NOVICE URADNE OBJAVE OBČIN ILIRSKA BISTRICA, IZOLA, KOPER PIRAN, POSTOJNA IN SEŽANA KOPER, 16. jutija 1976 Št 13 VSEBINA Občina Izoia - SKLEP o soglasju k ceniku za uporabo tržnice in ribarnice v Izoli Občina Koper - ODLOK o uskladitvi odloka o urbanističnem načrtu mesta Koper z odlokom o urbanističnem programu za območje občine Koper, Izola in Piran - SKLEP o javni razgrnitvi idejnega predloga zazidave kompleksov usmerjene gradnje Žustema III. Občina Postojna - ODLOK o komunalni ureditvi in zunanjem videzu mesta in naselij v občini Postojna Zveza sindikatov Slovenije — Kraško-obalni svet Koper — DOPOLNITEV uskladitve določil območnega družbenega dogovora s sindikalno listo za leto 1976 OBč!NA MOLA Na podlagi 5. in 6. člena odloka o ukrepih neposredne družbene kontrole cen za proizvode in storitve (Uradne objave, štev. 10/73) in 246. člena statuta občine Izola je skupščina občine Izola na skupni seji zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti z ločenim glasovanjem dne 6. julija 1976 sprejela SKLEP 0 SOGLASJU K CENIKU ZA UPORABO TRŽNICE IN RIBARNICE V IZOLI 1. Daje se soglasje k ceniku za uporabo tržnice in ribarnice v Izoli, ki ga je sprejel delavski svet Splošnega komunalnega podjetja Izola na seji dne 6. maja 1976. 2. Z uveljavitvijo tega sklepa preneha veljati soglasje k ceniku za uporabo tržnice in ribarnice v Izoli (Uradne objave, štev. 25/70). 3. Ta sklep začne veljati osmi dan po objavi v Uradnih objavah. Št.: 38-29/76 Izola, 6. julija 1976 Predsednik JOŽE BOLJE, L r. OBRHA KOPER Na podlagi 240. člena statuta občine Koper, je skupščina občine Koper na seji zbora združenega dela in na seji zbora krajevnih skupnosti dne 14. julija 1976 sprejela ODLOK o VSKLADITVI ODLOKA O URBANISTIČNEM NAČRTU MESTA KOPER Z ODLOKOM O URBANISTIČNEM PROGRAMU ZA OBMOČJE OBČIN KOPER, IZOLA IN PIRAN Na podlagi 11. in 13. člena zakona o urbanističnem planiranju (Uradni list SRS, št. 16/67) in na podlagi 270. člena statuta občine Koper je izvršni svet skupščine občine Koper z namenom, da se družbeno preverijo osnove za izdelavo zazidalnih načrtov na območju Žusteme III na seji dne 21. junija 1976 sprejel naslednji SKLEP 1. Javno se razgrne idejni predlog zazidave kompleksa usmerjene gradnje Žustema III v dveh variantah, ki ju je izdelal Investbiro Koper pod številko 74-127-maj 1976. 2. Javna razgrnitev traja do 30. 9. 1976. 3. Razgrnitev organizira in vodi Obalna samoupravna stanovanjska skupnost Izola, opravi pa jo organizacija, ki je predlog zazidave izdelala, in sicer: - v veži upravne zgradbe skupščine občine Koper, Verdijeva 10; ogled je možen vsa delavnik razen sobote od 6. do 14. ure - v prostorih Krajevne skupnosti Semedela, Tomšičeva 5; ogled je možen vsak delavnik razen sobote od 8. do 12. ure - v prostorih depandanse hotela Žustema - dvorana pri bazenu; ogled je možen vsak delavnik razen ponedeljka od 8. do 12. ure. 4. Na razgrnjeni predlog lahko dajo občani, organizacije in organi v razgmitveni dobi pripombe v knjige pripomb in predlogov na razgr-nitvenih mestih, oddelku za urbanizem, komunalne in gradbene zadeve skupščine občine Koper ali obalni samoupravni stanovanjski skupnosti Izola, Cankaijev drevored 16/b. Štev.: 350-1/72 Koper, 24. junija 1976 Predsednik DARJO VALENTIČ, 1. r. 1. člen Določbe 1., 4. in 9. točke 25. člena odloka o urbanističnem načrtu za mesto Koper (Uradne objave, št. 13/74), se črtajo in se uporabljajo ustrezne določbe odloka o urbanističnem programu za območje občin Koper, Izola, Piran (Uradne objave, št. 17/68). Ustrezno se uskladi grafična zasnova, ki je sestavni del tega odloka, ki jo je izdelal Invest biro Koper pod štev. 69-24, junij 1973. 2. člen Ta odlok stopi v veljavo osmi dan po objavi v Uradnih objavah. $t.: 350-1/73 Koper, 14. julija 1976 Predsednik MARIO ABRAM, 1. s. OBRHA POSTOJNA Na podlagi 3. in 8. člena zakona o prekrških (Uradni list SRS, št. 7-73) in 190. člena statuta občine Postojna je skupščina občine Postojna na seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora dne 24. maja 1976 sprejela ODLOK O KOMUNALNI UREDITVI IN O ZUNANJEM VIDEZU MESTA IN NASELIJ. . * , V OBČINI POSTOJNA 142 „URADNE OBJAVE" 16. julija 1976 —Št. 13 I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S tem odlokom se ureja: — zbiranje, odlaganje in odvoz smeti in odpadkov v mestu Postojna ter naseljih Pivka in Prestranek ter ravnanje s temi snovmi v drugih naseljih, — varovanje javnih nasadov, naprav in spomenikov, — varovanje zunanjega izgleda naselij, — izobešanje zastav, — lepljenje obvestil, — obratovalni čas prodajaln na drobno, gostinskih obratov in obrtnih delavnic in — pokopališki red in pogrebne svečanosti. H. ZBIRANJE, ODLAGANJE IN ODVOZ SMETI IN ODPADKOV 2. člen Smeti in odpadke je v mestu Postojna ter v naseljih Pivka, Prestranek, Planina in Hruševje obvezno odvažati iz stanovanjskih območij poslovnih, industrijskih in manipulacijskih prostorov, dvorišč, parkirišč, parkov ter drugih zemljišč in virov na za to posebej določena odlagališča (v nadaljnjem besedilu: smetišča) in na način, kot je določeno 5 tem odlokom. V drugih naseljih — vaseh se odlagajo smeti v posebna smetišča 3. člen Odstranjevanje smeti ter odpadkov se mora opravljati v skladu s higienskimi in sanitarnotehničnimi predpisi najmanj dvakrat tedensko. Pri novih zgradbah se morajo nabaviti take posode ob vselitvi, pri že vseljenih oz. uporabljenih pa v roku 30 dni od uveljavitve tega odloka, če jih še ni. 8. člen Posoda za smeti mora biti ob dnevih odvoza za vozilo na lahko dostopnem mestu, sicer pa na prostoru, kjer ne kazi zunanjega videza stavbe oziroma njene okolice. 