URN_NBN_SI_DOC-HPE1U3ZJ

K N JIG A IN BRALEC V IZO BRAŽEVALNEM SISTEM U P ro b lem a tik a knjižnic na osnovnih šolah M a rja n a K o b e bibliotekarka, pedagoški vodja, Pionirska knjižnica, L jubljana U D K 027.8:37.014:351.851(497.12) KOBE M arjana: Knjiga in bralec v izobraževalnem procesu. Problem atika knjižnic na osnovnih šolah. Knjižnica, Ljubljana, 22(1978)1-2, str. 35—42. Članek poudarja, da razširjeni čas bivanja otrok v celodnevni osnovni šoli naravnost izziva vitalnost šolske knjižnice. K ljub priza­ devanju knjižničarjev zunaj šolskega sistema, ki so sam oiniciativno pripravili vrsto študij in standardov za m odernizacijo šolskih knjiž­ nic, pa znotraj šolskega sistema, mimo odobravanja teh pobud, ni ustreznih akcij za njihovo uresničitev. Potrebno je zlasti, da stro­ kovne pedagoške službe spregledajo sodobno delujočo šolsko knjiž­ nico kot središčno strokovno celico za vitalno vključevanje v ustvar­ jalni in rekreativni čas učencev na vseh razrednih stopnjah. Kon­ kretno pa je potrebno, da se, kot določajo sprejeti standardi, postavi znotraj strokovnih služb tudi posebna svetovalna služba za šolske knjižnice. U D C 027.8:37.014:351.851(497.12) KOBE M arjana: The Book and the User in the Education System. Problem s of Libraries in Prim ary Schools. Knjižnica, L jub­ ljana, 22(1978)1-2, p. 35—42. The article points out th at prolonged stay of children in allday school virtually challenges the vigour of the school library. In spite of the efforts of the librarians outside the school system who have prepared a num ber of studies and standards for the m odernization of school libraries on their own initiative, no adequate steps have been undertaken w ithin the school system for their realization, apart form sponsoring these suggestions. The professional educational in­ stitutions schould acknowledge the m odern school library as the central professional unit for its positive involvem ent in the tim e spent for creative activities and recreation of the pupils at all edu­ cational grades. According to the accepted standards, it is, however, necessary to establish a special consulting service for school libra­ ries w ithin the professional institutions. Ko je Zavod SRS za šolstvo v le tih 1971/72 p o trd il in sp rejel O sn utek stan d ard o v za šolske knjižnice, ki ga je v o k v iru rep u b lišk e m atične službe za jav n e p ionirske in šolske knjižnice p ri lju b ljan sk i P io n irsk i knjižnici izdelala M artin a Šircelj, ko je ta isti Z avod leta Knjižnica 22(1978)1-2 35

RkJQdWJsaXNoZXIy