Naj vas nobeno delo ne zadržuje, saj je istega dne volitev najbolj važno delo ! Kmetje, pozor! Povedali smo že, kako velikansko škodo je povzročila narodno-napredna stranka celi deželi, v prvi vrsti kmetom, v zadevi pobiranja užilnine. Toda zdaj preti druga nesreča, ki bo prav tako hudo zadela deželo, kakor prva. Naroilno-nupredna stranka se proti vi tudi pobiranju naklad na pivo v deželni upravi. Če vlada podržavi zdaj te naklade, bo zopet dežela oškodovana za ogromno svoto! Kmetje, zganile se, ker gre za vašo kožo! Ako izvolite liberalne poslance, vas bodo tlačili z novimi zemljiškimi davki in dokladami. To je neizogibno, strašnih egiptovskih čudežev, dnevi zakonskega življenja. Kavo, limonado je novi soprog še dobil, druge pijače ni bilo. Prosil je, tarnal, grozil, vse ni nič pomagalo, vezala ga je strašim „časlna iiesedu'1, da ne bo več pil vpijanljivih pijač. Moral se je vdati, če ludi s težkim srcem. Dr. Zvitovič je bil pa zelo sebičen. Mislil si je, kar jaz ne smem, tudi drugi ne sinejo. Zato je začel ljudi odvručevati od gostiln, vstanovil je posebno družbo „nepivcev“, v kateri je dvukrat na teden predaval o škodljivosti alkohola iu navduševal društvenike k vztrajnosti. — Kar je on govoril možem, ponavljala jo njegova soproga ženam. V kratkem je bil v trgu prevrat. — Krčme so bile vedno bolj prazne, ljudje vedno trezni. Take so bile razmere v Tihemdolu začetkom naše povesti. Vsem krčmarjem je bilo hudo, posebno pa Vinoviču pri „zlulem kozarcu'4, kjer se je prej vsaki večer shajala domača inteligenca, pa ludi drugi gosti, ker je bila izvrstna postrežba iu dobra kapljica. Vinovičeva krčma se je imenovala po velikem, vsaj dva litra držečem kozarcu, ki je bogato pozlačen na vzvišenem mestu lepo pozdravljal došle goste. (Dalje pride.J kajti liberalci so zaprli vso druge viro, s katerimi hi si dežela še lahko pomagala. K m c t j e, 11 a nogo! Shod „Sloge“ v Gorici. Politično društvo „Sloga" je povabilo za v četrtek dno 24. t. m. postavno može in iz volilee celega goriškega polit, okraja k zaupnemu shodu, ki so jo vršil oh 10. uri predpoludne v dvorani goričke Čitalnice. Prišlo jih je iz vseh krajev omenjen ega polit, okraja nad 120, med njimi mnogo duhovnikov, županov, podžupanov in drugih veljavnih mož. Predsednik polit, društva „Sloga“ dr. Gregorčič je zhrane pozdravil, se jim zahvalil, da so se v tako obilem številu odzvali „Slogi-nemu“ povabilu, ter jim povedal, da je namen tega shoda razgovor o prih. dež. zborskih volitvah. Pozval je zbrane, naj si izberejo predsednika današnjemu zborovanju. Izbran je bil soglasno g. Klančič, župan v Podgori in bivši deželni poslanec. Govorili so državni poslanec d r. Gregorčič, g. E. Klavžar, č. g. Ivan Rojec, kurat v Biljah in g. dr. Ferdinand Hojic. Sprejela se je sledeča resolucija: „Zaupni in volivni shod v Gorici z dne 24. oktobra 1901 izjavlja, da pri bodočih deželnozborskih volitvah je podpirati le take kandidate, ki priznavajo in sprejmejo načela in program društva ,, Sloga". Shod „Sloge“ na Št. Viški Gori. Shod, ki je sklicala „Sloga“ pret. nedeljo v prijaznih prostorih gostilne gosp. podžupana, dobroglasnega slovenskega skladatelja Ivana Laharnarja, bil je ena najlepših manifestacij pravega ljudskega mišljenja. 