9. člen Pooblaščena komunalna organizacija mora prazniti tipske posode za smeti tako, da jih ne poškoduje in ne onesnaži prostora v njeni okolici. Po praznenju jih mora vrniti na prejšnje mesto. Okolico tipske posode mora očistiti tisti, ki jo onesnaži, posodo pa mora Čistiti lastnik oz. uporabnik. Razkuževanje kontejnerjev opravlja pooblaščena organizacija iz 1. odstavka tega člena. Razpored odvažanja smeti in odpadkov mora pooblaščena organizacija javno objaviti. 10. člen Zdravstvene in veterinarske ustanove morajo odpadne snovi obvezno odlagati v sežganem stanju, le te pa sežigati tako, da ne onesnažujejo zraka in okolja. 11. člen Ob kioskih, slaščičarnah, stojnicah, trgovinah in drugih podobnih objektih morajo prodajalci namestiti koše za odpadke. Okolico teh db-jektov in košev morajo očistiti prodajalci. 12. člen Na javnih mestih mora pooblaščena organizacija namestiti koše za smeti in odpadke in so občani dolžni odmetavati smeti v te posode. 4. člen Naloge iz 1. odstavka 2. člena in 3. člena tega odloka opravlja pooblaščena komunalna organizacija. Za smeti in odpadke se po tem členu šteje: 1 Iz gospodinjstev in od snažen ja poslovnih in upravnih prostorov: — smeti, pepel in saje, — odpadne konzerve, papir, porcelan, keramika in stekleni predmeti, — staro železo, kovinski in plastični odpadki ter odpadki od tekstilnega blaga ipd., ki se nabirajo v stanovanjih in poslovnih prostorih; 2. iz drugih virov: — odpadni gradbeni material, — kamenje, pesek, blato, odpadlo listje, plevel, slama ipd., — kar ostane od čiščenja dvorišč, pločnikov in ulic, — odpadki premoga, drv ter drugi odpadki in smeti. 5. člen Ne štejejo se za smeti in odpadke strupene in druge okolju nevarne snovi (kemikalije, topila, snovi za zaščito rastlin, herbicidi, kisline, strupi, lugi ipd.) naftni derivati, usedline iz galvanik, čistilnih naprav in podobno. „ 6. člen I Lastniki, uporabniki oz. upravljavci prostorov iz 2. člena tega odloka so dolžni odlagati hišne smeti in manjše odpadke v tipske posode (smetnjake), večje smeti in odpadke ter industrijske odpadke pa v kovinske zaboje (kontejnerje). Organizacije, ki same odvažajo smeti, morajo to opraviti na higienski način na javna smetišča. Katera vrsta posode bo uporabljena v konkretnih primerih in koliko, določi pooblaščena komunalna organizacija v sporazumu s sanitarno in komunalno inšpekcijo. Pri tem se upošteva vrsto in količino odpadnih snovi, število uporabnikov in dostop za odvoz. 7. Kan Lastniki, uporabniki oz. upravljavec prostorov iz L odstavka 2. člena tega odloka mora na svoje stroške nabaviti potrebno število smetnjakov oz. kontejnerjev. 13. člen V predelih, kjer ni mogoč odvoz iz smetnjakov, se na določenem mestu postavi kontejner. 14. člen Snovi iz 5. člena tega odloka ni dovoljeno odlagati na javna smetišča ali izven njih, ampak opravi odvoz in deponiranje le-teh po posebnem naročilu pooblaščena komunalna organizacija v skladu s posebnimi predpisi in s soglasji pristojne inšpekcije na za to posebej določena mesta. 15. člen Pooblaščena komunalna organizacija mora za odvoz smeti in odpadkov uporabljati specialna vozila, ki so urejena tako, da je omogočeno higiensko nakladanje in odvažanje ter brezprašno praznjenje. 16. člen Fekalije se smejo odvažati iz mesta in naselij mestnega značaja le v posebnih zaprtih vozilih ali posodah, ki se praznijo na mestih in v krajih, ki jih določi za komunalne zadeve pristojni upravni organ s soglasjem pristojne sanitarne inšpekcije. Črpanje greznic in odpadnih snovi iz kanalov je dovoljeno le s pripravami, ki ustrezajo higiensko tehničnim zahtevam. Okolica črpališča mora biti po izpraznitvi očiščena in razkužena. 17. člen Smetišča določi občinski upravni organ, pristojen za urbanizem v soglasju s pristojnim organom za sanitarno, vodnogospodarsko in pozar-no-varstveno inšpekcijo in morajo biti vidno označena. Predlog, kje naj bo odlagališče, poda pooblaščena komunalna organizacija ali krajevna skupnost. 18. člen Smetišča upravlja in vzdržuje pooblaščena komunalna organizacija, vaško pa krajevna skupnost. K vzdrževanju spada zlasti: pravilna, redna in pravočasna izravnava zemljišč, zasipavanje smeti, razkuževanje in uničevanje mrčesa in glodalcev (dezinfekcija, dezcija in deratizacija) ter varstvo pred požarom. Po končanem odlaganju mora upravijalec smetišče humaniziratiio primemo hortikulturno urediti. 16. julija 1976 - Št. 13 „URADNE OBJAVE" Prepovedano je odlagati smeti na mestih, ki niso za to doiočena. Če iastnik, uporabnik ati upravtjatec zemtjišča odtaga smeti na nedo-votjenem kraju, lahko komunalna inšpekcija odredi njihovo odstranitev na stroške lastnika. 20. člen Cene za odvoz smeti, odpadkov in fekalij ter uporabo smetišča dotoči pooblaščena komunalna organizacija s soglasjem občinske skupščine. Kriteriji za določitev cene so: — iz gospodinjstev po kv. m koristne stanovanjske površine, — iz poslovnih prostorov po kv. m koristne površine teh prostorov, — po količini na smetišče odloženih smeti. Pristojbino za odvoz smeti in odpadkov plačujejo lastniki, uporabniki in upravljalci stanovanjskih oz. poslovnih prostorov. Obveznost plačila nastane z dnem, ko pooblaščena organizacija organizira odvoz za določeno območje. Pri določanju cene se upošteva tudi pogostnost odvoza, stroški posebnih odlagališč in stroški amortizacije in praznjenja kontejnerjev. 21. člen Lastnik, upravljalec oz. uporabnik je dolžan dati pooblaščeni komunalni organizaciji oz. krajevni skupnosti vse podatke, ki so potrebni za določitev pristojbine in ji sporočiti vse nastale spremembe. 22. člen Nadzorstvo nad izvajanjem določil od 2. do 21. člena tega odloka opravljata sanitarna in komunalna inšpekcija. Nadzorni organ z odločbo odredi, da je treba v določenem roku odpraviti nepravilnosti ali pomanjkljivosti, ki jo je ugotovil v zvezi z izvajanjem teh določil. III. VAROVANJE JAVNIH NASADOV, NAPRAV IN OBJEKTOV 23. člen Javni nasadi, parki, zelenice, objekti in naprave v njih so dobrine splošnega pomena in jih upravlja pooblaščena komunalna organizacija. 