Nova Poljanska cesta in Ambrožev trg Na sedanjem Ambrože-' vem in Vrazovem trgu se križa sedem prometnih ulic z dvosmernim voznim pro-metom in Zarnikova ulica, ki je bila v bogati širini predvidena za predor pod Gradom za povezavo na Opekarsko cesto v Tr-novem. Pri sedanji dokaj bogati obzidavi obeh trgov zelo dvomim, ali narti bo uspelo kakšno od sedem ulic za-preti ali spremeniti v eno-smerno komunikacijo. Ne prezrimo dejstva, da nima-mo v smeri od središča me-sta proti Poljanam in Mo-stam prav nobene popolno-ma čiste in dovolj široke cestne prometnice. Streliška ulica je ob pre-doru slaba, Poljanska cesta je enosmerna, Poljanski na-sip je izsiljeno dvosmeren, enako tudi Petkovškovo na-brežje, Trubatjeva ulica je v glavnem le enosmema, Ko-menskega in Ilirska sta pre-ozki in bosta po napeljavi tramvaja dodatno obreme-njeni, Čufaijeva je zaprta, skoraj enako pa tudi Slom-škova ulica, Masarykova ce-sta pa ne pride več v poštev za obravnavo tega križišča. Zaradi vsega tega dajem nakazanemu križišču izre-den prometni pomen v vzhodnem predelu občine\ Center. Temu primerno predlagam, da ne glede na nakazano povezavo Njego-ševe in Roške ceste prek Ljubljanice, ki jo zagovarja-jo za potrebe vzhodnega tranzitnega prometa, in ki ^%,cA-,,^f—- <*. OSMTEK ZAPftOM-TNO KRIŽIŠČe MA MBKOi-BVM TTteO . . K'C°°. . . . nam bo odrezala otroško bolnico in onkološko klini-ko od drugih klinik ter nam bo razrezala staro Cukrarno z okolico v dve polovici, tu-di obravnavano križišče ob-delamo mestotvomo, kar bo predvsem koristilo zatzče-nim in razvojnim potrebam vzhodnih predelov občine Center. Na prostranem križišču, kjer imamo prek Ljubljani-ce razdalje od 105 do 145 metrov, je dana možnost, da ob sedanji gradnji nove Po-ljanske ceste znova presodi-mo možnost dokončne reši-tvekrižišča sedmih dvo-¦sKiCmih ulic s tem, da jih navežemo na večji ali manj-ši prometni krog, za tekoči ali regulirani promet. Seda-nji most, ki je za sedanje cestne obremenitve preši-bak, zadržimo za pešce, za dostop do , pristanišča, za plovni promet, ki bo pod mostom in ob njem, za od-voz snega, za zelenice in za možne izredne potrebe ne-posredne povezave nove Poljanske ceste in Rozma-nove ulice. V prikazani skici obravna-vam in predlagam enega iz-med osnutkov, ki semjih iz-delal za to križišče. Ob tem znova poudaijamT da mora-mo zaradi bodočega ojača-nega prometa na LjubJjan-ski grad spremeniti eno-smerno Poljansko cesto čimprej v dvosmerno, da ta-ko ne bomo zavestno zavira-li mestnega turističnega prometa, ki ga vedno bolj oviramo, ne pa odpiramo. Sedaj, ko se je Ljubljana odločila, da bo prenesla no-vo avtobusno postajo na se-verno stran železniškega ko-lodvora in ko bomo prisilje-ni zgraditi v trasi Resljeve ceste podvoz ali nadvoz čez železnico, bomo s tem do- datno obremenili Resljevo cesto, kjer je že sedaj po mnenju prebivalcev vse preveč ropota in smradu. Zato moramo poskušati, da bomo del tega prometa pre-nesli, na dokaj zračne povr-šine Ambroževega trga. Ciril Stanič