Št. 78. V Gorici, dne 28. septouibra 1900. Letnik II. I/Jiaja vsak torek in so bo to v tednu oIj 11. mi predpoldnc za riu'sto tHr ob .H. mi popoldne za deželo. Staut* po pošti prcjcniaii ali v üorici na iloin po^iljan cclolctno 8 K.. pollutno 4 K. in öftrt't'ttio "2 K. I'rodaja »¦• v Cnnici v tobakarnuh Schwarz v hjolskiti ulicali in l<*l- 1 ersitz v Nunskih uliculi po 8 viu. GORICA (YWwrno izrianje.) Urediiištvo in upravništvo mt nahajata v «Narodni tiskarni», ulica Wtturini h. at. 9. Dopise jc nasloviti na tirednižtvo, oglase in jiaročtiinu pa na upravniätvu *Goric«». Uglasi se računiju po petit- viätali in .sicer ako se tiskajo 1-krat po 16 vin., 2-krat po 14 vin., 3-krat po 12 vin. Ako se večkrat tiakajo, raču- niju se po pogodbi. lzdajateJj in odgovorni urednik Josip MarušiČ. Tiska „Narodna tiskarna" (odgov. J. Maružič). NJKUOVKMU C. KR. APOST. VKL1ČANSTVII PRESVETLEMU CESARJÜ FRÄNCU JOŽEFU I. OB NJEGOVEM PRIHODU V GORICO MKSKi a si<:pti:;ubka vmw GORIŠKI SLOVENCI 15©© ^JttiJzdiMvljiMi iiiini lik jn/iic incjc ¦^- l)i'/;ivc sinic, svHh car, *• Tu. kj odpri' naj vin1 In da naj diišck sf i>lasai)! /aslavc, v zrak so zdaj d\i,uni'l(?, Topovi, ghlsiiu zagnni'le, In groin lopov in |)osni glas Naj radosli ho čvrsl izraz! Krcsovi. glcj. plain!«'1 v nchesa, /ar<; vcs(;lo nain occsa. In zar oči in kresov ža.r I'ozdravlja Tc, y>rosv(»Mi car! Pozdravljcüi nain lik jn/nc iiicjci Države silnc, o vladar. Tn. kjci' »orkeje sol nee greje, Kjer srca nain hijö zvesteje, Pozdravljcn In. naš gosjxxlar! -- .Mod \-o(\ prczvcsl si slopil zdaj, Ki nikdar krcnil ni v zveslohi, Ki zvcsl Ti hil je v davni zdrave županov, na katere je pritiskala oblast, odgovoril v slovenskein je- ziku, ter da je nekega italijanski lo- mečega župana celo povprašal, ali ne zna slovenski. Sploh je z našini ljudstvoin go- voril v lepi slovenščini. I'a tudi nase narodne zastave so se sinele takrati pokazati v lepem stevilu po vsi deželi in tudi v mestu Goriškein so sinele na dan. Na večer 13. sept, se je priredila sijajna hakljada, pri kateri so naša diuštva razvila svojo trobojnico. A ludi na Uojicah ob cesarjem paviljonu je bilo mnogo slovenskih zastav. Slavni Ihibsburzani so bili Slo- vencein In doli ob nieji vedno na- klonjeni, ker jini je bilo znauo, da se smejo zanašati na na-šo zvestobo. lilnako pa snieino bili mi bvaležni llal.)sburžanoin. ker bi brez njib že davno ne bilo več Slovencev v tej pokrajini. Prav radi tega je tudi danasnje slavlje eininenlno politicne važnosli za nas goriške Slovence. Krasno in praznično se je opra- vihi danes uaša solnčna Gorica. Vse niesto zari v krasoli zastav in od- ineva od iiavdušenja naroda, zbra- nega na lisuče v mestu. Zlata la prilika velja d e ž e I i, katera s svo- jini zvestini prebivalstvoin znači trden jt^z proti tujini zeljani. V spoznanju velike važnosti lega trenotka za nas Slovence, okle- uiino se š(k tesneje svojega milega vladarja, putrdimu lnočno vez, ki nas veže s slavno llabsburško hišo, v navdusenib pozdravib Njemu. k i ga