Predlog Delovni ljudje v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter v samoupravnih delovnih skupnostih in občani v krajevnih skupnostih, ki na območju občine Ljubljana Vič-Rudnik združujejo delo in sredstva, da bi prek občinske kulturne skupnosti uresničevali svoje osebne in skupne potrebe in interese na področju kulture, sklenejo SAMOUPRAVNI SPORAZUM O TEMELJIH RAZVOJNEGA NAČRTA KULTURNE SKUPNOSTI OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK ZA OBDOBJE 1976-1980 1. člen ' Podpisniki s tem samoupravnim sporazumom določajo poglavitne interese in cilje na področju kulture v obdobju 1976-1980 in z njim urejajo medsebojne odnose, pravice, obveznosti in odgovornosti za nji-hovo uresničevanje. 2. člen Podpisniki pri določanju temeljev razvojnega načrta občinske kul-turne skupnosti upoštevajo načela in smernice, dogovorjenev predhodni razpravi o izhodiščih načrta, v osnutku dogovora o družbenem planu Socialistične republike Slovenije za obdobje 1976-1980, v osnutku na-črta kulturnega razvoja v Socialistični republiki Sloveniji 1976-1980, v dogovoru o družbenem planu občineza obdobje 1976 — 1980 in v osnut-ku načrta kulturnega razvojav občini 1976-1980. 3. člen ¦ Podpisniki s tem sporazumom opredeljujejo uresničevanje ciljev in nalog, za katere je bila ustanovljena kultuma skupnost, in s tem pri-spevajo: - k oblikovanju vsestransko razvite socialistične kulture samouprav-Ijavske osebnosli: - k uveljavljanju kulture kot bistvene sestavine združenega dela in kot dejavnosti posebnega družbenega pomena; - k izenačevanju družbenoekonomskega položaja delavcev na po-dročju kulture z družbenoekonomskim položajem delavcev na drugih področjih združenega dela; - k skladnejšemu razvoju vseh družbenih dejavnosti, kar naj omogoči hitrejšo gospodarsko rast na osnovi večje produktivnosti dela. 4.člen Občinska kulturna skupnost bo usmerjala kulturni razvoj na temelju naslednjih izhodišč: - da so delovni Ijudje odločilni samoupravni dejavniki politike kul-turnega razvoja; - da pri oblikovanju kulturne politike enakopravno, aktivno sode-lujcjo delavci v kulturi in drugi delavci iz združenega dela; - da se pospešuje izvimakultuma ustvarjalnost; - da se spodbuja kulturna vzgoja, zlasti mladih; - da se uveljavljajo socialistična mcrila v kulturi in umetnosti na osnovj marksistične kritike; - da se zagotovi izobražcvanje potrebnih kadrov za kulturo, umet-niško in prosvetno delo, za strokovno in raziskovalno delo v kulturi ter za organizacijo kultumegaživljenja; - da se povečujejo in bolj izenačujejo možnosti za kulturno življenje in nadaljnji razvoj kulturne dejavnosti ter zagotovi pomoč manj razvitim območjem. 5. člen Za uresničevanje interesov in ciljev na področju kulture, določenih v tem sporazumu, občinska kullurna skupnost: - sama in prek posameznih temeljnih skupnosti oigMtiizira kulturno dejavnost; - skupaj z drugimi občinskimi kulturnimi skupno^ jubljani organizira uresničevanje nalog, ki so pomembne za celoi jUbijano, v ljubljanski kulturni skupnosti; - skupaj z drugimi kulturnimi skupnostmi organizir "esničevanje nalog, ki so medobčinskega pomena; - za skupne naloge, za dejavncM - ga poinen. pomoč manj razvitim združuje občinska kulturna ¦ osi po načc ^olidainosti in vzajemnosti sredstvav okviru Kulturne ^..pnosti Slovemje, - z drugimi interesnimi skupnostmi oiganizira uresničevanje mejnih nalog. 6.