Predlog maj 1977 Na podlagi 23. člena zakona o financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih (Ur. list SRS št. 39-74) ter v zvezi s 1. členom zakona o začasnem financiranju splošnih druž-benih potreb v družbenopolitičnih skupnostih (Ur. list SRS št. 31-76) in 148. člena Statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Ur. list SRS, št. 12-74) je skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik na seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopo-litičnega zbora dne ... sprejela ODLOK O PRORAČUNU OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK ZA LETO 1977 1. člen Skupni prihodki občinskega proračuna za leto 1977 znašajo 107,537.000 od tega: — za razporeditev po posebnem delu proračuna 84,127.000 — za razporeditev v tekočo proračunsko rezervo 850.000 — za združevanje sredstev v Ljubljani 22,560.000 2. člen Občina Ljubljana Vič-Rudnik odstopa Skupščini mesta Ljub-1 jana del proračunskih prihodkov. Odstopljene prihodke mesto na podlagi dogovora s svojim proračunom združuje in razporeja za financiranje skupnih mestnih zadev in za financiranje dogovorje-nih obveznosti in nalog. Občina Ljubljana Vič-Rudnik pooblašča Službo družbenega kn jigovodstva, da ob vsakokratni praznitvi zbirnih računov odvaja v proračun mesta 22,11% proračunskih prihodkov iz naslova davkov iz OD in na dohodek, prometnih davkov in taks za financi-ranje namenov iz prvega odstavka tega člena. 3.člen ¦"¦' : ;' Od prihodkov po prvem členu tega odloka, znižanih za odstop-ljene prihodke skupščini mesta Ljubljane (2. člen) se vlaga 1 % prihodkov v sredstva rezerve občine — izločena sredstva rezerv. 4. člen Iz razporejenih prihodkov se v zneskih, določenih v posebnem delu proračuna, dodeljujejo sredstva na ustrezne račune nasled-njim uporabnikom: — Organom občine, mesta in regije, — Družbenopolitičnim organizacijam in društvom, — Krajevnim skupnostim, . — Skladom in posebnim računom. Sredstva za redno dejavnost organov in organizacij se nakazu-jejo mesečno za nazaj, za posebne natnene pa skladno s potrebami v okviru odobrenih sredstev. 5. člen ' Organizacije, skupnosti in organi morajo sredstva, ki so jim bila zagotovljena iz proračuna skupščine občine, uporabljati za name-ne, za katere so jim bila dana, skladno s predpisi o njihovi uporabi oziroma o razpolaganju z njimi. Upravni organ in drugi uporabniki sredstev morajo organizirati izvrševanje zadev in nalog svojega delovnega področja v mejah sredstev, ki so jim določena s tem proračunom. Uporabniki ne smejo na račun proračuna občine prevzeti ob-veznosti, ki presegajo zneske, določene za leto 1977,razen če se s posebnim aktom občinske skupščine določi drugače. Če skupščina občine ugotovi, da se splošne družbene potrebe na njenem območju ne zadovoljujejo, ali da se naloge ne izvršujejo v skladu s splošnimi interesi zaradi nesmotrne razporeditve sredstev v finančnih načrtih organov oziroma organizacij, bo spre jela ukre-pe, s katerimi določi razporeditev oziroma uporabo teh sredstev skladno z nameni, za katere so bila sredstva dana. ¦¦" ¦¦¦¦¦•¦'¦¦¦'¦ ¦" 6. člen ' . ¦¦«¦¦ Upravni organ skupščine občine samostojno razpolaga s sred- stvi, ki so mu dodeljena za redno dejavnost, kakor tudi s sredstvi, ki jih ustvari z lastno dejavnostjo. Za zakonito uporabo sredstev, ki so upravnemu organu občine razporejena iz proračuna, je odgovoren za zadeve uprave občine pristojen podpredsednik izvršnega sveta, kot odredbodajalec. r 7. člen Sredstva uporabnikov, ki so navedena v 2. in 4. členu tega odlo-ka, se uporabljajo neposredno iz proračuna. Razporejanje in prenašanje sredstev iz proračuna na posamezne nosilce in uporabnike je mogoče izvajati do konca proračunskega leta 1977. Za izvrševanje proračuna je odgovoren izvršni svet skupščine občine. • ¦¦' ' g čien • :¦' ¦ • M Če prihodki ne pritekajo tako, kot je predvideno v proračunu, lahko izvršni svet začasno zmanjša zneske sredstev, ki so v prora-čunu razporejena v posamezne namene, največ za 10 %, ali pa začasno zadrži uporabo sredstev, ki so v proračunu razporejena za posebne namene. ' V primeru, da se med proračunskim letotn ugotovi, da za po-sebne namene razporejena sredstva ne bodo porabljena, lahko izvršni svet prenese neporabljena sredstva v proračunsko rezervo. 9. člen ' '¦¦¦¦ '*¦'¦'¦ O uporabi nerazporejenih prihodkov (tekoča proračunska re- zerva) odloča izvršni svet občinske skupščine. Sredstva, dodeljena iz tekoče proračunske rezerve, se uporabljajo za splošne družbene potrebe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvide-ti, ali zanje ni bilo predvidenih zadostnih sredstev. 10. člen ' ¦ ¦¦¦ Če neenakomerno pritekajo proračunski prihodki, odloči izvršni svet, da začasno uporabi sredstva rezerv, ki pa morajo biti vrnjena iz prihodnjega pritoka sredstev, najpozneje do konca leta 1977. . ,.. -, . , .;¦¦;. . ll.