ljubiino, ki jenaš dobrolnik in Oče. Iz globočine src kipeči pozdrav naj Mil pove, da On je naš in «la mi smo njegovi in da t o os t a n em o za v sa k i in ožn i slučaj. Zalo mil zaklidmo danes v lem važnein zgodovinskem tre- noiku: Živio nas car! Živio Franc Jo/el' I.! /ivcla Avstrija! /ivola slavna llabshurska dinastija! Živela sc dol^iu dol.ma stoletja! D o p i s i. Dorubcrg- ^4. septiMnbra 1900. ,.Soca" je pisala v svoji torkovi šlcvilki 18. t. m.: ,,Dr. (jJre^orčič s ti so bili skoro saini zaupniki „narodno napredne" stranke. Za kake 3/* ure kasneje se je Tuma s svojim tovarišem odpeljal — potem, ko sta ga pozdravila in se üd njega poslo- vila g. nadučitelj dornberSki in nekdo od mlina dornberškega, — kakor pravi Ne- mec: sei je „ohne Sang und Klang". Li- beralni bogovi, žalujte ! ! Pri ti priložnosti moramo javno po- hvaliti odločno dornberško ljudstvo, ki se je tako krepko postavilo v bran proti spletkarijatn, naperjenini zoper najboljše prijatelje našega slovenskega ljudstva spletkarijani, ki gazijo v blato to ; kar je in mora biti našemu ljudstvu n a j s v e t e j š e. Domače in razne novice. Dvorna obeda bosta in sicer prvi jutri zvečer ob 6. uri in drugi v nedeljo popoldau ob I in pol. Povabljeni so ra- zun drugi h tudi vsi deželni poslanci. üdhod cesarjev iz üorice. Cesar se odpeJje v nedeljo ob 4. pop. iz Gorice ter se pripelje v Nabrežino ob 4"56 kjer se mu poklonijo razna drustva iz Na- brežine in okolice z narodnimi zastavami. Cesar se povrne v Hetzendorf na Dunaju v pondeljek zjutraj ob 4'45 minut in se pelje takoj v grad Schünbrunn. Slovenska trobojuica pri vspre- jemu eesarjevem. Kolikor nam zimno, nibilo do danes še nobene pismene prepo- vedi glede slov. trobojnice pri eesarjevem vsprejemu. Oklic deželnega glavarja na prebivalstvo g o r i š k e d e ž e I e glede uporabljanja zastav za inestoGorico jejed- no, a okrožnica nažupanstva, ki sosklenila, da se udeleže slavnostnega sprejema z narodno slovensko zastavo, jedrugo. 0 kaki prepovedi glede slovenskih zastav pa ni govora ni v jednem, ni v drugem oklicu ali okrožnici. V oklicu, ki j« nabit po mestnib voglib, je glede zastav rečeno: uporabljale se bodo te ^n te zastav e, a nikakor ni rečeno, da so d r u g e z a s t a v e prepovedane. V zadnji okrožnici, izdani v tem pogledu do županstev, pa je naravnost rečeno, da je deželni odbor inkompetenten (ne- poklican) utikati se v vprašanje zastav. A o kaki pismeni prepovedi od strani oblasti ki je v to poklicaua, in ta je namreč politiöna oblast — nam ni popolnoma nie znano in ni znano niti Županorn, s katerimi smo imeli priliko govoriti, o tej stvari. Izvajanja. katera siede iz Vsega tega, kar smo tu navedli, Pa^ niso težka, posebno, ako ne pridejo ^e posebne pismene prepovedi od strani Po'iticne oblasti. , Dr. Tumovo glasilo „Lažitorba" se r^ga v tej zadevi po svoji navadi — in kako bi moglo drugače ! — ob dr. Gre- 8orci0a. V poročilu o zaupnem shodu v fMjani smo že nataneno povedali, kaj Je dr. Gregorcič storil v tej zadevi. Bil je namrec