Z gospodarskega po|ja. •= Prvi zakon o Tarstvu planinarstva t Avstriji je sklenil deželni zbor solnograški za svojo kronoviuo. Na podlagi tega zakona se osnuje posebna deželna komisija za planiuarstvo, se uredi planinarska zeraljiška knjiga in nastavljen bo poseben nadzornik za planine. Upajmo, da tudi po drugih alpskih deželah prav kmalu dobimo podoben zakon! = ATstrijsko pomorsko praro. V trgovinskem rainistrstvu se je v zadnjem času vršilo posvetovanje o sestavi načrta novega javnega poraorskega grava, ki naj bi stopilo na mesto sedanjega zastaranega navigacijskega edikta iz 18. stoletja, ki ne odgovarja več sodobnim razmeram. Tukaj gre v prvi vrsti za preosnovo pravnih razmer ladijine posadke in ladij samih, pomorske in pristaniščne policije, voznih pristojbin. Leta 1901. je vlada predložila zbornici sličen načrt, ki pa ni bil sprejet. = IzseljcTaujc z Ogrskc. Iz Budimpešte javljajo: Izseljevanje iz Ogrske zavzeiulje velikanske dimenzije. Iz južnoogrskih žnpanij Teroes, Torontal in Kraso-Szoreny seje 1.1906. izselilo 25 000 Ijudi. Od izseljencev se jih je 80 odstotkov obrnilo v Ameriko, ostali del v Nemeijo, Srbijo in Romunijo. V raerodajnih krogih je provzročilo veliko konsternacijo, da sejeravno iz teh plodnih krajev izselilo toliko ljudi. = Železnica na TriglaT. Stavbeni pristav družbe avstro-ogrskih državnih železnic in privatni docent na nemški tehniHki visoki šoli v Pragi, dr. Friderik Steiner, je dobil dovoljenje, da srae pričeti s preddeli za ozkotirno železnico od postaje Bohinjska Bistrica čez Sv. Janez in Stare Fužine na vrh Triglava. Dovoljenje velja za eno leto. = Nora železnica na Koroškcni. Gradbeni podjetnik Gross v Celovcu je dobil dovoljenje za zgradbo nove železnice iz Oelovea v Škofji dvor m Mostič. = Predor skozi Tnre je bil 21. pret. m. ob 4. uri 50 minut zjutraj dogotovljen. Predor je dolg 8526 m. Začenja se pri postaji Bockstein, konča pa pri MallDitzu. Vožnja skozi predor bo trajala 20 minut. Predor so začeli pri Bocksteinu delati 6. julija 1. 1905., pri Mallnitzu pa 27. septembra istega leta. Tako sta zdaj skozi Ture združeni Koroška in Solnograška. S tern je skrajšana pot med Beljakom in Solnogradom za 185 kilometrov in obenem odstranjena zadnja ovira za novo alpsko železnico Dunaj-Trst. Delo je vodilo gradbeno podjetje Eedlich in Berger; delavcev je bilo zadnji čas 3000. Velike ovire je delala voda. = Kobilice selke so se pojavile v veliki množini po Krasu. Pomikajo se od Pliskovice proti Škrbini in žrejo, kar dobijo. Okolo Pliskovice in Gabrovice so napravile baje rnnogo škode, in sicer ne samo po travnikih, ampak tudi po drevju.