člen Skupščina občine pooblašča izvršni svet, da sme tudi odločati o uporabi sredstev rezerve do višine 500.000 din za izdatke, nastale kot posledica izrednih okoliščin, za katere sredstva niso zagotov-ljena v proračunu (poplave, suše, požar, potres in podobno). 12. člen Sredstva, ki so bila po odloku o začasnem financiranju prora-čuna občine Ljubljana Vič-Rudnik v prvem polletju 1977 (Ur. list SRS, št. ...) dana posameznim uporabnikom oziroma porabljena za posamezne namene, se poračunajo v smislu določil tega odloka in v okviru odobrenih sredstev proračuna za leto 1977. 13. člen Splošni in posebni del proračuna s finančnimi sredstvi posebnih računov so sestavni del tega odloka. Pregled in razpored prihodkov proračuna za leto 1977 se objavi obenem s tem odlokom v Uradnem listu SRS. ¦"¦^'¦>'¦ ' 14. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SRS, za obračunavanje sredstev pa se uporablja čas od 1. januarja 1977 dalje. Številka: Predsednik Datum: skupščine občine ¦ Ljubljana Vič-Rudnik: VILI BELIČ SKUPŠČINA OBČINE , LJUBLJANA VIČ-RUDNIK Predlog proračuna skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik za leto 1977 Osnutek proračunske porabe temelji na izračunu dovoljene po-rabe za leto 1977, ki je naslednji: — Realizirana dovoljena poraba 1976 je znašala 70,518.000,00 — K tej porabi se prišteje poraba za LO v 1976, ki je bila financirana iz sredstev mestnega proračuna 2,604.000,00 SKUPAJ DOVOLJENA PORABA V 1977 73,122.000,00 — Povečanje za 10,8 % 7,898.000,00 — Limitiranadovoljenaporabavl977(začasno) 81,020.000,00 K dovoljeni porabi se prišteje: — Lastni dohodki upravnega organa 3,350.000,00 — Takse na promet parkljarjev in kopitarjev 70.000,00 — Prenesena sredstva iz preteklega leta 537.000,00 SKUPAJ PORABA V OBČINI 84,977.000,00 Sofinanciranje mesta in združevanje sredstev za skupne naloge 22,560.000,00 V S E G A 107,537.000,00 P r e d 1 o g maj 1977 B I L A N C A PRORAČUNSKIH DOHODKOV OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK ZA LETO 1977 Doseženo Plan Indeks DOHODKI 1976 1977 77-76 1. Davki od osebnega dohodka 57.518 55.990 97,3 — davek iz osebnega dohodka od kmetijske dejavnosti 1.599 2.100 131,1 — davek iz samostojnega oprav- ljanja obrtne dejavnosti 35.951 37.100 103,2 — davek od samostojnega oprav-ljanja negospodarske dejav- nosti 6.256 7.200 115,0 — davek od avtorskih pravic 6.687 7.890 118,0 — davek od skupnega dohodka občanov 7.025 1.700 24,2 2. Prometni davek, davek na premo- ženje in na dohodke od premoženja 38.725 43.860 113,7 — prometni davek od prometa blaga na drobno 9.595 10.500 110,0 — prometni davek od alkoholnih pijač 10.866 12.800 118,0 — prometni davek od plačil za sto- ritve 3.603 3.960 110,0 — davek od prometa z nepremič- ninami in pravicami 6.082 6.800 112,0 — davek od stavb in davek na do- hodkeodstavb 3.685 4.100 111,3 — davek na dohodek od premože- nja in premoženjskih pravic 2.040 2.700 132,4 — davek na dediščine in darila 374 400 107,0 — davek na tovorna vozila 2.480 2.600 105,0 3. Takse 2.093 2.180 104,2 — upravne takse 410 490 119,5 — komunalne takse 18 20 100,0 — sodne takse 1.599 1.600 100,0 — republiške takse za promel s parkljarji in kopitarji 66 70 100,0 4. Denarne kazni 868 955 110,0 5. Dohodki upravnih organov in dru- gi dohodki 4.014 4.015 100,0 — dohodki upravnih organov 3.349 3.350 100,0 — razni drugi dohodki 665 665 100,0 6. Prenesena sredstva — 537 — Skupaj vsi dohodki 103.218 107.537 104,2 Proračunski dohodki 1977 Podlaga za oblikovanje proračunskih dohodkov občine za leto 1977 so predvidevanja, določena z Resolucijo o politiki izvajanja družbenega plana SR Slovenije za obdobje od leta 1976 do 1980 v letu 1977, Dogovor o oblikovanju davčne politike v občinah v letu 1977 in občinski davčni predpisi, sprejeti na podlagi pravkar omenjenega dogovora. Globalni pregled proračunskih dohodkov po glavnih namenih za leto 1976 in plan za leto 1977: Doseženo Plan Indeks Glavni namen dohodka 1976 1977 77-76 1. Davki iz osebnih dohodkov 57.518 55.990 97,3 2. Prometni davek, davek na pre-moženje in na dohodke od pre- moženja 38.725 43.860 113,7 3. Takse 2.093 2.180 104,2 4. Denarne kazni 868 955 110,0 5. Drugi dohodki - 4.014 4.015 100,0 6. Prenesena sredstva — 537 — Skupaj dohodki 103.218 107.537 104,2 Posamezni viri dohodkov so odvisni od naravnanosti in inten-zivnosti izvajanja davčnih predpisov ter od politike delitvenih razmerij med splošno in skupno porabo oziroma delitvenih odno-sov med občino in republiko. Slednji element se nanaša glede naravnanosti davčnih stopenj za iste vire davkov, ki jih predpisu-jeta občina in republika ter na davke, ki jih republika odstopa občini. 