v Trstu in je tarn na pristoj- n(jm mestu skusil spraviti to zadevo v Plavi tir. V kakem tiru se danes ta za- ueva nah a ja, smo povedali v gorenjih vi'stah te notice. Kakor rečeno, pismena izreena pre- Poved glede slovenskib zastav pri slav- jiostnem sprejemu cesarjevem nam do danes äe ni znana. Ako bi pa ta priäia, P°tem ima dr. Gregorčič gotovo pri vsem lem najinanjo krivdo. Kajti tako vseino- Kočen v resnici še ni, da bi odstavljal ") imenovai — c. kr. namestnike, c. kr. kl'ajne glavarje in dezeine glavarje. To Lloč bo imel še le dr. Tuma, potem, Ro postane — državni poslanec, — in l*krat bode odstranjeval najbrže tudi — »yrenienske nezgode" kakor: točo, ne- Vedeli bi pa venderle radi, kaj je dr. Tuma kot deželni odbornik stotil v tej zadevi? Iz veteranskilt kro^ov smo do- bili: Predsednik našega patriotičnega veteranskega drustva je razposlal svojim članoni nastopen poziv: V e t e r a n i ! Tudi Vaša najiskienejša želja se jo izpolnila ! V soboto dnt1 29. t. m. bode toliko zaže.leni dan, v kaierein bodemo imeli najvecje v(»selj(» pozdraviti, najvisjega gosta, našega preljubljenega cesarja in najvisega Fokrovitelja našega društva. Docim se prebivalci Gorice in vse gori- ske dežele pripravljajo napraviti Mu in iz- raziti svojo odkrito udauost in zvestobo, tudi Vi, veterani, ki >ste zvesto služili in se borili pod cesarskim praporom, pri- teci(e v toli slovesni priliki vsi tu sein položite pri'd Najvišji prestol nov izraz sinovske ljubezni, brezmcjne zvestobe in spoštovanja presvitlemu c(^sarju in Habs- burski hiši. Najplemenilnejši, najbolj junaski mej vsemi vladarji, sprejmi, velikodušni pre- blagi naš cesar, ponižni in spoštljivi poz- drav veteranskega društva. V Gorici dne 2ü. septembra 1900. Drustveni predsednik A n t o n J a k o b i lmenovanja. Visje deželno sodišče tržasko je imenovalo pravnega vežbenika na okrožnem sodišču v Hovinju, Angela Devescovija, avskultantom. Namestnistvena koncepista Favel Mosettig in Josip Gasser sta imenovana okrajninia komisarjema ; konceptna vež- benika dr. Miroslav pl. Grabmayr in dr. Bolfauk, vitez Viulscbgau, pa namestui- stvenima koncepistoma. Nova odvctiiiškn lirnia v (iorici. Kakor cujemo, se otvori s I. januarijem 19U1 v Gorici nova odvetniška lirnia dr. Tuma - dr. Treo. Generalstab „narodno napredne" stranke se toraj pomnoži. Si- cer pa je bojni načrt že popolnoma do- govorjen, in so razna poveljnifitva ze oddana. Vrbovui poveljnik ostane dr. Tuma in ta se da voliti v državni zbor. Za svojega namestnika doma pa bo imenovai dr. Staniöa, kateri prevzame njegovo mesto v dezeinem odboru, Za dr. Treota je določeno mesto dr. Abra- ma v deželnem odboru. Seve vse to se bo godilo na zahtevo in povelje dr. Turne. Njemu se bode moral pokoriti tudi dr. Abram, zapreti bo moral svojo od- vetni.