toki tovariš Glasilo UdruienJa Jugoslov. Učiteljstva — Poverjeništvo LJubljana. V«« spise, v oceno poslane knjige itd. je pošiljaU 1 samo na naslov: Uredništvo Učiteljskega Tovariša v Ljubljani, Frančiškanska ul. 6. Rokopisov ne vračamo. Vse pošiljatve je pošiljati franko. Učiteljski Tovariš izhaja vsak četrtek pop. Ako je ta dan praznik, izide list dan pozneje. Za neorganizirane 30-— Din, za naročnike v inozemstvu 40'— Din letno. Posamezna številka po 1'— Din. Za oznanila je plačati od enostolpne petit-vrste, če se tiska enkrat 75 para za nadaljnja uvrščenja primeren popust. Oznanila sprejema upravništvo lista. 1 Naročnino, reklamacije, t. j. vse administrativne stvari, je pošiljati samo na naslov: Upravništvo Učiteljskega Tovariša v Ljubljani, Frančiškanska ulica 6./I. Poštni čekovni urad št 11.197. Reklamacije so proste poštnine 1 Za reklamne notice, pojasnila, poslana, 1 razpise služb je plačati po 75 para za I vsako petit-vrsto. Priloge stanejo poleg poštnine še 25 Din. Telefon uredništva štev. 312. Članstvo ljubljanskega Poverjeništva 1 UJU ima s članarino tudi že plačano 1 naročnino, torej ni treba članstvu na- 1 ročnine posebe plačevati. Stališče k zadnjemu načrtu šolskega zakona, (Poročal na seji širšega sosveta pov. UJl) dne 19. jun. t. 1. tov. Pavel Flere.) Preden preidem k načrtu zakona o osnovnih šolah, o katerem mi je čast poročati. mi dovolite, da se na kratko dotaknem zgodovine naših zakonskih načrtov. Ta zgodovina nam kaže namreč različna načelna stališča, njihovo sprejetje in odklanjanje. Bilo ie še pred preobratom, ko smo čutili, da se moramo pripravljati na vseh toriščih na bodočnost. Svetovni pretres je bil oač tolik, da smo morali pričakovati reform, kajti človeštvo je bilo s svetovno vojno vrženo iz preteklosti tako zelo, da ie bilo nemogoče, da ostanejo predvojne razmere neizpremenjene bodisi v socialnem, bodisi v nacionalnem ali kateremkoli oziru. Vse izpremenjene razmere so silile na novo življenje, a tudi na novo pripravo na to življenje, pripravo, ki v prvi vrsti pripada vzgoji in šoli. Začeli smo razpravljati o »popo-topni vzgoji« in lotevali smo se za njo načrtov, ki naj nam jo realizirajo. Slovensko učiteljstvo se je zavedalo važne naloge, ki ga čakaj doma pri tem poslu, in v bivši naši Zavezi jugosl. učiteljstva smo v njenih listih pisali o načelih šolske reforme, razpravljali smo o teh na njenih zborovanjih. V Zavezi sami smo osnovali poseben odsek, da se specialno peča s tem vprašanjem in priredi zakonski načrt za naše šolstvo. Sad tega dela ie bil »Načrt preustrojitve šolstva iti nai-rodiie vzgoje« — brošurica, ki je izšla 1. 1909. Ta načrt omenjam posebe. V njem smo obrazložili temeljna načela, na katerih naj se zgradi naše šolstvo, pokazali smo tudi pot. po katerem naj dosega svoj smoter Pri temeljnih načelih smo izhajali s stališča, da bodi poslednji namen vse mladinske vzgoje izobražen plemenit značaj: naša temeljna zahteva je bila. da mora vse šolstvo, ki nai po svojem namenu predvsem služi vzgoji, imeti popolno skupnost, da ga veže popolna enotnost. Na principih moderne pedaif^ike, moderne sociologije in modernega ,