Geografija v šoli Letnik 25, številka 1, leto 2017, ISSN 1318-4717 Izdajatelj: Zavod Republike Slovenije za šolstvo Predstavnik: dr. vinko Logaj Odgovorni urednik: dr. Anton Polšak Uredniški odbor: Nevenka Cigler, Aleksander Jeršič, Osnovna šola Draga Kobala Maribor, dr. Eva Konečnik Kotnik, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta, mag. Igor Lipovšek, Zavod RS za šolstvo, mag. Ludvik Mihelič, Ekonomska šola, Ljubljana, Damijana Pleša, Zavod RS za šolstvo, dr. Tatjana Resnik Planinc, Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Zdenka Schauer, Osnovna šola Martin Krpan, Ljubljana Jezikovni pregled: Ensitra prevajanje, Brigita vogrinec s.p. Prevod povzetkov: Ensitra prevajanje, Brigita vogrinec s.p. Urednica založbe: Simona vozelj Naslov uredništva: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Založba, Poljanska 28, 1000 Ljubljana Naročnina: Letna naročnina (3 številke): 33,00 €; fizične osebe imajo 25 % popust; cena posamezne številke v prosti prodaji je 13,00 €. v cenah je vključen DDv. Naročila: Nataša Bokan, ZRSŠ, Založba, Poljanska cesta 28, 1000 Ljubljana, faks: 01 3005 199, e-naslov: zalozba@zrss.si Naklada: 460 izvodov Oblikovalska zasnova revije: Kofein dizajn d.o.o. Grafična priprava in tisk: Design Demšar d.o.o., Present d.o.o. Revija je vpisana v razvid medijev, ki ga vodi Ministrstvo za kulturo, pod zaporedno številko 571. © Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2017 vse pravice pridržane. Brez založnikovega pisnega dovoljenja ni dovoljeno nobenega dela te revije na kakršenkoli način reproducirati, kopirati ali kako drugače razširjati. Ta prepoved se nanaša tako na mehanske oblike reprodukcije (fotokopiranje) kot na elektronske (snemanje ali prepisovanje na kakršenkoli pomnilniški medij). NAv ODILA Av TORJEM PRISPEvKO v ZA OBJAv O v GEOGRAFIJI v ŠOLI http:/ /zgds.zrc-sazu.si/pdf/gv72-1-navodila.pdf Obseg prispevkov naj ne bo daljši od šest strani, vključno z grafičnimi prikazi. Prispevek mora imeti v uvodu kratek povzetek (do sedem vrstic) in ključne besede. Če je mogoče, naj bo oboje prevedeno v katerega od svetovnih jezikov, sicer za prevod poskrbi uredništvo. Besedila, ki so bila pripravljena kot seminarske naloge, poročila o projektih ali referati, morajo biti prirejena za objavo v reviji po merilih za članke. Ocenam knjig, učbenikov naj bo priložen posnetek naslovnice, navedeni naj bodo tudi natančni bibliografski podatki (avtor, založba, leto izida). Prispevek na CD-ju, ki mu priložite Prijavnico prispevka za objavo v reviji, pošljite na naslov: Uredništvo revije Geografija v šoli, Zavod RS za šolstvo, Založba, Poljanska 28, 1000 Ljubljana. Besedilo brez grafičnih elementov lahko pošljete tudi po e-pošti na naslov revija.geografija@zrss.si. Oblikovanje: Besedilo naj ne bo računalniško oblikovano (razlomljeno na strani), besede naj ne bodo deljene. Slikovno in grafično gradivo je lahko priloženo tudi na fotografijah ali na diapozitivih ustrezne kakovosti. v tem primeru naj ima vsaka enota svojo številko. v osnovnem besedilu članka naj bo označeno mesto, kamor spada in dodan podnapis. Zaželena je tudi osebna fotografija avtorja; objavili jo bomo ob naslovu članka. Priložene diapozitive vam bomo vrnili. Reference v besedilu na bodo v obliki: (Kunaver, 2000), ob navajanju strani pa (Kunaver, 2000, 12). Literatura na koncu prispevka naj bo citirana tako: Kunaver, Jurij, 2000, Naslov knjige, Ljubljana, Založba. Svoje podatke posredujte na obrazcu Prijavnica prispevka za objavo v reviji, ki je dostopna v založbi ali na e-naslovu: http:/ /www.zrss.si/zalozba/revije/ geografija-v-soli. Oblikovanje predstav o slovenskih pokrajinah v izobraževalnem procesu Geografski inštitut antona melika ZrC saZu iz Ljubljane je izdal monografijo z naslovom oblikovanje predstav o slovenskih pokrajinah v izobraževalnem procesu. njeni avtorji so mimi urbanc, mateja