24. člen Prepovedana so dejanja, s katerimi se poškodujejo objekti iz 23. člena tega odloka, in sicer: — lomljenje drevja, grmovja, trganje cvetja in košnja trave v parkih, živih mejah, nasadih in na pokopališčih ter okrog spomenikov, — hoja ali vožnja izven za to določenih poti, — premikanje, poškodovanje ali mazanje klopi, miz, ograj in drugih naprav na takih mestih, — poškodovanje na drug način. 25. člen Nadzorstvo nad izvajanjem določi! 23. in 24. člena tega odloka izvaja komunalna inšpekcija. IV. VAROVANJE ZUNANJEGA IZGLEDA NASELIJ 26/člen Z namenom, da se zagotovi higieničnost in lepa podoba naselij in krajine v občini Postojna, so občani, delovne in druge organizacije dolžne: 1. odstraniti ali obnoviti zanemarjene ograje oz. jih redno vzdrževati, 2. vzdrževati v primernem stanju dvorišča, zgradbe in dovozne Poti k njim, 3. speljati odpadne vode v greznice oz. v javno kanalizacijo tako, da se ne zlivajo na javne ceste in ne onesnažujejo okolice, 4. premestiti gnojniČne jame in gnojišča z izpostavljenih krajev na laka mesta, da ne kvarijo zunanjega izgleda naselja, ne ogrožajo stano vanjskih stavb in okolice z legli mrčesa in z izlivi voda na javna pota m okolico; gnojišča morajo biti pokrita, grajena kot vodotesne betonske greznice, zunanji de! pa mora biti ograjen z betonskim zidom, 5. porušiti in odstraniti ruševine zgradb, barake, skladišča, hleve in druge objekte, ki občutno ovirajo promet ali kazijo podobo kraja, 6. popraviti ali obnoviti zanemarjena vhodna vrata hiš, okna, strešne žlebove, snegobrane in odtočne cevi, 7. popraviti in prebeliti zgradbe, na katerih odpada omet in so zanemarjene, 8. preložiti z vidnih javnih mest skladiščeno hlodovino, deske, gradbeni material in druge predmetne na drugo mesto, kjer ni prizadet zunanji izgled naselja in ni oviran promet, 9. obnoviti in vzdrževati izložbe, reklamne napise in oglasne deske pri poslovnih prostorih, 10. urediti dvorišča in vrtove, napajalna korita ob javnih cestah ter posekati drevje in grmovje, ki ovira promet vozi! in pešcev po javnih poteh, 11. prepovedano je graditi barake iz neobstojnega materiala in ki niso v skladu z obstoječo urbanistično dokumentacijo. 27. člen Stanovalci v stanovanjskih objektih družbene lastnine so dolžni, vzdrževati okolico objektov, to je zelenice, žive meje, okrasno grmičevje, drevje in cvetje, otroška igrišča in druge naprave ter skrbeti za snago okrog njih. Hišni sveti morajo v sporazumu s samoupravno stanovanjsko skupnostjo sprejeti ustrezne ukrepe za izvajanje določi! iz prejšnjega odstavka najpozneje do 31. 12. 1976. 28. člen Svetilke javne razsvetljave morajo biti prižgane vso noč in opremljene z dovolj močnimi žarnicami. Za vzdrževanje naprav javne razsvetljave je zadolžena pooblaščena organizacija združenega dela. 29. člen Nadzorstvo nad izvajanjem določi! od 26. do 28. člena tega odloka ooravlja komunalna inšpekcija. V. IZOBEŠANJE ZASTAV 30. člen Lastniki, uporabniki in upravljalci stavb so dolžni na dan državnih, republiških in občinskega praznika ter ob posebnih priložnostih na javni poziv izobesiti zastave družbenopolitičnih skupnosti, družbenopolitičnih organizacij in druge. Ob dnevih splošne žalosti ali na poseben poziv je treba izobesiti žalne ali druge zastave na pol droga. V ta namen mora vsaka zgradba, ki tega še nima, namestiti najpozneje do 31. 12. 1976 konzolo ali drugo ustrezno napravo za namestitev zastave. Zastave morajo imeti predpisane dimenzije ter morajo biti čiste in cele. Najmanjša velikost zastav, ki se izobešajo, sme znašati po širini 1 m in po dolžini 2 m. Zastave se morajo odstraniti v roku 24 ur potem, ko mine razlog, zaradi katerega so bile izobešene. i 31. člen Nadzorstvo nad izvajanjem določi! iz prejšnjega člena opravlja komunalna inšpekcija. VI. LEPLJENJE OBVESTIL 32. člen Lepake, javna in druga obvestila je dovoljeno lepiti v naseljih na javnih mestih le na oglasnih deskah in na drugih za to določenih krajih (na oglasnih mestih). Za oglasna mesta in za njihovo vzdrževanje skrbijo krajevne^kup^ nosti. Upravičenci iz prejšnjega odstavka morajo namestiti oglasna mesta v primerni velikosti in v zadostnem številu. 144 „URADNE OBJAVE" 16. julija 1976-št. 33. člen , Prepovedano je lepljenje lepakov in drugih obvesti! po zidovih, plo- tovih, drevesih in podobno. 34. č!en . Za !ep!jenje obvesti! na v 32. č!enu določenih mestih so pristojne krajevne skupnosti. Vsakdo, ki že!i dati obvesti!o, mora to sporočiti krajevni skupnosti; ' ta !ahko dovo!i, da obvesti!o na!epi sam sporočite!j, za uporabo naprav pa sme na!ožiti p!ači!o ustrezne pristojbine. Pristojbino za obveščanje do!oči krajevna skupnost z odobritvijo občinske skupščine. 35. č!en Uprav!ja!ec og!asnega mesta mora odstraniti neaktua!na obvesti!a najpozneje v roku 3 dni in og!asna mesta vzdrževati v takem stanju, da ne kvarijo izg!eda kraja. 36. č!en Do!oči!a 32., 34. in 35. č!ena tega od!oka ne ve!jajo za uradne raz-g!ase in druge objave državnih organov, za interne razg!ase de!ovnih in drugih organizacij ter hišnih svetov v njihovih pos!ovnih prostorih. 37. č!en Društva, združenja, k!ubi in druge organizirane ob!ike občanov smejo postaviti na javnih mestih svoja !astna og!asna mesta na način in v obtiki, kot to dovoti KS v soglasju s komuna!no inšpekcijo. 38. č!en / Nadzorstvo nad izvajanjem do!oči! od 32. do 37. člena tega odloka-opravlja komunalna inšpekcija. VII. OBRATOVALNI ČAS PRODAJALN NA DROBNO, GOSTINSKIH OBRATOV IN OBRTNIK DELAVNIC 39. člen Obratovalni čas prodajaln na drobno, gostinskih obratov in obrtnih delavnic, temeljnih organizacij združenega dela in zasebnih obrtnikov in gostišč je lahko različen v zimskem in letnem času. Za letni čas se šteje obdobje od 1. aprila do 30. septembra, za zimski! pa od 1. oktobra do 31. marca. 