1. Davki iz osebnih dohodkov globalno vzeto se bodo po pred-videvanjih v letu 1977 zmanjšali iz 57,518.000 na 55,990.000 dinarjev ali za 2,7 %. Ta odnos glede na predviden porast osebnih dohodkov nasploh ni ustrezen, vendar je opravičljiv iz razlogov, ker je republika bistveno spremenila davčne predpise iz skupnega dohodka občanov in v letu 1977 zadržala 50%; dohodek, do-sežen z davkom iz skupnega dohodka občanov v letu 1976 pa je republika v celoti odstopila občini. Tu gre za pomemben izpad. Posebej je treba pojasniti odstopanje davka iz osebnega dohodka iz kmetijske dejavnosti navzgor, pri katerem znaša in-deks kar 131,1. V tem primeru ne gre za kakšno povečanje davka iz kmetijske dejavnosti v letu 1977, temveč za global 2,368.158 dinarjev, ki izvira iz tekoče obremenitve in zaostankov iz prejšnjih let; v prej omenjenem znesku je zaostankov 643.720 dinarjev. Predvideva se, da bo tudi v kmetijstvu izterjava v letu 1977 ugod-nejša in je zato upravičeno pričakovati plačil v znesku 2,100.000 dinarjev. Davek iz samostojnega opravljanja obrtne dejavnosti se bo v globalu povečal iz 35,951.000 na 37,100.000 dinarjev ali na in-deks 103,2, v strukturi proračunskih dohodkov pa ostaja v istem odnosu. To relativno odstopanje v nominalnem porastu je iskati v prerazporeditvi teh dohodkov med skupno in splošno porabo v korist skupni porabi. Merila v prerazporeditvi so bila dogovorjena med pristojnimi faktorji, ki se bodo uporabljala tudi na odmerne eletnente za leto 1976. 2. Davčne stopnje in drugi davčni predpisi promelnih davkovin davkov od premoženja oziroma na dohodke od premoženja se v letu 1977 v glavnem niso spremenili, zato je pritok tovrstnih do-hodkov pričakovati v tistih odnosih, kot so se oTHikovala sploSna ekonomska gibanja — pri tem zlasti giban je cen in osebnih dohod- kov; nekateri prometni davki in davki od premožen ja pa so odvisni od usmeritve in prizadevnosti občanov. Sprememba v občinskih davčnih predpisih je bila sprejeta, v skladu z dogovorom o usklaje-vanju davčne politike v občinah, le za davek od stavb in za davek na dohodke od premoženja in premoženjskih pravic. Davčne stopnje davka od stavb so bile za leto 1977 znižane na nivo leta 1975, istočasno pa uveljavljena že pred leti sprejeta valo-rizacija stavb v lasti občanov. Cenimo, da bosta navedena ele-menta delovala tako, da je v letu 1977 v globalu pričakovati davka od stavb v znesku 4,100.000 dinarjev, upoštevajoč tudi zaostanke iz prejšnjih let. Pričakovani priliv v letu 1977 v odnosu na leto 1976 znaša 111,3, to pa je ustrezen nivo glede na splošna drnžbena oziroma ekonomska gibanja. Davek na dohodek od premoženja in premoženjskih pravic bo predvidoma v letu 1977 dosežen v znesku 2,700.000 dinarjev, to v odnosu na leto 1976 znaša 132,4. To povečanje nastopa, čeprav so davčne stopnje znižane, iz razloga, ker so za leto 1977 razpisane tudi akontacije na to obliko dohodka. 3. Pri drugih oblikah dohodkov kakšno bistveno povečanje ne nastopa oziroma ostajajo na nivoju prejšnjih let, ker so to več ali manj konstantni dohodki. RAZPORED PRORAČUNSKIH IZDATKOV V LETU 1977 Poraba Glavni namen 1976 Predlog Indeks Glavni namen 01 Dejavnosl družbenopolitičnih skupnosti Finančni načrt upiave 17.036 19.941 117 Nova delovna mesta 480 Nadomestilo OD — voljeni in imenovani funkcionarji skupščine in IS 1.617 2.127 131,5 Nadomestilo za delo raznih komisij IS 44 50 113,6 Potni stroški 35 50 142,8 Manipulativni stroški SDK - 170 202 118,8 Delovanje skupščine in njenih organov 33 40 133,3 Reprezentanca 119 119 100,0 Stroški za nadomestne volitve (referendum) 492 100 20,3 Stroški za občinski praznik 284 310 109,0 Organizacija proslav, pokroviteljstva, prireditve 507 560 110,4 Stroški za komemoracije 7 8 114,3 Stroški za objave in oglase 498 600 120,5 Stroški upravnega postopka 43 50 116,3 Sklad skupne porabe 750 795 106,0 Sklad opreme (in amortizacija) 2.000 2.000 100,0 Skupni stroški vzdrževanja občinskih uprav- nih prostorov 350 450 128,5 Postaja milice Vič — posebna priznanja 38 60 157,9 Postaja milice Vič — za materialne izdatke 570 632 110,8 Preventiva, vzgoja in varnost v cestnem prometu 44 49 111,4 Svet občin ljubljanske regije 24 27 110,8 Skupnost slovenskih občin 71 79 110,8 Nagrade občine Ljubljana Vič-Rudnik 55 62 112,7 Sodišče združenega dela v Ljubljani 290 314 108,3 Občinski družbeni pravobranilec 153 240 156,9 INDOK . 