^ko pisarno, pustiti deželno poslau- stvo in odborništvo in iti nekam iz Go- rice v pokoj ter se tako umakniti dr. Treotu. Toraj bliža se nam zlata doba in pričelo se bode na Goriškem s „trganj<-'tn kolarjev", kar je bilo zi' na shodu v Du- tovljah napovedano. Mi goriški Slovenci držali bodemo seveda roke križern ter m i r n o prena- sali,da nam bodo iz Kranjske došli „li- beralui" advokatje komandirali ; in to se jim bode gotovo tudi posrečilo, saj pise dr. Tumovo glasilo, da jim je „zmaga na celi črti1' zagotovljena. A dokaz, da je ta trditev resniena, so pa javni in —- zau|.»ni shodi „nerodno napredne" stranke v Vrtojbi, v Dutovljah in v Dornbergu. Si- cer pa s tem bojni naert se ne bo izvr- šen. Ko pride dr. Tuma na Dunaj, postane takoj kandidat za mesto dvornega svet- nika pri upravnem sodi^cu, za kar je po njegovem niuenju kakor ustvarjen. In tako vsaj jedenkrat p o k a ž e svojo doslednost, ker skrbel bo na ta iiacin najprej za se ter si ustvari ugodno sta- lišČM-», potem še le pridejo na vrsto kori- sti — njegovih volilcev, ako se jib bode takrat sploh Se hotel spominjati. (Raba „(ioriske ljudske poso- jihiicc". Že veckrat smo v „Gorici'" po- udarjali, da so rabili znani gospodje pri zadnjem občnem zboru „Gor. ljudske po- sojilnice" vsa sredstva le zato, ker so se hoteli polastiti tega denarnega zavodn, da bi ga potem rabili v svoje politiene svrhe. Zadnji Tumov zaupni shod v Dorn- bergu nažo trdit(»v popolnoma potrjuje. Docim je skliceval do zdaj Tuma v krajih, kjer ima vsaj nekoliko somišljenikov, j a v ii e politiene slmde, povabil je v Dornbergu, kjer nirna neodvisnih pristašev, v prvi vrsti le take volilce na zaupni shod, o katerih je mislil, da so od- visni od njegove posojilnice. Habil je pretvezo, „da se tem poso- jilničarjem pojasni razvoj posojilnice in kar je bilo v zvezi z zadnjim oben im zborom". Tako namreč je označila pred- zadnja „Soca" namen tega shoda. Toda pravi namen nam j(j povedala ista številka „Soče" proti koncu porocila o tem shodu. Tarn citamo: „Shod je nadaljeval; ob sklepu smo nasteli ^e 52 udeležencev, — ki so pazljivo poslušali še poldrugo uro — dr. Tutno in Gabrščeka, ki sta govorila o posojilnici ter — o Vipavski in Soški železnici. zavriiivši vse klerikalne laži. Te niože smo polrdili v dobri veri do naše stranke; njim smo natočili čis- tega vina, da so zdaj poživljeni v vstraj- nosti do naše stranke". Tako je priprav- l.jal ravnatelj ljudske posojilnice odvisne posojilničarje za prihodnjo državno volitev! Ali ni to ocividna raba denarnega zavoda v polilične strankarske svrhe ? rro^raui k slavnostim, ki je bil do včeraj nalepljen na voglih samo v ilalijanskem jeziku, prikazal se je danes ludi v slovenskem. Mogoee, da se je to zgodilo vsled kakega ,.tihega delovanja". Pcsem, katero prinašamo na Oelu današnjega lista, smo. vzeli iz „Soče'" leta 1882. Sprcincmbn na zoU'znici vsled priModa «'t'surjevega v Eurico. Povo- dom obiska slavnosti 400-letnice bodo vozili izvenredni vlaki dne 29. t. m. in sicer iz Tržiča (M on Falcone) odhod zju- traj ob 6. uri, iz Trsta zj. ob 545, iz Nabrežine v Gorico zj. ob 7. in iz Kor- mina (samo za potnike do Gorice) zjutraj ob 7-30. Na tiikajsiijeiii c. k. žeuskem iii'itt'ljiscu se je letos zopet oglasilo za vzprejeni veliko ^tevilo gojenk. Na slo- venskem oddelku se jih je na novo pri- javilo 62 gojenk za prvi tečaj ter 12 za vi.