| 2 | 2017 | RaZReDni POUk | 63 Predstavitev projekta: Bralna pismenost in razvoj slovenščine – OBJEM Dr. Sandra Mršnik, ZRSŠ, vodja projekta osnovni podatki o projektu Projekt poteka v sklopu razpisa: »Razvoj in udejanjanje inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja za dvig splošnih kompetenc« Sklop 1: Sporazumevalna zmožnost: bralna in kulturna pismenost ter večjezičnost Sklop 1.1. : Bralna pismenost in razvoj slovenščine Akronim projekta: oBJeM (ozaveščanje, Branje, Jezik, evalvacija, Modeli) Trajanje: od 4. 11. 2016 do 30. 6. 2022 Sodelujoči v projektu: zRSŠ – vodenje projekta, sodelujoči konzorcijski partnerji: 12 vrtcev, 25 osnovnih šol, 22 srednjih šol; Filozofska fakulteta, pedagoška fakulteta Ljubljana, pedagoška fakulteta Maribor, Fakulteta za računalništvo in pedagoški inštitut. Z uveljavljanjem pomena vseživljenjskega učenja bralna pismenost ni več zmožnost, ki jo pridobimo v otroštvu ali v zgodnjih letih šolanja, temveč je stalno razvijajoča se zmožnost. Ravno razvoj te zmožnosti zagotavlja dvig splošnih kompetenc otrok/ učencev/dijakov na vseh stopnjah šolanja in jim omogoča uspešno vključevanje v družbo ter kasneje tudi neposredno na trg dela. V projektu se bodo razvijali in preizkušali pristopi in strategije, ki bodo pripomogle k celostnemu in kontinuiranemu vertikalnem razvoju bralne pismenost na štirih področjih: 1. dvig ravni bralne pismenosti in razvoj slovenščine (učni jezik, zmanjšanje razlik med spoloma, motivacija za branje, ranljive skupine, krepitev vertikalnega povezovanja). 2. Slovenščina kot drugi jezik (narodno mešana območja, za priseljence, begunce, gluhe in naglušne, učence, ki uporabljajo znakovni jezik). 3. diagnostični pripomočki (za prepoznavanje ravni bralne pismenosti v 2. in 3. vzgojno- izobraževalnem obdobju (VIO) ter napovedniki zgodnje pismenosti v predšolskem obdobju). 4. posodobljena vloga šolske knjižnice (inovativni in prožni pristopi za razvoj BP). pričakovani rezultati projekta so: 1. Preizkušeni primeri dobre prakse, razviti didaktični pristopi in pedagoške strategije, ki prispevajo k dvigu ravni bralne pismenosti in razvoju slovenščine. 2. Model umeščanja slovenščine kot drugega jezika za učence, ki jim slovenščina ni materni jezik. 3. Predlog diagnostičnih pripomočkov za vrtce ter 2. in 3. VIO za merjenje ravni BP . 4. Model posodobljene vloge šolske knjižnice. Za večjo učinkovitost slovenščine v vseh njenih vlogah in vzpostavitev inovativnega učnega okolja je v projektu posebna pozornost namenjena predvsem razvijanju predopismenjevalnih zmožnosti v predšolskem obdobju, razvijanju zahtevnejših ravni bralne zmožnosti pri predmetu slovenščina, učnemu jeziku kot dejavniku uspešnega pouka pri vseh predmetih (tako družboslovnih kot tehniških) ter dobri opremljenosti z jezikovnimi viri v slovenščini in njihovi smiselni uporabi v vzgojno-izobraževalnem procesu. Bistven cilj projekta je razviti zmožnosti, ki bodo omogočale otroku/učencu/dijaku, da bodo odgovorno prevzemali različne vloge in se vseživljenjsko učili, samostojno usmerjali svoj razvoj, ustvarjalno, samostojno in odgovorno delovali ter se dobro počutili. aktuaLno Rubriko ureja Vesna Vršič, Zavod RS za šolstvo Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.