297 mož s Šentviške gore, Prapetnega, Tribuše, Stopnika, Pečin se je po končani popoldanski službi božji vtaborilo v omenjenih prostorih napol-nivši jih do zadnjega prostorčka. Z živim zanimanjem so sledili besedam govornikov, sprejemši v svoja srca dobrohotne poduke, po kterih se jim bode ravnati pri prihodnjih deželnozborskih volitvah. Živahno pritrjevanje zborovalcev nam je porok, da je na Št. Viški gori resnica zmagala nad lažjo in da se sme društvo „Sloga“ zanašati na pridobljeno trdnjavo. — Po končanem zborovanju nas je domači pevski zbor pod spretnim ‘vodstvom g. Laharnerja še dolgo razveseljeval s krasnim petjem, s kakoršnim bi se lahko ponašalo najnapredniše pevsko društvo. To se pravi narod no -n a-p r e d n o! Sijajen shod v Sedlu. .Kaj nam po morejo?" Nar. pesem. „Slov. kat. pol. in gosp. društvo za kobariški okraj’1 je v nedeljo zopet priredilo shod, in sicer v Sedlu. Bilo je lepo, bilo je sijajno! Ob 3. urah po blagoslovu se je zbralo k shodu kakih 100 mož na „Ve-liki njivi. Sveto Vodilo z raznimi molitvami iu pobožnostmi za šolsko sestre III. roda sv. Frančiška. Velja v platno ve/.ano 2 K NO It. v usnje /. zlato obrezo 3 K 50 li. l'o pošti 20 li več. — Sveto vodilo je posebno primeren molitvenik za dekleta in žene treljerednioe. Spisan je kakor nalašč za nje ter obsega različne pobožnosti, katere opvavljajo treljerednice med letom. d. Molitvenik za gojenke zavoda šolskih sestor iz III. roda sv. Frančiška v Mariboru. Stane v platno vezan z rodečo obrezo 1 K 10 h, v usnje vezan z zlato obrezo 2 K. l’o pošti 20 h več. — To jo najnovejši molitvenik ter obsega razven navadnih molitev različne pobožnosti: v čast presvetega srca Jezusovega in Srca Marijinega, v čast Možje previdnosti, brez-niadcža Spočetja Device Marije, sv. Jožefa, sv. Aniona, sv. Alojzija, sv. Kilomene itd. Spisan je v prvi vrsti le za domače gojenke, vendar pa je tako urejen, da služi izborno posebno onim dekletom, ki stopijo iz šole, pa vsem ledičnim tretjerednicam. Urejen je po novem katekizmu ter se dobiva v slovenskem in nemškem jeziku. Zavod šolskih sester v Mariboru. Naročila sprejema tudi tiskarna Cirila v Mariboru. Tvrdka Konj edic& Zajec v Gorici pred'nadškofijo št. 5 priporoča svojo bogato zalogo: najboljšega štajerskega železa, železne, pocinkano, pocinjene in cinkaste ploščevine. Okove za pohištvo, stavbe, vodne žage, vse potrebščine za obrtnike, kmetijstvo, sadjarstvo, vinogradnike za jesensko in zimsko dobo. Nagrobne križe, peči, štedilna ognjišča, eevi, predpečuike. Stavbeniki pozor! Vedno sveži Portland in Roman cement. Edina zaloga železnih nosi-teljev (traverz), cevi za stranišča z vsemi pripravami. Lastnikom konj! Podpisani naznanjam, da sem si nabavil najnovejše vrste stroj z zračnim pritiskom za striženje konj. S tem strojem se ostriže konja v najkrajšem času lično in snažno. V slučaju potrebe zadostuje poziv po dopisnici. Konja ostrižem na lastnikovem domu po jako /merili ceni. Za blagohotna naročila se toplo priporočam Franc Čoš, Rubije pri Gorici. J Zahvala. Podpisani se v svojem kakor tudi v imenu žalujočih so-i rodnikov pokojnega preč. gospoda dekana najsrčnejše zahvaljuje vsem, ki so kakorkoli pripomogli, da se je pogreb dragega pokojnika tako lepo vršil, kakor tudi onim, ki so na eden ali drugi način izrazili svoje sožalje. Pred vsem pa najsrčnejša zahvala preč. g. monsignoru dr. .Jos. Gabrievčiču, ki je vodil pogreb ler opravil sv. opravilo, in vsej