člen Temelji razvojnega načrta, določeni s tem samoupravnim sporazu-mom, so osnova za srednjeročni načrt razvoja kultumih dejavnosti v občinski kulturni skupnosti in zagotavljajo predvsem razvoj tistih kultur-nih dejavnosti in oblik posredovanja kulture, ki bodo čimbolj dostopne delovnim ljudem in občanom in ki najbolj prispevajo k Srjenju moralno etičnih vrednot in socialistične zavesti: - ustanavljanje, delovanje in razvoj kulturnoumetniških in prosvetnih organizacij, društev in skupin, in sicer ob zagotovljenem strokovnem vodstvu in vseh materialnih osnovah za delovanje; - razvoj kulturnih dejavnosti in vzdiževanje kultume akcije v krajev-nih skupnostih na načelu, da mora vsaka krajevna skupnost imeti svojo komisijo za kulturo s programom kultumih akcij, prilagojenim posebnim lastnostim krajevne skupnosti; - razvoj kulturnih dejavnosti v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela, tako da bo imela delovna organizacija z do 200 zaposle-nimi svojega referenta za kulturo, delovna organizacija z do 1.000 zapo-slenimi svoj odbor za kulturo in delovna organizacija nad z 1.000 za-poslenimi zasedeno delovno mesto profesionalnega delavca za področje kulturnega življenja delovnih ljudi; - razvoj kulturne vzgoje v šolstvu, zlasti kulturnega dela programa celodnevnega bivanjav osnovni šoli; - varstvo in vzdiževanje kulturnih in zgodovinskih spomenikov ter spominskih obeležij; - knjižnična dejavnost in Srjenje dobre knjige in revjj; - gledališka dejavnost; - glasbena dejavnost; - širjenje likovne kulture, galerijske in muzejske dejavnosti, skrb za ureditev okolja in prostora; - kultumi spored radia in televizije ter kulturni tisk; - filmska kultura, skrb zakakovostne sporede v kinematografih, fllm-ska gledališča, fllmska vzgoja; - obve<čanje in propaganda za področje kultumih dejavnosti z vsemi oblikami od objavljanja v množičnih občilih do enotnega obveščanja o kulturnih dogodkih z lepaki, zlagankami, obešankami ipd.; - in še katere nove naloge in razarjenja dejavnosti. Za navedene kulturne dejavnosti je potrebno po vrstnem redu pred-nostnih nalog zagotoviti v obdobju 1976-1980 naslednja sredstva: 1. zadejavnost kulturnoumetniških društev in skupin - 1,644.000 2. za dejavnost organizacije ZKPO - 3,301.000 3. za kultumo akcijo v krajevnih skupnostih - 875.000 4. zadejavnost matične občinske knjižnice - 4,277.000 5. drugo (operativna rezerva, skupna administracija SIS) - 688.000 6. za program ljubljanske kulturne skupnosti (z vštetimi sredstvi za investicijsko vzdiževanje kulturnih domov) - 155,026.000 7. zaprogram Kultume skupnosti Slovenije - 64,611.000 7. člen Občinska kulturna skupnost se sporazume s kulturnimi skupnostmi občin Ljubljana-Bežigrad, Ljubljana Moste-Polje, Ljubljana-Center, Ljub-ljana-Šiška, Domžale, Kamnik, Litija, Grosuplje, Ribnica, Kočevje, Vrhnika, Logatec, Cerknica, Idrija in z ljubljansko kulturno skupnostjo, da bodo skupaj zagotovile možnosti za uresničevanje nalog na po-dročju gradnje in delovanja osrednje regionalne splošnoizobraževalne knjižnice; s kulturnimi skupnostmi občin Ljubljana-Bežigrad, Ljubljana Moste-Polje, Ljubljana-Center, Ljubljana-Šiška, Cerknica, Črnomelj, Domžale, Grosuplje, Idrija, Jesenice, Kamnik, Kočevje, Kranj, Litija, Logatec, Metlika, Novo mesto, Radovljica, Ribnica, Škofja Loka, Trebnje, Tržič, Vrhnika in z ljubljansko kultumo skupnostjo, da bodo skupaj zagotovile možnosti za uresničevanje nalog na po-dročju arhivske dejavnosti; s kultumimi skupnostmi občin Ljubljana-Bežigrad, Ljubljana Moste-Polje, Ljubljana-Center, Ljubljana-Šiška, Cerknica, Grosuplje, Kočevje, Litija, Logatec, Ribnica, Škofja Loka, Vrhnika, Zagorje, Novo mesto, Brežice, Črnomelj, Krško, Metlika, Trebnje in z ljubljansko kulturno skupnostjo, da bodo skupaj zagotovile možnosti za uresničevanje nalog na po-dročju spomeniškovarstvene dejavnosti; s kulturnimi skupnostmi občin Ljubljana-Bežigrad, Ljubljana Moste-Polje, Ljubljana-Center, Ljubljana-Šiška, Vrhnika in z ljubljansko kul-turno skupnostjo, da bodo skupaj zagotovile možnosti za delovanje in razvoj dejavnosti Tehni3cega muzeja Slovenije. 