šje tečaje. Vzprejetih je bilo 40 za prvi tečaj, ter 9 za tretji in cetrti tečaj. Med vzprejetimi je 21 gospodičen, katere so obiskovale zavode v Solskern dornn. Slovenska mnctiiifa. „Slovenec" št. 212. pravi v opisu prve slovenske razslave v Ljublja.ru : „Pohvalno se mo ramo izreči o podobah Henrike ban- te I „V kuhinji pred prazniki" in „Fri gorki peci", ker so barve jako ukusno izbrane, naravne in posebno retleksi dobro študirani". Slikarije v stolni cerkvi. Foroča se nam: Julij () u a 1 e u s iz Lavene je leta 1702 slikal plaibnd (strop) v stolni cerkvi goriški V celem na^em mestu je to najlepša in jedina slikarija, katera je v red na, da se jo ohrani, ne le radi njenega slove- čega mojstra, niarvec tudi radi njene krasote. To slikarijo naj bi se opralo, pa bi bila zopet sveža, a ne kaže je rito- kirati (preslikati), ker nimamo mojslra, ki bi bil kos takemu podjetju. Da se sli- karije ohranijo, treba bode tudi skrbeti, da ostane streha na cerkvi vedno dobra ter da se odstranijo tudi vse ropotije z nad stiopa ; ker s tem, da se vse možno na stropu premetava sem ter tija, se strop ru.si in to je tudi uzrok, da je plaibnd razpokan. „CentraIna posojiliiica" ima due 29. t in. svojo pisarno zaprto. Boliinjska zele/nica. Neid tu- kajšnji ilalijanski list hoOe vedeti iz za- nesljivega vira, ila bode cesar o priliki Njegovega bivanja v Gorici naznanil pre- bivalstvu Goriske veselo vest, da se bo zidanje Bohinske železnice odredilo na podlagi § 14. Toliko hrupa za — nič. „Edinost" piše: ,.Naši čitatelji se spominjajo, koliko hrupa in moralnega zgražanja, vec ali manje neodkritosrčnega, je bilo v itali- janskih in v nekaterih slovenskih listih radi alere župnika Tomsiča. Znano je tudi, kako brezobzirno so postopali ž njim, ko so ga aretirali, z brezobzirnostjo, kakorsnje ne razvijajo često pri naj hu j- čih zločincih. In kaj je prišlo na dan V Fo dolgih preiskavah in po zaslisanju zdravnikov ~ izvedencev — ki so bili llalijani in gotovo ne somišljeniki župni- kovi — je spoznalo državno pravdništvo, da župnika Tomsiča ne zadeva nikaka krivda in niti obtožbe ni dviguilo temveč je zaustavilo preiskavo proti njemu. Ha- dovedni srno, da-li o tem kaj sporoce tudi „Piccolo1' in drugi italijanski listiu, a mi pristavljamo še : in — — dr. Tu- movo glasilo „Soča". Na obrtui uadaljevalni soli za zidanje v Keiuah prične šolsko leto dne 1. oktobra t. 1. Uüenci se bodo vpi- sovali 1. oktobra od 10-12. ure pred. in od 4-6. ure popoludne. V Vel. Žabljah na Goriskern vrsil se je 16. t. in, obeni zbor „Bralnega dru- štva" v prav lepem redu. V odbor so bili izvoljeui gg.: Andrej Faljk. predsed- nik; Krane; Troha, podpredsednik; Kranc Vilhar, tajnik; JožeF Vrtovec, blagajnik; Alojzij Troha in fcmil Troha, odbornika. Froti koncu zborovanja spominja se g. predsednik 70letuiee Nj. V. presvetlega cesarja Krančiska JožeFa I. ter sklcne