RESTAVRACIJA CANKARJEV DOM SE ŽELI OTRESTI SLABEGA GU\SU Rdeče številke na natakarskem pladnju »Program ukrepov za odpravo vzrokov izgube« je naslov štu-dije, ki so jo izdelali v delovni organizaciji Emona hoteli za TOZD Restavracija Cankarjev dom. Te dni /e v razpravi v kolektivu, ki združuje v gostinskem poklicu petindva/set delavcev in delavk. Ob polletju so dosegli 10,4 milijona dinarjev prihodka. Točneje, pridelali so 5,2 milifona izgube, pa tudi polletnega plana niso izpolnili. Rdeče številke so v njihovem poslovanju napovedane še vse do konca leta 1986. To pa seveda ne bi smelo pomeniti, da vse do takrat ni potrebno delati bolj zavzeto. Jelo Peršin je v. d. direktorja TOZD. Pričakoval je, da ga bomo najprej prosili za knjigo pritožb. Sta-tistika, ta pa prav gotovo tokrat ni najpomembnejša, kaže, da je v njej zabeleženih od 27. aprila 1982. leta trinajt pritožb, vendar pa je precej več pohval. Slednje prevladujejo v zadnjem času. »Vemo, da je .ljudski' glas o poča-sni in slabi postrežbi v restavraciji Cankarjev dom segel dlje kot v deve-to vas,« je priznal prekaljeni gosti-nec. »Jamčim, da bomo storili vse za drugačno mnenje o restavraciji na tej, enkratni legi. Odslovili bomo de-lavce, za katere se je izkazalo, da niso strokovno dovolj usposobljeni, ali pa so bili pogostejši kršitelji delovne discipline. Za tak ukrep smo se odlo-čili tudi zato, ker smo na strokovnih in tovariških pogovorih v preteklosti pogosto analizirali delo ter se dogo-varjali o boljšem pristopu do gostov. Nekateri še vedno ne upoštevajo na-svetov in ne spoštujejo dogovorov in zato bodo morali zapustiti naš kolek-tiv.« Kot smo zapisali, združuje delo v TOZD Restavracija Cankarjev dom 25 delavcev in delavk. S soglasjem . skupnosti za zaposlovanje bodo za-poslili dodatno še dva natakarja, ene-ga kuharja in pomivalko. Tako bomo dosegli polno zasedbo in natakar bo imel tolikšno število gostov, da jih bo lahko hitro in predvsem dobro po-stregel. »Lahko bi se izgovarjali na nefunk-cionalnost prostorov, saj je n. pr. od točilne mize do zadnje mize v resta-vraciji kar 62 natakarskih korakov,« je odprl drugi list pogleda na trenut-ni položaj sogovornik, vendar nas ta-ko jadikovanje ne bi pripeljalo iz se-danjega neugodnega stanja. Dogovo-rili smo se, da mora natakar sprejeti v enem mahu naročila pri vseh novih gostih na svojem območju, ne pa da se v prazno sprehaja med mizami. Delavci v kuhinji in za mizo pa mu morajo biti v pomoč pri izvedbi naro-čUa. Če so za tako delo zainteresirani? Morajo biti! Kljub temu, da zaradi izgube za zdaj še nimamo vpeljane stimulacije pri osebnih dohodkih. Tudi za to področje pripravljamo sa-moupravni akt, ki naj bi stopil v ve-Ijavo z novim letom.« V restavraciji Cankarjevega doma je 280 sedežev. Dosedaj je bilo zase-denih povprečno okrog 140 mest, kar je manj, kot so predvidevali z gospo- darskimi načrti. Precej gostov so jim v prvih mesecih odgnali tudi razgra-jači, ki so se sestajali v kavarniškem delu. Z razporeditvijo strežbe v prihod-nje ne bo možno kaliti običajnega vzdušja v restavraciji. Določili so del miz, kjer bo mogoče jesti ter del, ka-mor bodo prinesli zvečer le pijačo. S tem pa bodo prav gotovo ustregli mnogim obiskovalcem. Stane Jesenovec