8. člen V okviru Kulturne skupnosti Slovenije občinske kultume skupnosti oblikujejo enotno kulturno politiko in uresničujejo naslednje skupne naloge, dejavnostt širšega pomena in pomoč manj razvitim ter v ta namen združujejo sredstva po načelu vzajemnosti in solidarnosti; - spodbujajo založniško dejavnost, domačo izvirno književnost (zlasti za mladino), strokovni in znanstveni tisk (zlasti marksistični), revialni tisk (kulturni, dmžboslovni); - »skrbe za domačo filmsko proizvodnjo; - pospešujejo gledališko, glasbeno in likovno dejavnost; - skrbe za varstvo zgodovinske in kultume dediščine (premične in nepremične spomenike I. kategorije); - omogočajo večje kultume akcije in prireditve; - spodbujajo kultumo ustvarjalnost (nagrade, štipendije, odkupi); - omogočajo dejavnost lepubliških društev s področja kulture; - skrbijo za kulturne dejavnosti italijanske in madžarske narodnosti v socialistični republiki Sloveniji in izpolnjujejo obveznosti Socialistične republike Slovenije do kultumega razvoja teh narodnosti; - skrbijo za kulturne dejavnosti Slovencev zunaj Socialistične repub-like Slovenije in v skladu z mednarodnimi sporazumi pomagajo pri kul-turnem razvoju slovenske narodne skupnosti v zamejstvu ter delavcev na začasnem delu v tujini; - povezujejo slovensko kulturo s kulturami drugih narodov in narod-nosti Jugoslavije ter uveljavljajo slovensko kulturo v svetu; - pospešujejo raziskovalno in strokovno delo za potrebe kulture. Občinske kulturne skupnosti v okviru Kultume skupnosti Slovenije vzajemno organizirajo kulturno dejavnost aršega pomena, kijo opravlja-jo muzeji, galerije, gledališča in Slovenska filharmonija ter zagotavljajo pomoč manj razvitim območjem s tem, da prispevajo k vzdiževanju obveznih strokovnih služb s kulturnega področja in da spodbujajo nji-hovo kulturno dejavnost s pomočjo pri gostovanjih, razstavah in gradnji kulturnega prostora. Za naložbe v prostore in opremo bodo občinske kultume skupnosti v okviru Kulturne skupnosti Slovenge zbirale sredstva po stopnji 0,03 iz BOD. Ta sredstva se bodo po sklepu skupščine Kultuine skupnosti Slove-nije glede na skupno dogovorjeni prednostni red in v skladu z dogovorje-nimi merili dodeljevala posameznim kultumim skupnostim. 9. člen Za uresničevanje mejnih nalog na področju kulturne vzgoje in delo-vanja celodnevne šole sklepajo kulturna skupnost občine Ljubljana Vič-Rudnik in druge kulturne skupnosti ljubljanskih občin ter ljubljanska kulturna skupnost samoupravni sporazum z izobraževalnimi skupnostmi občin in mesta Ljubljane. lO.