40. člen Obratovalnice iz 39. člena tega odloka same določijo obratovalni čas v smislu določi! tega odloka, morajo pa ga objaviti na vidnem mestu in priglasiti v roku osmih dni po določitvi za gospodarstvo pristojnem upravnem organu in pristojni inšpekciji. 4L člen Določen obratovalni čas se z dovoljenjem za gospodarstvo pristojnega občinskega upravnega organa v izjemnih primerih lahko spremeni ali pa se posamezni obrat začasno lahko zapre. O tem je vodja obratovalnice ali zasebni obrtnik dolžan obvestiti kupce oz. stranke na vidnem mestu. Začasno prekinitev obratovanja, ki ne traja več kot pet dni (preureditev poslovnega prostora, beljenje, čiščenje, inventura ipd.) se samo priglasi za gospodarstvo pristojnemu upravnemu organu in pristojni inšpekciji najmanj en dan poprej. 42. člen Prodajalne na drobno, ki imajo deljen delovni čas, morajo biti odprte vsak delovni dan razen sobote najmanj sedem ur, in sicer v zimski sezoni med 8. in 18. uro, v letni sezoni pa med 7. in 20. uro. Ob sobotah morajo biti te prodajalne odprte najmanj 5 ur. 43. člen * Za prodajalne, ki poslujejo z neprekinjenim delovnim časom, veljajo enaki pogoji kot za tiste z deljenim delovnim časom s tem, da morajo biti ob sobotah popoldne odprte vsaj do 14. ure, po tej uri pa morata biti v Postojni odprti vsaj dve prodajalni z živili do 19. ure in ena pekama, v Pivki in Prestranku pa po ena prodajalna z živili. 44. člen Ob nedeljah mora biti v Postojni neprekinjeno odprta ena delikatesna prodajalna, ki mora biti založena z nujnimi življenjskimi potrebščinami. X, 45. člen Bencinski servisi na avto cesti morajo poslovati neprekinjeno. Ostali servisi prerazporedijo delovni čas vse dneve med 5. in 23. uro v letni sezoni, med 5. in 21. uro v zimski sezoni tako, da je v tem času odprt vsaj en servis. 46. člen Lekarna mora biti odprta v zimskem času neprekinjeno od 8. do 17.30, v letnem času pa od 7. do 19. ure. Ob nedeljah dopoldne mora biti odprta od 8. do 12. ure. V času, ko je lekarna zaprta, mora imeti uvedeno neprekinjeno de- žurno službo. 47. člen Trgovski obrati, ki poslujejo samo v času letne ali zimske sezone, sami določijo svoj obratovalni čas v okviru tega odloka. Tako določen čas in vsako spremembo morajo sporočiti pristojni inšpekciji. 48. člen Ob državdih praznikih, ki se praznujejo dva dni, smejo biti prodajalne z živili zaprte največ dva dni. Če pade tretji dan na nedeljo, morajo biti prodajalne odprte vsaj štiri ure. 49. člen Vse prodajalne morajo na vidnem mestu objaviti svoj obratovalni čas. V času, ko so zaprte, morajo obvestiti kupce o tem, katera prodajalna z živili je odprta v tistem kraju in kdaj. 50. člen Gostinski obrati so lahko odprti v letni sezoni med 5. in 23. uro, v zimski sezoni pa med 7. in 22. uro. Najkrajši možni obratovalni čas je 8 ur dnevno ali 42 ur tedensko. Ob sobotah, nedeljah, ha dneve pred prazniki in ob praznikih so gostinski obrati lahko odprti do druge ure naslednjega dne. Ne glede na določilo prejšnjega odstavka tega člena so lahko gostinski obrati odprti vso noč v nočeh od 31. decembra na 1. januar, od 1. januarja na 2. januar, od 30. aprila na 1. maj, od 1. na 2. maj, od 3. na 4. julij, od 21. na 22. julij ter od 28. na 29. november in od 29. na 30. november ter v nočeh na pustno soboto. ^ 51. člen Od zaključka obratovalnega časa do 7.30 zjutraj ni dovoljeno točiti alkoholnih pijač v gostinskih obratih na območju občine Postojna. V gostinskih obratih, ki imajo neprekinjen delovni čas prek celega dne, se ne sme točiti alkoholnih pijač od 23. do 7.30, razen v dnevih, ki so določeni v zadnjem odstavku 50. člena tega odloka. Nadzor nad izvajanjem tega določila opravlja tržna inšpekcija. 52. člen Gostinski obrati, ki oddajajo opremljene sobe potnikom in turistom, lahko poslujejo v zvezi z oddajanjem sob časovno neomejeno. Poslovni čas bifejev v sestavi prodajaln določi delovna organizacija, pri čemer mora upoštevati omejitve glede na predpisani delovni čas za gostinske obrate. 53. člen Gostinski obrati, ki poslujejo samo v času letne ali zimske sezone, določijo svoj obratovalni čas v okviru določi! tega odloka. Tako do!o-čen čas in vsako spremembo morajo sporočiti pristojni inšpekciji pred pričetkom poslovanja. Če se opravlja gostinska dejavnost na prireditvah izven stalnega poslovnega prostora, se določi poslovni čas ob izdaji dovoljenja za tako j dejavnost. 54. člen Zasebni gostinski obrati so lahko en dan v tednu zaprti. Prav tako so ti obrati lahko zaprti največ 30 dni v letu zaradi letnega dopusta O tem, kateri dan v tednu je obrat zaprt in v primeru letnega dopusM-mora gostinec vidno obvestiti goste in pismeno sporočiti pristojni inšpekciji in za gospodarstvo pristojnemu upravnemu organu. 16. ju!ija 1976 - Št. 13 55. Men Obrtne delavnice morajo biti odprte najmanj 7 ur dnevno, razen so-bote, ko morajo biti odprte vsaj 5 ur. v času od 1. apriia do 30. septembra mora biti v Postojni ob sobotah popoidne, nedeijah in praznikih dežurna po ena avtomehanična in av-toeiektrična obrtna deiavnica ter zagotovi jena viečna siužba. Razpored dežurstva dotoči v sporazumu z obrtnimi deiavnicami strokovni odbor za obrt, gospodarske zbornice v Postojni. Vsaka od navedenih obratovalnic mora imeti na vidnem mestu obvestilo, katera delavnica je v določenem dnevu deiuma. Zasebne obrtniške delavnice so lahko zaprte zaradi letnih dopustov največ 30 dni. Pri tem se morajo ravnati tako, kot to predpisuje za zasebne gostince 2. odstavek 54. člena. Vse obrtne delavnice morajo svoj obratovalni čas in morebitno spremembo sporočiti pristojni inšpekciji in za gospodarstvo pristojnemu upravnemu organu. 56. člen Nadzor nad izvajanjem določil od 39. do 55. člena tega odloka opravlja tržna inšpekcija. 