Najprej znanje - potem delo Kolikokrat pridemo v situ-, acijo, ko spoznamo, da so v našem -okolju nepravilnosti, ko začutimo, da nekaj ni v redu, a še sami ne vemo, kaj in za-kaj, ne vemo, kako to odpra-viti, rešiti. Končno le pndemo do ideje. In sedaj nastopi ti sto najtežje poglavje. Naše mnenje in spoznanja moramo posredovati drugim, svojim to-varišem in nadrejenim. Imamo svoje mnenje, vemo. kaj je prav in kaj ne, toda nimamo ustreznega znanja, svojih sta-lišč ne moremo razložiti. ne poznamo teprije. In ker stvari ne moremo speljati do kon-ca, postanemo boječi. pasiv-ni in neprizadeti. Skratka — ni nam več mar, kaj se okoli nas dogaja, kako smo or-ganizirani, kakšen je odnos med tovariši v šoli ali delovni organizaciji. Občinska konferenca Zveze socialistične mladine Slovenije Ljubljana-Center ima v svojem programu idejno-političnega iz-obraževanja tudi orsraniziranje političnih šol za mlade delav-ce. Namen teh šol ie. da po-magajo mladim premostiti za drego in sram, da bodo znali in moprli povedati vse tisto, kar jih teži, da se bodo znali bo-jevati za svo.ie pTavice in da bodo zvesto izpolnjevali svoie dolžnost.i in naloge p™ prradit-vi samoupravne sonialistične družbe. Šola jim tore.i da os-novno znanie, ki pa mladi oo-trebu.jeio na začetku organizi-ranega delovan.ia v pamoimrav-n'h orgspih delovrnh organiza ci.i ter v mladinskih organiza-cijah. Pretekli teden se je končala četrta politična šola za mlade delavce v občini Ljubljana Center. šolo je obiskovalo 25 mladih iz sedemnaistih delov-nih organizacij. Trajala je en teden, predavanja pa so potfr kala ves dan. Vendar se mladi zaradi tega niso razbur.iali. Kai še! želeli so pridobiti kar naiveč znan.ja, spoznati so že-]pii ka^- naiveč neznanih stva-ri. Slušatelji šo!e so se samo-upravno dogovorili, da bodo imeli poleg predvidenega pro-grama še dve predavanji, ki sta bili zaradi službene zadrža nosti predavateljev v poznih večernih urah. 2e iz tega lah-ko sklepamo, kako resno in za-vzeto so mladi sprejeli ome njeno šolo in kako močna in velika je bila njihova želja: več vedeti, več znati, slišati in spoznati. O politični šoli pa so mladi slušatelji takole pripovedovali: LUCKA ŠPAT — RTV: Šola je bila popolnoma samouprav-no organizirana. Svet šole op ravlja enake dolžnosti in nalo-ge kot delavski svet v delovni organizaciji. Sredstva za šola-nje so nam dale delbvne orga nizacije, iz katerih prihajamo, in z vsemi sredstvi smo razpo lagaM sami. Ves potek šole je bil skratka v naših rokah in moram reči, da smo to delo — to samoupravo — sprejeli z vso resnostjo. Poleg sveta šole (Lučka je bila predsednica sveta — op. p.) deloval tudi aktiv zveze komunistov in sku-pina za informiranje, ki je iz-dala dva biltena. Mislim, da bi morali takšen obseg znanja, ki smo ga dobili na tej šoli, nu-diti vsakemu mlademu človeku. Izbira tem je bila zelo dobra. Cudovito je bilo, da so nam predavali mladi, nam enaki, ki so se s posredovanjem snovj znali spustiti na našo raven razumevanja. Naša želja po znanju je tako" zelo močna, da je šola res za-živela kot majhna samouprav-na skupnost. 