IZGRADNJA CESTNEGA OMREŽJA V LJUBUANl Modernizacija pred vrati Predračun za vsa dela v zve-zi z ureditvijo Karlovškega mo-stu znaša 165 milijonov dinar-jev, od česar da polovico repub-liška, polovico pa ljubljanska skupnost za ceste. Ker bo treba zagotoviti čim-bolj nemoten promet na cesti in železnici, bodo objekte gradi-li po etapah. Najprej bodo zgra-dili 84,5 metra dolg in 22 me-trov širok most čez Grubarjev prekop in železniško progo, ki bo stal 38,912.278 dinarjev. Most bodo gradiil 18 mesecev, za vsa dela, s preložitvijo železniške proge in cest ter ureditvijo kri-žišč vred, pa bosta potrebni dve lebi in pol. Republiška skupnost za ce-ste je zaprosila za lokaoijsko odločbo za Kariovški most že januarja 1975. Republdški se-kretariat za urbandzem odločbe še ni izdaj, ker je bilo treba projekte še popraviti, pa tudi odgovoriti tistim, ki so se za-vzemali, da Karlovškega mostu sploh ne bi rekonstruirali. Ka-že, da so ta vprašanja zdaj raz-čiščena. Delegati ljubljanske skupnosti za izgradnjo cest so potrdili investioijski prograrn za gradnjo Kartovškega mostu in so pretehtali vse razloge zanjo in proti njej. Glede na velik promet, zlasti še, če iipo-števamo da je ob Doleniski ce-sti vse do Škofljice predvidena gradn.ia sta.novan.iskjh hiš. .ie po mneniu prometnih strokov-njakov nujno zgraditi prirneren vstop v mesto z jugozahodne strani, kajti južno obvo-znica ne bo rešila tega problema. Se-danji mos-t z dvema slabe trt metre širokima pasovoma je tudi nevaren, pred železniški-mi zapornicami pa se nabirajo kolone. Poleg starega predloga s tropasovno Prešernovo za met proti Delavskemu domu in drugo tripasovnico v trasi Lev-stikove proti Tržaški ,so pro jektanti narisali še tri variante za tširipasovno ureditev Prešer-nove ceste in poskus, da bi tripasovnico s trase Levstikov pomaknili k železnici. Nato so ocenili, da ,ie prvi predlog še najboljši. Merjenje strupenih snovi v zraku ob Pre-šemovi je pokazalo, da koncen-tracije presegajo dovoljene me-je. Razširitev Prešernove ceste in koenctraciia vsega prcwneta na nje.i ib seveda onesnaženost zraka še povečala, medtem ko bi uvedbo enosmernega prome-ta in uredite še ene ceste za promet v druao smer zbolišala razmerie ob Prešernovi cesti. Delegati skupščine ljubljan-ske skuonosti za gradnjo cest so se strinjali, da je najboljša varianta za ureditev Prešerno-ve izgradn.ia še tripasovnice v trasi Levstikove ulice. V letoš-niem finančnem načrtu so med 212 359.00 dinarii izdatkov pred-vid^li 20,000.000 dinarjev za irrsdn.io Prešemave ceste, 25 400.000 za gradnio Celnvške in 70.000 000 za gradnjo aKrlov-škega mostu. U. R.