44 50 112,6 OD po 75. členu za LO 188 25.274 29.583 117,0 Glavni namen 02 > v Ljudska obramba ' Dolacija posebnemu računu za LO — za DGS (družbeno-gospodarski sistem) (SML) 2.268 2.513 110,8 — za TO (teritorialno obrambo) (SML) 336 372 110,8 Pokrajinski odbor 860 SknpajO2 3.745 143,8 Glavni namen 03 Dejavnost družbenopolitičnih organizacij in društev Občinska konferenca SZDL Naša komuna, glasilo občinske konference SZDL Občinski odbor ZB NOV, VVI Zveza rezervnih vojaških starešin — občinski odbor Občinska konferenca ZMS Občinska zveza prijateljev mladine Občinski odbor RK Občinska gasilska zveza Prispevek domicilnim enotam NOV Občinski odbor medvojnih aktivistov OF Stroški za pisanje kronike NOV v občini — Občinski odbor ZB NOV Izdelava spominskih albumov — Občinski odbor ZB NOV Radio — Glas Ljubljane, Ljubljana 960 1.200 125 693 944 136 633 704 111 374 455 122 714 850 119 395 395 100 90 100 111 360 199 55 97 108 111 106 116 110 33 30 36 109 147 Skupaj 03 4.485 5.254 117,1 Glavni namen 04 Negospodarske investicije Osnovna šola Vič Osnovna šola Horjul Osnovna šola Vrhovci VVZ Vrhovci VVZ Murgle Osnovna šola Dobrova Osnovna šola Bičevje Mladinsko letovišče Pacug Ostalo za negospodarske investicije (pokopa- lišča, vodovodi) Poslovni prostori za družbenopolitične orga- nizacije in upravni organ občine 7 % udeležba pri financiranju gradenj OŠ in VVZ I. samoprispevka Oprema za postajo milice Vič Sofinanciranje počitniške skupnosti ZZB NOV Banjole Stanovanja za delavce Postaje milice Vič Stanovanja za upravni organ, izvršni svet in skupščino občine Prispevek h komunalni ureditvi Doma upo- kojencev Kolezija Pot spominov in tovarištva Odplačila anuitet za stanovanja borcev NOV in VVI Odplačila anuitet za kadrovska stanovanja Odplačila anuitet od posojil za ceste — Pose- ben račun za ceste 2.300 200 1.314 100 700 1.450 1.147 100 1.362 1.200 299 — 100 — 186 — 1.208 1.451 400 4.746 5.259 110,8 64 60 350 800 700 1.000 160 229 229 844 600 2.440 2.050 Skupaj 04 18.390 14.658 79,7 Glavni namen 07 Kulturno prosvetna dejavnosl Vzdrževanje grobov in spomenikov NOV in vojaških pokopališč 100 600 600 Skupaj 07 100 600 600 Glavni namen 08 Socialno skrbstvo Priznavalnine borcem in invalidom NOV Občasna pomoč borcem NOV Zdravljenje borcev NOV Stalna družbena pomoč borcem za severno mejo in borcem iz vojn 1912—1918 Enkratna denarna pomoč borcem za sevemo mejo in slovenskim vojnim prostovoljcem iz vojn 1912—1918 Preživnine kmetom Kadrovska denarna pomoč Enkratna denarna pomoč socialno ogroženim kmetotn 2.690 3.424 127,3 610 667 109,8 711 803 112,9 301 334 111,0 131 145 110,7 138 170 123,2 161 292 181,4 45 Skupaj 08 4.787 5.835 121,9 Glavni namen 09 , . • ; • Zdravstveno varstvo . ... iV. Pokojninsko varstvo kmetov ' ¦. - — 480 — Zdravstveno in preventivno varstvo občanov — 185 — SkupajO9 — 665 — Glavni namen 10 Komunalna dejavnosl Vzdrževanje nasadov in zelenic 86 100 116,6 Vzdrževanje drugih komunalnih objektov 179 200 111,5 Tehnična in urbanistična dokumentacija ter geodetske izmere 371 411 110,8 Vzdrževanje občinskih lokalnih cest 8.910 9.800 110,0 Vzdrževanje križišč lokalnih cest in mestnih ulic z železnico — železniški prehodi 834 1.001 120,0 Popravila in rekonstrukcije 706 900 127,5 Lokacijska dokumentacija nedovoljenih gradenj 58 64 110,8 Naravovarstvena služba 38 40 105,3 Inkasantska služba prispevka za uporabo mestnega zemljišča 54 61 110,8 Namestitev in zamenjava uličnih tabel 162 53 32,8 Sofinanciranje programov KS 1.227 1.360 110,8 Skupaj 10 12.625 13.990 110,8 Glavni namen 11 Krajevne skupnosti ( ' '.'•'- Redna dejavnost — izvajanje delegatskega sistema: KSBrezovica - 176 195 110,8 KSBrdo ; 138 152 110,8 KSČrnivrh 94 104 110,8 KS Dobrova ' 175 194 110,8 KS Golo — Zapotok 125 139 110,8 KS Horjul . 188 208 110,8 KS Ig 225 249 110,8 KS Krim — Rudnik 388 429 110,8 KSKolezija - 262 291 110,8 KSKozarje ¦ 225 249 110,8 KSLavrica 145 161 110,8 KS Milan Česnik 262 291 110,8 KSMalčiBelič 262 291 110,8 KS Notranje gorice 131 145 110,8 KSPreserje ' , / 188 208 110,8 KS Polhov Gradec , ,225 249 110,8 KS Rob na Dolenjskem 150 166 110,8 KS Rakitna 125 139 110,8 KS Rožna dolina 262 291 110,8 KSŠkofljica . 146 162 110,8 KSTurjak 131 145 110,8 KS Tomišelj ' 120 133 110,8 KSTrnovo - 262 291 110,8 KS Velike Lašče 267 296 110,8 KS Vnanje gorice 108 119 110,8 KSVič ¦ ' T 188 207 110,8 KS Vrhovci 150 166 110,8 KSŽelimlje 94 104 110,8 Skupajll 5.212 5.774 110,8 Glavni namen 12 Prispevek proračunom drugih družbenopoli- tičnih skupnosti Odstopljeno Skupščini mesta Ljubljane, Ljubljana, za skupne naloge 29.283 22.560 77,0 Skupaj 12 29.283 22.560 77,0 Glavni namen 16 Intervendje v gospodarslvu Pospeševanje kmetijstva Konjaška služba (odvoz poginulih živali) Poljedelstvo in zaščita pred rastlinskimi škodljivci Poseben račun za zatiranje živalskih kužnih bolezni 900 1.000 111,0 15 17 110 3 3 100 66. 