preč. duhovščini, ki se je v tako ogromnem številu udeležila pogreba, dalje sl. zastopstvu c. kr. okraj. šol. svčta, sl. županstvu in starašinstvu v Št. Petru in preblagorodnej rodbini grofa Coronina za darovana venca, g. pevovodju in vrlim pevcem za ganljivo petje ter sploh vsem udeležnikom. V Št. Petru, dne 29. oktobra 1901. Primož Zakrajšek, kaplan. jftnton ]Fon. klobučar in gostilničar v Seineniški ulici, ima bogato zalogo raznovrstnih klobukov in toči v svoji krčmi pristna domača vina ler postreže Itnh /. jako okusnimi jedili. Postrežba in cene jako solidne. Važno za vsakega! Razprodaja! Po nečuveno nizki ceni se dobi za samo ^ 2 gl t)5 nč. krasna garnitura ^ obstoječa i/. ^ 14krasni!i drago- cenih predmetov in sicer: 1 ura od niklja Anker remont, (na željo tudi posrobr.) z lepo razrezljanim pokrovom, točno urejena s IJ-letniin jamstvom in škatljico 1 krasna goldin ali nikljasta oklopna verižica s privesom. Parižki sistem. 1 goldin igla za kravale z imilir. briljanti. 1 par gumbov za manšete, znamka „Ga-rantie“. 1 garnitura (5 komadov) gumbov za srajce in ovratnike. 1 par uhanov iz pristnega srebra, uradno puncir. 1 goldin prstan s krasnim kamenoin. 1 žepno ogledalo v etviju. Vseh 14 krasnih in vrednostnih predmetov z uro Anker-Hemont vred pošilja le za 2 gld. 95 n6. s povzetjem ali po naprej poslanem denarju tvrdka Briider Hurviz Krakovo - Stradom 17. - Krakovo. Ravno isto s pozlačeno goldin uro, ki zlate barve ne spreminja,stane 5gl. 50 kr. Neodgovarjajoče sprejemam v 8 dneh nazaj in povrnem denar, vsled česar nima kupec nika-kega rizika. Bogato ilustriran cenik raznovrstnih dragocenosti brezplačno in Iranko. KS? Teodor Slabanja, Ll srebrar, v Gorici, ulica Moreli 12, priporoča prečast. duhovščini za izdelovanje cerkvenih posod in orodja. Pripravo cerkvenega o-rodja olajšuje revnim cerkvam s tem, da daje tudi na obroke. Obroke si pa preč. p. n. gospod naročevalec sam lahko določi J Karol Draščik, pekovski mojster na Komu v Gorici odlikovan z častno diplomo najvišjega priznanja jubilejne razstave na Dunaju I. 1898. In v Gorici na razstavi I. 1900 s zlato svetinjo izvršuje naročila vsakovrstnega peciva, tudi najlinejega, za nove maše in godove, kolače za birmo in poroke ild. Vsa naročila izvršuje točno in natančno po želji gospodov naročnikov. — Priporoča se za nje svojim rojakom v mestu in na deželi najuljudneje. Podpisana naznanjata slavnemu občinstvu, da sta prevzela na svojo roko mlin v Prvačini, ter zagotovljata, da bosta vedno skrbela za točno in pošteno postrežbo. Imata tudi hleve za živino. Cenjenim družinam se zatorej prav toplo priporočata .Frančeškin & Cjan. * ** ^ ■ ■ 1 ■ i**, — -i, • Nra tlepaisb ielavnico je otvoril Aatoa Ulil v ulici Vetturini h. št. 4. Izdeluje žleb«! za slavim, cevi za vodo. vse kuhinjske priprave itd. — Prevzema v popravo vse kleparske izdelke. Postrežba točna. — Cene zmerne. Priporoča se toplo svojim rojakom v mestu in na dežali. »Krojaška zadruga44, vpisana zadruga z omejeno zavezo v Dorici, Gosposka ulica hiš. štev. 7. VELIKA ZALOGA vsakovrstnega manufakturnega blaga za ženske in moške obleke, za vsak stan in vsak letni čas v Halj večji izberi, kakor: sukno, platno, prte-nino, ChilTon, oksfort, srovico, vsakovrstne preproge, zavese, namizne prte; nadalje vsakovrstno perilo,srajce. Jager itd. itd. Vse po imj nižjih ceuali.