ferk, jerneja fridl, Primož Gašperič, mojca Ilc klun, Primož Pipan, Tatjana resnik Planinc in mateja Šmid Hribar. Gre za 34. knjigo v knjižni zbirki z naslovom Geografija slovenije. monografija se osredotoča na geografsko zamišljanje slovenskih pokrajin v glavah učencev in dijakov slovenskih šol ter na vpliv učnih načrtov in katalogov znanja izbranih predmetov ter učbenikov nanj. Izhaja iz predpostavke, da fotografije pomembno oblikujejo in ohranjajo individualne in kolektivne predstave o pokrajini. Pokrajino razumejo ne le kot preplet dejanskega in videnega, ampak tudi kot rezultat dojemanja in interpretiranja. spletna povezava: http:/ /giam.zrc-sazu.si/sl/publikacije/solski-ucbeniki-kot-orodje- za-oblikovanje-geografskih-predstav-o-slovenskih-pokrajinah#v. elektronska različica knjige je brezplačno na voljo na naslovu: http:/ /giam.zrc-sazu.si/ sites/default/files/gs34-screen.pdf. 70 geoloških zanimivosti Slovenije vodnik 70 geoloških zanimivosti slovenije prinaša opise 70 izletniških točk in 6 izjemnih primerkov v muzejskih zbirkah. Poljudno pojasnjuje, zakaj imamo prebivalci in obiskovalci slovenije možnost v nekaj urah obiskati alpe, Panonsko kotlino, kraški svet in sredozemlje ter se ob tem ponosno sprehoditi po treh milijardah let izjemne geološke zgodovine. sodelovalo je 25 avtorjev iz treh vodilnih slovenskih raziskovalnih inštitutov s področja geologije pod uredništvom dr. nine rman in dr. matevža novaka. vodnik je namenjen najširšem krogu ljubiteljev narave, od šolajoče se mladine do tistih v tretjem življenjskem obdobju, planincem in turistom. Iz njega bodo bralci lahko črpali koristne podatke ali ga uporabljali kot poučen turistični vodnik za tako imenovani geoturizem. več na http:/ /www.geo-zs.si/ . Mag. Igor Lipovšek temeljni priročniki TAKSONOMIJA ZA UČENJE, POUČEVANJE IN VREDNOTENJE ZNANJA • Revidirana BLOOMova taksonomija izobraževalnih ciljev. • Utemeljitev taksonomije, predstavitev taksonomske preglednice in prikaz uporabe taksonomske preglednice v praksi. • Temeljni priročnik, neprecenljiv vir in orodje za vse, ki se na neposreden ali posreden način ukvarjajo z izobraževanjem. • Okvir, ki omogoča učiteljem organizirati učne cilje tako, da bodo lahko razumljivi in uresničljivi. KAKO SPODBUJATI RAZVOJ MIŠLJENJA Od temeljnih miselnih procesov do argumentiranja • Namenjeno osnovnošolskim in srednješolskim učiteljem različnih predmetov ter bodočim pedagoškim delavcem. • Učitelju omogoča spodbujanje in razvoj kritičnega mišljenja, ponuja eksplicitne poučevalne pristope, miselne izzive in naloge za razvoj kritičnega mišljenja na različnih stopnjah izobraževanja od osnovne do srednje šole. • Podaja različna deklarativna in proceduralna znanja s področja kritičnega mišljenja. • Namenjeno tudi vsem, ki jih zanima področje kritičnega mišljenja in spodbujanje razvoja kritičnega misleca. Avtorici: Alenka Kompare, Tanja Rupnik Vec Cena: 31,90 € BRALNE UČNE STRATEGIJE • Prenovljena in z novejšimi spoznanji dopolnjena izdaja s področja učenja. • Najpomembnejši in najbolj celovit pripomoček za razvijanje bralne pismenosti in tudi zmožnosti samoregulacije učenja iz pisnih virov pri nas. • Namenjeno pedagoškim delavcem v najširšem smislu: učiteljem na vseh stopnjah izobraževanja, študentom vseh pedagoških smeri in šolskim svetovalnim delavcem pri strokovni pomoči učencem z učnimi težavami. Naročanje: po pošti (Zavod RS za šolstvo, Poljanska c. 28, 1000 Ljubljana), faksu (01/3005-199), elektronski pošti (zalozba@zrss.si) ali na spletni strani (http://www.zrss.si). let Naročanje NOVO Avtorji: Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl idr. Prevod: Sonja Sentočnik Cena: 34,50 € 29,33 € MARCA IN APRILA – 15 % Avtorici: Sonja Pečjak, Ana Gradišar Cena: 35,00 € 28,00 € MARCA IN APRILA – 20 % Oglas_RumeneKnjige_210x280_popusti.indd 1 7.3.2017 8:39:51 66 GeoGrafija v šoli | 1/2017 novo iz založb