70 106,5 Skupaj 16 984 1.090 110,8 Glavni namen 17 Tekoča proračunska reZerva in obveznosti iz prejšnp let Za nepredvidene izdatke (tekoča proračun- ska rezerva) Obveznosti iz prejšnjih let 1.056 850 2.083 197,3 Skupajl7 1.056 2.933 277,7 Glavni namen 18 Izločena sredstva rezerv Rezervni sklad (1 %) 736 850 115,5 Rekapitulacija: 01 Dejavnost družbenopolitičnih skupnosti 25.274 29.583 117,0 02 Ljudska obramba 3.745 143,8 03 Dejavnost družbenopolitičnih organiza- cij in društev 4.485 5.254 117,1 04 Negospodarske investicije 18.390 14.658 79,7 07 Kulturno prosvetna dejavnost 100 600 600,0 08 Socialno skrbstvo 4.787 5.835 121,9 09 Zdravstveno varstvo — 665 — 10 Komunalna dejavnost 12.625 13.990 110,8 11 Krajevne skupnosti 5.212 5.774 110,8 12 Prispevek proračunom dtugih družbeno- političnih skupnosti 29.283 22.560 77,0 16 Intervencije v gospodarstvu 984 1.090 110,8 17 Tekoča proračunska rezerva (14) 850 17 Obveznosti iz prejšnjih let 1.056 2.083 197,3 18 Izločena sredstva rezerv 736 850 115,5 Odhodki skupaj 102.932 107.537 104,5 PrihodU za razporeditev 1977 107.537 Obrazložrtev proračunskih izdatkov Proračunska poraba v občini predstavlja predvsem splošno porabo (izjema so sredstva, ki jih natnenjamo za gradnjo šol in vrtcev iz samoprispevka I. ter komunalna dejavnost). Glede na to je nujno, da se splošna poraba obravnava v združenem delu in v krajevnih skupnostih skupaj s skupno porabo (financiran je potreb prek samoupravnih interesnih skupnosti) in osebno porabo. O vseh treh oblikah bodo delavci TOZD in občani v krajevnih skupnostih hkratno odločali in sicer na podlagi zaključnih računov za leto 1976, že sprejetih obveznosti za preteklo obdobje tei realno predvidenega dohodka do leta 1980. V razporedu — financiranju proračunske, zlasti splošne porabe smo upoštevali stališče izvršnega sveta skupščine SR Slovenije ir stališča, ki so bila oblikovana v okviru razprav o resoluciji in poli-tiki izvajanja družbenega plana Slovenije in zakona o začasnem financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih. — V glavnem namenu 01 Dejavnost organov družbenopolitič-nih skupnosti so zajeta sredstva za delovanje skupščine, izvršnega sveta in državnih organov. Izračun sredstev za osebne dohodke voljenih in imenovanih funkcionarjev je napravljen na podlagi družbenega dogovora o osnovah in merilih za določanje osebnih dohodkov in drugih po-vračil in stroškov delegatom ter voljenim in imenovanim funkcio- , narjem in povečano za dogovor jene kriterije, ki izhajajo iz resolu-cije o družbenoekonomski politiki za leto 1977. Za redno dejavnost občinske uprave, kjer se sredstva poveču-jejo za 17 %, so sredstva izračunana na podlagi aneksa k družbe-nemu dogovoru o enotnih osnovah in merilih za oblikovanje sred-stev za delo državnih organov in dohodka delavcev delovuih škup-nosti teh organov v SR Sloveniji. Aneks določa vrednost indeksa 100 v znesku din 1940 din neto. Ta izhodiščna vrednost je skupno s sredstvi za minulo delo po 11. členu družbenega dogovora enaka doseženemu 60 % povprečnemu osebnemu dohodku na zaposle-nega v gospodarstvu v SR Sloveniji v letu 1975 (2042 neto) in pomeni polno uresničitev samoupravnega sporazuma dejavnosti ' za leto 1976. V aneksu določena izhodiščna vrednost, vključno z minulim delom pa dosega le 86 % s sindikalno listo za leto 1977 opredeljenega najnižjega osebnega dohodka, ki znaša 2359 dinar-jcv neto. Iz tega sledi, da temelji izhodiščna vrednost za oblikova-nje sredstev za osebne dohodke delavcev v državnih organih na osnovah iz leta 1975, ne pa na ugotovljenih izhodiščihza leto 1976 in torej zaostaja. Za delovna mesta, na katerih se opravljajo najbolj enostavna opravila in ki se po 9. členu družbenega dogovora razvrščajo v prvo značilno skupino, se izjemoma zagotavljajo sredstva v višini 2241 dinarjev, torej skupno s sredstvi za minulo delo v poprečju 2359 dinarjev. S tem se delovnim skupnostim organov zagotavljajo sredstva za izplačilo s sindikalno listo in samoupravnim sporazu-mom dejavnosti določenega najnižjega osebnega dohodka delav-cem, ki opravljajo najbolj enostavna opravila. Kolikor organom teh sredstev ne bi zagotavljali posebej, bi morale delovne skupno-sti tem delavcem izplačevati najnižji osebni dohodek iz sredstevza osebne dohodke drugih delavcev, katerih osebni dohodki v pri-merjavi z gospodarstvom že zaostajajo za dve leti. Materialni izdatki iz tega namena so planirani v skladu z anek-som k družbenemu dogovoru, kjer je v 17. členu določeno, da se ti izdatki lahko povečajo največ do odstotka porasta sredstev prora-čuna ustrezne družbenopolitične skupnosti. V okviru sredstev za materialne izdatke upravnega organa so predvidena tudi sredstva za avtomatsko obdelavo podatkov, ki jih Zavod za avtomatsko obdelavo podatkov Ljubljana — Teslova ul., opravlja za davčno službo, in sicer v znesku din 985.000,00 ozi-roma toliko kot v letu 1976, glede na to, da predvidevamo v letoš-njem letu manjši obseg opravil. Za delovna mesta v organih za ljudsko obrambo, določena po postopku in merilih iz 75. člena zakona o ljudski obrambi, se sred-stva, oblikovana po 9. členu družbenega dogovora, povečajo za 20%. Za sodišče združenega dela, ki ga financira 16 občinje predlo-žen predračun v višini 4,072.000 ali 21 % več kot lani, participacija občine Vič-Rudnik v sofinanciranju dejavnosti tega sodišča znaša 7,699% oziroma 314.000 din. Predlog finančnega načrta družbenega pravobranilca samou-pravljanja