Šolsia radio —^r. III. teden. V torek 16. oktobra bo predaval g. Joža Vombergar »O mladinski igri.« Vsebina tega predavanja je:1 Mladinska igra je nastala iz notranje potrebe otroške duše, iz otroške ljubezni in težnje do i<*re sploh. Otrok v prvih letih se zadovolji z vsako igro, zadostuje mu najpreprostejša igrača. Čim starejši pa postaja, toliko izbirčnejši postaja tudi v igri in igračah. Otroci v šolskih letih radi začno oponašati, posnemati starejše ljudi; zato jih vesele igre, v katerih posnemajo prizore iz življenja starejših. Izprva so take igre preproste. pozneje se 10'tijo tudi iger, ki služijo že nekakim dramatičnim Drizorom. V šoli pa 6e naučijo iger, pri katerih je treba znati točno besedilo igre in zdaj smo pri mladinski igri, kateri je nameriijeno to predavanje. Ločimo dvoje vrste mladinskih. iger, take, pri katerih igrajo otroci iz svojega življenja (nastopajo kot osebe le otroci) in pa take, pri katerih nastopajo izvečine starejše osebe, ki jih predstavljajo na odru otroci. Glavni junak pa je vedno otrok. Ker je v otrokih močno razvito nagnjenje k posnemanju, so jim igre druge vrste mnogo ljubše. Da bo mladinska igra dosegla svoj u6peh, je treba izpolniti več pogojev. Prvič se je treba potrebnega besedila dobro naučiti; a samo naučiti se na pamet, še nikakor ne zadostuje; treba je pravilne izgovarjave, prednašanja. Pobreben je dalje pravi pogum in pravilno vživetje v igro. Koristi, ki jih nudi otroku itaka igra, so neprecenljive. Ne le, da si otrok s tem uri svoj spomin, da se uči kretati in nastopati pred občinstvom, kar mu more zelo koristiti v poznejšem življenju, temveč mu 'take igre neprimerno močno vzgajajo srce in mu bude zmisel za lepoto in umetnost tudi v poznejšem življenju. Poleg vzgoje duha je še važnejša vzgoja srca in tega bi nobena šola ne smela prezreti! — V petek 19. oktobra bo pokra.jinska oddaja iz Mokronoga: »Tam za goro, škrjančki pojo.« Izvaja mladina tamošnje narodne šole; vodi g. Pavle Herbst. Razpored; 1. Petje: Tam za goro. 2. Zemljepisni opis Mokronoga in okolice 'ter Mirenske doline. 3. Zgodovinski podatki. 4. Gospodarske prilike; prosveta, društveno življenje. 5. Sloveča božja pot »Žalostna gora«; petje romarskih pesmic. 6. Trgatev; petje napitnic in »Tam za goro«.