14. Pokopališče Landol: za naselje Landol, 15. Pokopališče Šmihel pod Nanosom: za naselje Šmihel pod Nanosom, 16. Pokopališče Pivka: za naselja Pivka, Petelinje in Gradec, 17. Pokopališče Trnje: za naselji Tmje in Klenik, 18. Pokopališče Palčje: za naselje Palčje, 19. Pokopališče Zagorje: za naselja Zagorje, Parje in Drskovče, 20. Pokopališče Tabor: za naselje Tabor, 21. Pokopališče Slavina: za naselja Slavina, Koče, Prestranek, Žeje in Slovenska vas. 22. Pokopališče Suhorje: za naselje Suhorje, 23. Pokopališče Dolnja Košana: za naselja Dolnja Košana, Gomja Košana, Kal, Neverke, Nova Sušica, Stara Sušica, Volče, Čepno in Buje, 24. Pokopališče Dolane: za naselja Dolane, Nadanje selo, Velika Pristava, Mala Pristava in Narin, 25. Pokopališče Jurišče: za naselje Jurišče. Vlil. POKOPALIŠKI RED 57. člen Pokopališča na območju občine Postojna so komunalne-sanitame naprave, namenjene za pokopavanje umrlih oseb ne glede na veroizpoved, narodnost in raso. 58. člen Z vaškimi pokopališči na območju občine Postojna upravljajo krajevne skupnosti, vsaka na svojem območju, če ni posamezno pokopališče preneseno v upravljanje pooblaščeni komunalni organizaciji po pogodbi, ki se sklene med krajevno skupnostjo in komunalno delovno organizacijo (v nadaljnjem besedilu: ^upravljavec pokopališča«). S pokopališčem v Postojni in Velikem Otoku upravlja pooblaščena komunalna organizacija. Za opravljanje pokopališke službe in pogrebne dejavnosti imenuje krajevna skupnost, kadar je ona upravljavec pokopališča, pokopališko upravo, sestavljeno iz 3 do 5 članov, ki ji predseduje član sveta krajevne skupnosti. Pravice in dolžnosti pokopališke uprave uredi upravljavec pokopališča s splošnim aktom. 59. člen Na pokopališču se pokopavajo: — vsi, ki umrejo v okolišu, za katerega je pokopališče namenjeno z izjemo oseb, ki so izrazile željo, da želijo biti pokopane na katerem drugem pokopališču ali če tako želijo svojci; — vsi, ki umrejo v sosednjih naseljih, če tako želijo svojci, ali če je tako žele! pokojnik; — vsi, ki umrejo izven pokopališkega okoliša, če izda spremnico za prevoz mrliča pristojna občinska inšpekcija. 60. člen Pokopališča v občini Postojna so za naslednja območja: 1 Pokopališče Postojna: za naselja Postojna, Stara vas, Ravber-komanda, Zalog in Zagon, 2. Pokopališče Veliki Otok: za naselje Veliki Otok, 3. Pokopališče Studeno: za naselji Studeno in Strmica, 4. Pokopališče Belsko: za naselja Belsko, Bukovje in Gorenje, 5. Pokopališče Predjama: za naselje Predjama, 6. Pokopališče Planina: za naselji Planina in Lipljc, 7. Pokopališče Mali Otok: za naselje Mali Otok, 8 Pokopališče Hrenovice: za naselja Hrenovice, Goriče, Hrušev je, Strane, Velika Brda, Studenec, Hrašče in Slavinje, 9. Pokopališče Veliko Ubeljsko: za naselja Veliko Ubeljsko, Mala Brda, Malo Ubeljsko in Brezje, M. Pokopališče Razdrto: za naselje Razdrto, H Pokopališče Sajevče: za naselji Sajevče in Rakulik, 12. Pokopališče Orehek: za naselje Orehek, 13. Pokopališče Matenja vas: za naselje Matenja vas, Ra *t"' Grobišče, Žeje in Prestranek, 61. člen Vsako pokopališče mora imeti eno ali več mrliških vež za polaganje umrlih na mrliški oder, prostor za obdukcijo, shrambo za orodje, urejeno smetišče, prostor za odlaganje spomenikov, ograjo in komunalno sanitarno ureditev. V primeru, da pokopališče nima primerne mrliške veže, se polaganje umrlih in obdukcije opravijo na sosednjem pokopališču ali v drugem primernem prostoru. 62. člen Vsak upravljavec pokopališča vodi za pokopališče načrt pokopališča z razdelitvijo na polja, vrste in grobove v merilu 1:100, evidenco grobov z izkazom pokopanih oseb, datumom pokopa in zaznambo groba. 63. člen Grobovi so: vrstni, ločeni za odrasle in otroke, enojni, družinski in žami grobovi, grobnice, grobišča in kostnice. Minimalne mere grobnega prostora so: dolžina 2,60 m, širina 1 m; za družinski grob širina 2 m; za umrle otroke do 10 let zadostuje polovična mera. Minimalna mera grobne jame je: dolžina 2,20 m, širina 0,80 m, globina 1,80 m; za otroke smejo biti jame odgovarjajoče skrajšane in zo-žane, vendar najmanj 1,20 m globoke. Če je več istočasnih pokopov v - isti grob, mora biti plast zemlje nad zadnje zakopanim najmanj 1,50 m. 64. člen Upravljavec pokopališča lahko na predlog pokopališčne uprave do-: loči na pokopališču poseben prostor za pokopavanje otrok v starosti do 10 let in za skupni pokop občanov v primeru večjih elementarnih ali drugih nesreč. 65.čten Pokop umrlih se opravi po vrstnem redu grobov, razen kadar gre za pokop v rodbinske grobove ali grobnice. Ponoven pokop v isti grob je dovoljen po 10 letih, če je pokop izvršen v navadnih krstah iz mehkega lesa, sicer je ponoven pokop dovoljen po 15 letih. Odpiranje grobov pred rokom iz prvega odstavka tega člena je dopustno le z dovoljenjem za zdravstvo pristojnega občinskega organa ali po odredbi sodišča. ^ 66. člen V grobnice se smejo pokopavati mrliči le v kovinskih krstah ali v krstah iz trdega lesa s kovinskim vložkom. V druge grobove je dovoljen j pokop v navadnih iz mehkega ali trdega lesa. 67. člen Nestrohnele kosti, ki se odkrijejo pri prekopavanju grobov, se zberejo v plastični vrečki in pokopljejo v kostnici na način, ki ga odredi upravljavec pokopališča ali se pokopljejo na dnu groba. ** 68. člen Prostor za grobnice, družinske grobove ali grobove, namenjene določenim osebam, oddaja upravljavec pokopališča v najem z najemno pogodbo, ki jo sklene z zainteresiranimi osebami. 146 „URADNE OBJAVE" 16. julija 1976-St. 13 Najemna pogodba mora zlasti vsebovati: a) čas uporabe grobnice oziroma groba, b) rok dograditve, c) določilo o odstranitvi gradnje, če ta ni zgrajena v skladu z načrtom pokopališča in gradbenim načrtom, č) višino najemnine. Pogodba se sklene le, če se zainteresirani obvežejo zgraditi grobnico oziroma urediti grob v roku enega leta ter ju vzdrževati. Posamezni grobovi se dajejo v najem (v uporabo) za 10 let, družinski grobovi in grobnice dokler obstaja pokopališče; najemnina se obnavlja vsakih 10 let. 69. člen Grobovi in grobnice borcev NOV in zavezniških armad, žrtev fašističnega nasilja do 15. maja 1945 in grobovi zgodovinskega pomena, so pod zaščito občine Postojna ter se zanje ne plačuje najemnina. Za grobove iz prejšnjega odstavka tega člena ne veljajo določbe 3. odstavka 71. člena tega odloka. Če take grobove svojci opustijo, jih vzdržuje upravljavec pokopališča. 