2e sedaj se čuti osebni na-predek v sprostitvi, tako da smo premagali zadržanost, sram, strah. Mislim, da je šola dosegla svoj namen, da bomo znali in mogli posredovati zna-nje drugim, da bomo znali vzpostavljati stike in se dogo-varjati. BRANE LOGAR — LB podruž nica: Mislim, da je šola dose-gla svoj cilj. Našli smo odgo-vore na ogromno nejasnih vprašanj. Dobili smo ideje za reševanje probleinov v delovnih organizacijah. Škoda je, da šo-la ni trajala vsaj štirinajst dni, potem bi namreč lahko tudi te-mo filozofije temeljiteje spre-jeli. Dobro je, ker smo bili majhna skupina, tako smo la-hko hitro vzpostavili prijatelj-ske stike, čudovito vzdušje, laž je smo izmenjavali mnenja in izkušnje. Iz šole odhajam poln zaleta in želje po aktivnem delu in odpravljanju nezanimanja v mladinski orgahizaciji. 2elim si še več takšnih šol. JOŽICA KRAVANJA — Komu-nalno podjetje: Ne vem sicer, kaj sem pričakovala na začet-ku šole. Sedaj vem, da borb pridobljeno znanje lahko kori stno uporabila pri nadaljnjem delu v mladinski organizaciji. Odnosi med nami slušatelji so bili zares enkratni in želela bi, da bi se • še kdaj srečali. Te-me so bile zares dobro izbra ne, predavanja so bila zanimi va. Dobili smo odgovore na vsa vprašanja, ki so nas zani-mala, na katera si nismo zna-li odgovoriti. Izmenjali smo si veliko mnenj in izkušenj. 2ele-la bi, da bodo imeli tudi mo-ji službeni tovariši možnost dobiti takšno znanje, zagon in željo po delu, kot sem jih do-bila jaz. GOJKO KENDA — LB Cen trala: Politična šola je bila za res odlična stvaiv O slabih straneh oziroma o napakah sploh ne morem govoriti. Šo-lo namreč lahko gledam le kot celoto — kot zelo v redu celoto. V naši samoupravni or-ganiziranosti šole smo lahko praktično videli, kakšno je sa moupravljanje. Predavanja in predavatelji so bili res skrbno in odlično izbrani. Odnosi med nami v šoli so bili odlični. Tu-di po predavanjih smo se do bili, tako da smo bili praktič-no ves dan skupaj. In prav je tako! Malo nas je bilo, zato smo bili tudi bolj sproščeni, saj smo se med seboj dobro poznali in smo razčistili vse nejasnosti in probleme, ki so nas trli. Tudi sam sem v sebi razčistil veliko nejasnosti, pre-jel sem mnogo novega znanja in upam, da bom, ko se bom vrnil v delovno prganizacijo, pomagal in konstruktivno so-deloval pri delu. BOŽO KOVACIC — Centro-merkur: Izbrane teme so blle zelo dobro pripravljene. Vsi, ki so nam omogočili, da smo obi-skovali to šolo, pričakujejo, da jim bomo razložili pomen no-ve organiziranosti mladine in upam, da jih ne bomo razoča-rali. V šoli je deloval tudi ak-tiv mladih komunistov, katere-ga naloga je bila, da je skušal pritegniti mlade v svoje vrste. Tem mladim smo pojasniM, kaj je naloga in delo ZŠM in ZK, kakšen je namen in smoter, da se vključijo v organizacijo 7LL. In tako smo res pritegnili ne-kaj mladih, ki so izrazili že-ljo, da bi se vključili v to or-ganizacijo. Predloge smo posla-li osnovnim organizacijam ZK v delovnih organizacijah. Mla-di smo se v šoli res lepo uje-li. Vsi smo prišli iz delovnih organizacij, imeli smo enake probleme in v šoli .smo našli poti' za njihovo reševanje. V šoli sem dobil pravi pristop za delovanje v organizaciji, kar mi daje upanje, da bom sedaj laže in uspešneje delal. IRENA SALOBIR — Jugotex- til: Cetrta politična šola je v vseh pogledih uspela. Predava-telji so nam dali dovolj izčrp-ne razlage, ki jih bomo z vso našo voljo in seveda uspehi prenesli v konkretao delo v aktivu. Samo vzdnSje v šoli je balo čudovito. Bili smo družba z enaklmi cilji, pogledi, ukrepa-nji. šola mi je dala moč in to, da si bom sedaj v svoji sredi upala izdati svoja mnenja. Navdušena sem bila nad pre-davatelji, ki so predavali na nam dostopeR način, tako da so se po vseh predavanjih raz-vile burne debate. Tekst: Darinka Legat Foto: MILAN TUREL