predvideva porabo v višini 1,938.000, od česar pred-stavlja udeležba naše občine 12,38 % (sodišče deluje za 6 občin) ali 240.020 din, kar je za 85,5 več kot lani (129.400). Upoštevati moramo, da to sodišče lani ni delovalo vse leto, zato so bili stroški nižji. Osnutek programa skupnosti občin ljubljanske regije za leto 1977 je ovrednoten v vrednosti din 504.900. Program financira 14 občin ljubljanske regije, pri čemer je občina Ljubljana Vič-Rud-nik udeležena z 9,8 % oziroma v znesku 44.100, kar pa predstavlja v primerjavi z letom 1976 83,3 % povečanje. Dejanska obveznost bo znana, ko bodo delegati skupnosti sprejeli program dejavnosti. Izvršilni odbor skupnosti slovenskih občin predlaga zahtevek za sofinanciianje njihove dejavnosti v znesku 130.850 — po ključu 0,06 % prispevek od narodnega dohodka, doseženega v letu 1975, kar predstavlja povečanje nasproti lanskemu letu za 84,3 %. V osnutku proračuna je predvideno povečanje napram letu 1976 z indeksom 110,8 za skupnost občin ljubljanske regije in skupnost slovenskih občin. — V glavnem namenu 02 Narodna obramba so predvidena sredstva za financiranje ljudske obrambe povečana za 10,8%. Financiranje ljudske obrambe je v letu 1976 potekalo prek mest-nega proračuna, v letu 1977 pa se prenaša na občine. — V glavnem namenu 03 Dejavnost družbenopolitičnih orga-nizacij in društev so v osnutku predvidena enaka sredstva, kot znašajo zahtevki oziroma kakor predlaga občinska konferenca SZDL, razen pri Zvezi prijateljev mladine, kjer je proračun dolžan zagotavljati le sredstva za osebne prejemke, za funkcionalno de-javnost pa samoupravne interesne skupnosti in ostaja predlagani znesek na enakem znesku kot v letu 1976, ki pa vključuje tudi del funkcionalne dejavnosti. — V glavnem namenu 04 Negospodarske investici je so predvi-dena znatna sredstva za poravnavo obveznosti občine do samopri-spevka I. Te obveznosti so dvojne in sicer: — obveznosti do sklada TIS za podražitve gradnje šol in WZ — obveznosti po odloku o samoprispevku za financiranje komunalnih naprav, zunanje ureditve in zagonskih sredstev teh objektov. Skladu ljubljanskih občin za gradnjo osnovnih šol in vrtcev pri-spevajo vse ljubljanske občine določen procent od dovoljene porabe. Naša občina 5,259.000 oziroma 10,8 % vee kot v letu 1976. Za pripravo in komunalno ureditev ter zagonske stroške za rea-lizacijo samoprispevka I. so predvidena sredstva za sledeče objek-te: OŠ Vič, OŠ Horjul, OŠ Vrhovci, VVZ Murgle in WZ Vrhovci. Za slanovanja delavcev milice planiramo sredstva v višini 800.000, kar je 50 % participacija za nakup stanovanj, ostalih 50 % zagotavlja UJV Ljubljana. Za nakup kadrovskih stanovanj za delavce občinske uprave planiramo znesek 700.000, za sofinanciranje gradnje počitniškega objekta ZB s 45 sobami v Banjolah znesek din 350.000, v letu 1978 pa bi morali zagotoviti še znesek din 150.000. S tem bi si pridobili pravico uporabljanja 2 sob s po 2 ležiščema. Občinski proračun je dolžan prispevati k stroškom komunalne ureditve pri gradnji Doma upokojencev v Koleziji znesek din 1,000.000, za popolno ureditev prostorov v stavbi Trg MDB 14, s katero se rešu-jejo prostorski problemi družbenopolitičnih organizacij in občin-skih upravnih organov pa je potrebno zagotoviti vsaj še 400.000 dinarjev. — Glavni namen 07 — Kulturno prosvetna dejavnost. Po druž-benem dogovoru o urejanju, vzdrževanju in varstvu spomenikov, spominskih plošč in drugih obeležij NOB ter socialistične revolu-cije prevzamejo občinske skupščine neposredno skrb za spomeni-ke, zato je potrebno v proračunu zagotoviti potrebna sredstva. — Glavni namen 08 — Socialno skrbstvo. Sredstva za prizna-valnine, občasne pomoči borcem NOV, stalne in enkratne druž-bene pomoči borcem za severno mejo in borcem iz vojn 1912—1918 ter za zdravljenje borcev NOV so v proračunu plani-rana na podlagi izračuna pristojne strokovne službe oziroma po zahtevku komisije za zadeve borcev NOV. Za pomoči družinam kadrovcev — osebam, ki so na obvezni vojaški službi, je dolžan zagotavljati sredstva proračun. Višina pomoči pa se določa vsako leto z republiškim odlokom. — Glavni namen 09 — Zdravstveno varstvo Po obračunu skupnosti pokojninskega in invalidskega zavaro-vanja dolgujemo za sofinanciranje izdatkov za starostno zavaro-vanje kmetov za razdobje 1972—1974 znesek din 480.409. Za zdravstveno preventivo, to je za kritje stroškov v zvezi z izva-janjem mrliških ogledov, komisijsko izvedenih abortušov in ob-dukcij predvidevamo znesek 185.000 din. — Glavni namen 10 — Komunalna dejavnost V letošnjem letu naj bi se financiranje komunalne dejavnosti preneslo na samoupravno organizirano skupnost za komunalno dejavnost. Iz splošne porabe naj bi se še naprej financirale dejav-nosti s področja urbanistične in geodetske službe, naloge v zvezi z izvedbo novega izračuna katastrskega dohodka ter