70. člen Če se pravica do uporabe prostora za grobove in grobnice, določena s pogodbo po 68. členu tega odloka, ne podaljša ali, če lastnik kljub obvestilu upravljavca v 6. mesecih po preteku dogovorjene dobe spomenika ne odstrani, se smatra grob za zapuščen in se spomenik odstrani na stroške lastnika. Z zapuščenimi grobovi in s tistimi, za katere ni bila podaljšana najemnina, razpolaga upravljavec pokopališča. 71. člen Grobovi in grobnice morajo biti vedno v redu vzdrževani. Popolnoma očiščeni morajo biti vsaj enkrat letno, ostalo ureditev pa je opraviti po načrtu pokopališča. Grmičevje in drevje se sme zasaditi samo po načrtu pokopališča. Šteje se, da sta grob ali grobnica zapuščena, če tako propadata ali če sta toliko zanemarjena, da ogrožata varnost ljudi ali sosednih grobov ali če kvarite izgled in dostojanstvo pokopališča. 72. člen Lastnike spomenikov, grobnic ali zapuščenih grobov (70. člen in tretji odstavek 71 člena tega odloka) pozove upravljavec pokopališča z javnim razpisom, da z njimi razpolagajo. Če je razpis brezuspešen, proda upravljavec pokopališča v treh mesecih po razpisu predmete na javni dražbi. Predmete, namenjene prodaji na javni dražbi, oceni tričlanska komisija, ki jo imenuje upravljavec pokopališča. En član komisije mora biti gradbeni oziroma kamnoseški strokovnjak. Javna dražba se objavi na krajevno običajen način en mesec pred narokom. Izkupiček od predmetov, ki so bili prodani na javni dražbi, deponira upravljavec pokopališča na posebnem računu pri denarnem zavodu dr izteka zastaralne dobe. 73. člen Upravljavec pokopališča zlasti: — ugotavlja pravilnost mrliških dokumentov, — določa pristojbino za grobove, grobnice, pogrebne in druge po-kopališčne storitve v soglasju s skupščino občine, — nastavlja in razrešuje za red in oskrbovanje pokopališča zadolženo osebo ter določa njene dolžnosti (ali v rednem delovnem razmerju ali po pogodbi), — določa mesto, dan in uro pokopa, praviloma v sporazumu z naročnikom, — opravlja pokope, ekshuminacijo in prekope grobov, — oddaja prostore za grobove, sklepa najemne pogodbe za grobnice in grobove in vodi register sklenjenih pogodb, — daje soglasje k načrtom za ureditev grobov, postavitev nagrobnih spomenikov ter grobišč, — skrbi za izvajanje načrta pokopališča, — sk:$i za red in snago na pokopališču ter za vzdrževanje zelenic, ograj, objektov in naprav,, — vodi evidenco o grobovih in pokopanih osebah, — ureja in vzdržuje vojaška pokopališča (2. člen zakona o vojaških pokopališčih — Uradni list SRS, št. 26-73), — po naročilu opravlja storitve v zvezi z vzdrževanjem grobov, — sklepa pogodbe in pripravlja splošne akte, s katerimi se ureja opravljanje pogrebnih in pokopališčnih storitev v skladu s tem odlokom, — opravlja potrebna dela v zvezi s ponesrečenimi in tragično preminulimi osebami, — skrbi za izvrševanje določi! tega odloka glede pogrebnih svečanosti, — skrbi za vzdrževanje in potrebno opremo mrliških vežic, — opravlja druge naloge po veljavnih predpisih. Za vojaška pokopališča, grobove, grobnice, spomenike in spominska obeležja skrbijo pristojne krajevne skupnosti. Sredstva za oskrbovanje teh grobov dobijo krajevne skupnosti na podlagi letnih načrtov vzdrževanja iz občinskega proračuna. 74. člen Pokop se prijavi upravljavcu pokopališča takoj po ugotovitvi smrti ter hkrati dogovori o vseh pokopališčnih in pogrebnih storitvah. Ob prijavi se morajo predložiti ustrezni mrliški dokumenti, ki jih izda pristojpi organ. Pokop brez grobarja ni dovoljen. 75. člen Za naselja na območju občine, ki imajo na pokopališčih urejene mrliške veže je obvezno polaganje mrličev na mrtvaški oder v mrliški vezi. Pokojnik na mrtvaškem odru v mrliški veži mora ležati v pokriti krsti. Na zahtevo svojcev umrlega se pokrov odstrani eno uro pred pokopom. Na izrecno željo svojcev umrlega, lahko dovoli upravljavec pokopališča, da je krsta s pokojnikom ves čas odprta, če zagotovijo svojci za ta čas svojo stalno navzočnost ob krsti umrlega oziroma da tako navzočnost po sporazumu zagotovi upravljavec pokopališča proti plačilu določene pristojbine. 76. člen Upravljavec je dolžan zavarovati vrednostne predmete, ki se najdejo ob izkopih oziroma prekopih grobov ter jih shraniti. Najdene predmete mora izročiti upravičencu, če je znan, če ta ni znan pa se ravna po veljavnih predpisih glede ravnanja z najdenimi predmeti. 77. člen Vsak, ki obišče pokopališče, mora opustiti vse, kar bi bilo zoper pieteto umrlih in dostojanstvo kraja. Prepovedano je skrunjenje grobov, poškodovanje pokopaliških naprav, nasadov in grobov, jemanje psov in dvokoles na pokopališče. Prepovedano je tudi odlaganje smeti in odpadkov na pokopališču, razen na za to določeni prostor. Otrokom do 10 let starosti je dostop na pokopališče in v mrliško vežo brez spremstva odraslih prepovedan. 