zborovanje s trikratnim „Živio" klicem. Na to zapojö vsi društveniki ginjonim sreem ,,Cesarsko pesenr'. lz Brd nam nekdo poroca: Kakor ste ze parkrat poročali v „Gorici", bo letos pri nas res izborna vinska kapljica, da nismo že dolgo let imeli take. Kdor hoče pa pristno dobiti, pride naj narav- nost k nam posestnikom — po nje. Frav umestna je bila na biljanskem zaupnem shodu stavljena resolucija za- radi ponarejanja vina. Zadnji čas bi že bil, da bi se vsi oni kaznovali strogo, ki produjajo pelijot za pristno vino. Sei sem te dni skozi Kormiu h\ videl sem tain, kako so zaporedoma vo- zili od sv. Cebide vodo v mest«>. Zdaj o trgatvi — pa nenavadno prevažanje vode, to je pač čudno. — Sicer pa ne morem nikakor naravnost rdili. da bi to dišalo po kakem — petijotu. Vabilo k veliki veselici, katero pri- redi Bralno-pevsko društvo „Slovenec" v Borstu, v nedeljo dne 30. seplembra 1900 na dvorišcu gostilne gosp. Josipa Feteros. Na veselici bosli blagohotnö so- delovali pevski društvi „Lipa" iz Bazovice in „Slovan" iz Padriča. Smelo bodo na- stopila tudi druga pevska društva, ki bi se začasno prijavila. Začetek veselice ob 5. uri popoludne. VstopiDiia na veselico za osebo 4Ostotink, za olroke 20 stotink. Na pies za možke 60 stotink, ženske 40 stot. Srecke po 20 stotink posamezna. Vzpored je prav bogat. Na prvo bratsko snidenje uljudno vabi odbor. t Dr. Fraučisek Lampe. Sloven- ski narod in njega slovstvo je zopet za- dela težka izguba. Dne 24. t. m. ob 10. uri dopoludne, umrl je v Ljubljani vele- (•astiti gospod dr. Frančisek Lampe, stolni kanonik, knezoskfijski konzistori- jalni svetnik, profesor bogoslovja, vodja Marijanišča, prvi predsednik „Sloven- ski? Mat ice4', urednik in izdajatelj le- poslovnega lista „Dom in Svet" ter član mnogih slovenskih drustev. Fokojnik je bil odličen učenjak in plodovit sloven- ski pisatelj in filozof. Družbi sv. Mohorja je bil velik podpornik in pospesitelj,. Kazen mnogih rnanjših lepih spisov je spisal za družbo važen spis „Jeruzalem- ski romar" a nevenljivh zaslug si je pri- dobil z ogromnim delom ,.Zgodbe sv. Fisma*', katero delo je pridobilo družbi mnogo novlh udov. Zlasti se je žrtvoval za „Dom in Svet" kateremu je bil prav- cati oče. V tem listu — prvem sloven- skem lepo ilustrovanem leposlovnern listu - je oral ledino slovenskemu mo- droslovju in spisal lepo vrsto modro- slovnib študij. Urejeval je tudi „Drobti- nice" in pisal nežtevilo člankov za razne druge liste. Vsi slovenski listi brez razli- koi7>a. 2-70 Avstrijska kronska renta 4°.'„ . 9740 Ogerska zlata renta 4"/,, . . . 11425 Ogerska kronska renta 4°/u . . 90*80 Avstro-ogerske bančne delnice 17*00 Kreditne delnice...... 651*75 London vista........ 24205 Nem. drž. bankovci za 100 mark 11832' ., 20 mark •......... 23*67 20 frankov......... 19*31 Italijanske lire....... 9050 C. kr. cekini........ 11 40 Tržne cene v Gorici za 100 kg. Pšenica........... K 16 — rž............. ,, 14-50 jeenion........... ,, 1425 oves............ „' 1250 tursiea........... „ 1450 ajda............ „ 15- ližol sladkorni (koks)..... „ 2225 „ navadni........ „ 18- seuo............ „ 2*60 slama .....•..... „ 220 Sadje svežo: K češplje •........ od 8—10 — breskve........ „ 14—28 — hruSke, lepe, maslenke . . „ 16—20'— jabolka, cene različne . . ,, 4—12— n'ge.......... ,. 4—8*— Sadje I e p o s u Šeno: česplje......... od 76—80 — hruske.......• . ,. 60- 80 — srnokve (tige)...... „ 30—40- G v o z d j e : Namizno grozdje . . . . od 32—38*— Navadno „ . . . „ 18-24*— G. Likar, Gorica, Semeniška ulica št. 10. Trgovina pisarnišklh in šol. potrebščin. Haznovrstno papirnato blago. Knjige : molitvene, solske in vpisne. Tiskovine iz „Narodne tiskarne" po enaki ceni. Preskrbuje tisk vizitnic, raeunov, kuverte z napisi. Sprejema v veznnje knjige. Vse po najnižjih konkurenčnih cenah. Podpisana priporocata slavnemu ob- cinstvu v Gorici in na deželi svojo novo urejeno prodajalnico jestvin. V zalogi imata tudi raznovrstne pi- jače u. pr.: Irancoski Cognac, pristni kranjski brinjevec, domači tropiuovec, tini rum, različna vina, goružice (Sens.) (Jinl-Metodovo kavo in Ciril-Metodovo inilo ter drugo v to stroko spadajoce blago. — Postrežba točna in po zmernih cenah. Z odličnim spoštovanjem Kupač iV Kiiliii. trgovca v St'iiic-niski uli<-i h. stv. 1. v lastni liiši, kjer j<: „Trg. obrt. /.adr." I Rojaki! l^»l ^A ft. ^i« rf I Spoiuiiijajte se o vsaki "priliki „Šolskc^a doma*'. I Jakob Miklus, 1 trgovec z lesom in opeko, zaloga I pohištva, rakev(trug).vinskih posod I itd. T. ' . v Pevmi, za Soškim mostom. p. Gorica, ' priporoča p. n. obcinstvu svojo i bogato zalogo. zagotavlja naj- hitrejšo postrežbo in jako nizke | cene. Anton Bortolotti, kainnosek, Cioric;i, Kranc-Ju/clova ccsla si. IJii. Zaloga mrtvaških spomenikov. cene od 10 do 200 gld. ^¦¦h- -^m^m^- ^«w^Bk. . -^mw^ ^am^^— --^^^^— . ^sm^^. ' ¦ ^ Anton Kuštrin v Gosposki ulici h. štev. 23, (v bisi g. dr. Lisjaka) priporoča časlili duhovsčini in slavnemu občinslvu v mestu in na deželi svojo trgovino jedilnega blaga n. pr. kavo : Santos, Sandomingo, Java, Cejlon, I'orto- rico i. dr. Olje: Lucca, St. Angelo, Korfu, istersko in dalrnatinsko. Peti-olej v zaboju. Sladkor razne vrste. Moko st, 0, 1, 2, 3, 4, 5. Več vrst riža. MiljsveOe prve in druge vrste, nainreč po 7* kila in od 1 funta. Hazposilja blago na vse kraje. Cena [irimeiTia, posirežba dobra. j^ntoii Qerbce gostilničar v ulici Sv. Klare št. 15. 1'. n. občinstvu nazuanjam, du sem prevzel gostilno ,.Vinarskega in sadjarskega društva za Brda s sedežem v Gorici". Točim pristna najboljša društvena vina, beta in črna, punligatnsko pivo in mineral ne vode. — Poslužim z okusnimi jedili vsaki j<» v Ciorici. M. POVERAJ, priporoču p. n. oltcinstvu svojo i/. t> o r n o zh- lofjo vsakovrslncÄi bla^a i/. avütrijskili in ino- /.cinskili lovarn, oblcko, sobnc in dcžne plašč^ Velika i/Mv /avratnic in ovralnikov, [htüo, Jilgur-srajcu, spluh vs<' k obloki spadajo^c; proilaju zdravo in trpi'zuo blago tudi na mrler; vse jako po ceni. Civ. in «luliovt'iiski povrsniki o