vzdrževanje železniških prehodov. Ne glede na to, da bomo z ustanovitvijo komunalne skupnosti prenesli na to skupnost obveznosti proračuna za vzdrževanje cest, zimsko službo, vzdrževanje zelenic in vzdrževanje drugih komu-nalnih objektov, predvidevamo v tem proračunu celoletna sred-stva za financiranje komunalne dejavnosti. Ko bo ustanovljena komunalna skupnost, bomo to zadevo uskladili. — Glavni namen 11 — Dejavnost krajevnih skupnosti V okviru splošne porabe se za dejavnosti krajevnih skupnosti zagotavljajo sredstva za izvajanje delegatskega sistema. Sredstva za krajevne skupnosti se povečujejo za 10,8 %. — Glavni namen 12 — Prispevek proračunom drugih družbeno-političnih skupnosti V tem poglavju se zagotavljajo sredstva za financiran je skupnih mestnih zadev, to je za sofinanciranje proračuna mesta Ljubljane, dodatne obveznosti do gradnje šol in VVZ in obveznosti do vza-jemnosti iz leta 1976 v višini 6,557.000. — Glavni namen 16 — Intervencije v gospodarstvu Skladu za pospeševanje kmetijstva namenjamo 1,000.000 di-narjev oziroma 11 % več kot v letu 1976. Sredstva se smejo prven-stveno uporabiti za regresiranje obrestne mere hranflno-kreditnih služb, za regresiranje umetnega osemenjevanja govejih plemenic, za kmetijsko pospeševalno službo, strokovno izobraževanje in podobno. Veterinarska postaja Posavje opravlja za našo občino veterinar-sko-higiensko službo po pogodbi. Takse na promet parkljarjev in kopitarjev so v višini 65 % do-hodek občine in se prek posebnega računa namensko trošijo. — Glavni namen 17 — Tekoča proračunska rezerva in obveznosti iz prejšnjih let Taka proračunska rezerva je namenjena za nepredvidene in premalo predvidene proračunske izdatke in lahko znaša po zakonu 0 financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih do enega odstotka v proračunu predvidenih dohodkov. V postavki »obveznosti iz prejšnjih let« so predvidena sredstva za obveznosti, sprejete po sklepih izvršnega sveta, ki pa zapadejo v plačilo v letofnjem letu (cesta Tomišelj, cesta Skapinova). — Glavni namen 18 — Krediti, vezana in izločena sredstva Na podlagi zakona o financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih se v obvezni rezervni sklad izloča 1 % vseh proračunskih sredstev in to toliko časa, dokler ne doseže 10% poprečnega letnega prihodka zadnjih treh let. P r e d 1 o g maj 1977 POSEBEN RAČUN ZA CESTE Zap. Realizacija Plan št. Opis 1976 1977 % Dohodki 1. Prenesena sredstva iz prejš- njega leta 509.770,80 1,133.717 222 2. Pristojbine od motornih vozil 6,547.462,90 6,900.000 105 3. Republiška sredstva, namenje- na za financiranje lokalnih cest 2,291.822,65 2,500.000 109 4. Dotacija iz proračuna za vzdr- ževanje lokalnih cest 8,910.000,00 9,800.000 110 5. Dotacija iz proračuna za popra- vila in rekonstrukcijo cest 706.000,00 900.000 127 6. Dotacija iz proračuna za plačilo anuitet 2,472.000,00 2,050.000 83 7. Dotacija iz proračuna za vzdr- ževanje železniških križišč 834.000,00 1,001.000 120 8. Drugi dohodki in namenski pri- spevki 463.264,20 200.000 43 9. Sredstva obvezne rezerve 1,350.000,00 — — Skupaj: 24,084.320,55 24,484.717 102 Izdatki: 11. Obveznosti iz prejšnjega leta 1,206.248,95 350.000 29 12. Anuitete 2,392.803,20 2,050.000 86 13. Vzdrževanje lokalnih cest in mestnihulic 10,522.617,25 9,800.000 93 14. Vzdrževanje železniških križišč 833.362,00 1,001.000 120 15. Financiranje občinskega pro-grama gradenj in rekonstrukcij lokalnih cest in mestnih ulic 1,239.915,30 4,700.000 379 16. Financiranje 10-letnega pro-grama gradenj obvoznih cest in mestnih ulic 4,314.232,25 4,700.000 109 17. Načrt in odškodnine 197.388,60 300.000 152 18. Sofinanciranje programov KS 1,229.223,55 1,300.000 106 19. Nepredvideni izdatki 1,014.812,45 283.717 28 Skupaj: 22,950.603,55 24,484.717 107 Obveznosti iz prejšnjega leta: — most Žirovnikova ...;.,, ', V.'iv -. • 220.000 — Prulski most 130.000 350.000 PRISPEVEK ZA UPORABO MESTNEGA ZEMLJIŠČA Zap. Realizacija Plan št. Opis 1976 1977 % Dohodki 1. PreneSeno iz prejšnjega leta 744.802,04 3,115.340 418 2. Odmera za tekoče leto in izter- java iz prejšnjega leta 6,125.949,85 6,500.000 106 3. Drugi dohodki 82.368,75 — — Skupaj: 6,953.120,64 9,615.340 138 Izdalki 4. Financiranje občinskega pro-grama gradenj in rekonstrukcij lokalnih cest in mestnih ulic 823.634,00 6,000.000 728 5. Financiranje 10-letnega pro-grama gradenj obvoznih cest in mestnih ulic 2,967.378,00 3,250.000 109 6. Financiranje drugih komunalnih objektov kolektivne komunalne potrošnje 39.954,80 355.000 888 7. Bančni in drugi stroški 6.814,40 10.340 152 Skupaj: 3,837.781,20 9,615.340 250 Odmera za tekoče leto 6,414.274,35 + izterjava iz prejšnjega leta 43.757,30 + novi zavezanci 41.968,35 6,500.000,00 OBČINSKl PROGRAM GRADENJ IN REKONSTRUKCIJ LOKALNIH CEST IN MESTNIH ULIC Dohodki: A. Poseben račun za ceste (postavka 15) 