78. člen Za red in oskrbovanje pokopališča poskrbi upravljavec s postavitvijo grobarja. Medsebojne pravice in dolžnosti med grobarjem in upravljavcem pokopališča se uredijo s sklenitvijo pogodbe. Če je upravljavec pokopališča komunalna organizacija združenega dela, opravlja delo grobarja njen delavec. Grobar je zadolžen, da: člen — vzdržuje red in snago na pokopališču, — po potrebi pokosi travo na pokopališču, — po potrebi obreže živo ograjo, — vrši pokope in izkope, vzdržuje pokopališčne zgradbe in naprave in skrbi, da se opremijo s potrebnimi pripravami, — čisti smetišče, ^ — prijavlja prekrške upravljavcu pokopališča, opravlja vsa druga dela, ki so potrebna za ureditev pokopališča 16. julija 1976 — Št. 13 „URADNE OBJAVE" 80. člen Za uporabo prostora za grobove se obvezno p!ačuje: 1. Pristojbina za navadne grobove: a) v navadni krsti iz mehkega !esa za dobo 10 let, b) v drugih krstah za dobo 15 let. 2. Pristojbina za grobnice za dobo 40 let. 3. Pristojbina za podaljšanje pravice za uporabo vseh vrst grobov in grobnic za dobo 10 !et. 81. člen Pristojbine po tem odloku se plačujejo organu, ki upravlja pokopališče. V ta namen izdela upravljavec ustrezne proračunske dohodke in izdatke in vodi ustrezno finančno poslovanje. Dohodki pokopališča se smejo uporabljati samo za vzdrževanje in ureditev pokopališča. 82. člen Grobove lahko vzdržuje po želji svojcev tudi grobar proti ustreznemu plačilu. Višina plačila se določi s pogodbo in se plača letno organu, ki upravlja pokopališče. 83. člen Nadzor nad izvajanjem določil od 57. do 82. člena tega odloka opravlja komunalna inšpekcija. Upravljavci pokopališč so dolžni uskladiti svoje splošne akte oziroma jih izdati v roku 6 mesecev po uveljavitvi tega odloka. IX. POGREBNE SVEČANOSTI 84. člen Pogreb s pokopom umrlega je javna manifestacija pietetnega značaja, s katero se po ustaljenih običajih sredina, v kateri je umrli živel, od njega poslovi. Slehernemu občanu je potrebno zagotoviti dostojen pogreb. Pogrebne svečanosti se določijo s tem odlokom. 85. člen Pogreb organizira in opravi upravljavec pokopališča. Pri tem se organizator ravna po tem odloku in željah naročnika pogreba. 86. člen Pogreb se prične z dvigom pokojnika s katafalka, mrliškega odra v mrliški vežici oziroma na pokojnikovem domu ali ko mrliški voz pripelje pokojnika na mesto, od koder se začne pogrebni sprevod. 87. člen Ob začetku pogrebnih svečanosti zaigra godba žalostinko, če je prisotna oziroma zapojo uvodno žalostinko pevci, če so pri pogrebu prisotni. Po uvodni žalostinki sledi kratek, tope! in človeško občuten nagovor predstavnika krajevne skupnosti, v kateri je ime! pokojnik svoje zadnje prebivališče. Po tem nagovoru sledijo govori predstavnikov delovne sredine, organizacij in društev, katerih član je bil pokojnik in drugi poslovilni govori, obred predstavnika verske skupnosti, kolikor je ta prisoten ter nastop pevcev. 88. člen Pogrebni sprevod se odvija od katafalka, mrliške vežice, pokojnikovega doma ali določenega mesta pred vhodom na pokopališče. 89. člen Na čelu sprevoda sta zastavonoša in vodja pogrebne svečanosti. Zastavonoša nosi slovensko zastavo oziroma zastavo narodnosti, katere pripadnik je bi! pokojnik. Udeležbo drugih zastav in praporov v sprevodu, ki gredo prav tako na čelu sprevoda, določijo družbenopolitične organizacije sporazumno z naročnikom pogreba. Za zastavami gredo prapori, pevci, godba, venci, odlikovanja in priznanja pokojnika, pogrebni voz s krsto, najožji svojci in ostali udeleženci pogreba. Če sodelujejo pri pogrebnem obredu predstavniki verskih skupnost* ^ cerkvenimi obeležji, se uvrstijo z njimi vred v pogrebm sprevod tik 147 pred krsto. Prostor, od koder naj gre zastavonoša na čelu sprevoda, določi vsaka krajevna skupnost za svoje območje oziroma upravljavec pokopališča. 90. člen Kadar se udeležujejo pogrebnega obreda predstavniki ali zastopniki posameznih enot JLA ali milice, se ti razporedijo na čelu sprevoda takoj za zastavo oziroma na način, kot to predpisujejo službena pravila JLA in milice. 91. člen Predstavniki državnih organov, družbenih organizacij, samoupravnih interesnih skupnosti, organizacij združenega dela in društev se zvrstijo v pogrebni sprevod po medsebojnem dogovoru vedno takoj za zastavo oziroma če sodelujeta JLA in milica, takoj za njenim zastopstvom. 92. člen Prepovedano je prenašati mrliče in opravljati pogrebne sprevode v Postojni, Pivki in Planini po vseh ulicah in cestah ter ostalih cestah I. reda na območju občine. Prevoz mrličev se sme izvršiti samo z vozilom, posebnreda na območju občine. Prevoz mrličev se sme izvršiti samo z vozilom, posebno prirejenim za prevoz mrličev. Izjeme glede prenosov mrličev in opravljanje pogrebnih sprevodov dovoljuje upravni organ skupščine občine Postojna, pristojen za notranje zadeve. 93. člen Ko pride sprevod do groba, odloži moštvo vence ob grobu, položi krsto s pokojnikom v grob, nato pa se po skupnem pozdravu moštvo odstrani. Pri odprtem grobu ostanejo zastavonoša in praporščaki. Sledijo še poslovilni govori, godba, pevci in pri cerkvenem pogrebu še zaključni de! tega obreda. 94. člen Molitve za pokojnikom lahko opravi predstavnik verske skupnosti v cerkvi ali v prostoru, namenjenem verskim obredom, na grobu pa takrat, kot je navedeno v 87. in 93. členu tega odloka. 95. člen Po zaključnem delu obreda sledi zadnji pozdrav z zastavo in prapori. S tem je pogreb uradno zaključen. Sledi še poslovitev oziroma mimohod ostalih udeležencev pogreba. 96. člen Kadar pri pogrebnih svečanostih sodeluje častna straža z vojaškim ali lovskim orožjem, da bi izstrelila častno salvo kot zadnji pozdrav pokojniku, mora biti zagotovljena popolna varnost udeležencev pogreba in drugih oseb. Za varnost je odgovoren poveljnik oziroma vodja enote. Častna salva se izstreli tik pred uradnim zaključkom pogreba. 97. člen Grob se obvezno zasuje najpozneje v pol ure po končanem pogrebu. 98. člen Če se pokojnik upepeli, se pogrebne svečanosti opravijo praviloma pred prevzemom pokojnika v krematorij. 99. člen Upravljavec pokopališča je dolžan o datumu pogreba pravočasno telefonano obvestiti delovno organizacijo, kjer je bi! pokojnik zaposlen in krajevno skupnost zaradi zagotovitve ev. govornika, ki se bo poslovi! od pokojnika v imenu družbe. Predstavnika verske skupnosti za pogreb si mora naročnik pogreba preskrbeti sam. 100. člen Nadzor nad izvajanjem določi! od 84. do 99. člena iega odldk^ opravlja komunalna inšpekcija. 