Predlogi za ureditev učnega načrta Z ozirom na nujnost boljše ureditve učnih načrtov za narodne šole, je sklicalo 25. marca t. 1. Pedagoško društvo v Ljubljani širši sestanek, na katerem je razpravljalo o tem vprašanju. Za osnovo se je vzel predlog pedag. vodje ljubljanske poskusne šole g. R. Kobilice, ozir. resolucija, ki so io sprejela učiteljska društva na svojem skupnem jubilejnem zborovanju v Ljubl.jani dne 11. februarja t. 1. Navzoči so se zedinili v sledečih sklepih: 1. Delitev narodnih šol v višje in nižje narodne šole naj odpade. Mesto tega naj dobi vsaka narodna šola enoten naziv »narodna šola«, brez ozira na to, koliko učnih moči poučuje na šoli. Za napredovanje in administrativno upoštevanje spričeval naj se šteje samo z uspehom predelana učna snov v vsakem šolsfcem letu kot posebnem razredu. Kdor je n. pr. z uspehom predelal učno snov. predpisano za 3. (4., 5. ali kako drugo) šolsko leto je dovršil 3. (4., 5. ali kak drug) razred. 2. Tchnična učna snov naj se predpiše za vsako šolsko leto (razred) poisebej in točno ter naj velja za vse šole v državi. Za ostalo učno snov naj ,se dado samo smernice za sestavo podrobnih učnih načrtov, ki jih naj sestavijo potem krajevni učiteljski zbori na vsaki šoM. Nadzorniki pa naj potcm te podrobne učne načrte končno odobrc. Snov v teh podrobnih učnih načrtih naj sc prilagodi potrebam kraja po načelu domorodnosti. 3. Vse olajšave, ki so predvidene glede obiskovanja šol v §§ 11. in 12. zakona o narodnih šolah, naj se ukinejo, in sicer zato, da se prepreči izrabljanje mladine (mladinska zaščita!) in ker to zahtevajo naraščajoče kulturne potrebe naroda. 4. Dosedanja' predmetna razdelitev naj se ukine. Mesto te naj se poučujejo in redujejo sledeči predmeti: a) narodni jezik, ki se naj poučujc najmanj 6 ur tedensko; b) domaznanstvo, ki naj obsega dosedanjo snov iz zemljepisa in zgodovine; c) nauk o prirodi, ki naj združuje dosedanjc predmete: praktična gospodarska znanja, higieno, prirodopis in prirodoslovjc ter gospodarstvo; č) računstvo in geometrija, skupno kot en predmct; d) risanje, pctje, telovadba in lcpopis naj se v prvih štirih (ali vsaj dveh") letih poučuje skupno z drugimi predmeti v strnjenosti, pozneje se naj pa uče predmetno. Lepopis pa naj pozneje odpade. 5. Ves pouk naj se vrši samo v materinščini. Ker vprašanje s tem še ni izčrpano, bo sledilo temu prvemu sestanku še več drugih, na katerih se bo razpravljalo o minimalni tehnični učni snovi, ki bi jo bilo treba predpisati za vse šole. O poteku nadaljnjih razpravljanj bomo še poročali. -o-