Knjižnica Velenje Titov trg 3320 Velenje § :1 . . - it lunalnil j''ä'.v- \ »Mi ; i J 1 1 n i^v * tlÜ * v’,> 1 ÌTilrlJ i 1 < 1 ri 1 «, j. i « Jaf 1 1 S d t 1 7nT p nr lil wf JR*i►» VELENJE p/?o/zvopftjfi /n r/roov/Nfi K b VI Gesla križanke: Ime in priimek: Naslov: Izpolnjen kupon pošljite na naš naslov do 20. 5. 2002. 46 4 Ust 2002 2 5. apni Po svetu 8. del in konec KITAJSKA Bojan Rotovnik eking severna prestolnica Kitajska pisava je po eni strani izredno težko razumljiva, po drugi strani pa tudi zelo logična. Več deset tisoč znakov sestavlja kitajski jezik, od katerih jih veliko ni več v uporabi. Poznavanje približno 4000 znakov je potrebnih za tekoče branje časopisa in intelektualci obvladajo okoli 10.000 znakov. Največji problem je združevanje več znakov v pomensko celoto. Kako in kaj združiti, je posebna spretnost, ki se jo je potrebno naučiti oz. pridobiti s prakso. Povprečnemu popotniku pa ni potrebno znati tekoče govoriti kitajsko, da bi lahko razumel znake, ki sestavljajo imena nekaterih pomembnejših mest. Naziv glavnega mesta Pekinga oz. Beijinga sestavljata dva znaka, in sicer znak za sever in znak za prestolnico. Tako dobimo oznako za severno prestolnico oz. za glavno kitajsko mesto. Znak za smer neba oz. znak za prestolnico se pojavlja tudi pri nekaterih drugih večjih kitajskih mestih, tako da postaneta nakup karte za vlak in branje voznega reda malo lažja. Za vsakogar, ki je prvič v Pekingu, je obvezni repertoar ogledov zelo logičen: Prepovedano mesto, Trg nebeškega miru ter Kitajski zid. Veličastnim trem lahko po želji dodajamo bogat izbor mnogih turističnih točk, ki jih v Pekingu ne manjka. Sam sem imel v že kar hladnem Pekingu, kjer se je termometer zjutraj spustil tudi do 3 stopinje C, bolj malo časa za oglede, saj me je priganjal fiksen datum poleta nazaj v Evropo. Namestil sem se v znan popotniški hotel Jing Hua, kjer je kar mrgolelo tujcev in kjer je bil bar odprt 24 ur. Prvi dan sem namenil splošnemu ogledu mesta, saj sem hotel dobiti občutek, kje je kaj in kako se lahko tja tudi pride. Takšno prakso sem imel pri ogledu vseh večjih mest. Sel sem tudi na ogled Prepovedanega mesta, ki me je bolj kot z lepoto očaral s svojo velikostjo. Z velikostjo me je očaral tudi Trg nebeškega miru, saj takšnih dimenzij popotnik po Kitajski ni vajen. Na naš dan varčevanja oz. dan reformacije sem se udeležil vodenega izleta na Kitajski zid oz. znameniti "Great wall”. Ta veličastna stvaritev človeka, v celoti dolga 6350 km, se Pekingu zelo približa. Potrebovali smo dobrih 100 km do turistično manj zanimivega dela, imenovanega Simatai. V času vožnje sem spoznal zanimivega Finca, ki je rekel, naj ga kličem JFJ saj je njegovo pravo finsko ime prezapleteno za izgovorjavo - Johan-Peterri Hyyryläinen. Skupaj sva si ogledala Kitajski zid ob spremljavi dveh prodajalk razglednic. JP je bil skoraj leto dni na praktičnem študijskem delu pri nekem finskem podjetju, ki ima izpostavo v Shaghaiju. Povedal mi je mnogo zanimivih zadev, ki jih je doživel med svojim bivanjem na Kitajskem. Poleg tega je govoril tudi nekaj kitajščine in ko mu je zmanjkalo znanja, je kar preklopil na finščino. Večkrat je dejal, da večina Kitajcev ne razume angleško in je vseeno, v katerem jeziku jim govoriš. Važna je tako ali tako govorica rok in mimika obraza. Kitajski zid je fascinantna tvorba, ki ji ni videti konca na nobeno stran. Mnogo delov tega zidu je sedaj že porušenih, saj ga nihče več ne vzdržuje. Na turistično urejenih delih zidu na nevarnih mestih stoji policaj in te ne pusti naprej. Na ostalih delih lahko hodiš, kolikor hočeš, a na lastno odgovornost. Mnogi popotniki si sami organizirajo večdnevni treking po Kitajskemu zidu in spijo v bivših stražarnicah, ki so vsakih nekaj 100 m zidu. Jaz si kaj takšnega zaradi pomanjkanja časa nisem mogel privoščiti. Zal je moja planinska duša spet Prepovedano mesto”. doživela razočaranje! Po ogledu in vrnitvi v Peking sva zvečer z JP v hotelskem baru skupaj z drugimi popotniki popila kar nekaj zelo poceni odličnega kitajskega piva po 95 sit za 0,64 I in kar dvakrat večerjala. Zadnji dan mojega potovanja po Kitajski sem namenil ogledu največjega tibetanskega templja zunaj Tibeta, ki je zdaj ena izmed turističnih atrakcij Pekinga, a je še vedno namenjen tudi prvotnemu namenu - verskim obredom. Za kosilo sva si z JP privoščila znamenito pekinško raco, ki ima drugačen okus kot v naših kitajskih restavracijah. Boljšega seveda! Po obilnem kosilu sva se kot klasična turista