148 „URADNE X. KAZENSKE DOLOČBE 101. Men Posameznik se kaznuje za prekršek z denarno kaznijo, in sicer: — od 50 do 200 din za kršitev določb iz 51. člen, — od 50 do 1.000 din za kršitev določb iz 77. člena, — od 100 do 500 din za kršitev določb iz 6., 7. in 8. člena, 2. odstavka 9. člena, 87., 89., 90., 93. in 99. člena, — o^ 100 do 1.000 din za kršitev določb iz 11., 12., 14. in 16. člena, 1. odstavka 19., 21. člena, 1. odstavka 32. člena, 33. člena, 2. odstavka 34. člena, 40., 41., 42., 43., 49. in 54. člena, — od 200 do 1.000 din za kršitev določb iz 55. člena, — od 200 do 2.000 din za kršitev določb iz 24., 26., 30., 50., 53. in 55. člena tega odloka, — od 300 do 1.000 din za kršitev določb 92. člena tega odloka. Pravna oseba se kaznuje za prekršek z denarno kaznijo, in sicer: — od 300 do 3.000 din za kršitev določb iz 11., 12., 40., 41., 42., 43. in 47. člena, — od 500 do 1.000 din za kršitev določb iz 1. odstavka 32. člena, 33. člena, 2. odstavka 34. člena in 49. člena, — od 500 do 5.000 din za kršitev določb iz 1. odstavka 4. člena, 6., 7. in 8. člena, 1., 3. in 4. odstavka 9. člena, 10. in 14. člena, 1. odstavka 19. člena, 30., 50. in 51. člena, — od 1.000 do 3.000 din za kršitev določb iz 92. člena, — od 1.000 do 10.000 din za kršitev določb iz 15., 16., 18., 21., 26., 28., 45., in 48. člena, 2. odstavka 52. člena, 53., 55., 73., 76., 87., 90., 93. in 99. člena tega odloka. Odgovorna oseba pravne osebe se kaznuje z denamo kaznijo za prekršek, in sicer: — od 100 do 1.000 din za kršitev določb iz 15.,26.,28. in 51. člena, — od 200 do 500 din za kršitev določb iz 1., 2. in 3. odstavka 32. člena, 33. člena, 1. in 2. odstavka 34. člena, 35., 73. in 76. člena, — od 200 do 1.000 din za kršitev določb iz 11., 12., 14., 16., in 18. člena, 1. odstavka 19. člena, 45., 46., 47., 48., 49. in 50. člena, 2. odstavka 52. člena, 55., 87., 89., 90., 93. in 99. člena, — od 200 do 2.000 din za kršitev določb iz 1. odstavka 4. člena, 6., 7. in 8. člena, 1., 3. in 4. odstavka 9. člena, 10., 21., 30., 40., 41., 42., 43., in 53. Člena tega odloka. XII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 102. člen Z dnem, ko začne veljati ta odlok, prenehajo veljati naslednji odloki občine Postojna: — odlok o obveznem zbiranju in odvažanju smeti in odpadkov ter o uporabi javnih odlagališč na območju občine Postojna (Uradne ob--jave št. 12-66), — odlok o načinu izobešanja zastav (Uradne objave, št. 1-73), — odlok o ureditvi lepljenja obvestil v občini Postojna (Uradne objave, št. 12-72), — odlok o prepovedi točenja alkoholnih pijač do 7.30 zjutraj j (Uradne objave, št. 15-72), — odlok o obveznem obratovalnem času v trgovskih in gostinskih obratih in obrtnih delavnicah na območju občine Postojna (Uradne objave, št. 23-73), — odlok o pokopališkem redu v občini Postojna (Uradni glasnik, št. 4-66). 103. člen Dokler se ne uvedejo kontejnerji, organizira odvoz večjih smeti in' odpadkov pooblaščena komunalna organizacija. t 104. člena Ta odlok začne veljati v osmih dneh po objavi v Uradnih objavah. Št.: 352-2—76 Postojna, 24. maja 1976 ! Predsednik: ALEKSANDER BIZJAK, l.r. OBJAVE" 16. julija 1976 - St.13 ZVEZA SINDIKATOV SLOVENIJE -KRAŠKOOBALNI SVET KOPER Na podlagi 85. člena družbenega dogovora o usklajevanju meril za razporejanje dohodka in delitev osebnih dohodkov ter o obsegu in strukturi skupne porabe za obalno-kraško območje (Uradne objave, št. 18/1975) je skupna komisija udeležencev tega družbenega dogovora na seji dne 29. junija 1976 sprejela k uskladitvi določil območnega družbenega dogovora s sindikalno listo za leto 1976 (Uradne objave, št. 4/1976) naslednjo DOPOLNITEV 1. Za 33. členom se doda nov 33. a člen, ki se glasi: „Udeleženci bodo vračali stroške za prihod na delo in odhod z dela v višini stroškov prevoza z javnimi prevoznimi sredstvi, in sicer za prevoz od stalnega bivališča do kraja delovnega mesta, s tem da delavec sam prispeva najmanj 40 dinarjev. Kjer ni možnosti prevoza z javnimi prevoznimi sredstvi, se lahko obračunajo stroški prevoza na delo in z dela v višini največ do 0,50 dinarjev za prevoženi kilometer. Povračilo stroškov za prevoz na delo in z dela gre tudi učencem poklicnih šol in učencem z učno pogodbo ter študentom in učencem na praksi. Pogoje za pridobitev pravice do povračila stroškov za prevoz na delo in z dela in višino tega povračila določijo udeleženci v svojih samoupravnih splošnih aktih v skladu z določili samoupravnega sporazuma dejavnosti." 2. Na koncu besedila 34. člena se doda stavek: „V tem je zajetih tudi 0,3 % za gradnjo dijaških in študentski! domov.** 3. Besedilo 40. člena se uskladi v naslednjem: Začetno besedilo „Sredstva sklada skupne porabe** se dopolni, tako da se glasi: ^Sredstva družbeno dogovorjenega dela sredstev sklada skupne porabe.** Besedilo v peti vrstici „da bo poraba sredstev za sklad skupne porabe** se dopolni, tako da se glasi: „da bo poraba vseh sredstev sklada skupne porabe, razen sredstev namenjenih za stanovanjsko gradnjo in sredstev skladov solidarnosti**. * 4. 26. člen se spremeni in se glasi : , „1. a življenjski stroški in osebni dohodki 26. člen Udeleženci bodo usklajevali osebne dohodke zaradi rasti življenjskih stroškov v okviru doseženega dohodka in pri tem upoštevali: - resolucijo o družbenoekonomski politiki SR Slovenije v letu 1976 in družbeni dogovor SR Slovenije o razporejanju dohodka v letu 1976 ter — osnove in merila samoupravnega sporazuma dejavnosti o oblikovanju sredstev za osebne dohodke. Na tej osnovi bodo usklajevali tudi zneske iz 23. in 28. člena.'* 5. Ta dopolnitev uskladitve določil območnega družbenega dogovora s sindikalno listo za leto 1976 (Uradne objave, št. 4/1976) začne veljati osmi dan po objavi v Uradnih objavah, uporablja pa se od L januarja 1976. St.: 043/25 Koper, 29. junija 1976 Predsednik MILAN ŽELE, 1. r.