4,700.000 B. Poseben račun prispevka za uporabo mestnega zemljišča (postavka 4) 6,000.000 Skupaj: 10,700.000 Izdatki: A. Obveznosti iz prejšnjih let 1. Cesta na Rudnik (C. v Mestni log) 4,500.000 2. Rašica—Rob 800.000 3. Želimlje—Pijava gorica 800.000 4. Cesta na Brdo 1,800.000 5. CestavMateni 600.000 B. Novi objekti 1. Riharjeva ulica 700.000 2. Večna pot 1,000.000 3. Cesta v Posmreki 200.000 4. Pokljukarjeva • 300.000 Skupaj: 10,700.000 I. PREDLOG FINANČNEGA NAČRTA POSEBNEGA RAČUNA ZA CESTE ZA LETO 1977 Dohodki posebnega računa za ceste so poleg izvirnih dohodkov (pristojbine od motornih vozil, republiška sredstva,namenjena za financiranje lokalnih cest) predvsem dotacija iz občinskega prora-čuna (za vzdrževanje cest, za popravila in rekonstrukcije cest, za plačilo anuitet, za vzdrževanje železniških križišč) poleg prenese-nih sredstev iz prejšnjega leta in drugih dohodkov in namenskih prispevkov (namenska sredstva občanov in krajevnihf kupnosti). Indeks porasta izvirnih dohodkov je podan s strani statistične služ- be, dotacije iz proračuna pa so rezultat možnosti, ki jih lahko ob-činski proračun še prenese (skupni indeks je 110,8). Iz predloga razporeda izdatkov je razvidno, da ko se pokrije obveznosti glede nedokončanih del iz prejšnjega leta, anuitet, vzdrževanja lokalnih cest in mestnih ulic, vzdrževanje železniških križišč, financiranje 10-letnega programa gradenj obvoznih cest in mestnih ulic, da se lahko za financiranje občinskega programa gradenj in rekonstrukcij lokalnih cest in mestnih ulic lahko na-meni 4,700.000 din (ta sredstva se uporabljajo skupaj s sredstvi prispevka za uporabo mestnega zemljišča po enotnem programu) ter za sofinanciran je programov KS s področja ceslnega gospodar-stva 1,300.000 din po posebnem razporedu, ki je odvisen od stan ja tehnične dokumentacije in finančne udeležbe KS. II. PREDLOG FINANČNEGA NAČRTA PRISPEVKA ZA UPORABO MESTNEGA ZEMLJIŠČA Dohodki posebnega načrta imajo indeks 138% predvsem za-radi prenesenih sredstev iz prejšnjega leta v znesku 3,115.340 din, ker v letu 1976 še ni prišlo do gradnje mostu na podaljšku Ceste v Mestni log. Redna sredstva imajo indeks 106%, čeprav se od-merne osnove niso menjale, se pa predvideva še realizacija zapad-lih obveznosti zavezancev plačevanja prispevka ter zajetje novih zavezancev, ki se naseljujejo na mestno območje občine. Program izdatkov je določen z družbenim dogovorom. Sredstva, namenjena za financiran je občinskega programa graden j in rekon-strukcij lokalnih cest, imajo indeks 728 % zaradi prenosa sredstev iz prejšnjega leta. Ta sredstva se bodo uporabljala skupaj z investi-cijskimi sredstvi posebnega računa za ceste po enotnem programu. III. PREDLOG OBČINSKEGA PROGRAMA GRADENJ IN REKONSTRUKCIJ CEST IN MESTNIH ULIC Iz sredstev posebnega računa za ceste in posebnega računa pri-spevka za uporabo mestnega zemljišča je možno za investicijsko dejavnost izločiti 10,700.000 din. Ta sredstva so namenjena za pokritje obveznosti iz prejšnjih let in sicer nadaljevanje del na že začetih objektih (Rašica — Rob, Želimlje — Pijava gorica, Cesta na Brdo) in za objekte, katerih gradnja se je zaradi nezadostnih sredstev odlagala (most na podaljšku Ceste v Mestni log, cesta v Mateni). Poleg teh objektov se predvideva gradnja še naslednjih novih objektov: 1. Riharjeva ulica Gre za ureditev ceste na odseku od Devinske ulice do Ceste v Mestni log. Tu je Zavod za urejanje in oddajanje stavbnih zemljišč Vič organizator izvajanja del pri urejanju okolice novozgrajenih dbjektov ob ulici, pri čemer pa bi s predlaganimi sredstvi uredili vozišče, po katerem poteka avtobusna linija. Ureditev tega odseka predstavlja hkrati urejanje 1. etape podaljška Gorupove (Titove) ulice in to v polovični izvedbi. 2. Večna pot V skladu s sprejetim družbenim dogovorom o gradnji objektov iz sredstev preseženega posojila je občina zavezana, da skupaj z občino Šiška zgradi Večno pot. Predlagani znesek predstavlja 1. etapo teh del in sicer do Živalskega vrta, za kar je že pridobljeno lokacijsko dovoljenje. Za nadaljnjo gradnjo se predvideva, da se bo lokacijski postopek zavlekel, potrebna sredstva pa so zagotov-ljena z refundacijo sredstev, namenjenih za gradnjo mostu na podaljšku Ceste v Mestni log v znesku 4,500.000 din s strani SIS za ceste, ki je v skladu s sprejetim družbenim dogovorom končni financer cestne povezave med Opekarsko in Peruzzijevo ulico. 3. Cesta v Podsmreki Predlagani znesek predstavlja del sredstev, ki jih potrebuje KS za ureditev vozišča skozi naselje na izredno prometni sedaj maka-damski cesti Šentvid — Kozarje. 4. Pokljukarjeva ulica Predlagani znesek predstavlja prispevek k ostalim sredstvom KS na odseku pred novo zgrajenimi bloki. Gradnja vseh navedenih objektov je predvidena z občinskim programom del za leto 1977, ki ga je že sprejela občinska skupšči-na.