člen Za obnovo in posodobitev kulturnega prostora in opreme terzagrad-njo novih prostorov: 1. Kulturni center Ivana Cankarja (avditorij); 2. Osrednja regionalna splošnoizobraževalna knjižnica v Delavskem kulturnoizobraževalnem centru; 3. Adaptacija Mestnega doma za potrebe Lutkovnega gledališča in kulturnoumetniških društev in skupin; 4. Vrsta večjih obnov, posodobitev, adaptacij in sanacij za delovanje gledališč, galerij, muzejev, knjižnic ipd.; 5. Obnova Ljubljanskega gradu; 6. Za gradnjo kulturnih domov, adaptacije in sanacije obstoječih bo občinska kulturna skupnost združevala v naslednjih letih investicijska sredstva, in sicer: 1. v okviru Kulturne skupnosti Slovenije za Kulturni center Ivana Cankarja - 200,000.000 2. v okviru regije za osrednjo regionalno splošnoizobraževalno knjiž-nieo - 70,000.000 3. v okviru ljubljanske kulturne skupnosti za obnovo Mestnega doma - 15,000.000 4. v okviru ljubljanske kultume skupnosti za večje obnove, posodo-bitve, adaptacije in sanacije - 80,000.000 5. v okviru ljubljanske kultume skupnosti za obnovo Ljubljanskega gradu - 30,000.000 6. v okviru ljubljanske kulturne skupnosti za gradnjo kulturnih do-mov, adaptacije in sanacije obstoječih - 30,000.000 Za skupno dogovorjene gradnje po dogovorjenem prednostnem redu se sklepajo posebni samoupravni sporazumi zunaj rednfli prispevnih sto-penj. 11. člen Podpisniki se sporazumejo, da bodo oblikovali cene za kultume sto-ritve v skladu z načelom svobodne menjave dela, tako da bodo pri obli-kovanju cen storitev kulturne dejavnosti upoštevali in priznavali: - osebne dohodke v skladu s samoupravnimi sporazumi, tako da se bodo postopoma izenačevali s poprečnimi OD na PNK v Sloveniji; - materialne stroške v realni višini, v skladu z dogovorjenimi norma-tivi (z rastjo cen proizvodov in storitev); - amortizacijo v skladu z zakonskimi predpisi na ravni, ki omogoča normalno vzdrževanje kulturnih zmogljivosti. Skupščina občinske kulturne skupnosti bo vsako leto pred sprejetjem letnega programa in njegove finančne kvantifikacije obravnavala ele-mente za oblikovanje cen ter na tej osnovi določila cene za posamezne kulturne storitve po usklajevanju v okviru Kulturne skupnosti Slovenjje. 12. člen Po cenah iz leta 1975 in v skladu z dogovori v okviru Kulturne skup-nosti Slovenije bi znašala vrednost celotnega petletnega programa, vza-jemnostnih, solidarnostnih in skupnih nalog, vsebovanih v tem samo- upravnem sporazumu, 874,710.000, od tega za skupne naloge 481,491.055, za dejavnost aršega pomena 369,583.945, za solidainost (pomoč manj razvitim območjem) 23,635.000, kar predstavlja na pod-lagi planske ocenitve in dogovorjene rasti družbenega proizvoda v SRS poprečno letno prispevno stopnjo iz BOD družbenega in zasebnega sek-torja 0,39 odstotka. Letna rast sredstev za kulturo se bo povečevala skladno s stopnjo rasti družbenega proizvoda in se bo vsako leto valorizirala glede na rast cen in usklajevanje v okviru družbenega dogovora o ustvarjanju in razporeditvi dohodka. V skladu s tako dogovorjenim financiranjem in njegovim obsegom bo Kulturna skupnost občine Ljubljana Vič-Rudnik za dejavnost Kulturne skupnosti Slovenije prispevala sredstva v skupni viSni 64,611.000 di-narjev. 13. člen Občinska kulturna skupnost bo spremljala uresničevanje vsebinskih usmeritev nalog in ciljev srednjeročnega razvoja kulture. 14. člen Ta samoupravni sporazum se lahko na podlagi predloga skupščine občinske kulturne skupnosti spremeni ali dopolni ob sprejemanju letnih načrtov, če so za to podani utemeljeni razlogi in če tako sklenejo pod-pisniki. 15.člen Če podpisniki ugotovijo, da se sprejete planske usmeritve in cilji ne izvajajo oziroma ne dosegajo, sprejmejo ustrezne začasne ali trajne ukrepe ob sprejemanju letnih programov. 16. člen Poročilo oziroma oceno uresničevanja planskih usmeritev da podpis-nikom vsako leto tudi organ samoupravne kontrole kulturne skupnosti. 17. člen Ta sporazum postane veljaven, ko ga podpiše .,. upravičenih udeležen-cev in ko to ugotovi skupščina kulturne skupnosti. Podpisniki