podala v shopping, saj sva oba hotela prinesti domov nekaj izvirnih kitajskih jedi in stvari. V večernih urah sva se napotila na odprto tržnico z vsem mogočim blagom, kjer sva po dolgem in zabavnem barantanju, ki nama je šlo kar dobro od rok, zame kupila kovček, da sem lahko natovoril vse, kar se je nabralo na poti po Kitajski. Pot domov Zadnji dan sem samo zložil vse svoje zadeve v kovček in dva nahrbtnika ter se z letališkim avtobusom odpravil na letališče, ki je od mesta oddaljeno okoli 60 km. Na letališču sem bil zmenjen z JFJ saj sva imela najina poleta proti Evropi deset minut narazen. Jaz do Frankfurta, on pa do Helsinkov. Po mejnih formalnostih, ki so minile brez zapletov, sva z JP zapravila še zadnje juane za drago pivo v mednarodnem delu letališča in se nato poslovila. Mene je čakal deseturni polet v polovično zasedenem letalu tipa Boing 747 do Frankfurta. Zaradi menjave letnega in zimskega voznega reda sem moral v Frankfurtu čakati kar osem ur na letalo za Brnik. Pred odhodom iz Frankfurta sem srečal tudi znanega duhovnika Dorija, ki je šel iz Berlina v Slovenijo na privatni obisk. Izmenjala sva kar nekaj besed in naj še kdo reče, da je svet velik! Vkrcali smo se v 48-sedežno letalo Adrie Airways, ki je bilo v primerjavi z Boingom 747 prava škatlica s krili. Na brniškem letališču sta me kljub pozni nočni uri čakala mama in oče. Do doma sem jima lahko povedal le nekaj doživetij, ostale pa jima po malem pravim še sedaj. Zaključek V mesecu dni sem prepotoval okoli 4000 km in za celotno potovanje porabil približno 440.000 sit. V ta znesek so vključeni vsi stroški priprave, cepljenja, letalske karte (cena 120.000 sit), vsi stroški na potovanju, nakupi in tudi izdelava diapozitivov po končanem potovanju. Cene na Kitajskem so za naše razmere nizke, polno je tudi dragih restavracij in luksuznih hotelov, tako da se najde za vsak žep in okus nekaj primernega. Spanje v hotelih za tujce me je v povprečju stalo okoli 900 sit na noč, obrok pripravljene hrane na pokritih tržnicah in v poceni restavracijah pa se giblje okoli 200 sit. V trgovinah je moč kupiti veliko ameriških, japonskih in evropskih proizvodov, le cene teh izdelkov so za domačine ponavadi previsoke. Javna prevozna sredstva so na Kitajskem poceni, a so zato razdalje ogromne, tako da se vseeno veliko denarja potroši za prevoze. V samem potopisu sem se namerno izogibal mnogim podatkom, ki so dostopni v različni literaturi in sem se bolj osredotočil na svoja doživetja ter na navade Kitajcev, ki sem jih še posebej rad opazoval. Za vse, ki bi želeli o Kitajski izvedeti kaj več, je v knjižnicah na voljo mnogo literature v slovenskem jeziku, lahko pa pogledate tudi na internet, kjer je zelo bogata zakladnica podatkov. Svetujem obisk spletne strani http://www.chinatoday.com/ ■ fe--1 Šoštanjčani POZOR! X i NEVERJETNIH KONČNO TODI BLIZO VAS do 50% POPUSTA Z METOM KOCKE SAMI DOLOČITE SVOJ POPUST! DIGITALNA LASERSKA TEHNOLOGIJA IZDELAVE FOTOGRAFIJ VAŠE FILME PO ŽELJI ZAPIŠEMO NA CD-MEDIJ IZDELAVA KLASIČNE IN DIGITALNE FOTOGRAFIJE IZ COLOR, DIA, APS, ČB FILMOV, DIGITALNIH FOTOAPARATOV naročilu 20 fotografij: film, afbum, povečava ali brezplačno razvijanje! UGODNO - SAM01000 SIT d.Mki FOTOGRAFIJE ZA D0K0MENTE Po I M233 Z VAŠIM FILMOM i j ^SBS IN TEM KUPONOM Y STE VABLJENI V FOTO ART. 0|^> Poslovni r V reformo plačilnega prometa v Republiki Sloveniji so poleg pravnih oseb zajeti tudi zasebniki, ki morajo do 30. junija 2002 preoblikovati žiro račune v transakcijske. V Novi Ljubljanski banki transakcijski račun imenujemo poslovni račun. Ta prinaša nekatere dodatne prednosti in omogoča: • opravljanje plačilnih transakcij na več lokacijah, • plačilni promet doma in v tujini prek elektronskih bank Proklik NLB ali Proklik plus NLB, • poslovanje z dnevno-nočnim trezorjem, • možnost odobritve limita na poslovnem računu, • plačila s poslovno kartico LB Eurocard, • kakovostnejšo osebno obravnavo, • ekonomičnejše upravljanje sredstev na računu... S poslovnim računom boste več kot pol svojega prometa opravili v internem prometu znotraj največje banke, saj ima Nova Ljubljanska banka največ strank. Plačilni promet znotraj ene banke pa je najcenejši in najhitrejši. Če boste odprli poslovni račun do konca maja 2002, vam nudimo še dodatne ugodnosti. Za vse dodatne informacije nas lahko pokličete na telefonsko številko 03 899 52 15. NLB d.d.. Trg republike 2, 1520 Ljubljana ljubljanska banka Nova Ljubljanska banka d.d., Ljubljana Divizija Velenje