Deset let pozneje Nobenega dvoma ni: težko bo in še težje, saj vse kaže, da se doslej s težavami nismo spopadali zato, da bi jih odpravili, ampak smo šli skoznje, da nas ne bi ohromilo malodušje, ko se bomo srečevali — in zdaj se že srečujemo — z novimi in večjimi težavami. Ali samo s ponavljajočimi se in večjimi zato, ker je naša utrujenost večja? Ker je naša izkušnja izpodjedena, torej ne več dovolj trdna, da bi se oprli nanjo? — In vendar je prav, da se kritično, čeprav s temnim pogledom, ozremo po času, ki prihaja, in vidimo, s kakšnimi poškodbami in s koliko ran se bomo prebili skozenj. Leto, ki smo se pravkar poslovili od njega, je izvabljalo iz nas toliko nezadovoljstva, da zanj ne moremo kriviti samo svoje občutljivosti v zadevah kulture, temveč gre iskati tudi objektivne razloge zanj. Z letošnjim letom, prvim v novem srednjeročnem obdobju in hkrati prvim v novem desetletju, ki mu futurologi vseh vrst in področij že vnaprej odrekajo vsakršen hrabrilni prilastek, se sklepa tudi prvi decenij, odkar je Očitno smo se prehitro paralelizmom z drugimi oupravno organizirana, opravljen je torej razviden tanes kaže težja kot takrat, ko smo stopili nanjo, ga, da bo poslej težav manj in mnogo več zanosa. 'i leti ustanovili kulturne skupnosti, republiško in aj prepričani, da ne bomo združevali samo sredstev, kot smo takrat govorili, in uveljavili tudi v kulturi 2, ki naj ne bi bila samo nov odnos med »izvajalci« k predvsem nova kvaliteta kulture same, njena plod-v množice in njeno ponovno vračanje, obogateno z