PREDLOG MODELA FINANCIRANJA SANACIJE LJUBLJANSKEGA GRADU IN DELNE KOMUNALNE UREDITVE Skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik je na seji zbora združe-nega dela in zbora krajevnih skupnosti, dne 28. junija 1977 spre-jela sklep o sprejemu »družbenega dogovora o sanaciji Ljubljan-skega gradu« z modelom financiranja, ki je bil predložen predlogu družbenega dogovora Glede na to, da nam je skupščina mesta Ljubljane oziroma njen izvršni svet posredoval v obravnavo in sprejem nov model financi-ranja, ki se v določenih postavkah obveznosti občine razlikuje od prvotno sprejetega modela, daje izvršni svet občine Ljubljana Vič-Rudnik skupščini občine ponovno v obravnavo in sprejem no-vega modela. Obrazložitev k dopolnjenemu modelu financiranfa sanacije Ljubljanskega gradu in delne komunalne ureditve posredujemo delegatom v besedilu, ki nam ga je posredoval Izvršni svet skupš-čine mesta Ljubljane. Izvršni svet skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik je na svoji seji, dne 13. oktobra 1977 obravnaval dopolnjen predlog in sprejel sklep, da dopolnjeni model financiranja posreduje v obravnavo in sprejem skupščini s predlogom, da se višina teh sredstev upoš-teva pri sestavi predloga proračuna v višini splošne porabe za leto 1978 in da predlagatelj pripravi nove ocene stroškov za leto 1977. MODEL FINANCIRANJA SANACIJE GRADU IN DELNE KOMUNALNE UREDITVE PODPISNIKI A.SANACIJA B. KOMUNALA A+B Prisp. vOOOd po letih Prisp. vOOOd po totih Skupaj Delež 77 78 79 Skupaj 77 78 Skupaj %+ vOOOdin v% Sob Lj. Bežigrad 1.063,50 1.000 2.063,50 1.300 1.300 21,70 3.363,50 6,89 Sob Lj. Center 12.000 8.000 1.000 21.000 9.000 9.000 - 30.000,00 61,48 Sob Lj. Moste-Polje 834,10 1.000 1.834,10 1.300 1.300 20,22 3.134,10 6,42 SobLj. Šiška 1.654,60 1.500 3.154,60 1.700 1.700 31,32 4.854,60 9,95 Sob Lj. Vič-Rudnik 1.397,80 1.300 2.697,80 1.450 1.450 26,76 4.147,80 8.50 Skupščina mesta 250 - - 250 3.050 - 3.050 - 3.300,00 6,76 SKUPAJ1-6 12.250 12.950 5.800 31.000 3.050 14.750 17.800 48.800 100,00 SSS Lj. Bežigrad 250 250 500 SSSLj. Center 1.000 1.000 2.0Q0 SSS Lj. Moste-Polje 250 250 500 SSS Lj. Šiška 300 400 700 SSS Lj. Vič-Rudnik 100 200 300 SKUPAJ7-11 1.900 2.100 4.000 SKUPAJ1-11 12.250 14.850 7.900 35.000 12. Individualna komu- nalna potrošnja 500 3.500 4.000 13. Elektro Lj. Mesto 500 1.000 1.500 SKUPAJ12-13 1.000 4.500 5.500 SKUPAJ1-13 36.000 23.300 58.300 +Upoštevane struktura tkupne in sploine porabe BeJigred 17,6 = 21,70 Mofte-Potfe 16,4-20,22 Šttfca 25,4 »31,32 ViC-Rudnik 21,7-26,76 81,1 = 100,00 OPOMBE: 1. Bodoči uporabniki gradu bodo morali prispevati k stroškom komunalnega urejanja še ca.10 mio. din ter financirati kompletno dokončno prenovo, ki je ocenjena na okrog 10.000 din za kv. m, koristne tlorisne površine. 2. SML je v dosedanjo sanacijo gradu že vložila 18,5 mio. din. Pri tem niso upoštevani stroški za nadomestna stanovanja in iz-gradnja dovozne ceste, kar sta financirali občina Ljubljana Center in SML. — kriterij po številu prebivalcev MODEL FINANCIRANJA KONČNE UREDITVE MATlCNEGA URADA MATIČNIURAD . PrispevekvOOOdinpolstih %* SKUPAJ ' 1978 1979 1. Sob Lj. Bežigrad 700 652 16,9 1-352 2. Sob Lj. Center 500 484 12,3 984 a Sob Lj. Nloste Polje 800 792 19,9 1.592 4. Sob Lj. Šiška 1.100 1.004 26,3 2.104 5. Sob Lj. Vič-Rudnik 1.000 968 24,6 1.968 SKUPAJ1-5 4.100 3.900 100 8.000 OBRAZLOŽITEV Z ozirom na to, da na sam predlog družbenega dogovora o sanaciji Ljubljanskega gradu nobeden od predlaganih podpi-snikov ni imel pripomb,podajamo ustrezno obrazložitev le k dopolnjenemu predlogu modela financiranja. Model financi-ranja upošteva pripombe skupščine občine Ljubljana Center, da je treba obremenitev občine Center znižati in zagotoviti večjo —' solidarno udeležbo ostalih Ijubljanskih občin. Na usklajevalnem sestanku predsednikov izvršnih svetov Ijubljanskih občin in mesta Ljubljane je bilo dne 1.9.1977 do-govorjeno, da prispeva občina Ljubtjana Center 30 mio. din za sanacijo gospodarskega dela gradu. Razlika za sanacijo preostalega dela gradu, ki je namenjen predvsem kulturnim dejavnostim (galerije, muzeji, razgledni stolp in podobno) pa naj bi prispevale ostale Ijubljanske občine. Ključ za opredelitev višine prispevka posamezne občine naj bi bil njen delež v strukturi skupne in splošne porabe v Ljubljani za leto 1977, ponderiran za štiri občine. Po istem kriteriju se ugotavlja tudi višina prispevka za iz-gradnjo najnujnejših komunalnih naprav s tem, da naj bi del sredstev ( ca.1-3) prispevale tudi delovne organizacije indi-vidualne komunalne potrošnje ter Elektro Ljubljana mesto, kl so se v dogovoru o osnovah družbenega plana Ljubljana 1976—1980 (13. člen) obvezale, da bodo omogočile z izgrad-njo potrebnega komunalnega omrežja normalen potek obno-ve Ljubljanskega gradu. Stanovanjske skupnosti Ljubljane bodo prispevale iz sredstev najemnin za poslovne prostore 4 mio. din. V celotni strukturi vseh sredstev za sanacijska dela, delno komunalno ureditev in končno ureditev matičnega urada na Ljubljanskem gradu je delež posameznih podpisnikov druž-benega dogovora naslednji: 1. skupščina občine Lj.-Bežigrad 2. skupščina občine Lj. Center 3. skupščina občine Lj. Moste-Polje 4. skupščina občine Lj. Šiška 5. skupščina občine Lj. Vič-Rudnik 6. Samoupravne stanovanjske skupnosti 7. Individuatna komunalna potrošnja in Elektro Ljubljana mesto 8. Skupščina mesta Ljubljane 7,11% 46,73% 7,13% 10,50% 9,21 % 6,03% 8,30% 4,99% Dinamika zbiranja sredstev je prirejena zmogljivostim izvajalcev del pri sanaciji gradu. Izvršni svet SML predlaga skupščinam občin, da družbeni dogovor o sanaciji Ljubljanskega gradu čimprej sprejmejo, da bi tako omogočili nadaljevanje del pri sanaciji Ljubljan-skega gradu s pospešenim obsegom del v letu 1978 in 1979 ter da bi tako omogočili čimprejšnje aktiviranje vsaj dela grajskih poslopij z načrtovanimi dejavnostmi. SKUPŠČINA MESTA LJUBLJANE IZVRŠNI SVET